Asennus ei onnistu ntldr puuttuu

MiccoMies

Asensin koneeseeni (P3 800MHZ, 128 mt, 8g) Windows xp:n. Pian kuitenkin karu tottuus tuli kohdattua, ainakaan käyttömuistia ei siihen käyttikseen ole tarpeeksi.

Aloin asentamaan windows 2000:sta, aluksi samalle kovolle. Biosista kaikki boot asetukset kunnossa, eli boottaa aluksi cd:ltä. Mutta ennen kuin asennus ehti edes alkaa ilmestyi näyttöön teksi ntldr puuttuu ja paina ctrl alt del. Vaihdoin tilalle toisen kovon, sama ongelma.

Päätin testata myös windows nt 4.0:n kanssa samoilla asetuksilla. Ei mitään ongelmia. Myöskään xp:n kanssa ei ollut ongelmia.

Missä siis mahtaapi olla vika?

9

1434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ntldr puuttumisherja

      tullut kovolta jos kerran CD:ltä boottasi.
      Tuli siltä CD:ltä.
      Siinä jotain vikaa.

      • MiccoMies

        ... lähinnä hain sitä, että asennus saattaa onnistua esim. formatoidulle kovolle, mutta ei formaamattomalle. CD kyllä pitäs olla ihan kunnossa, pystyy ihan selaa wintoosassa, eikä juuri naarmuja =/.


      • JORE
        MiccoMies kirjoitti:

        ... lähinnä hain sitä, että asennus saattaa onnistua esim. formatoidulle kovolle, mutta ei formaamattomalle. CD kyllä pitäs olla ihan kunnossa, pystyy ihan selaa wintoosassa, eikä juuri naarmuja =/.

        Kyllä taitaa tarvita formatoidun kovon juu...


    • Windows 2005 Pro

      Tuossa lienee sen verran vanha emolevy että tuohon aikaan ei ollut standardi tapaa buutata cd:ltä. Jokaisella valmistajalla oli hieman oma tyylinsä toteuttaa tuo.

      Siitä se vaan johtuu... Lataa netistä buuttikorput, 4 kpl ja homma toimii kun korpuilla laitat ensin koneen jaloilleen ja asennat sitten cd:ltä.

      Jos cd on tosiaan alkuperäinen asennus cd niin sitten ihmettelen, mutta nuo jälkipoltetut ja itsestoteutetut buuttifileet tahto tehdä tuota.

    • "Asensin koneeseeni (P3 800MHZ, 128 mt, 8g) Windows xp:n. Pian kuitenkin karu tottuus tuli kohdattua, ainakaan käyttömuistia ei siihen käyttikseen ole tarpeeksi."

      Kirjoitan tätä juuri kannettavalla jossa PII 300MHz ja 128MB muistia. Käyttis W2K SP4.

      • MiccoMies

        Tosiaan, win 2000:n kapasiteetti varmasti riittää, mutta tämä xp tahmaa todella rankasti.


      • Toiselle ei
        MiccoMies kirjoitti:

        Tosiaan, win 2000:n kapasiteetti varmasti riittää, mutta tämä xp tahmaa todella rankasti.

        Niin... Xp minimivaatimus on 64M muistia. Toisille riittää että kone tekee viidessä sekunnissa jotakin, toiselle pitää tulla heti ja samantien.

        Käynnistyy se tuolla 64 megallakin, 128 riittää ehkä johonkin pikkuhommaan jos koneessa ei ole virusohjelmaa, eli ei ole ns. nettikone.


      • huuhaa
        Toiselle ei kirjoitti:

        Niin... Xp minimivaatimus on 64M muistia. Toisille riittää että kone tekee viidessä sekunnissa jotakin, toiselle pitää tulla heti ja samantien.

        Käynnistyy se tuolla 64 megallakin, 128 riittää ehkä johonkin pikkuhommaan jos koneessa ei ole virusohjelmaa, eli ei ole ns. nettikone.

        voisin sanoa että jokaisen servicepackin jälkeen on tuo minimivaatimus kasvanut... :)

        käytännössä
        w2000 vaatii 256 ja xp 512 toimiakseen kunnolla ..
        siis jos kyseisessä koneissa on kunnollinen virustutka ja palomuuri käytössä


      • Minimimies
        huuhaa kirjoitti:

        voisin sanoa että jokaisen servicepackin jälkeen on tuo minimivaatimus kasvanut... :)

        käytännössä
        w2000 vaatii 256 ja xp 512 toimiakseen kunnolla ..
        siis jos kyseisessä koneissa on kunnollinen virustutka ja palomuuri käytössä

        Niin... JOS on käytössä virusohjelma ja palomuuri.... Kuitenkin JOS kone on kirjoituskoneena eikä netissä laisinkaan, noita ei tarvitse asentaa ja tullaan tosiaan jopa noilla minimivaatimuksilla toimeen... jollakin lailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe