kovat lihakset

syndrooma

heippa!

kertokaa mihin juttuun liittyy se, että kaikki lihakset päästä varpaisiin ovat lähes kivikovia, kipeitä jäykkiä, Mitä kovempi lihas, sitä enemmän ylittyy kivun tunteminen, kun tapahtuu hieman pehmenemistä, niin sitten kivut ovat sanoin kuvaamattomat. Lääkäri sanoo sen olevan jokuu aineenvaihduntajuttu, mutta kun mitään ei tule ilmi tutkimuksissa. tammikuussa tehdään lihasbiopsia, sinne saakka in pelottavan kauan odottaa. Nyt käyn akupuinktiohoidoissa, jotta lean aluetta voidaan käsitellä, jotta voidaan hoitaa purentaa.

Lääkärilläni on ollut yksi kivikovapotilas, syytä ei tuolloin löytynyt. Olisin kaikesta tiedosta kiitollinen. Lähimmäksi osuvan kuvauksen löysin McArdlenin taudista.

14

8033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enolla tämä sairaus

kovin harvinainen sairaus. En tiedä kirjoitinko sanan oikein, mutta jotenkin noin.

• nyt tuki oikein

...

• syndrooma
        nyt tuki oikein kirjoitti:

...

Minulla ei ole ihossa muuta kuin atopiaa. Toi skleroderma on pääasiassa ihonkovettumistauti, mulla sitä kovettumista on ihon alla ja sen on koko vartalossa. Eivät ole missään vaiheessa tuota tautia lääkärit väläytelleet. Pidän mielessä tammikuuta varten.

• tutki ja pidä mielessä tämäkin
        syndrooma kirjoitti:

Minulla ei ole ihossa muuta kuin atopiaa. Toi skleroderma on pääasiassa ihonkovettumistauti, mulla sitä kovettumista on ihon alla ja sen on koko vartalossa. Eivät ole missään vaiheessa tuota tautia lääkärit väläytelleet. Pidän mielessä tammikuuta varten.

vaan pehmytkudos ihon alla kovettuu ja näin veri ei pääse kunnolla kiertämään niin iho saattaa sinertyä jne.

• syndrooma
        tutki ja pidä mielessä tämäkin kirjoitti:

vaan pehmytkudos ihon alla kovettuu ja näin veri ei pääse kunnolla kiertämään niin iho saattaa sinertyä jne.

eiköhön tuo sitten selviä siinä samalla kun otetaan se lihasbiopsia

• lihastaudeista

Kuulostaa myotonialta, moniin lihastauteihin liittyy oireena jännityksen päälle jääminen. Biopsia kertoo todennäköisesti paljon, hermoratatutkimus sinulle on varmaan jo tehtykin ja anaerobiset rasitustestit kai myös?
      Tautien kirjo on käsittämättömän laaja, oikean diagnoosin löytäminen voi kestää vuosia tai harvinaisemmissa tapauksissa olla vielä määrittelemättä eli tautia ei edes tunneta.
      Itselläni on tuota harvinaisempaa sorttia myopatia(=lihassairaus), rentoutuminen on vaikeaa, mutta minulla kipu liittyy juuri jännitykseen ja suurin ongelma on lihasheikkous.
      Kärsivällisyyttä ja sinnikästä lisätutkimusten vaatimista tulet tarvitsemaan....Onnea etsintään!

• syndrooma

Mulle on tehty hermoratatutkimus: ei mittän löydöstä. An aerobisia tutkimuksia ei ole tehty. Minä olen Fysiatrin hoidossa. Neurologian alaan taitaa kuulua enemmin noi tutkimukset. Myotonia ei tullut koskaan vastaan epäilynä. Mulla on jännitys koko ajan päällä. Nyt vaihdettin sirdalud norflexiin, niin pakkopaita poistui, mutta edelleen ovat lihakset kovat ja kipeät. Pidän myös myotonian mielessä.

• syndrooma

Nyt Noflex auttaa hieman, sillä se on poistanut lihasten päältä 'pakkopaidan', mutta me ovat edelleen kovat, kipeät ja kramppaavat

• syndrooma

Kävin tänään lääkärissä ja kysyin niitä erikseen. Sain nyt lihaspolille ja neurokirurgiaan lähetteet

• syndrooma

OMT-teraeutti on tarkistanut selkäni. SI-nivel ei ole ainakaan pois paikaltaan.

• hoidettu
        syndrooma kirjoitti:

OMT-teraeutti on tarkistanut selkäni. SI-nivel ei ole ainakaan pois paikaltaan.

Mun kokema OMT ei osannut siihen sanoa mitään, kuten ei osannut 3 fysiatria, ortopedi, neurologi, 4 lääkäriä, urheilulääkäri, 5 fysioterapeuttia... Useimmathan eivät edes usko, että si voi olla pois paikoiltaan!

Ja mulla se oli kuitenkin pois paikoiltaan!

Näyttääkö sun jalat olevan eri mittaiset?

• syndrooma
        hoidettu kirjoitti:

Mun kokema OMT ei osannut siihen sanoa mitään, kuten ei osannut 3 fysiatria, ortopedi, neurologi, 4 lääkäriä, urheilulääkäri, 5 fysioterapeuttia... Useimmathan eivät edes usko, että si voi olla pois paikoiltaan!

Ja mulla se oli kuitenkin pois paikoiltaan!

Näyttääkö sun jalat olevan eri mittaiset?

eripituiset

• hoidettu
        syndrooma kirjoitti:

eripituiset

Notkoselkä? huono ryhti? skolioosi? "lauta" selkäranka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe