propralista yskää?

N77

Olen käyttänyt kesäkuusta lähtien propralia 10mg jännitykseen ja olen enemmän kuin tyytyväinen sen tehoon, mutta...kesäkuusta lähtien minulla on ollut myös hakkaavaa yskää.

Olin pitkin kesää flunssassa ja kuvittelin yskän kuuluvan siihen. Nyt on flunssa poissa mutta lievä hengenahdistus ja välillä jopa oksentamiseen johtavat hillittömät yskänpuuskat ovat edelleen riesana.

Mielessä on käynyt että voiko propralit olla syynä moiseen?

5

3768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

hassua. hain itsekin muutama kuukausi sitten propral-reseptin. ja olen sen jälkeen ollut kyllä yskäinen. olisiko sattumaa, että flunssakausi on vaan iskenyt samaan aikaan kuin lääkekin?

• nuhaa

Minulla on tullut limaisuutta ja nenä vuotaa herkästi. Lisäksi olen huomannut mielen alakuloa, joka saattaa johtua Propralista. Tuntuu, että voimat ovat heikentyneet ja ei jaksa niin paljon kuin ennen. Mihin vaivaan käytätte lääkettä?

• oireita

Minulla sama ongelma, rupeaa yskittämään. Lääkäri kyllä sanoi, että voisin vähän aikaa syödä ihan joka päivä, varsinkin nyt kun olen stressaantunut. Mutta eipä huvita, tympeän tuntoinen olo kurkussa. Ei välttämättä hirveän paha, mutta tulee joka kerta kun otan 10 mg. Olen lukenut, että propralilla voi olla sellainen vaikutus, ei sovi astmaa sairastaville esimerkiksi. No minulla ei pitäisi sellaista tautia olla, mutta ehkä sitten taipumusta.

Tietääkö kukaan, onko saatavilla vastaavaa lääkettä, joka ei tuollaisia oireita aiheuttaisi.
      Muuten se lääke on minulle aika hyvä, pärjään näiden jännittämisteni ja paniikkieni kanssa hyvin, kun on propralia ja rescue remedyä, pahaan paikkaan opamoxia puolet tai neljäsosa 15 mg:sta.

• on toinen

beetasalpaaja joka minulle on annettu vaihtoehdoksi propralille.olen testannut ja sama lopputulos. varmaan aika samantapainen lääke.

• Annoksesta

Jos sinulle 10mg on liian suuri annos. Minä vähensin
      omaa annostani ja enää ei tule limaisuutta ja kurkkuun karheuden tunnetta. Minulla oli 40mg ja vähensin sen 10mg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe