Iso vaatehuone vai kaapit

marjuliini

Olen saanut päähänpinttymän:
Tavallisen huoneen kokoinen vaatehuone, jossa säilytettäisiin kaikkien huushollissa asuvien vaatteet (isä, äiti, kaksi lasta). Lisäksi huoneessa olisi silityslauta, ompelukone, vaatteiden taittelupöytä (ompelupöytä sama) ja iso peili.
Ajatuksenani oli, että vaaterumba helpottuisi ja makuuhuoneissa ei tarvisi pitää kaappeja joko ollenkaan, tai sitten esim lapsilla niissä olisi lelut.

Mitä olette mieltä, onnistuisiko tällainen järjestely? Ollaan etsimässä uutta asuntoa ja olen jo sillä silmällä vähän laskeskellut huonelukuja.

9

2657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idea on!

Ei tarvitse kuljettaa vaatteita eri huoneisiin kaappeihin, vaan kaikki voi jättää suoraan vaatehuoneeseen. Helpottaa paljon. Rakennamme parhaillaan, ja meillekään ei tule vaatekaappeja, vaan kaksi vaatehuonetta.
      Jos ei toimi, niin kaappeja saa myöhemminkin.

• vaatehuone tietysti

Tuo on tosi hyvä ratkaisu - helppo tuulettaa - ei tunkkaisia kaappeja.

• Eikä myöskään tunkkaisia ka...
        vaatehuone tietysti kirjoitti:

Tuo on tosi hyvä ratkaisu - helppo tuulettaa - ei tunkkaisia kaappeja.

Meillä ei ole ainuttakaan vaatehuonetta. Asumme nyt yhdeksännessä talossa, ja kaikissa muissa on ollut vaatehuoneet. Nyt kun siis sain ihan itse valita, niin jätin kaikki vaatehuoneet pois ja hankin tilalle laadukkaat kaapistot (joissa ilma kiertää).

Tokihan se on makuasia millaiset vaate"huoneet" itselleen laittaa. Minä olen aina haaveillut pukeutumishuoneista ja omista kylpyhuoneista jokaisen makuuhuoneen yhteyteen, mutta se ei ainakaan ole vielä mahdollista näillä tuloilla.

Kaapistojen laittaminen vaatehuoneiden tilalle tulee paljon kalliimmaksi, mutta itse pidän siitä ettei jää ns. pimeitä nurkkia ja näkee heti ensi silmäyksellä mitä kaapistoissa on.

• marjuliini
        Eikä myöskään tunkkaisia ka... kirjoitti:

Meillä ei ole ainuttakaan vaatehuonetta. Asumme nyt yhdeksännessä talossa, ja kaikissa muissa on ollut vaatehuoneet. Nyt kun siis sain ihan itse valita, niin jätin kaikki vaatehuoneet pois ja hankin tilalle laadukkaat kaapistot (joissa ilma kiertää).

Tokihan se on makuasia millaiset vaate"huoneet" itselleen laittaa. Minä olen aina haaveillut pukeutumishuoneista ja omista kylpyhuoneista jokaisen makuuhuoneen yhteyteen, mutta se ei ainakaan ole vielä mahdollista näillä tuloilla.

Kaapistojen laittaminen vaatehuoneiden tilalle tulee paljon kalliimmaksi, mutta itse pidän siitä ettei jää ns. pimeitä nurkkia ja näkee heti ensi silmäyksellä mitä kaapistoissa on.

Haaveenani on siis huone, jossa on toki kaapit vaatteille, ei mitkään pölynkerääjä-avohyllyt. En puhu mistään tunkkaisesta pikku kopperosta vaan normaalin makuuhuoneen kokoisesta vaatehuoltohuoneesta. Vähintään 10 neliötä siis. pari seinää täynnä kaappeja, jokaiselle perheenjäsenelle omansa ulkovaatteille ja kengille kaappi liinavaatteille.
        Luulisin, että nopeutuisi vaateruljanssi melkoisesti.

• kelviini

Entä kun lapset kasvavat isommiksi? Heistä ei ehkä ole mukavaa hakea/pukea/sovittaa vaatteitaan samassa huoneessa isänsä tai äitinsä kanssa (jos sattuvat sinne yhtä aikaa).
      Toisaalta voivathan kyllä kiikuttaa vaatteet omaan huoneeseensa ja pukea siellä.

Kuulostaa ihan käyttökelpoiselta idealta.

• mutta vanha

Puuttuu vain pesukone ja kuivausrumpu. Tuotahan kutsutaan myös kodinhoitohuoneeksi.

• sandrasofia

Sinäkö säilytät perheesi kaikki vaatteet kodonhoitohuoneessa? Enpä muuten usko.

• jonkun verran ommellut

Mutta jos ompelet siellä kuinkahan siellä vaatteet pölyyntyy esim. tummat vaatteet.

• marjuliini

En harrasta ompelua. Ompelen vain pakolliset asiat kuten lahkeiden lyhennykset, joten en usko siitä tulevan ongelmaa... Tällä hetkellä en edes omista kyseistä värkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe