miten eroaa maanis.dep ja kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Miten erottaa maanisdepressiivisen ja kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavan toisitaan?Mikä ero kyseisillä sairauksilla on? vai ovatko nämä yksi ja sama asia?

6

1560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käää

ei mitään molemmat on latva lahoja pitäs lopettaa molemmat saunan takana

• ääää

olet hirveä ihminen..Et tiedä varmaankaan millainen sairaus se on,aivan hirvittävä,en etes sinulle sitä toivois.

• wiley

Hah, tänne on joku huumoriPELLEkin kirjoittanut.
        Toivottavasti itse pääset saunan taa.
        Sieltä on helpompi roudata raato pois :=)

Tuossa on Suomen tulevaisuus !!! ??? ;)

• "
        wiley kirjoitti:

Hah, tänne on joku huumoriPELLEkin kirjoittanut.
        Toivottavasti itse pääset saunan taa.
        Sieltä on helpompi roudata raato pois :=)

Tuossa on Suomen tulevaisuus !!! ??? ;)

Kaksisuuntainen ihminen käyttäytyy läheistään/rakastaan (ns.ulkopuolisille ihastuttava ihminen) kohtaan todella narsistisesti käyttäen henkistä väkivaltaa! Ei ota vastuuta vaan sysää vastuun muille! Heittääntyy sairautensa taakse kaikissa asioissa. Osaa hakea sääliä ja ymmärrystä.
        Ei lääkkeet & lääkärit paranna/helpota ellei itse tee asialle mitään.
        Sairastuin masennukseen kaksisuuntaisen ihmisen kanssa elettyäni. Kuinka usein kuulin olevani luulosairas ym. Kaikki asiat piti todistaa hänelle ja sitten suututtiin kun huomasi olevansa väärässä! Sitten olikin taas 1 hyvä syy häipyä viikoiksi jonnekin!ja minun piti pyytää anteeksi,koskaan anteeksi en kyllä saanut! Minä en ole joka asiassa oikeassa!
        Joudun tekemään itseni kanssa lujasti töitä, enkä saa ymmärrystä.
        Nyt tämä kaksisuuntainen on löytänyt uuden uhrin eikä mennyt kauaa. Kuinkahan pian totuus paljastuu?
        Tämä ei ole mustasukkaisen tilitystä. Kiitän jokaisesta päivästä joka on kauempana siitä ihmisestä.

• piparinainen
        " kirjoitti:

Kaksisuuntainen ihminen käyttäytyy läheistään/rakastaan (ns.ulkopuolisille ihastuttava ihminen) kohtaan todella narsistisesti käyttäen henkistä väkivaltaa! Ei ota vastuuta vaan sysää vastuun muille! Heittääntyy sairautensa taakse kaikissa asioissa. Osaa hakea sääliä ja ymmärrystä.
        Ei lääkkeet & lääkärit paranna/helpota ellei itse tee asialle mitään.
        Sairastuin masennukseen kaksisuuntaisen ihmisen kanssa elettyäni. Kuinka usein kuulin olevani luulosairas ym. Kaikki asiat piti todistaa hänelle ja sitten suututtiin kun huomasi olevansa väärässä! Sitten olikin taas 1 hyvä syy häipyä viikoiksi jonnekin!ja minun piti pyytää anteeksi,koskaan anteeksi en kyllä saanut! Minä en ole joka asiassa oikeassa!
        Joudun tekemään itseni kanssa lujasti töitä, enkä saa ymmärrystä.
        Nyt tämä kaksisuuntainen on löytänyt uuden uhrin eikä mennyt kauaa. Kuinkahan pian totuus paljastuu?
        Tämä ei ole mustasukkaisen tilitystä. Kiitän jokaisesta päivästä joka on kauempana siitä ihmisestä.

Kaksisuuntaista sairastava ihminen kärsii energiatasojen, tunnetasojen nopeasta vaihtelusta. Narsisti käyttää ihmisuhria hyväksi kaikella tavalla ja niin kauan kuin tämä suostuu olemaan uhrina. SIIS SINULLE HAE APUA JOS OTSASSASI POLTTOMERKKI: HYVÄKSIKÄYTETTÄVÄ.
        Toisena päivänä olen täynnä voimaa ja intoa ja suunnitelmia, toisena en jaksa näitä toteuttaa. Sanotaan että taiteilijoiden ja älykkäiden tauti, kun luon uutta olen maniassa, kun olen uupunut tähän, olen masennuksissa, kunnes jälleen pursuan uutta. No, joskus käy niin ettei projekti valmistu lainkaan. Samoin käy myös taviksillakin.
        Minulla on lääkitys kunnossa, itsetunto taas kohdallaan, hyvä elämä, osaan rakastaa, sallin myös itseäni rakastettavan, teen työtä.
        Ihmisen kolme tärkeitä tarvetta on ETTÄ ON JOKU JOKA RAKASTAA, ON JOKU JOTA RAKASTAA JA ON MIELEKÄSTÄ TYÖTÄ.
        Lyhyesti: Tarkista onko sinun elämässäsi nämä asiat kunnossa.
        Lääkärit auttavat, ja lääkitys sitten kun se on lääkärin kanssa saatu toimimaan. Oma osuus on tärkeä, on oltava aktiivisesti asialla, koska itse tiedät mikä sinulle sopii, ja lääkäri tietää mitä sitten kokeillaan kun yksi lääke ei sovi.
        Tässä sinulle viestinä tiedonmurusia, ja huomasit varmaan että myös sinun läheisellesi. Parisuhteessa rehellisyys on tärkeää. Piparkakun tuoksua sinullekin.

• hullu1970

Kaksisuuntainen mielialahäiriö on vaan "uudempi" nimitys maanis-depressiivisestä sairaudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe