rouva yliluutnantti ...poltan

SOTILASPASSINI

Minulla on S O T I L A S P A S S I jonka aion nyt polttaa. Katsoin äsken A-studion ja jollekin naiselle huudettiin siellä sotilaallisesti:
hyvää huomenta rouva yliluutnantti.
Aloin oksentaa.
Tuo nainen joka siinä ohjelmassa oli päähenkilö.
Hän on varmaan aivan hyvä ihminen ja viisas mutta ei jumalauta ei yliluutnantti.
Mihin olet suomi menossa tämän tasa-arvo hössötyksen kanssa. Eihän miehet ole koskaan vaatineet tasa-arvoa esim oikeutta synnyttää.
Poltan nyt sotilaspassini jos sillä nyt on mitään merkitystä. Isänmaallisuutenikin on koetuksella ja olen tämän isänmaan eteen paljon tehnyt vaikka synnyin vasta 11 vuotta sodan jälkeen.
Hävetkää perkeleet, sanoi eversti Karjula tuntemattomassa.

33

3193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapauksia

      Minä itse ole reservissä vänrikki ja 27 vuotias nainen. Joskus juttelin erään naisen kanssa ja hän ajoi ammatikseen taksia. Hän sanoi että joskus tulee semmoisia tapauksia, kun vanha mies tulee asiakkaaksi ja näkee naisen olevan ratissa. Vanha pappa kieltäytyy tulemasta autoon ja vaatii mieskuljettajaa.

      Kaikki tuommoinen on vanhanaikaista. Armeijassa on naisia upseereina, poliisissa on naisia, taksissakin mennään samaa rataa...

      Maailma muuttuu ja Presidenttikin on nainen...

      Täytyy sopeutua...

      • Totaali II

        Mutta minä en miesveroa maksa, ja näin on jämpti. Niin kauan, kun oikeudet ja velvollisuudet eivät Suomen kansalaisten kesken mene tasan, istun vaikka 20v linnassa omien poikieni tähden, jos se asiaa jotenkin auttaisi.

        Kuten sanottua: valtio vaati minua keskeyttämään yritystoiminnan ja laittamaan 20 henkilöä kilometritehtaalle. Arvaa menikö läpi? Naisilla ei tätä pulmaa ole. Siksi en valitettavasti katso hyvällä naisvarusmiehiä, jotka pelleilevät asialla, joka toiselle tuottaa ehdottoman päivästä päivään lusittavan vankilatuomion. Rikollisethan pääsevät puolikkailla.


      • ,,,..
        Totaali II kirjoitti:

        Mutta minä en miesveroa maksa, ja näin on jämpti. Niin kauan, kun oikeudet ja velvollisuudet eivät Suomen kansalaisten kesken mene tasan, istun vaikka 20v linnassa omien poikieni tähden, jos se asiaa jotenkin auttaisi.

        Kuten sanottua: valtio vaati minua keskeyttämään yritystoiminnan ja laittamaan 20 henkilöä kilometritehtaalle. Arvaa menikö läpi? Naisilla ei tätä pulmaa ole. Siksi en valitettavasti katso hyvällä naisvarusmiehiä, jotka pelleilevät asialla, joka toiselle tuottaa ehdottoman päivästä päivään lusittavan vankilatuomion. Rikollisethan pääsevät puolikkailla.

        "Siksi en valitettavasti katso hyvällä naisvarusmiehiä, jotka pelleilevät asialla, joka toiselle tuottaa ehdottoman päivästä päivään lusittavan vankilatuomion."
        Tuliko mieleen ettei me olla päätetty siitä, ketä asevelvollisuus koskee? Pitäishän sen olla kaikille samanlainen, mutta kun ei ole niin paraneeko tilanne sillä että jätämme menemättä inttiin?


    • tuleva varusnainen

      Jos ei, niin mikä sinua tarkalleen ottaen etoo naisten sotilasurassa?

      • luonnehäiriö

        Miehet olisi hoitaneet sen jos me - suomi,sopulilauma maa joka apinoi kaikista maista vaikutteita ei oltaisi koskaan lähdetty edes keskusteluun siitä että voiko nainen tulla armeijaan - siis varusM I E Spalvelukseen.
        Naisia on ollut puolustusvoimissa värvättynä ja toimistohommissa mutta että kentälle miesten juttuihin se on väärin. Tämä kaikki on vain sitä tasa-arvo vouhotusta jossa joku naisasiajärjestö sopivan naispolitikon kanssa etsii jonkun sopivan kettutyttö-miespäättäjän ja sitten lähdetään ajamaan asia:
        "Näytetään niille että nainen voi suoriutua varusmiespalveluksesta maksoi se yhteiskunnalle sitten mitä tahansa."
        Miehet olisi tuon asian hoitaneet ja naiset saaneet keskittyä naisten hommiin.
        Naisella ja miehellä on edelleenkin eroja vaikka tasa-arvo kiihkoilijat tekisi mitä. Hyvin moni nainen joka käy itin ja valtio maksaa siitä ison summan - muuttuu aikaan oikeaksi naiseksi ja haaveilee perheestä ja tulee jopa äidiksi, onnea heille. Armeijaansa he ei saa käymättömäksi, mutta syytäähän valtio paljon ylimääräistä rahaa muuallekin. Niin sitten tämä äiti on äiti lapsilleen ja tulee sota. Mihin hän jättää lapset tai onko iskä sivari.
        Minua huolestuttaa isänmaa ja oikeat arvot kun saman oven takana asuu res.rouva luutnantti tai alikersantti ja sitten intin jälkeen hän rakastuu suunnattomasti työpaikkansa ihanaan ponnaripoikaan ja selviää että tuo ponnaripoika oli kirjastossa 11 kk kun vaimo oli tst:ss 11kk.
        Siis saman oven takan asuu tuollainen pariskunta.
        Sekasikiö joka sylkee kaikkien moraalien ja varsinkin niiden päälle jotka aikanaan teki kovan duunin jotta täällä on nyt vapaus, siistit kaupungit....Millaisen lapsen ne saa. Aivan tavallisen ja siinä tarvitaan miestä miesten hommiin ja naista naisten hommiin. Mutta Nämä oudot ihmiset saavat tuosta tavallisesta lapsesta oudon jo heti kun se kasteessa liitetään johonkin kirkkoon ja sitten sille aletaan puuhata myös toisen sukupuolen elimiä.
        Kuinka pitkälle tässä tasa-arvohössötyksessä voidaan mennä ennenkun tulee luonnon lait vastaan.
        Terv sotilaspassinsa polttanut - nevömain


      • tuleva varusnainen
        luonnehäiriö kirjoitti:

        Miehet olisi hoitaneet sen jos me - suomi,sopulilauma maa joka apinoi kaikista maista vaikutteita ei oltaisi koskaan lähdetty edes keskusteluun siitä että voiko nainen tulla armeijaan - siis varusM I E Spalvelukseen.
        Naisia on ollut puolustusvoimissa värvättynä ja toimistohommissa mutta että kentälle miesten juttuihin se on väärin. Tämä kaikki on vain sitä tasa-arvo vouhotusta jossa joku naisasiajärjestö sopivan naispolitikon kanssa etsii jonkun sopivan kettutyttö-miespäättäjän ja sitten lähdetään ajamaan asia:
        "Näytetään niille että nainen voi suoriutua varusmiespalveluksesta maksoi se yhteiskunnalle sitten mitä tahansa."
        Miehet olisi tuon asian hoitaneet ja naiset saaneet keskittyä naisten hommiin.
        Naisella ja miehellä on edelleenkin eroja vaikka tasa-arvo kiihkoilijat tekisi mitä. Hyvin moni nainen joka käy itin ja valtio maksaa siitä ison summan - muuttuu aikaan oikeaksi naiseksi ja haaveilee perheestä ja tulee jopa äidiksi, onnea heille. Armeijaansa he ei saa käymättömäksi, mutta syytäähän valtio paljon ylimääräistä rahaa muuallekin. Niin sitten tämä äiti on äiti lapsilleen ja tulee sota. Mihin hän jättää lapset tai onko iskä sivari.
        Minua huolestuttaa isänmaa ja oikeat arvot kun saman oven takana asuu res.rouva luutnantti tai alikersantti ja sitten intin jälkeen hän rakastuu suunnattomasti työpaikkansa ihanaan ponnaripoikaan ja selviää että tuo ponnaripoika oli kirjastossa 11 kk kun vaimo oli tst:ss 11kk.
        Siis saman oven takan asuu tuollainen pariskunta.
        Sekasikiö joka sylkee kaikkien moraalien ja varsinkin niiden päälle jotka aikanaan teki kovan duunin jotta täällä on nyt vapaus, siistit kaupungit....Millaisen lapsen ne saa. Aivan tavallisen ja siinä tarvitaan miestä miesten hommiin ja naista naisten hommiin. Mutta Nämä oudot ihmiset saavat tuosta tavallisesta lapsesta oudon jo heti kun se kasteessa liitetään johonkin kirkkoon ja sitten sille aletaan puuhata myös toisen sukupuolen elimiä.
        Kuinka pitkälle tässä tasa-arvohössötyksessä voidaan mennä ennenkun tulee luonnon lait vastaan.
        Terv sotilaspassinsa polttanut - nevömain

        Miksi ihmeessä sotket sivareita tähän? Ei se ole armeijan käyvien naisten vika, jos osa jätkistä menee sivariin. Ja kun nyt heidät otit puheeksi, niin eikö ole hyvä, että vapaaehtoiset naiset paikkaavat sivarien aiheuttamaa vajetta reservissä? Kaikista naisita ei toki ole armeijaan - mutta eipä ole kaiksta miehistäkään. Mitä tulee yhdistelmään sota ja lapset, niin puolustusvoimat kutsuu palvelukseensa (asepalveluksen suorittaneista)vanhemmista sen, jota katsoo enemmän tarvitsevansa.


    • nainen

      No, jos Puolustusvoimien ylipäälliköksi kelpaa nainen, niin miksei sitten alempiin tehtäviin?

      • oikeesti

        Presidentti on nukke silloin kun tulee tosipaikka.
        Ainakin nykyinen presidentti. Puolustusvoimien ylipäällikkö - se on vain titteli ei se mitään johda ja mistään vastaa. Tositilanteessa sillä on kymmeniä hyysääjiä ja aivopesijöitä ja ne ns päällikön ohjeet tai käskyt voisi ohjelmoida kone-ylipäällikköönkin.
        Sinä alemman portaan johtaja. Komppania siirtyy jalkaisin 80km korpitaipaleen täyspakkauksin vihollisen selustaan ja suorittaa siellä tuhoamistehtävän. Minä kysyn sinulta että mitä sinä teet tuon komppanian päällikkönä noin 40km:n kohdalla kun on nälkä, vilu, sataa, porukkaa alkaa tippua.. Sanotko: no nyt on jaksettava kun täti sanoo... Odottaako komppania kun sinä menet pusikkoon vaihtamaan anatomista nesteet sisään lukitsevaa libresseä...Vai laitatko Tena maxi slipin retkelle. Mitä sanot kun tulee tiukkapaikka jossa pari kolme karjua alkaa kapinoida ja tekevät selväksi että he ei enää jaksa eivätkä muutenkaan jatka...Ammut siihen paikkaan niinkuin eversti Karjula tuntemattomassa.
        Näin rauhan aikana on hienoa leikkiä extermeä ja tuleehan telkkaristakin monta tuntia päivässä nointa robinssoneja. Kuka oivaltaisi prändin camo-leidiis in action, se myisi hyvin. Rauhan aikana on hieno ottaa hyvä virka josta pääsee eläkkeelle 45 vuotiaana eikä koskaan ole yhtään työpäivää tehnyt. Lähdithän sinä vain seikkailemaan, ja siitä sulle maksetaan tuo 20 vuotta.


      • Kenttäoikeus
        oikeesti kirjoitti:

        Presidentti on nukke silloin kun tulee tosipaikka.
        Ainakin nykyinen presidentti. Puolustusvoimien ylipäällikkö - se on vain titteli ei se mitään johda ja mistään vastaa. Tositilanteessa sillä on kymmeniä hyysääjiä ja aivopesijöitä ja ne ns päällikön ohjeet tai käskyt voisi ohjelmoida kone-ylipäällikköönkin.
        Sinä alemman portaan johtaja. Komppania siirtyy jalkaisin 80km korpitaipaleen täyspakkauksin vihollisen selustaan ja suorittaa siellä tuhoamistehtävän. Minä kysyn sinulta että mitä sinä teet tuon komppanian päällikkönä noin 40km:n kohdalla kun on nälkä, vilu, sataa, porukkaa alkaa tippua.. Sanotko: no nyt on jaksettava kun täti sanoo... Odottaako komppania kun sinä menet pusikkoon vaihtamaan anatomista nesteet sisään lukitsevaa libresseä...Vai laitatko Tena maxi slipin retkelle. Mitä sanot kun tulee tiukkapaikka jossa pari kolme karjua alkaa kapinoida ja tekevät selväksi että he ei enää jaksa eivätkä muutenkaan jatka...Ammut siihen paikkaan niinkuin eversti Karjula tuntemattomassa.
        Näin rauhan aikana on hienoa leikkiä extermeä ja tuleehan telkkaristakin monta tuntia päivässä nointa robinssoneja. Kuka oivaltaisi prändin camo-leidiis in action, se myisi hyvin. Rauhan aikana on hieno ottaa hyvä virka josta pääsee eläkkeelle 45 vuotiaana eikä koskaan ole yhtään työpäivää tehnyt. Lähdithän sinä vain seikkailemaan, ja siitä sulle maksetaan tuo 20 vuotta.

        Vasta everstiluutnantin arvoinen pataljoonan komentajan asemassa saa käyttää kenttäoikeutta ilman varsinaista kenttäoikeuden kokoontumista ja tuomion antamista. Everstiluutnantin arvoinen pataljoonan komentaja saa siis käyttää pikaista omaa harkintaa kenttäoikeutena ja tarvittaessa antaa niskoittelijalle kuolemantuomion ja ampua/ammuttaa syyllisen. Ei yliluutnantti. Tuntemattomassahan Karjula oli mielestäni everstiluutnantti ja ampui sotamiehen pakovaiheessa kannaksen suurhyökkäyksen sekasorrossa.


      • ylene
        Kenttäoikeus kirjoitti:

        Vasta everstiluutnantin arvoinen pataljoonan komentajan asemassa saa käyttää kenttäoikeutta ilman varsinaista kenttäoikeuden kokoontumista ja tuomion antamista. Everstiluutnantin arvoinen pataljoonan komentaja saa siis käyttää pikaista omaa harkintaa kenttäoikeutena ja tarvittaessa antaa niskoittelijalle kuolemantuomion ja ampua/ammuttaa syyllisen. Ei yliluutnantti. Tuntemattomassahan Karjula oli mielestäni everstiluutnantti ja ampui sotamiehen pakovaiheessa kannaksen suurhyökkäyksen sekasorrossa.

        Niin saat teloittaa. Eli kun oikein aktiivisesti anot kertaamaan niin voi olla että olet joskus everstiluutnantti ja saat ammuskella suomen miehiä. Se voisi tehdä tuolla alapäässäkin hyvää.


    • poltettu on

      Sen verran vielä tuosta yliluutnantista. Ei silti, sillä ei ole mitään väliä mikä kekkuli siinä keskiaikaisen it-tykin ympärillä häärii.
      Olin luullut että noita it-tykkejä näkee enää museoiden, kahviloiden ja keräilijöiden pihoilla.
      Kuvitelkaa nyt herra jumala määrärahojen haaskaajat. Mitä merkitystä tuolla it-tykillä on kun vihollisen tiedustelu ilmoittaa sen koordinaatit ja noiden reppanoiden mitään tietämättä tulee söpö ohjus ja taas tuli monelle lapselle suru. Meidän äiskä - sotaveteraani antoi henkensä äidinmaan puolesta.

      • Rita-Rauta

        Vaikka vihollisen tiedustelu saakin asemat selville ja vihollisen ohjukset tai hävittäjät ovat asemiimme matkalla, niin meillä on vaihtoasemat tuommoisen varalta ja niihin siirtymistä harjoitellaan. Ei se äiskä kuole niin helpolla kun luulet.


      • joku muu
        Rita-Rauta kirjoitti:

        Vaikka vihollisen tiedustelu saakin asemat selville ja vihollisen ohjukset tai hävittäjät ovat asemiimme matkalla, niin meillä on vaihtoasemat tuommoisen varalta ja niihin siirtymistä harjoitellaan. Ei se äiskä kuole niin helpolla kun luulet.

        -Ei se äiskä kuole niin helpolla kun luulet.

        ei kuole ollenkaan, jos se miehistä riippuu.


        joku muu kommentoi nou enää.


      • jo v 1976
        Rita-Rauta kirjoitti:

        Vaikka vihollisen tiedustelu saakin asemat selville ja vihollisen ohjukset tai hävittäjät ovat asemiimme matkalla, niin meillä on vaihtoasemat tuommoisen varalta ja niihin siirtymistä harjoitellaan. Ei se äiskä kuole niin helpolla kun luulet.

        Tehtiin esim minulle selväksi kun raskaan singon kanssa oltiin asemassa että yksi - kaksi laukausta ja sitten helvetin lujaa pakoon, sinko saa jäädä jos ei aio kuolla.
        Kyseessä oli vain vihollisen vaunun kyky havaita meidät ja huiskaista parit fosforikranaatit puun oksiin heidän eteneminen sen puoleen olisi jatkunut.
        Sinun vaihtoasemat, ne tiedetään reaaliajassa kun sinne hiippailette. Olet aivopesty ja uskot omiin juttuihisikin. Suomessa on aivan varmasti aselajeja jotka ovat aika hyvin nykyajassa mutta tuo it-tykki, se on historiaa ja sen ryhmä kuolemaan tuomittuja on siinä sitten äitejä tai isiä.
        No odotan aikaa jolloin ensimmäinen sotasankari - äiti lasketaan isänmaan multiin ja lapset itsevät siinä montun reunalla ja kettutyttö-sivari-iskä jää sotaleskeksi. Olisi perustettava aivan uusi yhdsistys suomeen mies-sotaleskien yhdistys.
        Rita-Rauta on nyt vain ylpeä että on intin käynyt mutta ei sinulla mitään tekoa ole kun tosipaikka tulee, siitä saat olla varma.


      • veit hylsyt suustani
        joku muu kirjoitti:

        -Ei se äiskä kuole niin helpolla kun luulet.

        ei kuole ollenkaan, jos se miehistä riippuu.


        joku muu kommentoi nou enää.

        Niin, miksi kouluttaa naisia rasitteeksi rintamalle. kaikki painopistehän pitäisi ohjata vihollisen torjuntaan eikä akkojen suojelemiseen.


      • Rita-Rauta
        veit hylsyt suustani kirjoitti:

        Niin, miksi kouluttaa naisia rasitteeksi rintamalle. kaikki painopistehän pitäisi ohjata vihollisen torjuntaan eikä akkojen suojelemiseen.

        Kenttätykistö pattereissa voi nainen olla laskijana aivan hyvin. Moni nainen pärjää paljon paremmin kuin mies. Mittauspartioissa samaten. Minä en ole ollut laskijana koska olen käynyt vain tulenjohtolinjan. Laskijanakin on toiminut tulenjohtolinjan käyneitä mutta se ei ole minun tehtäväni. Minä pystyn toimimaan vaikka Kenttätykistön tulenjohtajana, tulenjohto aliupseerina tai vaikka tulenjohtueessa mittauspartion johtajana. Myös tuliasemien mittaripisteen saan siirrettyä talvella tai kesällä. Ruokahuollon hoidan vaikka yksin ja koko patteristolle. Ainakin kuukauden.

        Onhan tuossa jo tekemistä.


      • Rita-Rauta
        jo v 1976 kirjoitti:

        Tehtiin esim minulle selväksi kun raskaan singon kanssa oltiin asemassa että yksi - kaksi laukausta ja sitten helvetin lujaa pakoon, sinko saa jäädä jos ei aio kuolla.
        Kyseessä oli vain vihollisen vaunun kyky havaita meidät ja huiskaista parit fosforikranaatit puun oksiin heidän eteneminen sen puoleen olisi jatkunut.
        Sinun vaihtoasemat, ne tiedetään reaaliajassa kun sinne hiippailette. Olet aivopesty ja uskot omiin juttuihisikin. Suomessa on aivan varmasti aselajeja jotka ovat aika hyvin nykyajassa mutta tuo it-tykki, se on historiaa ja sen ryhmä kuolemaan tuomittuja on siinä sitten äitejä tai isiä.
        No odotan aikaa jolloin ensimmäinen sotasankari - äiti lasketaan isänmaan multiin ja lapset itsevät siinä montun reunalla ja kettutyttö-sivari-iskä jää sotaleskeksi. Olisi perustettava aivan uusi yhdsistys suomeen mies-sotaleskien yhdistys.
        Rita-Rauta on nyt vain ylpeä että on intin käynyt mutta ei sinulla mitään tekoa ole kun tosipaikka tulee, siitä saat olla varma.

        Suomalainen Kenttätykistö pärjää hyvin taistelutilanteissa. Vaihtoasemat rakennetaan jo etukäteen. Niihin siirtyminen on helvetillistä huutoa, siinä pitää olla nopea.

        Vihollinenhan saa ääni ja valomittauksillakin tykistöasemat paikannettua, mutta nopeus siirryttäessä uusiin asemiin on hienoa.

        Kenttätykistö antaa jalkaväelle lujan tulituen vuodenajasta tai vuorokaudenajasta huolimatta. Vaikka keskellä pimeintä talvea ja 40 asteen pakkasessa. Tulituki tulee, se on varma.

        Suomen Kenttätykistö on kunniallinen ja arvokas aselaji!


      • rouva RAUTA
        Rita-Rauta kirjoitti:

        Kenttätykistö pattereissa voi nainen olla laskijana aivan hyvin. Moni nainen pärjää paljon paremmin kuin mies. Mittauspartioissa samaten. Minä en ole ollut laskijana koska olen käynyt vain tulenjohtolinjan. Laskijanakin on toiminut tulenjohtolinjan käyneitä mutta se ei ole minun tehtäväni. Minä pystyn toimimaan vaikka Kenttätykistön tulenjohtajana, tulenjohto aliupseerina tai vaikka tulenjohtueessa mittauspartion johtajana. Myös tuliasemien mittaripisteen saan siirrettyä talvella tai kesällä. Ruokahuollon hoidan vaikka yksin ja koko patteristolle. Ainakin kuukauden.

        Onhan tuossa jo tekemistä.

        rautarouva, nyt alistun ja tottelen sokeana ja varsinkin LUOTAN MAANI SINUN KÄSIISI


      • MENNYTTÄ
        Rita-Rauta kirjoitti:

        Suomalainen Kenttätykistö pärjää hyvin taistelutilanteissa. Vaihtoasemat rakennetaan jo etukäteen. Niihin siirtyminen on helvetillistä huutoa, siinä pitää olla nopea.

        Vihollinenhan saa ääni ja valomittauksillakin tykistöasemat paikannettua, mutta nopeus siirryttäessä uusiin asemiin on hienoa.

        Kenttätykistö antaa jalkaväelle lujan tulituen vuodenajasta tai vuorokaudenajasta huolimatta. Vaikka keskellä pimeintä talvea ja 40 asteen pakkasessa. Tulituki tulee, se on varma.

        Suomen Kenttätykistö on kunniallinen ja arvokas aselaji!

        KENTTÄTYKISTÖLLÄ EI TEHDÄ TULEVASSA SODASSA MITÄÄN
        Se on täysin historiaa ja siitä ei nyt kannata tämän enempää ainakaan minun tuhlata energiaani teräs-rouvan kanssa jankuttamiseen. Elä uskossasi ja ole autuas,, pääasia että olet uskossasi onnellinen ja luotat siihen että sotaa ei koskaan suomeen tulis.


      • Rita-Rauta
        MENNYTTÄ kirjoitti:

        KENTTÄTYKISTÖLLÄ EI TEHDÄ TULEVASSA SODASSA MITÄÄN
        Se on täysin historiaa ja siitä ei nyt kannata tämän enempää ainakaan minun tuhlata energiaani teräs-rouvan kanssa jankuttamiseen. Elä uskossasi ja ole autuas,, pääasia että olet uskossasi onnellinen ja luotat siihen että sotaa ei koskaan suomeen tulis.

        Kenttätykistössä palveleminen on kunniallinen asia.

        http://www.mil.fi/maavoimat/aselajit/kenttatykisto.dsp


      • aivopesty
        Rita-Rauta kirjoitti:

        Kenttätykistössä palveleminen on kunniallinen asia.

        http://www.mil.fi/maavoimat/aselajit/kenttatykisto.dsp

        Rita on robotti joka jauhaa samaa paskaa.
        Suomen kenttätykistön pelit on pelattu. Mistä tuollainen voima tulee tuollaiseen uskoon, olet kun vanhoillis-lestadiolainen jonka kanssa olen joskus väitellyt täällä suomi24:ssa. Nurkkaan joutuneena se hokee samaa hokemaa kuin kone niin kuan kun vetää töpselin irti seinästä.


      • Rita-Rauta
        aivopesty kirjoitti:

        Rita on robotti joka jauhaa samaa paskaa.
        Suomen kenttätykistön pelit on pelattu. Mistä tuollainen voima tulee tuollaiseen uskoon, olet kun vanhoillis-lestadiolainen jonka kanssa olen joskus väitellyt täällä suomi24:ssa. Nurkkaan joutuneena se hokee samaa hokemaa kuin kone niin kuan kun vetää töpselin irti seinästä.

        Kenttätykistö ei häviä mihinkään. Kunniallinen palvelus Kenttätykistössä saa ihmisen ajatuksen kunnialliseen voittoon!

        Kauan eläköön Suomen Puolustusvoimien Kenttätykistö!


      • saatananpalv.
        Rita-Rauta kirjoitti:

        Kenttätykistö ei häviä mihinkään. Kunniallinen palvelus Kenttätykistössä saa ihmisen ajatuksen kunnialliseen voittoon!

        Kauan eläköön Suomen Puolustusvoimien Kenttätykistö!

        Olet kuin muslimi, tapahtuu maanjäristys ja ne hokee: "allah akbar" jumala on suuri, ne vain hokee ja hokee. Samanlaisia on nuo saatananpalvojat, ne vain paloittelee ja paloittelee ja luulee että se on ainoa oikea tie.
        Sinussa on samanlainen oireyhtymä.
        Oliko siellä kenttätykistössä joku kapteeni (mies) joka junttasi mulkulla sinuun tuon aatteen.


      • tuommoisesta.
        saatananpalv. kirjoitti:

        Olet kuin muslimi, tapahtuu maanjäristys ja ne hokee: "allah akbar" jumala on suuri, ne vain hokee ja hokee. Samanlaisia on nuo saatananpalvojat, ne vain paloittelee ja paloittelee ja luulee että se on ainoa oikea tie.
        Sinussa on samanlainen oireyhtymä.
        Oliko siellä kenttätykistössä joku kapteeni (mies) joka junttasi mulkulla sinuun tuon aatteen.

        Rita-Rauta on vain 15 vuotias punkkari. Valehtelee enemmän kun pää kestää.


      • celcius15
        MENNYTTÄ kirjoitti:

        KENTTÄTYKISTÖLLÄ EI TEHDÄ TULEVASSA SODASSA MITÄÄN
        Se on täysin historiaa ja siitä ei nyt kannata tämän enempää ainakaan minun tuhlata energiaani teräs-rouvan kanssa jankuttamiseen. Elä uskossasi ja ole autuas,, pääasia että olet uskossasi onnellinen ja luotat siihen että sotaa ei koskaan suomeen tulis.

        "KENTTÄTYKISTÖLLÄ EI TEHDÄ TULEVASSA SODASSA MITÄÄN Se on täysin historiaa"
        Millä perusteella esität moisen väitteen? Oletko tutustunut ollenkaan kyseiseen aselajiin?
        Esim. jenkithän käyttävät vielä kenttätykistöä isommassakin mittakaavassa osana epäsuoraa tulivoimaansa, viimeksi irakin operaation tst-vaiheen aikana. Ritalle terveisiä: Hajoo tykäri aamuihis, JÄÄKÄRIT on rautaa ;)


    • tuleva varusnainen

      Täällä osa jauhaa koko ajan yhdistelmästä intin käynyt nainen ja sivari-mies. Miksi kaksi noin erilaiset arvot omaavaa ihmistä olisivat yhdessä? En osaa itse ainakaan kuvitella seurustelevani jätkän kanssa, jolle isänmaa on niin yhdentekevä, että hän ryhtyy sivariksi.

      • John Matrix

        Sivari VOI olla isänmaallinenkin. Ihmisiä kannattaa arvioida yksilöinä eikä tuollaisen täysin yhdentekevän, pakon edessä tehtävän ratkaisun perusteella.


    • jok.......

      oletko tosissasi, että naiset eivät sovi mielestäsi armeijaan?

      vai tahdotko saada vain keskustelua asiasta.

      • anna infoa

        Kuka kysyy, taidat tietää kuka olen.
        No voin toki vastatakin, naiset eivät kuulu aseelliseen palvelukseen. Keittiöön, varastoille, lääkintään,.... Ja toki voidaan antaa itsepuolustuskoulutusta ja siihen liittyvää aseopastusta, että ei pyssy nyt niin inhottava kapine olisi. Mutta kokonaisvaltaisesti ajatellen mihin sotilaita koulutetaan - sotaan. Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ja kun tulee seuraava sota viimeistään silloin kun EU:n koaliitio puretaan verellä niin sillon ei tunnetä äitiyslomia.


      • jok..............
        anna infoa kirjoitti:

        Kuka kysyy, taidat tietää kuka olen.
        No voin toki vastatakin, naiset eivät kuulu aseelliseen palvelukseen. Keittiöön, varastoille, lääkintään,.... Ja toki voidaan antaa itsepuolustuskoulutusta ja siihen liittyvää aseopastusta, että ei pyssy nyt niin inhottava kapine olisi. Mutta kokonaisvaltaisesti ajatellen mihin sotilaita koulutetaan - sotaan. Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ja kun tulee seuraava sota viimeistään silloin kun EU:n koaliitio puretaan verellä niin sillon ei tunnetä äitiyslomia.

        Kuka kysyy

        Itsestäni nyt ei ole niin väliä.

        , taidat tietää kuka olen.

        en ole täysin varma.

        No voin toki vastatakin, naiset eivät kuulu aseelliseen palvelukseen. Keittiöön, varastoille, lääkintään,.... Ja toki voidaan antaa itsepuolustuskoulutusta ja siihen liittyvää aseopastusta, että ei pyssy nyt niin inhottava kapine olisi. Mutta kokonaisvaltaisesti ajatellen mihin sotilaita koulutetaan - sotaan. Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ja kun tulee seuraava sota viimeistään silloin kun EU:n koaliitio puretaan verellä niin sillon ei tunnetä äitiyslomia.

        en osaa sanoa mitään siihen mitä naisille kuuluu. toki toivon että hyvää.


      • jok.............
        anna infoa kirjoitti:

        Kuka kysyy, taidat tietää kuka olen.
        No voin toki vastatakin, naiset eivät kuulu aseelliseen palvelukseen. Keittiöön, varastoille, lääkintään,.... Ja toki voidaan antaa itsepuolustuskoulutusta ja siihen liittyvää aseopastusta, että ei pyssy nyt niin inhottava kapine olisi. Mutta kokonaisvaltaisesti ajatellen mihin sotilaita koulutetaan - sotaan. Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ja kun tulee seuraava sota viimeistään silloin kun EU:n koaliitio puretaan verellä niin sillon ei tunnetä äitiyslomia.

        ...


    • Anonyymi

      "Minä itse ole reservissä vänrikki ja 27 vuotias nainen" Etkä ole....olet Peeveen pr mannekiini.

    • Anonyymi

      Naisillekkin piccolovelvollisuus pakolliseksi kuten miehille. 5e päiväpalkalla vaan laukkuja kantamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe