Mistä erotaa 2.4D ja D5:n

Osto aikeissa

Takaluukun tyyppimerkintöihin ei kaiketi aina ole uskomista.Pystyykö auton moottorin ulkoisista tekijöistä erottamaan kumpi tehoversio on kyseessä? Saksalaiset kun kuulemma myyvät lastutettuja 2.4D:a (96Kw)D5:na (120Kw). Onko moottorissa ulkoisia eroja josta maallikko voisi huomata kusetuksen ? Entäpä rekisteriote, voiko siitä huomata em kusetuksen siinä tapauksessa jos 2.4D kaveri lastuksen jälkeen on käynyt muutoskatsastamassa auton tehot D5:sta vastaavaksi ?

12

17322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfgfgfgf

      Siis minkä kusetuksen? Eikös nuo koneet ole softaa lukuun ottamatta samoja?

      • viu vau

        Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.

        Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,...


      • volvesteri

        Tästä asiastahan on väännetty kättä aikaisemminkin. Muistelisin että turbot ovat erilaiset noissa koneissa. Mitään suuria erojahan niissä ei ole.


      • AUTO JA MIES
        viu vau kirjoitti:

        Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.

        Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,...

        En ole varma Volvon tapauksesta, mutta Mersun 220 cdi on varustettu ylimääräisellä tasapainoakselilla, eli koneiden välillä on muutakin eroa kuin tehot! Moottoreiden kestävyyteen ja värinättömyyteen asialla lienee vaikutusta...


      • volvo man
        viu vau kirjoitti:

        Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.

        Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,...

        Joo softalla tiputettu tehoja eikä muka oo rakenteellisia eroja miten sitten 5 pyttynen 103kw kone on 10 venttiilisellä kannella ja 125 kw 20 venttiilisellä??? puhun nyt vm 99 volvosta.
        uudemmissa on kylläkin 20 v molemmissa tehoversioissa mutta eiköhän sieltä jotain eroa löydy esim ruiskutuslaitteisto on ihan eri jne...


      • hine
        viu vau kirjoitti:

        Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.

        Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,...

        Kertomasi MB:stä ja Audista ovat sontaa. Moottoreissa on merkittäviä rakenteellisia eroja. OTA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN ALAT JULISTAA.


    • on näin

      Eli uudessa volvossa mallissa 2.4d on 120 kilowattia eli 163 hevosta kun taas uudessa d5 mallissa hevosia jo 185. Valitettavasti suurin osa volvisteista arvostaa automaattilaatikkoa joten ainoa vaihtoehto toistaiseksi on 2.4d.

    • meikä

      Volvon uusissa bensa 2.4 on ihan totta että
      140hp ja 170hp on ihan samoja koneita, vain softa erottaa ne. Ja miten tehonlisäys tulee?
      Toinen kone kiertää korkeammalle, eli ne hepat tulevat rekisterin yläpäästä - käytännön hyöty?
      Ei mikään! Mutta kun osa haluaa ostaa "tehokkaampaa" niin tokihan Volvo myy!

      • D5-02

        2.4D:n ja D5:n eroittaa ainakin erilaisesta turbosta. Jälkimmäisessä se on silmälläkin(ammattilaisen) katsottuna fyysiseltä kooltaan isompi.


      • JOBBARI
        D5-02 kirjoitti:

        2.4D:n ja D5:n eroittaa ainakin erilaisesta turbosta. Jälkimmäisessä se on silmälläkin(ammattilaisen) katsottuna fyysiseltä kooltaan isompi.

        Moi.
        Tunnistus helpointa, kun katsot auton tyyppikilvestä konehuoneesta ja moottorin kyljestä tyyppikilvestä moottorin tyyppikoodin. D5244T=163 hp D5 ja D5244T2=130 hp 2.4D. Tosin voihan se jobbari ne tyyppikilvetkin väärentää, mutta menee työlääksi.

        Vaikka perusmoottori on sama molemmissa niin mm turbo on tosiaan erilainen.

        EI niitä tehoeroja yleensä pelkällä lastulla tehdä. Esim VW audi 1.9 PWD 100->130 hp >> mm eri männät, pumppusuuttimet, turbo yms ja sama juttu 2.5 V6 tdi 150 hp>>180 hp. = mm eri ruiskutuspumppu ja suuttimet, kiertokanget, männät, EGR-systeemi, veden ja öljyn jäähdytysjärjestelmä. Katsokaa tarkemmin ETKA:sta VV-liikkeen varaosatiskillä jos kiinnostaa.

        Eli onnea koneen ja vaihteiston kestävyyden kanssa jos lastuvirityksiin innnostutte. Ei ne tehtaat huvikseen niitä osia sinne koneen sisälle muuta.


      • 2.4D ja D5
        JOBBARI kirjoitti:

        Moi.
        Tunnistus helpointa, kun katsot auton tyyppikilvestä konehuoneesta ja moottorin kyljestä tyyppikilvestä moottorin tyyppikoodin. D5244T=163 hp D5 ja D5244T2=130 hp 2.4D. Tosin voihan se jobbari ne tyyppikilvetkin väärentää, mutta menee työlääksi.

        Vaikka perusmoottori on sama molemmissa niin mm turbo on tosiaan erilainen.

        EI niitä tehoeroja yleensä pelkällä lastulla tehdä. Esim VW audi 1.9 PWD 100->130 hp >> mm eri männät, pumppusuuttimet, turbo yms ja sama juttu 2.5 V6 tdi 150 hp>>180 hp. = mm eri ruiskutuspumppu ja suuttimet, kiertokanget, männät, EGR-systeemi, veden ja öljyn jäähdytysjärjestelmä. Katsokaa tarkemmin ETKA:sta VV-liikkeen varaosatiskillä jos kiinnostaa.

        Eli onnea koneen ja vaihteiston kestävyyden kanssa jos lastuvirityksiin innnostutte. Ei ne tehtaat huvikseen niitä osia sinne koneen sisälle muuta.

        Vadiksen mukaan turbo on täsmälleen sama, (sama tuotenumero. Noi automyyjät nyt kusettavat minkä ehtii :(


    • heiJari1293428

      2.4D:t ja D5 163 on aivan identtisiä moottoreita. Softassa on ero. Kun taas 185 D5 on turbo ja suuttimet erilaisia. Satanapekelevituheleveti

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      192
      6756
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      156
      1965
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      53
      1169
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      42
      1051
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1015
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      947
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      249
      918
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      889
    Aihe