Takaluukun tyyppimerkintöihin ei kaiketi aina ole uskomista.Pystyykö auton moottorin ulkoisista tekijöistä erottamaan kumpi tehoversio on kyseessä? Saksalaiset kun kuulemma myyvät lastutettuja 2.4D:a (96Kw)D5:na (120Kw). Onko moottorissa ulkoisia eroja josta maallikko voisi huomata kusetuksen ? Entäpä rekisteriote, voiko siitä huomata em kusetuksen siinä tapauksessa jos 2.4D kaveri lastuksen jälkeen on käynyt muutoskatsastamassa auton tehot D5:sta vastaavaksi ?
Mistä erotaa 2.4D ja D5:n
12
17926
Vastaukset
- fdfgfgfgf
Siis minkä kusetuksen? Eikös nuo koneet ole softaa lukuun ottamatta samoja?
- viu vau
Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.
Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,... - volvesteri
Tästä asiastahan on väännetty kättä aikaisemminkin. Muistelisin että turbot ovat erilaiset noissa koneissa. Mitään suuria erojahan niissä ei ole.
- AUTO JA MIES
viu vau kirjoitti:
Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.
Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,...En ole varma Volvon tapauksesta, mutta Mersun 220 cdi on varustettu ylimääräisellä tasapainoakselilla, eli koneiden välillä on muutakin eroa kuin tehot! Moottoreiden kestävyyteen ja värinättömyyteen asialla lienee vaikutusta...
- volvo man
viu vau kirjoitti:
Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.
Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,...Joo softalla tiputettu tehoja eikä muka oo rakenteellisia eroja miten sitten 5 pyttynen 103kw kone on 10 venttiilisellä kannella ja 125 kw 20 venttiilisellä??? puhun nyt vm 99 volvosta.
uudemmissa on kylläkin 20 v molemmissa tehoversioissa mutta eiköhän sieltä jotain eroa löydy esim ruiskutuslaitteisto on ihan eri jne... - hine
viu vau kirjoitti:
Sama koskee 5-pyttyisten volvojen vapaastihengittäviä 2,4-litraisia bensakoneita: 103 kW versio on softalla aliviritetty 125 kW:stä. Mitään rakenteellisia eroja ei ole.
Osaavat muutkin: MB 200 CDI on alasviritetty 220 CDI, Audin -99 mallin 105 kW 2,5 TDI viritettiin softalla -00 -mallista alkaen 132 kW:hen,...Kertomasi MB:stä ja Audista ovat sontaa. Moottoreissa on merkittäviä rakenteellisia eroja. OTA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN ALAT JULISTAA.
- on näin
Eli uudessa volvossa mallissa 2.4d on 120 kilowattia eli 163 hevosta kun taas uudessa d5 mallissa hevosia jo 185. Valitettavasti suurin osa volvisteista arvostaa automaattilaatikkoa joten ainoa vaihtoehto toistaiseksi on 2.4d.
- meikä
Volvon uusissa bensa 2.4 on ihan totta että
140hp ja 170hp on ihan samoja koneita, vain softa erottaa ne. Ja miten tehonlisäys tulee?
Toinen kone kiertää korkeammalle, eli ne hepat tulevat rekisterin yläpäästä - käytännön hyöty?
Ei mikään! Mutta kun osa haluaa ostaa "tehokkaampaa" niin tokihan Volvo myy!- D5-02
2.4D:n ja D5:n eroittaa ainakin erilaisesta turbosta. Jälkimmäisessä se on silmälläkin(ammattilaisen) katsottuna fyysiseltä kooltaan isompi.
- JOBBARI
D5-02 kirjoitti:
2.4D:n ja D5:n eroittaa ainakin erilaisesta turbosta. Jälkimmäisessä se on silmälläkin(ammattilaisen) katsottuna fyysiseltä kooltaan isompi.
Moi.
Tunnistus helpointa, kun katsot auton tyyppikilvestä konehuoneesta ja moottorin kyljestä tyyppikilvestä moottorin tyyppikoodin. D5244T=163 hp D5 ja D5244T2=130 hp 2.4D. Tosin voihan se jobbari ne tyyppikilvetkin väärentää, mutta menee työlääksi.
Vaikka perusmoottori on sama molemmissa niin mm turbo on tosiaan erilainen.
EI niitä tehoeroja yleensä pelkällä lastulla tehdä. Esim VW audi 1.9 PWD 100->130 hp >> mm eri männät, pumppusuuttimet, turbo yms ja sama juttu 2.5 V6 tdi 150 hp>>180 hp. = mm eri ruiskutuspumppu ja suuttimet, kiertokanget, männät, EGR-systeemi, veden ja öljyn jäähdytysjärjestelmä. Katsokaa tarkemmin ETKA:sta VV-liikkeen varaosatiskillä jos kiinnostaa.
Eli onnea koneen ja vaihteiston kestävyyden kanssa jos lastuvirityksiin innnostutte. Ei ne tehtaat huvikseen niitä osia sinne koneen sisälle muuta. - 2.4D ja D5
JOBBARI kirjoitti:
Moi.
Tunnistus helpointa, kun katsot auton tyyppikilvestä konehuoneesta ja moottorin kyljestä tyyppikilvestä moottorin tyyppikoodin. D5244T=163 hp D5 ja D5244T2=130 hp 2.4D. Tosin voihan se jobbari ne tyyppikilvetkin väärentää, mutta menee työlääksi.
Vaikka perusmoottori on sama molemmissa niin mm turbo on tosiaan erilainen.
EI niitä tehoeroja yleensä pelkällä lastulla tehdä. Esim VW audi 1.9 PWD 100->130 hp >> mm eri männät, pumppusuuttimet, turbo yms ja sama juttu 2.5 V6 tdi 150 hp>>180 hp. = mm eri ruiskutuspumppu ja suuttimet, kiertokanget, männät, EGR-systeemi, veden ja öljyn jäähdytysjärjestelmä. Katsokaa tarkemmin ETKA:sta VV-liikkeen varaosatiskillä jos kiinnostaa.
Eli onnea koneen ja vaihteiston kestävyyden kanssa jos lastuvirityksiin innnostutte. Ei ne tehtaat huvikseen niitä osia sinne koneen sisälle muuta.Vadiksen mukaan turbo on täsmälleen sama, (sama tuotenumero. Noi automyyjät nyt kusettavat minkä ehtii :(
- heiJari1293428
2.4D:t ja D5 163 on aivan identtisiä moottoreita. Softassa on ero. Kun taas 185 D5 on turbo ja suuttimet erilaisia. Satanapekelevituheleveti
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude10812026Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k20711558Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t688580Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1358445Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h718085Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht167505Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k106569Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk226130Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa915872Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus605350