Hiiren pyydystäminen!

Sisar Kuu

Ongelma:
En halua enää nakittaa hiiriä hengiltä, tuo perinteinen hiirenpyydys sitä paitsi ei suinkaan aina tapa hiirtä, vaan jättää hiiren henkitoreissaan sätkimään loukkuun. Sitten täytyy mennä puukalikalla päästämään ressukka päiviltä. Olen ostanut Luontokaupasta hiirenpyydyksen, jossa hiiri olisi tarkoitus kipittää häkkiin, tippua luukusta sisään eikä enää päästä ulos. Mutta kun meidän pöllöt hiiret eivät osaa mennä sinne! Onko kenelläkään kokemusta siitä että miten hiiren saisi varmasti kipittämään loukkuun? Minulla on ollut tarjolla häkin perällä tavallista edamia sekä ihanan tuoksuista pala-parmesania, eikä vieläkään ole auttanut. Pitäisikö sinne laittaa vielä lasillinen punaviiniä, jos alkaisi tepsimään :-)?

58

37482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vittuilija

      Älä nyt viattomia hiiriä tapa(jollei ne sitten käy ns sinun puolellasi) Rotan myrkkykin on ihan keksitty

      • maatalonen

        mutta entäs sitten kun ripottelee rotan myrkkyä ja hiiri syö sitä ja menee kuolemaan johonkin seinän väliin, sit se rupeaa mätänemään ja haisemaan siellä...? että eipä taida olla se rotan myrkkykään hyvä konsti!! sittenkö puretaan seinä että saadan yks mätänen hiiri sielt pihalle?!


      • asia on noin
        maatalonen kirjoitti:

        mutta entäs sitten kun ripottelee rotan myrkkyä ja hiiri syö sitä ja menee kuolemaan johonkin seinän väliin, sit se rupeaa mätänemään ja haisemaan siellä...? että eipä taida olla se rotan myrkkykään hyvä konsti!! sittenkö puretaan seinä että saadan yks mätänen hiiri sielt pihalle?!

        Myrkky kuivattaa hiiren ja rotan.Ei rupea haisemaan.


      • julmaa

        Älä ihmeessä käytä rotanmyrkkyä se on tuskallinen kuolema ja ne tosiaan parin viikon kitumisen(ohentaa pikkuhiljaa veren) jälkeen kuolee jonnekin seinän väliin..on ystävällisempää tappaa heti tai loukuttaa ja viedä ne jonnekin muualle kuten minä tekisin. On myös niin että hiiriä ja myyriäkin on myös rauhoitettuja lajeja kuten esim. vaivaishiiri jota ei saa siis tappaa laisinkaan vaan vain siirtää pois.


      • ronjaliini
        asia on noin kirjoitti:

        Myrkky kuivattaa hiiren ja rotan.Ei rupea haisemaan.

        se ei tapa sitä heti vaan kuvitteles miltä tuntuu ku ittelles syötettäis myrkkyä ja se rupeais käristään sun vatsaas ku tuhoo kaikki sisäelimet...oon kerran nähnyt rotan mikä oli syönyt myrkkyä ja sen vatsas oli kauhea kolo eikä sisäelimiä enään näkynyt ja oli kuules kaukana myrkystä(monta kymmentä metriä)...että inhoon rotan myrkkyi ja julmia ihmisiä jotka niitä käyttää...


      • tietotaito
        julmaa kirjoitti:

        Älä ihmeessä käytä rotanmyrkkyä se on tuskallinen kuolema ja ne tosiaan parin viikon kitumisen(ohentaa pikkuhiljaa veren) jälkeen kuolee jonnekin seinän väliin..on ystävällisempää tappaa heti tai loukuttaa ja viedä ne jonnekin muualle kuten minä tekisin. On myös niin että hiiriä ja myyriäkin on myös rauhoitettuja lajeja kuten esim. vaivaishiiri jota ei saa siis tappaa laisinkaan vaan vain siirtää pois.

        Nykyajan höpötystä, siirtää jokin hiiri pois. Olisiko pitänyt dinosauruksetkin siirtää jonnekin pois. "Niin muuttuu maailma Eskoseseni". On todellisia ja järkeviä asioita toimia huonoja muuttumisia vastaan.


      • AAAPPPPUUUUUAAAAA

        Mutta mitä tehdä kun minulla on koira enkä tohdi laittaa hiiren loukkuja eikä myrkkyä


      • Anonyymi
        ronjaliini kirjoitti:

        se ei tapa sitä heti vaan kuvitteles miltä tuntuu ku ittelles syötettäis myrkkyä ja se rupeais käristään sun vatsaas ku tuhoo kaikki sisäelimet...oon kerran nähnyt rotan mikä oli syönyt myrkkyä ja sen vatsas oli kauhea kolo eikä sisäelimiä enään näkynyt ja oli kuules kaukana myrkystä(monta kymmentä metriä)...että inhoon rotan myrkkyi ja julmia ihmisiä jotka niitä käyttää...

        Voi veljet teidän hörheltäjien kanssa. Eiköhän se mamman pikku kisulikin tapa sen hiirulaisen kyllästytyttyään leikkimään sillä? Sudet syövät elävältä alkupalat, mutta ne onkin koiraeläimiä. Eli nirri pois tuholaisilta jos karkoitus ei toimi ja pieneläinten ruokkiminen pihassa ehdottomasti kielletty!


      • Anonyymi
        maatalonen kirjoitti:

        mutta entäs sitten kun ripottelee rotan myrkkyä ja hiiri syö sitä ja menee kuolemaan johonkin seinän väliin, sit se rupeaa mätänemään ja haisemaan siellä...? että eipä taida olla se rotan myrkkykään hyvä konsti!! sittenkö puretaan seinä että saadan yks mätänen hiiri sielt pihalle?!

        Järkyttävä haju!!!


    • -------

      jotain muuta kun juustoa. Hiiret eivät juustosta niinkään välitä, toisin kuin luullaan (vaikka kyllähän sekin nälkään tietysti menee). Meillä ainakin kelpaa ennemmin vehnäjauho, jyvät, leipä tms. paremmin.

      • naminami

        Hiiret rakastavat suklaata!
        Meillä oli mökillä pussissa sukaalevy, juustoa ja leipää ja ainoa, mitä hiiret oli maistelleet, oli suklaa!


      • Sisar Kuu
        naminami kirjoitti:

        Hiiret rakastavat suklaata!
        Meillä oli mökillä pussissa sukaalevy, juustoa ja leipää ja ainoa, mitä hiiret oli maistelleet, oli suklaa!

        Kiitos kaikille mielenkiintoisista vinkeistä ja mielipiteistä :-)
        Nyt olen saanut ensimmäisen hiiren elävänä loukkuun, eikä houkuttimena ollut vieläkään muuta kuin parmesanin palanen.
        Se mennä mötkähti luukusta sisään, aamukävelyllä vietiin se niin pitkälle kuin pippuri kasvaa kauas kaikesta asutuksesta.
        Ensin kun avattiin luukku, katseli ihmeissään että mistä nyt tuulee, varovasti ihmetteli luukulla että uskaltaisikohan tuonne vapauteen mennä...sitten kun vähän avitettiin, lähti ryömimään maassa olevien lehtien väliin niin että kahina kävi..hetken päästä se poukkoili todella innostuneena, teki mielettömiä hyppyjä, näytti enemmän kengurulta kuin hiireltä :-)
        Meidän talossa on onneksi siis vihdoin hiirten listimisen aika päättynyt, eläväksi jättävä hiiren pyydys todellakin toimii! Kiitos vielä suklaavinkistä, kokeilen ehkä ensi kerralla suklaata houkuttimena :-)


      • joku arvostaa
        Sisar Kuu kirjoitti:

        Kiitos kaikille mielenkiintoisista vinkeistä ja mielipiteistä :-)
        Nyt olen saanut ensimmäisen hiiren elävänä loukkuun, eikä houkuttimena ollut vieläkään muuta kuin parmesanin palanen.
        Se mennä mötkähti luukusta sisään, aamukävelyllä vietiin se niin pitkälle kuin pippuri kasvaa kauas kaikesta asutuksesta.
        Ensin kun avattiin luukku, katseli ihmeissään että mistä nyt tuulee, varovasti ihmetteli luukulla että uskaltaisikohan tuonne vapauteen mennä...sitten kun vähän avitettiin, lähti ryömimään maassa olevien lehtien väliin niin että kahina kävi..hetken päästä se poukkoili todella innostuneena, teki mielettömiä hyppyjä, näytti enemmän kengurulta kuin hiireltä :-)
        Meidän talossa on onneksi siis vihdoin hiirten listimisen aika päättynyt, eläväksi jättävä hiiren pyydys todellakin toimii! Kiitos vielä suklaavinkistä, kokeilen ehkä ensi kerralla suklaata houkuttimena :-)

        ..elämää.


      • mä täällä vaa
        Sisar Kuu kirjoitti:

        Kiitos kaikille mielenkiintoisista vinkeistä ja mielipiteistä :-)
        Nyt olen saanut ensimmäisen hiiren elävänä loukkuun, eikä houkuttimena ollut vieläkään muuta kuin parmesanin palanen.
        Se mennä mötkähti luukusta sisään, aamukävelyllä vietiin se niin pitkälle kuin pippuri kasvaa kauas kaikesta asutuksesta.
        Ensin kun avattiin luukku, katseli ihmeissään että mistä nyt tuulee, varovasti ihmetteli luukulla että uskaltaisikohan tuonne vapauteen mennä...sitten kun vähän avitettiin, lähti ryömimään maassa olevien lehtien väliin niin että kahina kävi..hetken päästä se poukkoili todella innostuneena, teki mielettömiä hyppyjä, näytti enemmän kengurulta kuin hiireltä :-)
        Meidän talossa on onneksi siis vihdoin hiirten listimisen aika päättynyt, eläväksi jättävä hiiren pyydys todellakin toimii! Kiitos vielä suklaavinkistä, kokeilen ehkä ensi kerralla suklaata houkuttimena :-)

        mistä tämän loukun löysit? meilläkin tarvitaan;))


      • ölo
        Sisar Kuu kirjoitti:

        Kiitos kaikille mielenkiintoisista vinkeistä ja mielipiteistä :-)
        Nyt olen saanut ensimmäisen hiiren elävänä loukkuun, eikä houkuttimena ollut vieläkään muuta kuin parmesanin palanen.
        Se mennä mötkähti luukusta sisään, aamukävelyllä vietiin se niin pitkälle kuin pippuri kasvaa kauas kaikesta asutuksesta.
        Ensin kun avattiin luukku, katseli ihmeissään että mistä nyt tuulee, varovasti ihmetteli luukulla että uskaltaisikohan tuonne vapauteen mennä...sitten kun vähän avitettiin, lähti ryömimään maassa olevien lehtien väliin niin että kahina kävi..hetken päästä se poukkoili todella innostuneena, teki mielettömiä hyppyjä, näytti enemmän kengurulta kuin hiireltä :-)
        Meidän talossa on onneksi siis vihdoin hiirten listimisen aika päättynyt, eläväksi jättävä hiiren pyydys todellakin toimii! Kiitos vielä suklaavinkistä, kokeilen ehkä ensi kerralla suklaata houkuttimena :-)

        Sklaa ei auta hiiren pyydystämiseen.
        Minä juoksin itse hiiret kiinni.


      • Sopii kokeilla

        ...on maapähkinä. Hiiret, jotka alkujaan ovat Intiasta kotoisin, ovat luonnostaan viljansyöjiä. Juustoa monet puolustavat, mutta maapähkinään käyvät myös (kasvissyöjä) myyrät, jotka ilmaantuvat talvisin kellariin.


      • Anonyymi

        Fazerin suklaapatukka pieni nokare sitä kutsuu naapuristakin!


    • eppu

      Hiiri on ihmisasunnoissa paha tuholainen ja tautien levittäjä, joten niistä on hyvä päästä eroon. Kuulin tämän neuvon aikoinaan eräältä ystävältäni joka oli perin kyllästynyt pieniin jyrsijöihin jotka söivät niin suklaat kuin saippuatkin. Hiiri ei välttämättä pidä asettamistasi herkuista mutta partakoneenterä on tehokas hiirenloukussa. SIIS pane loukkuun vain pystyssäoleva partakoneen terä ! Hiiri menee loukkuun, pyörittää päätään ja totee: ei oo herkkuja, ei oo herkkuja ,kunnes kaula on katki. Surullista, mutta totta (sellaista elämä on ).

    • eppu

      Meillä oli aikoinaan ulkovarastossa hiiriongelma.Laitettiin loukkuja ja mitä saatiin...pari pikkulintua, yksi kissan ylähuuli ja isännän aamutossu. Sitten maalattiin ulkovarasto ja ruokatunninajaksi jäi avonainen astia tinneriä/ tärpättiä lattialle (en muista kumpaako) ja jo saatiin monta umpihumalaista hiirtä hoippumasta pitkinlattiaa.Tämä on tosi eikä vitsi,sattui noin 12 vuotta sitten. Joten konsteja on tosi monia, kuten myyrän pyynnissäkin. Myyräongelmaan meillä tosin auttoi kissa.

    • Nimetön

      1. otetaan savinen kukkaruukku, pätkä siimaa, pahvinpala, maapähkinä ja mehupilli tai vastaava..
      Pujota siima ruukun reijän läpi , tee pahvin palaan siiman mentävä, pieni reikä, pujota siima reijästä. (noi tulee niinkun ruukun sisäpuolelle)
      Pujota pilli siimaan.Pilli on jotain 5cm lyhyempi kuin ruukun syvyys.Sido maapähkinä keskeltä siimalla. SIlleen että, kun nostat siiman toisesta päästä , koko komeus riippuu siinä.
      Laitat sitten systeemin roikkumaan lähelle lattiaa.Silviisiin, että hiirulainen pääsee nakertamaan pähkinää, silloin siima katkeaa ja ruukku kopsahtaa alas.
      Joku kestävä alusta kannattaa laittaa ruukun alle, jotta voipi ruukun nostaa hiirineen.Pahvinen taikka mieluummin metallilevy.Ja se sitten hiukkasen riehuu siellä ruukussa, että ei kannata pelästyä.
      Kannattaa kiikuttaa matkan päähän...

      2. konsti.Tartteet pyöreän puukapulan.n. 30cm pitkän(ämpärin halkaisija)ja 2cm tai enempi halkasijaltaan.
      Sitten semmosen riman pätkän joka ei mene ämpärin toiselta laidalta toiselle. Tee riman levynen kolo
      keskelle pyöreetä palikkaa. Sit naputtelet sen palikan kiinni parilla pikkunaulalla.
      Sit tartteet semmosen riman jota pitkin hiiru pääsee kipittämään kivuttomasti ämpärin päälle je kiikkulaudalle.Kiikkulaudan toinen pää on tyhjänpäällä ja siihen on laitettu jotain syötävää.
      Hiiru kun kipittää ruuan luokse, pyöreä palikka pyörähtää ja hiiru tipahtaa ämpäriin.
      Etuja tohon ekaan verrattuna on se, että valmiiks ämpärissä.
      =:D
      Antoisia metsästyshetkiä

      • Nimetön

        Pitääpä kokeilla. Olen käyttänyt perinteistä hiirenloukkua ja asiakkaita on ollut ihan mukavasti näihin päiviin asti. Jäljelle jääneet siimahännät osaavat varoa loukkua ja pistävät syötin poskeensa laukaisematta sitä. Rotanmyrkkykään ei kelpaa.
        Minä tapan kaikki hiiret, jotka saan satimeen.


      • momimomim

        ..että hiiret puree pahvia, ja pääsee pienistäkin aukoista pois.. joten diudiu


      • Yksi lisää...

        Itsekin olen kokeillut kaikenlaista, yksinkertaisetkin ansat toimii hyvin.
        Ota yksi talouspaperirullan pahvinen putki ja yksi pitkä sukka. Laita sukan sisään jotain syötävää ja sitten kiinni putken toiseen päähän. Tasapainoita viritys johonkin paikkaan jossa hiiret kulkevat, niin että se putoaa kun siihen tulee hieman painoa. Alapuolelle ämpäri.

        Tuota pidin makuuhuoneessa lipaston päällä, aina kun heräsi kolahdukseen niin tiesi että taas on yksi hiiri kiinni -- sitten ei muuta kuin sukanvarsi solmulle, kun hiiri piileskelee säikähtäneenä sen sisällä. Ehkä meillä oli tyhmiä hiiriä, mutta kaikki sain kiinni tuolla tavoin (tai ainakin talo hiljeni) eikä yksikään edes ehtinyt järsiä sukkaa puhki.


    • siimahäntä

      Olen pyydystänyt elokuun lopusta tähän päivään saakka lähes sata hiirtä Giljotin merkkisellä muoviloukuilla. Kolme loukkua kokoajan pyynnissä, vähintään 1-2 hiirtä joka päivä. Syöttinä ruisleipää tai juustoa. Hieno laite, kuristuu kerrasta, ei tule verta eikä tarvitse koskea käsin elukkaan.

      Tiedän reiän mistä tulevat sisään huoneeseen, mutta en aio tukkia reikää. Aikaisempina vuosina olen saanut hiiret loppumaan yhdellä loukulla, mutta tämä vuosi on jotain käsittämätöntä. Yleensä hiiret tulevat sisään vasta lumien tultua mutta nyt elokuusta asti..!

      Hiiret eivät pääse talossani "asutulle" puolelle vaan vanhan talon kylmillään oleviin huoneisiin. Jos tukkisin nykyisen kulkuaukon tiedä mistä sitten tekisivät uuden reitin.

      Niille, jotka sanovat hiirien olevan hauskoja seuralaisia tulkoon viikoksi asumaan luokseni, voisin vaikka unohtaa ovia pikkasen raolleen..!

    • melko vanhassa

      talossa ja siellä hiiriä riitti. Laittoin niille ruokaa lattialle, josta kävivät niitä syömässä, eivätkä koskaan koskeneet minun ruokiini. Yöllä kuuntelin, kun juoksentelivat välikatolla ja päivällä katselin niiden juoksua lattioita ja uunia pitkin. Koiria oli, mutta niiden olessa läsnä eivät lattialle tulleet. Mukavia seuralaisia, eikä olis tullut mieleenkään tappaa niitä. En usko että henkeni olisi sen arvokkaampi kuin niidenkään.

    • juustosta. Käytä pullaa.

      niih

    • asdf

      kannattaa kokeilla 80% punaviinin sijasta

    • Sisar Kuu

      Hei kaikki hiirenpyydystyksestä kiinnostuneet ystäväni :-)
      Minä olen ottanut selätysvoiton tämän talven hiirikannasta (yksi MYYRÄKIN muuten joukosta löytyi...on kyllä ihan eri näköinen kun hiiri..)
      Eläväksi jättävä loukku alkoi tepsimään, kun tajusin laittaa sinne "kiikkulaudalle" (josta hiiri mötkähtää loukkuun) MURSKATTUA MAAPÄHKINÄÄ!
      Se on vihdoinkin ruoka joka kelpaa jokaiselle hiirelle ja myyrälle. Kun juusto-punaviini-linja ei tepsinyt, niin kokeilin kaikkea, leipää ym ehdottamianne juttuja. Mutta uusi keksintöni maapähkinä tepsi ainakin meidän maalaishiiriin :-) ne eivät ole mitään pullamössösukupolvea :-)
      Mutta olen nyt kiikuttanut noin puolen kymmentä hiirtä ihka elävänä kauas pois meidän talosta ja voin todeta että sieluni voi paremmin kun ei tarvitse tuijotella hiirien pullistuneita silmiä tai litistyneitä kuonoja. Puhumattakaan siitä että tarvitsisi yöllä herätä siihen että hiiri sätkii loukussa mutta ei kuole millään ja lopulta joutuu itse menemään halon kanssa itku kurkussa perään...
      Onneksi ne ajat ovat ohi ja meillä on nyt "PÄHKINÄNAKKI" hiirien hyvinvoinnin ja omien yöunien ja hyvän omantunnon takaajana :-)

      • kun joku

        arvostaa pienen eläimen pientä elämää :)


    • Lakua hiirille!

      Jos hauat hiiren menevän pyydykseesi laita sinne hyvää suklaata tai lakritsia mielellään englannin lakritsia sitä ei siimahaännät voi vastustaa.
      Minulla on valitettavasti sellaiset loukut joissa hiiri kokee kohtalonsa,niissäkin käytän syöttinä lakritsia tai suklaata.Hiiren loppukäytöstä vastaa tontillamme säännölliseti vieraileva Supi eli mitään ei heitetä hukkaan.Tänä syksynä näyttää siltä että Supimme lihoo ..Toivotan pyydystysonnea!

      • Sisar Kuu

        Aikoja sitten kehittelemäni murskattu pähkinä toimii kuin häkä, välillä on ollut kaksikin hiirtä samassa loukussa. Ja yhtenä päivänä yhdellä hiirellä oli niin kiire loukkuun, etten ollut ehtinyt virittää edes pähkinää syötiksi :-)
        Nytkin täytyy lähteä viemään pikkusiimahäntää..
        yleensä ihmisiä ulkoiluttaa lenkille niiden koirat, meillä siimahännät vievät minut päivittäin lenkille :-)
        Uskomaton hiirivuosi muuten, tänä syksynä on jo yhteensä 15 siimahäntää saatu kiinni, yleensä se on alkukevään saldo..taitaa tulla tosi vahva pöllökanta ensi vuonna!


      • Loreal
        Sisar Kuu kirjoitti:

        Aikoja sitten kehittelemäni murskattu pähkinä toimii kuin häkä, välillä on ollut kaksikin hiirtä samassa loukussa. Ja yhtenä päivänä yhdellä hiirellä oli niin kiire loukkuun, etten ollut ehtinyt virittää edes pähkinää syötiksi :-)
        Nytkin täytyy lähteä viemään pikkusiimahäntää..
        yleensä ihmisiä ulkoiluttaa lenkille niiden koirat, meillä siimahännät vievät minut päivittäin lenkille :-)
        Uskomaton hiirivuosi muuten, tänä syksynä on jo yhteensä 15 siimahäntää saatu kiinni, yleensä se on alkukevään saldo..taitaa tulla tosi vahva pöllökanta ensi vuonna!

        kokeilen itsekkin noita loukkuja =) hirveetä katsoa kun ne pikkuset kärsii ;(( Yksi tapa saada hiiri elävältä on laíttaa pienisuinen pullo jotenkin kallelleen lattialle niin, että hiiri pääsee sinne, mutta ei pääse pois. älä unohda herkkua ;) kaverini sai sillä konstilla 5 hiirtä, itse en ole ehtinyt kokeilemaan. ainut vaan että ne eivät voi olla paria tuntia pidempää siellä, kuolevat tressiin muuten ;( kaveri unohti pullon sinne viikoksi niin kaikki oli kuolleet. Lisää hiirenpyydystysvinkkejä ihmiset, kiitos, niin että hiirulit pysyvät hengissa =) !


      • Isäntä
        Loreal kirjoitti:

        kokeilen itsekkin noita loukkuja =) hirveetä katsoa kun ne pikkuset kärsii ;(( Yksi tapa saada hiiri elävältä on laíttaa pienisuinen pullo jotenkin kallelleen lattialle niin, että hiiri pääsee sinne, mutta ei pääse pois. älä unohda herkkua ;) kaverini sai sillä konstilla 5 hiirtä, itse en ole ehtinyt kokeilemaan. ainut vaan että ne eivät voi olla paria tuntia pidempää siellä, kuolevat tressiin muuten ;( kaveri unohti pullon sinne viikoksi niin kaikki oli kuolleet. Lisää hiirenpyydystysvinkkejä ihmiset, kiitos, niin että hiirulit pysyvät hengissa =) !

        Tehdään tavallinen iso häkki, ja siihen kulkuaukoiksi "sukkamainen" rautalankanielu, halkaisija max 20mm. Hiiri työntyy helposti sisälle, mutta "sukan" läpi ei pääse vastakarvaan, kun terävät langanpäät haraa vastaan.
        Häkkiin voi laittaa pidot; maapähkinää, näkkileipää ja maun mukaan edellisten viestien tärppejä; lakritsaa ym. Juusto ei tosiankaan kiinnosta kuin kaupunkihiiriä ja rottia.
        Toimii aivan mahtavasti, pitoihin rientää kaikki hiiret kerralla. Jos häkki on riittävän iso ja ruokaa tarpeeksi, ei ole vaaraa tappeluista tai muusta vahingoittumisesta.
        Kannattaa seurata pihalla olevia jälkiä ja yrittää tunnistaa hiirilaji, jonka on saanut kiinni. Minulla on kotihiirten lisäksi ullakolla peltohiiriä ja metsämyyriä, nämä "jalommat" lajit hakevat aktiivisesti siemeniä talvipesäänsä ullakolle ja käyttävät taloamme talvehtimiseen horroksessa. No, ei ole horroksesta tietoakaan tällaisina talvina.
        Valitettavasti porukkaa alkaa olla tällaisena hyvänä pikkujyrsijävuonna niin paljon, että kohta saadaan varmaan lukea päivälehdistä joistakin paikoista, missä massiiviset myrkytykset on pakko aloittaa. Jos haluaa nähdä, miten pahimmillaan voi käydä, voi YouTubesta katsoa "Worlds Worst Mouse pledge"-jutun.


      • milla myrkyttäjä
        Isäntä kirjoitti:

        Tehdään tavallinen iso häkki, ja siihen kulkuaukoiksi "sukkamainen" rautalankanielu, halkaisija max 20mm. Hiiri työntyy helposti sisälle, mutta "sukan" läpi ei pääse vastakarvaan, kun terävät langanpäät haraa vastaan.
        Häkkiin voi laittaa pidot; maapähkinää, näkkileipää ja maun mukaan edellisten viestien tärppejä; lakritsaa ym. Juusto ei tosiankaan kiinnosta kuin kaupunkihiiriä ja rottia.
        Toimii aivan mahtavasti, pitoihin rientää kaikki hiiret kerralla. Jos häkki on riittävän iso ja ruokaa tarpeeksi, ei ole vaaraa tappeluista tai muusta vahingoittumisesta.
        Kannattaa seurata pihalla olevia jälkiä ja yrittää tunnistaa hiirilaji, jonka on saanut kiinni. Minulla on kotihiirten lisäksi ullakolla peltohiiriä ja metsämyyriä, nämä "jalommat" lajit hakevat aktiivisesti siemeniä talvipesäänsä ullakolle ja käyttävät taloamme talvehtimiseen horroksessa. No, ei ole horroksesta tietoakaan tällaisina talvina.
        Valitettavasti porukkaa alkaa olla tällaisena hyvänä pikkujyrsijävuonna niin paljon, että kohta saadaan varmaan lukea päivälehdistä joistakin paikoista, missä massiiviset myrkytykset on pakko aloittaa. Jos haluaa nähdä, miten pahimmillaan voi käydä, voi YouTubesta katsoa "Worlds Worst Mouse pledge"-jutun.

        Uskomaton hiirivuosi...öisin ei saa nukuttua kun kipsuttelijat vetävät rallia sängyn alla. Löysimme hiirien ja pääsääntöisten esiintyjien eli myyrien tuloreitin.Reitti tukittu-hiiret ja myyrät loppuivat, mutta viikon jälkeen taas rapinaa rapinaa...ja jyrsivät jo uusia reittejä kotiimme. Myrkkyä on asennettu kaikkiin mahdolliin paikkoihin.Sisälle jäänyt tänätalvena n.10 myyrää loukkuihin..Toivon kuolemaa näille kaikille tautiakantaville ja taloa repiville hirviöille!!!!Millä myrkyllä saisi parhaiten hengen pois?


    • ...metallinen loukku ja juustoa syötiksi niin saalis on taattu.Taivuta räpsytintä vähän,jos ei laukea kevyestä kosketuksesta. Nuo uudet mustat muoviset räpsyt on todellakin "susia" ja kun avaa loukun niin hiiri juoksee joko vahingoittumattomana tai jalka-häntäpuolena koloonsa. Se hiiriystävällinen elävänä pyydystävä toimii meillä siten,että laitan syötin sekä "kiikkuun",että sinne verkkoputkaan.Jos laittaa vain verkkoon,niin hiiri voi vain kiertää hökötystä ja luopua toivosta. Parhaan saaliin sain eräästä navetasta olemattomalla syötillä,kun ilmeisesti koko poikue, 6pikkuhiirtä,oli mennyt yön aikana kaikki samaan häkkiin. Yleensä annan saaliini kissalle,mutta silloin vein ne metsään mahdollisimman kauas navetalta.

    • imelda r

      Paras konsti, hanki kissa

      • mutta tappaa

        Eli jos on oikeasti riesaksi niin tapa. Hyväksi todettu on herkälle jätetty rotanloukko, eli sellainen hiirenloukkoa isompi. Uskon että kuoleekin nopeammin sillä iso loukko on todella voimakas ja varmasti taittaa niskat. Yks helkkarin hyvä syötti on oikeesti aamupalajuusto, sellainen sulatejuusto. Siitä pieni siipale, painaa sen kunnolla siihen pieneen väkäseen ja ylikin. Sitä hiiri ei saa irti, kuten joidenkin muiden herkkujen kanssa voi käydä kun eivät ole kunnolla kiinni.
        Joo ja noi muoviset härvelit on ihan turhia. Hiirenkarkottajat myös.


    • jyväjemmari666

      Voi herran jumala kun on kauhia kitinä täällä jostain hiiren tappamisesta ja kitumisesta. Huh Huh.... ite ainakin pyydystän vikisijät metalli räpsillä ja en ole kattonu pois heitettäessä että elääkö vaiko ei... kyllä luonto hoitaa sitten kuistin vierestä raadot pois. yleensä naapurin kissa käy siivoomassa.

      • hiiri rules

        Vittu kun oot tyhmä. Ent jos sä olisit se hiiri. Saatanan mulkku sanon minä


    • paivisantala

      sulatejuustoa olen laittanut meidän pyydyksiin ja hyvin on hiiret niihin menneet.

    • on se pienikin riist

      Hei virittelin sellaisen loukun johon raaka aineet löytyy jokaisesta taloudesta.
      Otin lasisen kurkkupurkin jossa on pelti kansi kierteellä.
      kanteen tein reijän jonka leikkasin rosoisen pyöreäksi.
      Rosoiset ja terävät reunat käänsin sisäänpäin joten purkkiin pääsee sujuvasti sisään mutta pois päin se saattaa hieman ahistaa ja pistää.
      Purkki on pystyssä ja pohjalla on evästä.
      jään odottamaan saalista.

      • jeeeee

        Tämä toimii saun hiiren kiinni mutta kannattaa tehdä tarpeeksi pieni reikä


    • loukku ideoita saisk

      hei haluisin pyydystää hiireni se karkasi kun olimme ladossa siellä se vielä nytkin on sillä on oma tunnistin siis leima että haluaisin sen kiini mahdollidimman pien ennenkun kissat tulee

    • Lakupiippu

      Mökillä on hiiri. :(

    • lemmikin etsijä

      Hei!
      mula on semmoinen ongelma että haluisin pyydystää hiiren LEMMIKIKSI koska vanhemmat ei sta mulle. onko semmonen laillista ja onko hyviä ansavinkkejä missä niinkun sais ja pitäskö se viedä metsään tai johonkin

      • Hiiri rules

        Mull oli peltohiiri tai koivuhiiri lemmikkinä. Selvis hyvin. Menin rippikoululle ja äiti oli silla aikaa syöttänyt sen kissoille. Sain sen alunperin kissalta, kumma kyllä kun ei ollu kuolu


      • Hei!!!!!!!!!!!

        Hei!!!!! Mulla on sama ongelma


    • hiiri

      Et saa viedä se on laitonta ja eläinrääkkäystä . Sitä paitsi hiiri kuolee luultavasti sterssiin

    • hiirestäjä

      Minulla on lemmikkinä tällä hetkellä kolme metsähiirtä isossa saavissa. Oikein mukavia pieniä eläimiä. Edellinen metsähiireni eli peräti 9 kk lemmikkinäni kunnes kuoli.

      Ja turha itkeä tai vinkua minulle, että se on laitonta ja eläin kärsii ja lässyn lässyn lää. Ei vois vähempää kiinnostaa. En tunne minkäänlaisia omantunnon tuskia.

      Toinen vaihtoehto hiirille olisi ollut syödä myrkkyä tai kuolla tavallisessa tappavassa hiirenloukussa, mutta nyt ne saavat sentään elää. ruokaakin on tarjolla yllinkyllin.

    • hiirien ystävä

      Voitteko kertoa osotteita, mistä voisi tuollaisen hiirenpyydystimen voisi ostaa? Sellaisen, mihin hiiri jäisi elävänä ja sn voisi käydä sitten viemässä tuonne kauas metsään. Sellasen tarttisin tänne meillekkin, en viitti noita viattomia luontokappaleita kuitenkaan tappaa...

    • Alotteleva

      Tulipa itekkin alotettua hiiren pyynti :) Tän päivän saldo on 8 kotihiirtä. Kävivät rotanloukut laukasemassa (elävänä pyytävät) niin ajattelin sitten kokeilla, että onkos niitä kuinkakin paljon. Tuntus riittävän. Tunnin välein kun käy loukut kattomassa, niin joka kerta ollu vähintään yks hiiri tavallisessa räpsytin loukussa. Syöttinä lihapiirakkaa. Tuntus toimivan hyvin. Sopivan sitkosta, niin sen saa painettua siihen astinlautaan kiinni kunnolla... Illalla ketut kiittää, kun käyn pellolle viemässä noi :)

    • asdasdassda

      Itse en voi sietää noita perinteisiä pyydyksiä, joissa se hiiri jää kitumaan.. nykyäänhän saa ostettua sellainen karkoitin, joka laitetaan pistorasiaan kiinni. Siitä ei tule hajuja, vaan ääni, jonka se jyrsijä kuulee.. ihmiskorva ei. Tutun omakotitalossa on tällainen ja piti ihan kysäistä, että toimiiko ja ei ole hikkarihiiriä näkynyt. Miksi pitäisi myrkyttää ja tappaa noita pieniä luontokappaleita, ruokaa ja lämpöähän nekin hakevat vielä näin pakkasella.. mutta eläinystävällisempi tuollainen karkoitin on, kuin loukku

      • hiirionkelma

        Meillä on pieni ongelma. En haluis käyttää hiirenloukkuja. Kun oon käyttänyt niitä hiiripyydistinhäkkihommia, nii en oo kerennyt luontoon viemään, kun aina on kuollut stressiin tai ihan muuten vaan. Ja niitä nykyaikasia pistorasiaan kiinnitettäviä ei voi varmaan käyttää koska talossa on hamstereita.


    • Kissat rules

      Osta kissa

      • laiska kissa

        En tiedä onko täällä ollut laiska kissa mutta jyrsijät eivät ole vähenneet ainakaan.


      • Anonyymi
        laiska kissa kirjoitti:

        En tiedä onko täällä ollut laiska kissa mutta jyrsijät eivät ole vähenneet ainakaan.

        Myös noita laiskoja, hiiret tulee jopa kissan muroille sisällä.Kyllä ne silloin niitä kiinni yrittää, ja kyllä kissa hiiren saakin Mutta, ei ne hiiret kissoilla lopu, tehokkaampia on myrkyt ja vällät.Kissat tykkää olla sisällä yöt ja huonot kelit.Silloin ei kukaan hiirien touhuja estele.
        Parasta on pitää kissat sisällä, ja torjua hiiriä sitten ilman pelkoa että kissat päätyy loukkuun.


    • PRA1010

      Maksamakkara tai -pasteija. Toimii ainakin hiirillä aina. Juuri otin raadon loukusta ja sitä oli syönyt...

    • Ota käyttöön luomumenetelmä, hanki kissa ; kissa hoitaa sen mitä omatuntosi inhoaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe