pesuaine

tp

Mikähän mahtais olla paras/tehokkain lasikuituveneen pesuaine jolla lähtis pinttyneempikin lika pois?

9

15225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ju

Hagmans tai vastaava muovikalusteiden pesuaine, lähtee pinttynyt lika, home ym. helposti.
      Eikä hinta sisällä venelisää.
      Saa autotarvikeliikkeistä, rautakaupoista, marketeista.

• bella 685

Pinttynytkin lika lähtee, kun pesee veneen vaikkapa kloritilla ja sen jälkeen vahaa sen oikein kunnolla hankaamalla. Vaha poistaa hyvin likaa.

• veera

Oksaalihappo on erittäin tehokas lianpoistaja. Jotkut ovat hankkineet apteekista em. ainetta ja laimentaneet sitä, itse hankin StarBriten ainetta, joka sisälsi oksaalihappoa. Häipyi mm. vesirajasta lika jota millään aineilla en aiempina vuosina ollut saanut pois. Käsittääkseni hyvä huuhtelu käsittelyn jälkeen on välttämätön.

• 30v kokemus

Meneppä venetarvike kauppaan ja pyydä Hempell veneen puhdistus ainetta "Oksaalihappoa" niin lähtee turvallisesti ja helposti.
        Sekoitat siihen jauhepurkkiin hieman vettä "älä laita liika vettä laita aluksi noin vajaa-puoli kahvikupillista jolloin on sopivaa" siitä tulee sellaista puuromaista mönjää jonka levität pensselillä veneesi kylkiin annat kuivahtaa noin 15-30min ja huuhtelet pois siinä koko homma.

Varoitan ostamasta apteekista Oksaalihappoa koska se on liian kovaa tavaraa veneen puhdistukseen!!
        Ja vaikka itse laimentaisit niin ei tule sittenkään halvemmaksi ja hapon kanssa voi sattua vahinkoja!!!
        Osta valmiiksi laimennettua Hemppelin tuotetta .
        Venekaupoissa myytävä Hempell Veneenpuhdistus aine on valmiiksi laimennettua ja voit täysin turvallisesti sillä veneesi puhdistaa ja vieläpä halvalla, purkki Hemppelin oksaalihappo jauhetta maksaa noin.10-15€.

• Totta
        30v kokemus kirjoitti:

Meneppä venetarvike kauppaan ja pyydä Hempell veneen puhdistus ainetta "Oksaalihappoa" niin lähtee turvallisesti ja helposti.
        Sekoitat siihen jauhepurkkiin hieman vettä "älä laita liika vettä laita aluksi noin vajaa-puoli kahvikupillista jolloin on sopivaa" siitä tulee sellaista puuromaista mönjää jonka levität pensselillä veneesi kylkiin annat kuivahtaa noin 15-30min ja huuhtelet pois siinä koko homma.

Varoitan ostamasta apteekista Oksaalihappoa koska se on liian kovaa tavaraa veneen puhdistukseen!!
        Ja vaikka itse laimentaisit niin ei tule sittenkään halvemmaksi ja hapon kanssa voi sattua vahinkoja!!!
        Venekaupoissa myytävä Hempell Veneenpuhdistus aine on valmiiksi laimennettua ja voit täysin turvallisesti sillä veneesi puhdistaa ja vieläpä halvalla, purkki Hemppelin oksaalihappo jauhetta maksaa noin.10-15€.

Totta puhut Hemmpelin jauhe on paras mahdollinen puhdistus aine.
        Tilkka vettä purkkiin pensselillä levitys odotus kunnes on kuivunut valkoiseksi ja huuhtelu vedellä, ei mitään hankaamista todella vain huuhtelu riittää ja puhdasta tulee.
        Itse pesen joka syksy veneeni kyljet em. aineella.

• tp
        30v kokemus kirjoitti:

kiitti hyvistä neuvoista!

• J
        tp kirjoitti:

kiitti hyvistä neuvoista!

Bilteman vannepesu on hyvä aine sadeveden valumien yms. aiheuttamiin tummentumiin ja muutenkin hankalan lian poistamiseen - painepesurin kera. Käytän itse toki Hemppelin oksaalihappoa sisältävää (muistaakseni Gelcoat cleaner nimistä) jauhetta, mutta vain yleensä vesirajassa oleviin tummuntumiin (kellertäviin raitoihin). Itse asiassa oksaalihappo ei sisnänsä "pese" (esim. öljyläikkiä tms.), vaan valkaisee muuten pysyvästi Gelcoatiin sisään tunkeutuneet epäpuhtaudet, eli vene vaatii kyllä ensin "normaali" pesun. Tavalliset "veneshampootkin" käyvät pesuun, mutta esim. juuri sadeveden aiheuttamat mustanharmaan valumat eivät näillä aineilla lähde. Biltema vannepesu ei kokemukseni mukaan vahingoita Lasikuitu/Gelcoat pintaa, mutta vie minuutin pari vaikutuksen, harjauksen ja painepesurin avulla kaiken muun lian pinnalta, paitsi tosiaan kellastunet alueet vielä hemppelillä.

• J
        J kirjoitti:

Bilteman vannepesu on hyvä aine sadeveden valumien yms. aiheuttamiin tummentumiin ja muutenkin hankalan lian poistamiseen - painepesurin kera. Käytän itse toki Hemppelin oksaalihappoa sisältävää (muistaakseni Gelcoat cleaner nimistä) jauhetta, mutta vain yleensä vesirajassa oleviin tummuntumiin (kellertäviin raitoihin). Itse asiassa oksaalihappo ei sisnänsä "pese" (esim. öljyläikkiä tms.), vaan valkaisee muuten pysyvästi Gelcoatiin sisään tunkeutuneet epäpuhtaudet, eli vene vaatii kyllä ensin "normaali" pesun. Tavalliset "veneshampootkin" käyvät pesuun, mutta esim. juuri sadeveden aiheuttamat mustanharmaan valumat eivät näillä aineilla lähde. Biltema vannepesu ei kokemukseni mukaan vahingoita Lasikuitu/Gelcoat pintaa, mutta vie minuutin pari vaikutuksen, harjauksen ja painepesurin avulla kaiken muun lian pinnalta, paitsi tosiaan kellastunet alueet vielä hemppelillä.

Muistakaa muuten vahata huolellisesti vene näiden vahvojen aineiden jälkeen, sillä Gelcoat jää muuten todella huokoiseksi ja imaisee taas kaiken lian itseensä todella helposti - ja kaupan päälle lika tarttuu entistä paremmin ja on vaikeampi taas pestä pois.

• Gummibåt

Aiheeseen liittyen, millä pesuaineella kannattaa kumivene pestä ??? Jotkut liotinpohjaiset varmaankin kuivattavat liikaa kumia ?????

Tero K.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2758
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1862
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1739
    4. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      52
      1735
    5. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      119
      1663
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1653
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1440
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1235
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1178
    10. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1147
    Aihe