Irlanninsusikoiran trimmaaminen

pikku-stobe

Löytyiskö helpompia tapoja, kun pelkkä turkin nyppiminen.Saadakseen tämän rodun näyttely kuntoon.IDEOITA!!!!!!!!!!!

5

1858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiti

      Irlistä ei kuulu trimmata.
      Vain korvat ja tassut siistitää !!!!!!!!!

    • tämä vaikkapa

      Eli king coat auttaa nyppimishommiin. Niitä on ainakin näyttelyissä myynnissä, hinta muistaakseni n. 45€.

      • irlisharrastaja

        Unohtakaa moiset venkaimet! Irlanninsusikoira siistitään käsin nyppimällä, etusormi-peukalo -otteella. Tassut, peräaukon seutu ja uroksilla pippelin seutu siistitään saksilla.

        Valitettavaa, mutta totta - näyttelyissä näkee saksilla siistittyjä irliksiä. Mielummin vaikka siistimätön irlis kuin saksilla leikelty!


    • emilia

      Moi ! Meillä on ollut irlanninsusikoiria aina, joten luulisin tietäväni jotain niistä. Irlistä ei pidä missään nimessä mennä trimmauttamaan, koska se nypitään käsin. Homma hoituu hyvin ihan omin käsin ! Korvat, tassut ja muut liian pitkät ja hapsuttavat karvat otetaan reilulla otteella pois. Ennen näyttelyä tietenkin pesu, ja itse näyttelyssä harjaaminen kuuluu myös asiaan. Koiraa voi nyppiä vähän sieltä täältä, muttei muliksi asti sentään :) Onnea näyttelyihin !

    • Celtic

      Millainen karvanlaatu - erilailla nypitään... Ja isoin homma on saada koira näyttelyturkkiin, jos karva hieman pehmyt ja/tai pitkähkö laadultaan. Älä koskaan klani koiraa kaljuksi, vaan vain ylihapsottavat jo irtoavat karvat nyppästään ja sitten kunnolla harjataan, jotta lopputulos näyttää tasaiselta. Tavallisella teräskammalla saat parhaiten irtoavan pohjavillan nousemaan pois turkista. Älä pese koiraa juuri ennen näyttelyä, vaan noin pari viikkoa ennen, jos tarvii pestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe