Erakoituminen

Onnelllinen

Onko erakoituminen läheisriippuvuuden vastakohta vai rinnakkais muoto samasta asiasta?

Olen viimevuosina erakoitunut ja haluan erakoitua vain enemmän. Minä todellakin viihdyn yksin. Pakolliset sosiaaliset kuviot, sukulaiset ja naapuristo, hoidan mahdollisimman pienellä vaivalla ja kaiken muun ajan pyhitän itselleni ja omille asioilleni.

Olen taitavasti naamioinut touhun milloin 'päänsäryksi' tai joksikin muuksi sairaudeksi tai sitten minunlla on jokin muka homma tai työ tehtävänä. Nykyään minua ei paljoakaan onnekseni häiritä. Pitäisikö minun nyt olla huolissani erakoitumisestani?

34

10395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jpntar1

      Jokainen meistä tuntee, mitä tarvitsee ja, mitä ei. Jos on hyvä olla yksin, onko se väärinkään..silti sellainen erakoituminen, jossa kartetaan ja vältellään muita on jo mielestäni jotain..kummaa.

      • Kummalinen

        Nimen omaan olen Kumma, mutta onnellinen Kumma! En pelkää ihmisiä, en vain jaksaisi kuunnella jonninjoutavuuksia. Tervehenkinen yhteisö kyllä sietää Kummankin ja hyväksyy että jokaisella on oikeus olla omansa lainen. Kunhan ei tee laittomuuksia tai sopimattomuuksia, mutta sellainen Kumma onkin jo eriasia.


      • Anonyymi
        Kummalinen kirjoitti:

        Nimen omaan olen Kumma, mutta onnellinen Kumma! En pelkää ihmisiä, en vain jaksaisi kuunnella jonninjoutavuuksia. Tervehenkinen yhteisö kyllä sietää Kummankin ja hyväksyy että jokaisella on oikeus olla omansa lainen. Kunhan ei tee laittomuuksia tai sopimattomuuksia, mutta sellainen Kumma onkin jo eriasia.

        Minä olennmelko sananlainen kuin sinä. Nautin yksin olemisesta. Joka puolella vaaditaan ryhmään ja tekemään yhdessä. Minä en pidä siitä. En ole ryhmäihminen. Olen itsenäinen, ja haluan viettää aikani pääosin tksin. Totta on, että pitää jonkinlaiset näkyvyydet hoitaa, että eivät ihmettele. Mutta parasta olisi, kun antaisivat jokaisen elää nikn kuin haluavat. Yksin oleminen ei ole outoa eika vamma. Pakkoseurustelu on outoa.


    • sos. fobia

      Mulla on hieman sama tilanne, ja alkaa pikkuhiljaa pelottaa se että vietän koko loppuelämäni päästämättä ainoatakaan ihmistä lähelleni. Saatan keksiä vaikka mitä jotta ei tarvitsisi mennä mihinkään pippaloihin, välttelen kaikenlaista ryhmätyöskentelyä enkä uskalla puhua ihmisten kanssa kunnolla. Tiedän, että tämä ei ole normaalia ja olen aikeissa jutella asiasta lääkärin kanssa. Lisäksi on masennuksen oireita eli ehkäpä valintani on ihan perusteltu. Toivon vaan saavani apua tähän tilanteeseen. Oikeastaan meillä on se pieni ero, että toinen on tyytyväinen tilanteeseensa ja toinen ei.

      • jpntar1

        ensin jutella esim.TK.ssa terv.hoitajan kanssa..Hän voi antaa lähetteen eteenpäin, ja neuvoa muutenkin. Mielenterv.toimistot, psykiatr.sair.hoitajat kunnassa ja sosiaalityöntekijätkin auttavat..


      • sos. fobia
        jpntar1 kirjoitti:

        ensin jutella esim.TK.ssa terv.hoitajan kanssa..Hän voi antaa lähetteen eteenpäin, ja neuvoa muutenkin. Mielenterv.toimistot, psykiatr.sair.hoitajat kunnassa ja sosiaalityöntekijätkin auttavat..

        Olen jo kerennyt varaamaankin sen ajan, puhelimessa kyllä hoitaja kyseli vähän ongelmastani ja ehdotti psykologin puhelinaikaa. Minulla kuitenkin on sitä masennusta ja tuntuu että se taas pahenee, eli haluan suoraan lääkärin juttusille. Tuntuu ettei ne hoitajat edes ymmärrä minua, en tiedä miksi... olen kuitenkin saanut sen käsityksen että masennuksen kanssa pitäisi empimättä mennä hakemaan apua, jos on vähänkään kauemmin kestänyt. Itselläni kyllä on niin kauan etten enää muistakaan milloin alkoi. Tietysti tuo hoitajan kanssa juttelu kannattaisi siinä tapauksessa ettei itsekään ole kamalan perillä tilanteestaan, mutta tiedän sen, että apua tarvitaan. Olen valmis lääkitykseenkin tai mihin vaan kunhan tästä joskus selviäisi. Ei ole kiva elää yksin aina, vielä pelottavampaa on kun ei uskalla olla toisten kanssa... no, toivotaan että apua kuitenkin löytyisi.


      • abc

        sinulla on nähtävästi, koska sanot että pelkäät että joudut olemaan yksin ja että se masentaa sinua. Siihen kyllä löytyy terapiaa joten ajan kanssa tulet varmasti pääsemään eroon tuosta fobiastasi. Lykkyä tykö.


    • troyen

      JIPII! En olekaan ainoa erakko! Olen kaiket päivät kotona eläinteni kanssa, en mene mihinkään illanviettoihin tai muihin pippaloihin, en mene edes ulos, jos naapureita on siellä. Rakastan yksinoloa, silloin voin rentoutua täydellisesti. Ihmisseurassa mulle tulee outo, huono olo ja pää kipeäksi. Voisin olla yksin elämäni tappiin saakka!

      • abc

        Sinun kuvaamasi yksinolo ei ole sairasta vaan se kuuluu sinun perusluonteeseesi. Minä olen samanlainen. Olen jo 56 v ja koko ikäni nauttinut ykisnolostani.Tietysti olen ollut ihmisten kanssa tekemisisä työssä ja silleen mutta yrittänyt saada niin paljon kuin mahdollista aikaa olla ja touhuta yksikseni. En ole ollut koskaan masentunut enkä muutenkaan mitään psykisiä vaivoja.
        Lueppas tästä
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Introvertti


      • marimarisa
        abc kirjoitti:

        Sinun kuvaamasi yksinolo ei ole sairasta vaan se kuuluu sinun perusluonteeseesi. Minä olen samanlainen. Olen jo 56 v ja koko ikäni nauttinut ykisnolostani.Tietysti olen ollut ihmisten kanssa tekemisisä työssä ja silleen mutta yrittänyt saada niin paljon kuin mahdollista aikaa olla ja touhuta yksikseni. En ole ollut koskaan masentunut enkä muutenkaan mitään psykisiä vaivoja.
        Lueppas tästä
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Introvertti

        Minäkin nautin enemmän yksinolosta enkä kestä ihmisiä suurina annoksina. Ajoittain kyllä haluan seurustella ihmisten kanssa, mutta parissa tunnissa saan tarpeekseni.
        Minulla on kuitenkin myös masennusta, pahaakin. Nyky-yhteiskunnassa kun on pakko olla niin sosiaalinen ja mielistelevä ja muuta sellaista. Erakkona ei pärjää. Minä en pärjännyt sosiaalista teeskentelemällä. Tai aluksi pärjäsin, mutta voimat loppuivat.


      • Erakko
        abc kirjoitti:

        Sinun kuvaamasi yksinolo ei ole sairasta vaan se kuuluu sinun perusluonteeseesi. Minä olen samanlainen. Olen jo 56 v ja koko ikäni nauttinut ykisnolostani.Tietysti olen ollut ihmisten kanssa tekemisisä työssä ja silleen mutta yrittänyt saada niin paljon kuin mahdollista aikaa olla ja touhuta yksikseni. En ole ollut koskaan masentunut enkä muutenkaan mitään psykisiä vaivoja.
        Lueppas tästä
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Introvertti

        Ekstrovertti ja introvertti
        Olihan nämä ihan tuttuja käsitteitä. Elämää jo kauan eläneenä suhtaudun aina kriittisesti kaikenlaiseen ihmisen lokerointiin ja luokitteluun.

        Ymmärrän kyllä että asiallisen tieteellisen keskustelun ja tutkimuksen kannalta on tietysti rajattava ja määriteltävä tiettyjä asioita ja tapahtumia jne. Epäilen kuitenkin että tuskin kukaan on puhdas ekstrovertti tai introvertti.

        On lohdullista että meitä enemmän introverttejä on enemmnkin, taitaa olla vaan niin, että meille on myös tyypillistä että, emme pidä kovinkaan tärkeänä yhteydenpitoa kaltaisiimme ;).


      • Anonyymi

        Samoin minulla, töissä käyn ja siellä näen paljon ihmisiä. Sen jälkeen en halua nähdä ketään ja haluan olla hiljaisuudessa. Ärsyttää tuppautuva naapuri.


    • abc
    • Ihmisiin vittuuntunut

      Mitä väliä jos itse tykkää?

      Mulla vähän sama juttu, sain "ystävistä" (lue: loisista ja häiriköistä) tarpeekseni. Hyvin olen tullut itekseni toimeen, enkä kaipaa ketään paapomaan vierelle. Naapurin mummon kanssa voi pihalla joskus pölöttää kun sitä ei tartte nähdä kun joskus. Töissä joutuu ihmisiä sietämään, mutta niin kauan kuin homma pysyy työn rajoissa niin kaikki on OK (ettei tartte mihkään pikkujouluorgioihin lähteä).

      Joskus vähän harmiottaa kun tarttis muutto- tai kantoapua tai jotain muuta jeesaajaa. Yksineläjä joutuu kyllä varautumaan taloudellisesti varautumaan juttuihin joissa muut käyttävät suhteitaan ja kavereitaan. Kun ei tunne tuttu automekaanikkoa tai sähkömiestä niin joutuu maksamaan markkinahinnan palveluista.

      Toisaalta yksin kun säästää rahastoihin ym. niin ei ole puoliskoja tai lapsia ruinaamassa rahaa ja talous on kunnossa.

      Itse säästän ja suunnittelen muuttoa jonnekin lämpöisempään maahan. Käy helposti kun ei ole riippakiviä mukana.

    • era3

      kerron vähän tuntemuksistani sosiaalisessa ympäristössä:ensin käveleminen tuntuu ettei osaa kävellä (varsinkin jos muut katsoo sinuun päin). erilainen vapina millon jalat milloin kädet myös naama vääntyilee itekseen.. naaman punoitus ja lyöpi oikein hien pintaan.ihmisille puhuminen on erittäin vaikeaa (tosin riippuu ihmisistä).tämmöstä pientä.. välillä oikein hävettää ja pakko päästä pois.

      onko muilla saman kaltaisia oireita?

      • aq34w5t

        Hermostosta johtuvia oireita, Noita voi yrittää hoitaa bentsodiatsepiineilla, lyricalla, pienellä määrällä opioidia, pienellä määrällä stimulanttia. Joka tapauksessa tarvitset kaikkea mikä jollakin tavalla pönkittää itsetuntoasi ja saa sinut unohtamaan itsesi. Olet siis liian tietoinen itsestäsi ja se on älykkään ihmisen ominaisuus mutta rasittava vaiva. Yleinen ahdistuneisuushäiriö voisi olla osuva diagnoosi.

        Valitettavasti tämä tekee sinut todennäköisesti myös alttiiksi riippuvuuksille, mikäli alat päihdyttävin ainein lääkitä itseäsi. Lääkkeet nimittäin auttavat. Suosittelen urheilua ja kuntosalia, koska ne saavat kehon omat endorfiinit hyrräämään ja ne vaikuttavat samoin kuin huumausaineet. Endorfiini = kehonsisäinen morfiini. Toivottavasti tästä olisi jollekin apua.


      • wertgr

        Lenkkeily ja salilla käyminen parantaa myös kehon koordinaatiota ja hermotusta jolloin keho toimii paremmin. Mikäli viettää liikaa aikaa sohvalla niin liikkuminen voi muuttua haparoivammaksi koska kehon hermotus heikkenee. Ihminen on luotu olemaan ainakin osan päivästä aktiivisesti liikkeellä.


    • ------

      Minä taas vältän tarkoituksella ihmisiä, en pidä kaupungissa liikkumisesta tai muustakaan jossa on kulkijoita, ohikulkijat ovat yllättävän useinkin kieroon katsovia ja tympeitä, en ole siitä enää välittänyt siinä tilanteessa jos joudun liikkumaan, mutta sitten kun pääsen omiin oloihini mietin mikä mussa on vialla, toiset ihan hinkuu ulos, kauppoihin ja kaikkialle, olen tullut siihen tulokseen että en ole tottunut isoon ympäristöön, vaikka kyllä joskus ihan eka luokilla kävin kaupassa mukana ja oikein halusin, sitten tuli ne kiusaajat, pikkuhiljaa sen jälkeen olen pysynyt kotona poissa, en käy kaupassa tai muualla, vältän mahdollisimman paljon pois lähtemistä, koti on ikäänkuin turvapaikka, mutta joskus kyllä muutan omaan ympäristöön kai, en kylläkään kaupunkiin vaan jonnekin kauas tunturille, tai jonnekin harvaan asuttuun maahan tai luostariin, olen valmis myös omavaraistalouteen ei haittaa vaikka joudun tekemään työt ykisin, aviopuolisosta on turha edes haaveilla, en tule koskaan sitä saamaan, joten on turha edes haaskata aikaa sosiaalisessa ympäristössä.

      • Viiii

        Joka sana täysin sama juttu minulla! Minä en kyllä edes kaipaa ihmisten seuraa. Vain eläimiä, ja niiltäkin täytyy välillä saada olla hetki rauhassa. Haluaisin erakoitua jonnekin Lappiin eläinteni kanssa. Aviopuoliso kelpaisi todellakin, sillä haluan sielunkumppanin, joka oikeasti (ensimmäisenä ja ainoana ihmisenä) ymmärtäisi minua, ja kieltämättä eläimiltä ei saa syvällistä vuorovaikutusta takaisin.


      • s45y55

        On ihmisiä jotka kykenevät olemaan parisuhteessa aivan yhtä hyvin kuin yksin ollessa vaikka eivät muuten olisi sosiaalisia.


    • ah, yksin!

      Minä rakastan isoja kaupunkeja ja ihmishälinää. Sen sijaan en kestä, että kuulen jonkun pälättävän yksityiskohtaisesti ruokaostoksistaan ja sukujuhlien tarjoitusta tai koiran kynnen katkaisusta.

      Tykkään työssä yhteistyöstä toisten kanssa ja esiintymisestä ja vaihtelevista kohtaamisista ihmisten kanssa, mutta en halua, että joku jää hihaan roikkumaan pyytämättäni ja rupeaa selostamaan sairauksiaan.

      Ja tarvitsen joka päivä yksinoloa.

      Olenko siis erakko vai en? Mitä väliä.

    • psykoottinen-

      Ihmisen perusluonne; sisäänpäinkääntynyt tai ulospäinkääntynyt (introvertti, ekstrovertti) määrää miten paljon ihminen tarvitsee muita ihmisiä. Toiset tarvitsevat enemmän kuin toiset. Silti kaikki ihmiset tarvitsevat toisia ihmisiä jossakin määrin, eikä kenenkään ole hyvä olla täydellisesti yksin. Jos niin on hyvä, on ihmisessä jotakin vikaa. Ihmisellä on tarve jakaa omia sisäisiä tunteitaan, ajatuksiaan ja elämäänsä jonkun kanssa. Yleensä tämän tarpeen hoitaa oma aviopuoliso ja perhe. Siihen ihmisillä on seksuaalisuudenkin tähden normaali tarve, vastakkaista sukupuolta olevaan edustajaan. Vanhanakin ihminen tarvitsee fyysistä läheisyyttä sekä ajatusten vaihtoa. Ihminen tarvitsee jonkun kenen kanssa jakaa rakkautta.

      Minusta kyse on enemmänkin siitä, että jos ihminen ei koskaan tarvitse ketään ja hän ei halua antaa itsestään toisille ihmisille mitään, hän on tunteeton narsisti, joka käyttää ihmisiä vain omien tarpeidensa tyydyttämiseksi itsekkäästi toisen tunteista/ tarpeista piittaamattomalla tavalla ja se on epänormaalia!

      Jotkut lääkkeet tekevät myös ihmisestä tunnevammaisia, jolloin he eivät enään tunne tarvetta kanssakäymiseen muiden kanssa. Monet lääkkeet vievät myös seksuaalisuuden.

      Joillakin joku ongelma voi erakoida ihmistä, kuten sosiaalisten tilanteiden pelko, paniikkihäiriö, skitsofrenia, traumat, uskon menettäminen ihmisten hyvyyteen yms. Mutta silloinkin ihmisellä on tarve jakaa elämäänsä mutta pelko estää sen jossakin määrin. Sitten on kysymys ujoista, he tosin haluaisivat myös ihmisiä elämäänsä sopivassa määrin mutta heidän ujoutensa jonkinasteisesti häiritsee sitä. He eivät ole siitä sosiaalisemmasta päästä. Ei ole helppo tutustua uusiin ihmisiin.

      Minusta nykyään on lisääntynyt paljon ihmisten perusitsekkyys. Otetaan ystäviinkin yhteyttä vain silloin, kun se itselle sopii ja kun itse sitä tarvitsee. Vältellään, kun toinen haluaisi nähdä/jutella, eikä kiinnosta toisen asiat. Rakkaus on aina kaksisuuntaista ja sitä, että itsekin antaa itsestään toisille ihmisille vaikka silloin ei itse saisikaan mitään. Jos ihminen ei koe tarvetta itse antaa toisille itsestään mitään, minusta se on hälyttävää! Missä sitten on rakkaus? Rakkaus tarvitsee aina jonkun kohteen. Minusta on epänormaalia, jos ihminen ei halua rakastaa ketään toista ihmistä. Rakkaus on valinta. Rakkaus etsi toisen ihmisen parasta, jopa oman kustannuksella.

      Tämän siis kirjoitan itsekin perusluonteeltani ujona, introverttinä ihmisenä ja joka viihtyy hyvin itsensä kanssa. Siis tietynlaisena erakkoluonteena, joka ei tarvitse jatkuvaa 24/7 seuraa ihmisistä, eikä nauti suurista ihmisjoukoista. Osaan silti käyttäytyä hyvin sosiaalisesti, jos niin haluan mutta se on opittua. Ujoutenikin osaan piilottaa jo niin hyvin, että sen huomaa vain yllättävissä tilanteissa. Parhaiten rentoudun jo tutuissa ihmissuhteissa mielellään kahden kesken, kaikki uudet ihmiset/tilanteet aiheuttavat jännitystä. Silti minäkin kärsin siitä, jos minulla ei ole ketään kenen kanssa jakaa elämääni merkityksellisissä syvällisissä ihmissuhteissa. Jos joudun tekemään kaiken yksin/ ajattelemaan kaiken yksin/ enkä saa jakaa elämääni muiden ihmisten kanssa, edes sen yhden. Ja jos en saa rakastaa ketään ihmistä ja osoittaa rakkauttani hänelle. Mutta voisin olla onnellinen keskellä ei yhtään mitään korvessa, jos siellä olisi mukana aviopuoliso ja perhe.

      • Anonyymi

        juu pelkohan se on,yksinäisyys ja toisaalta ihanin olotila rakastumisen jäläke. kotoinen yhdessäolokin on ihan kivaa, murroskohdissa jotain saattaa tapahtua


    • oikku76

      Välttelen ihmisiä, vaikken olekaan ns erakko. olen saanut vain vähän huonon kuvan kanssaihmisistä ja sitten,kun olen luullut jotain tosiystäväksi, niin erimielisyyksien vuoksi ovat sitten hylänneet ja kun kanssaihmiset eivät osaa suurinpiirtein kuin vittuilla.haluaisin kunnon keskustelua mm kulttuurista, autoista,musiikista jne.mutta kun ei aina joku yrittää näsäviisastella grr näitä ihmisiä. on joitakin mukaviakin,jotka ei vittuile. miettikää sitä miksi on suomenmaassa niin paljon erakkoja. se johtuu siitä, että emme suvaitse erilailla ajattelevia ihmisiä, joten paras ratkaisu on ehkä erakoituminen tai sitten suomalaiset alkavat arvostamaan toisia omina persoonineen. ja kunnioittamaan muitakin,

      • Anonyymi

        vastaa mulle vitun hintti.


    • Anonyymi

      länsimaissa erityisesti yksinasuminen niin tavallista.

    • Anonyymi

      Tein netistä löytyvän englanninkielisen persoonallisuushäiriötestin. Sain vain hajapisteitä parista eri häiriöstä, yksi niistä oli skitsoidinen persoonallisuushäiriö. Luin siitä kuvauksen ja se tarkoittaa erakoitumista, joka johtuu siitä ettei koe tarvitsevansa seuraa.

      Minulla on erakoitumistaipumusta. En tule hulluksi yksin enkä tunne oloani yksinäiseksi yhtä helposti kuin muut. Joskus jos olen ensin viettänyt aikaa muiden kanssa ja sitten olen taas yksin, tulee kyllä sellaisia ajatuksia, että olen tosi outo verrattuna useimpiin ihmisiin. Muut kun tarvitsevat ja hakeutuvat muiden läheisyyteen.

      Sitä epänormaaliutta sinänsä vähän harmittelen, ihmisille taitaa olla yleistä, että haluaisi olla normaali. On vaan pitänyt hyväksyä se ettei ole. Luoja on minut tällaiseksi luonut: introvertiksi ja vähän skitsoidiksi.

      • Anonyymi

        No tuo nyt ei ole mitenkään erikoista.


      • Anonyymi

        Niitä nyt ei kannata vakavasti ottaa. Jos olet yksinäinen, niin olet "lievästi skitsoidinen". Jos olet masennuksen jumittama, olet "lievästi pakkohäiriöinen". Jne. Itselläni lukee oikein papereissakin; joku harjoitteleva lääkäri teki testit, samalla kun jutteli mukavia. VMP, sanoi lievästi sosiopaattinen Alexander....


    • Anonyymi

      Osta köyttä ja hirtä itsesi. Tai hyppää junan alle.

    • Anonyymi

      Kaipa se lyhyt elämä oli siinä sitten.

      • Anonyymi

        Turha tuommoisia miettiä, kun täälläkin hölisette. Höliskää lisää, mutta älkää nyt moista kakkaa sentään...

        Miksi se lyhyt elämä olisi tässä sitten? Mikset katsoisi huomista, tai vaikka vähän muutamiakin? Olen aika saletti, että saat vielä jotain, mitä halusitkin, jos jaksat kokeilla...


    • Anonyymi

      Minä viihdyn omassa retkiveneessäni yksin erinomaisesti.

      Se suuri vapauden tunne, paljon tilaa ympärillä. Voi vetouistella samalla, navigoida, nauttia myrskytuulen kuohuista ja jne.

    • Anonyymi

      Kuulostaa että oot viisastunut ja etkä missään tien päässä.
      Mulla on täysin sama taipumus. Viihdyn yksin sillä muut "ihmiset" tekee mitä tekee. Erakko mökki käy.
      Sen verran silti ymmärrän että en osaa käyttää mieltäni ja on paljon psyykkistä kipua. Eli mieli ajoittain tuntuu "vääntyvän" ja yritän pitää suorassa, tuo aiheuttaa kamalaa väsymystä ja tarve olla ihan yksin.
      Että enemmän kärsin Tästä tilasta mutta nuo ulkoiset olosuhteet että asuu jossain ulkona yksin ei tunnu yhtään huonommalla. Se vaan ettei tää itsestään tunnu korjaantuvan.. rukoukset auttaa akuuttiin kipuun. googlaa netistä kotkansydän irti tuskasta kertomus

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe