almera vai toyota.

haen

kumpaan focukseni vaihtaisin pähkäilen.
siis uuden karheaa ajattelin...
toyotassa on jakopää hihnalla almerassa ketjulla--
toyotassa on siis corollassa ajotietokone almerassa ei..kummallahan on parempi ajaa???
luotettavampi, paremmat huollot...???

23

2641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

almeraa vai corolla. Päädyin almeraan varustelun takia. Ajotietokonetta en tarvi. Ilmastointia kyllä, aluvanteet kivannäköiset. Almera edullisempi. Corollan arvo säilyy paremmin. Corolla aavistuksen vakaampi. Almera hiukan äänekkäämpi( sisämelu. Corolla rumempi. Olen tyytyväinen sedan almeraan. Ainoa on että harmittaa ettei tullut ostettua avensiksen sisätilojen takia.

• Gubbe

Jos on varaa Corollaan, kannattaa vilkaista Primeraa myös. Silloin saa sisätilat jotka ovat kohdallaan, ja ison auton joka käyttäytyy tiellä aivan eri lailla.

• Terra
        Gubbe kirjoitti:

Jos on varaa Corollaan, kannattaa vilkaista Primeraa myös. Silloin saa sisätilat jotka ovat kohdallaan, ja ison auton joka käyttäytyy tiellä aivan eri lailla.

Ovathan nuo kaksi nyt sentään ihan eri hintaluokissa, uuden Primeran halvinkin malli on lähes 4000 e kalliimpi kuin uusi 1.6 sedan-Corolla ilmastoinnilla varustettuna! Eikä uusi Corolla tiloiltaan ole juuri huonompi kuin edellisen mallin Primera tai nykyinen Avensis (josta on uusi malli tulossa). Ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee, niin enpä usko että Primerassa ne ovat paremmat kuin uudessa Corollassa (ei Primeran ajo-ominaisuuksia kovin paljon kehuttu uusimmassa Tuulilasissa).

Itse vaihdoin Focuksen uuteen Corollaan ja voin kyllä suositella samaa muillekin. Auto on vanhoihin Corolloihin verrattuna tosi jämäkän tuntuinen ja ajettavuus on eurooppalaisella tasolla. Mitään lastentauteja en ole havainnut (toisin kuin Focuksessa aikanaan). 1.6-moottori on loistava, kulku on hiljaista ja palvelu pelaa Toyota-liikkeessä. Varustelu on perusmallissakin useimmille ihan riittävä, kunhan ottaa lisäksi ilmastoinnin. Penkit ovat Focuksen jälkeen hyvät, mutta kovin pitkillä kuskeilla saattaa olla ajoasennon löytämisessä vaikeuksia, kun ratti ei säädy syvyyssuunnassa (kannattaa kokeilla, itse löysin kyllä hyvän asennon).

Almerasta ei ole kovin paljoa kokemuksia, mutta kävin koeajamassa myös sitä, ja se tuntui Corollaan verrattuna vanhahtavalta, ahtaalta, meluiselta ja vähän heppoisemmalta, lisäksi huollot ja vakuutukset ovat kalliimpia kuin Corollassa. Joten edelleen valitsisin Corollan.

• haen
        Terra kirjoitti:

Ovathan nuo kaksi nyt sentään ihan eri hintaluokissa, uuden Primeran halvinkin malli on lähes 4000 e kalliimpi kuin uusi 1.6 sedan-Corolla ilmastoinnilla varustettuna! Eikä uusi Corolla tiloiltaan ole juuri huonompi kuin edellisen mallin Primera tai nykyinen Avensis (josta on uusi malli tulossa). Ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee, niin enpä usko että Primerassa ne ovat paremmat kuin uudessa Corollassa (ei Primeran ajo-ominaisuuksia kovin paljon kehuttu uusimmassa Tuulilasissa).

Itse vaihdoin Focuksen uuteen Corollaan ja voin kyllä suositella samaa muillekin. Auto on vanhoihin Corolloihin verrattuna tosi jämäkän tuntuinen ja ajettavuus on eurooppalaisella tasolla. Mitään lastentauteja en ole havainnut (toisin kuin Focuksessa aikanaan). 1.6-moottori on loistava, kulku on hiljaista ja palvelu pelaa Toyota-liikkeessä. Varustelu on perusmallissakin useimmille ihan riittävä, kunhan ottaa lisäksi ilmastoinnin. Penkit ovat Focuksen jälkeen hyvät, mutta kovin pitkillä kuskeilla saattaa olla ajoasennon löytämisessä vaikeuksia, kun ratti ei säädy syvyyssuunnassa (kannattaa kokeilla, itse löysin kyllä hyvän asennon).

Almerasta ei ole kovin paljoa kokemuksia, mutta kävin koeajamassa myös sitä, ja se tuntui Corollaan verrattuna vanhahtavalta, ahtaalta, meluiselta ja vähän heppoisemmalta, lisäksi huollot ja vakuutukset ovat kalliimpia kuin Corollassa. Joten edelleen valitsisin Corollan.

erittäin asiallisista vastauksista!!!

• Gubbe
        Terra kirjoitti:

Osta vuoden tai parin vuoden vanha käytetty ja siisti Primera. Saat samalla hinnalla enemmän autoa allesi kuin jos ostaisit tuliterän Almeran, joka käytännössä on aika vanha auto, tai uusimman mallin Corollan, joka on niin uusi että sen lastentauteja ei ole vielä tullut esille.

• tojomies
        Gubbe kirjoitti:

Osta vuoden tai parin vuoden vanha käytetty ja siisti Primera. Saat samalla hinnalla enemmän autoa allesi kuin jos ostaisit tuliterän Almeran, joka käytännössä on aika vanha auto, tai uusimman mallin Corollan, joka on niin uusi että sen lastentauteja ei ole vielä tullut esille.

tuo uudessa corillassa oleva kone jo ollut edellisessäkin mallissa...että se niista lastentaudeista ainakin tekniikan suhteen.

• Allu

Vaihdoin almeran 2001 pois pikkuvikojen takia. Tilalle tuli hankittu primera 2002 vanhemmalla kopalla. Täytyy kyllä sanoa että auto on kuin eri planeetalta almeran jäljiltä. Suosittelen ehdottomasti ex-mallin primeraan tai sit uutta corollaa. Ajettavuudeltaan tuo ex-mallin primera ei häpeä muille samanluokan autoille. Kannattaa käydä kokeilemassa.

• Minä
        Allu kirjoitti:

Vaihdoin almeran 2001 pois pikkuvikojen takia. Tilalle tuli hankittu primera 2002 vanhemmalla kopalla. Täytyy kyllä sanoa että auto on kuin eri planeetalta almeran jäljiltä. Suosittelen ehdottomasti ex-mallin primeraan tai sit uutta corollaa. Ajettavuudeltaan tuo ex-mallin primera ei häpeä muille samanluokan autoille. Kannattaa käydä kokeilemassa.

Millaisia pikku vikoja. Halauisin tietää jotta voisin varautua niihin. Onhan se äänekkäämpi talvella varsinkin nastarenkailla. Nastattomilla ei kokemusta. Takaluukun saranointi tietysti huono almerassa. Pitää varoa mihin ostoskassin laittaa. Corollan takaluukun saranoihin en ole tutustunut. Ajo-ominaisuudet riittää suomen teille ihan hyvin. Ainakin tarjosivat enemmän vaihdossa vm 2000 polo variantista kun Toyo liike. Vaimolla 99 corolla joka on kyllä ripeämpään menoon mutkaisella tiellä parempi.

• allu
        Minä kirjoitti:

Millaisia pikku vikoja. Halauisin tietää jotta voisin varautua niihin. Onhan se äänekkäämpi talvella varsinkin nastarenkailla. Nastattomilla ei kokemusta. Takaluukun saranointi tietysti huono almerassa. Pitää varoa mihin ostoskassin laittaa. Corollan takaluukun saranoihin en ole tutustunut. Ajo-ominaisuudet riittää suomen teille ihan hyvin. Ainakin tarjosivat enemmän vaihdossa vm 2000 polo variantista kun Toyo liike. Vaimolla 99 corolla joka on kyllä ripeämpään menoon mutkaisella tiellä parempi.

esim. Natinaa/kitinää koelaudassa ja ovissa, ratti rämisi, penkin natinat, ovien sovitus, tuulensuhinat, ihmeellistä kolahtelua alustassa, ohjaus täristi, muoviosat irtoilivat lähes hipaisusta esim. ovilistat, ajettavuudeltaan vikuroiva vaati ohjausta yhtenään, yms. osaa vioista ei saatu poistettua. Olisi saanut juosta korjaamolla yhtenään joten päätin vaihtaa autoa. Taisin ehti käydä korjaamolla kymmenkunta kertaa puolenvuoden aikana.

• Minä
        allu kirjoitti:

esim. Natinaa/kitinää koelaudassa ja ovissa, ratti rämisi, penkin natinat, ovien sovitus, tuulensuhinat, ihmeellistä kolahtelua alustassa, ohjaus täristi, muoviosat irtoilivat lähes hipaisusta esim. ovilistat, ajettavuudeltaan vikuroiva vaati ohjausta yhtenään, yms. osaa vioista ei saatu poistettua. Olisi saanut juosta korjaamolla yhtenään joten päätin vaihtaa autoa. Taisin ehti käydä korjaamolla kymmenkunta kertaa puolenvuoden aikana.

Nitinä= vika? Voi helvetti että ihminen osaa olla herkkä. En luokittele noita vioiksi. Kun vw:stä menee puhallin niin että joudut -20 astessa ajaa ikkunat jäässä tai kun ovet ei mene kiinni kun lukot on jäätyneet, silloin puhun viasta. Kyllä ne joutui teippaamaan noi listat vw:ssäkin uudestaan. Tai kun pakki tai ykkönen ei mene pesään. Onks sulla niin suorat tiet missä ajelet kun sun mielestä rattiin ei tarvitsisi koskea? Selvästi provoa. Puhut varmaan sun fordista eiks vaan.

• allu
        Minä kirjoitti:

Nitinä= vika? Voi helvetti että ihminen osaa olla herkkä. En luokittele noita vioiksi. Kun vw:stä menee puhallin niin että joudut -20 astessa ajaa ikkunat jäässä tai kun ovet ei mene kiinni kun lukot on jäätyneet, silloin puhun viasta. Kyllä ne joutui teippaamaan noi listat vw:ssäkin uudestaan. Tai kun pakki tai ykkönen ei mene pesään. Onks sulla niin suorat tiet missä ajelet kun sun mielestä rattiin ei tarvitsisi koskea? Selvästi provoa. Puhut varmaan sun fordista eiks vaan.

sinun mielestäsi nitinät yms kolinat kuuluvat uudessa autossa asiaan? Itsellä on siis eri kriteerit. No, pääasia et vaivoista pääsin vaihtamalla primeraan.

• Minä
        allu kirjoitti:

sinun mielestäsi nitinät yms kolinat kuuluvat uudessa autossa asiaan? Itsellä on siis eri kriteerit. No, pääasia et vaivoista pääsin vaihtamalla primeraan.

huomannut omassa yksilössä mitään kolinaa tai kitinää. Paljonko sulla on elopainoa? Ei ne penkit varmaan kestä 150kg järkälettä. Leikkiä leikkiä. Totean vaan ettei omassa todellakaan ole näitä ominaisuuksia.

• Almisviiksi
        tojomies kirjoitti:

tuo uudessa corillassa oleva kone jo ollut edellisessäkin mallissa...että se niista lastentaudeista ainakin tekniikan suhteen.

Tämä "uusi" Corolla on kerinnyt jo vuoden päivät olla Japanin markkinoilla ennen kuin sitä saatiin tänne pohjolaan.

Eli ei se ihan uusi malli ole.

• Terra

Kyllä uudessa Corollassakin on jakopään ketju, eli hihnanvaihdoista ei tarvitse stressata.

• pitkä tikku

Kummallakin vehkeellä ajaa varmaan viattomia kilometrejä verrattuna fordiin. Kokemusta on.

Yksi kriteeri on autoliikkeen palvelutaso.
      Minkälainen maine on ko. merkkien huoltopalveluilla ym.
      Sillä vian sattuessa se homma sitten mitataan.
      Kumman merkin huolto pelaa sujuvasti?

Palveluissa on eroja eri paikkakuntien välillä.

• Almisviiksi

Käy kysymässä tarjous Karkkilan Auto-Kehä Oy:stä, jos Almera kiinnostaa. Hyvittävät huomattavasti paremmin, kuin pääkaupunkiseudun liikkeet. Palvelu on myös aivan eri tasolla:).
      Huollossakaan ei ole moittimista. Toisin kuin eräällä isolla pääkaupunkiseudun liikkeellä.

• No se!

Kävin itse ostamassa kyseisestä liikkeestä pari vuotta sitten vm.97 käytetyn Almeran, johon vaihdossa annoin vm.89 Sunnyn. Säästin Jyväskylän merkkiliikkeeseen verrattuna 15 tmk.

• Miki

Focus kannattaa vaihtaa ainoastaan 2002 mallin Corollaan. Vanhaan malliin ei kannata vaihtaa eikä varsinkaan jo auttamattomasti ikääntyneeseen Almeraan.

Itelläni on 600 km ajaettu Corolla ja voin ainakin toistaiseksi suositella.

ps. Uudes Corollas on jakoketju ja se on hyvä juttu se!

• Fakta homma

Itse en ottais kumpaakaan, ostaisin uuden automaatti-lmastoidun Focuksen. Siinä sentään on vakaampi ajettava, kuin japonaiset. Almera näistä on aivan pappamalli. Jos sinuun ei järkipuhe auta, niin valitse sitten se Corolla, kun on pitkästä aikaa taas kohtuu näköinen, mutta ota se ilmastoinnilla. Kukaan ei hetkenpäästä huoli ilmastoimatonta vanhaa autoa.
      Mutta mieti nyt tarkkaan merkin vaihtoa, ettei sitten kaduttaisi....

• noniin
      • Almisviiksi

Joo´o

Joka merkiltä tulee joskus maanantaiautoja, mutta joillain merkeillä tuntuu vaan olevan 3 maanantaita viikossa.

Onpa minullekin sattunut uutena ostettu auto, jota mainostettiin kaikkien tutkimusten mukaan luotettavimmaksi autoksi. Oli aina hauska käydä pari kertaa kuukaudessa juttelemassa automyyjän kanssa, jolta auton olin ostanut. Alkoi loppuaikoina vetämään vähän vähemmän iloisen ilmeen, kun näki että moikkasin sitä ovelta. HIH!

• Knööli

onko sillä nyt mitään väliä?

• nainen

No näin naisen näkökulmasta aatellen almera on paljon paremman näkönen ku toyota, mulla on uus almera ja oon tykännyt, vaik se ei oo ollu ku vasta pari kuukautta.ja kyl mulla on ollu vanhemmistakin nissanista kokemusta ja ei oo ollu mitään valittamista.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      312
      1191
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1107
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      935
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      914
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      827
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe