ammutun poliisikoiran muistolle

joy

Osanottoni koiran perheelle ja kaikille muille jotka tuntevat suurta surua rakkaan ystävän poismenosta johtuen.

91

6588

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

Myös minä haluan ilmaista osanottoni surmatun koiran perheelle ja kaikille niille, jotka surevat rakkaan ystävänsä poismenoa. Traaginen tapaus, joka olisi saanut jäädä tapahtumatta. Osanottoni.

• Nelonen

Osanottoni, mutta enemmän kimpaannuin siitä mitä nelosen uutiset näyttävät telkkarissa ja se kun objekti on ihminen niin miksi pitää kuvata sätkivää koiraa uutis lähetyksessä mikä on tarkoitettu kaiken ikäisille. Kaskun eivät näytä raiskauksia suorana, paska kanava, vituttaa tollanen.
        Ps: hakisi jollain muilla keinoilla huomiota.

• naksu
        Nelonen kirjoitti:

Osanottoni, mutta enemmän kimpaannuin siitä mitä nelosen uutiset näyttävät telkkarissa ja se kun objekti on ihminen niin miksi pitää kuvata sätkivää koiraa uutis lähetyksessä mikä on tarkoitettu kaiken ikäisille. Kaskun eivät näytä raiskauksia suorana, paska kanava, vituttaa tollanen.

voi elämä..
        kuka hullu ensinnäkään antaa lastensa katsoa uutisia???
        joka päivä uutisissa tulee kuvia jostain afganistanista jossa kilpaa tapetaan ihmisiä, ja monta kertaa on näytetty ruumiita!!! eipä niistä kukaan vaan ole välittänyt mutta sitten kun poliisikoira ammutaan tulee siitä kauheet haukut poliiseille ja uutisille!!!
        TAJUTKAA ne poliisit teki vaan työtään niinku se koirakin ja on todella naurettavaa syyttää uutisia jostain!! joka päivä siellä näytetään paljonkin pahempaa!!!!!!!
        JA nelosen uutiset vielä VAROITTIVAT ennen materiaalin näyttöä mitä luvassa on!!!!!!!

• sakemannin omistaja
        naksu kirjoitti:

voi elämä..
        joka päivä uutisissa tulee kuvia jostain afganistanista jossa kilpaa tapetaan ihmisiä, ja monta kertaa on näytetty ruumiita!!! eipä niistä kukaan vaan ole välittänyt mutta sitten kun poliisikoira ammutaan tulee siitä kauheet haukut poliiseille ja uutisille!!!
        TAJUTKAA ne poliisit teki vaan työtään niinku se koirakin ja on todella naurettavaa syyttää uutisia jostain!! joka päivä siellä näytetään paljonkin pahempaa!!!!!!!
        JA nelosen uutiset vielä VAROITTIVAT ennen materiaalin näyttöä mitä luvassa on!!!!!!!

Ikävä tapaus kaikin puolin, mutta olen samaa mieltä.TV on turruttanut ihmiset väkivaltaan. Ihmisen tappaminen on jokapäiväistä TV "viihdettä", mutta koirasta nousee iso juttu.

• Mr_Furious
        sakemannin omistaja kirjoitti:

Ikävä tapaus kaikin puolin, mutta olen samaa mieltä.TV on turruttanut ihmiset väkivaltaan. Ihmisen tappaminen on jokapäiväistä TV "viihdettä", mutta koirasta nousee iso juttu.

Olin kattomassa Ilmestyskirja nyt elokuvan remix-versiota, ja siinä sen huomas hyvin. Kun viattomia siviilejä lahdattiin kuin kärpäsiä, ei yleisöstä kuulu mitään, ja kun koiranpentu kuoli kuulu yleisöstä monta järkyttynyttä huokaisua. En tiedä oliko käsikirjoituksessa ja ohjauksessa tietoisesti haettu tätä kontrastia, mutta kyllä se minut ainakin sai ajattelemaan, että maailma on vääristynyt paikka.

• nelonen
        naksu kirjoitti:

voi elämä..

johtuiskohan toi siitä että ihmisiä kuolee koko ajan ja se on suhtkoht luonnollista(en tarkoita sotaa vaan yleinsäkkin) ja koiria taas harvoin, mutta jos omistat lapsen niin katso vähän sen reaktiota kummassa tilanteessa se on vahvempi siinä kun joku afgaani makaa maassa kuolleena vai siinä tilanteessa kun koira lahdataan elävältä. Lapsella on vähän eri käsitys asioista.

• Bläkkäri
        Nelonen kirjoitti:

Eilen katsellessani televisiota jouduin huokaisemaan erittäin syvään, sillä jollain tavoin tämä videoitu tapahtuma koiran lahtaamisesta oli raainta, mitä olen nähnyt.

Tiedän, televisio näyttää ohjelmia sodista, uutisissa on vain kuolemaa, mutta niissä ohjelmissa EI NÄYTETÄ asetta osoittamassa kohti ihmistä ja sitä viimeistä laukausta, joka tappaa ihmisen. Sitä vastoin eilisessä lähetyksessä NÄYTETTIIN taltiointi itse tapahtumasta, jossa koira todellakin ammuttiin kameroiden edessä. Minusta pelkkä kertominen siitä, että poliisikoira tapettiin olisi riittänyt.

Ei pahalla kumpiakaan mielipiteitä vastaan, mutta suora action on aina todellisempaa kuin se, että kerrotaan, että esim. 59 kuoli ja 100 loukkaantui.

• surullinen
        naksu kirjoitti:

voi elämä..

EI TODELLAKAAN VAROITTANUT MITÄ NÄYTTÄVÄT!!!
        KOLMONENKAAN EI VAROITTANUT VAIN YLE TAAS SUVEREENISTI OSASI HALLITA TILANTEEN!!
        JOS SINULLA EI RIITÄ TUNTEITA ÄLÄ TULE TÄLLE FOORUMILLE SITÄ MEILLE JOLLA TUNTEET VIELÄ ON KERTOMAAN...

• surullinen

... todellakaan koskenut kun näit hyvän koiran julmasti teurastettavan kaiken kansan nähden???
        Pidä hyvää huolta karvakuonostasi omistat maailman parhaimman koirarodun edustajan!!!

• naksu
        surullinen kirjoitti:

EI TODELLAKAAN VAROITTANUT MITÄ NÄYTTÄVÄT!!!
        KOLMONENKAAN EI VAROITTANUT VAIN YLE TAAS SUVEREENISTI OSASI HALLITA TILANTEEN!!
        JOS SINULLA EI RIITÄ TUNTEITA ÄLÄ TULE TÄLLE FOORUMILLE SITÄ MEILLE JOLLA TUNTEET VIELÄ ON KERTOMAAN...

Voi herran jumala!!!!! mitä te luulette että ne sieltä uutisista näyttää kun aloittavat jutun jotenki et poliisikoira menehtyi jne.. balettiako??? HÄ??? siinä on hyvin aikaa sulkea teevee tai viedä lapset muualle!!!!!!

• surullinen
        naksu kirjoitti:

Voi herran jumala!!!!! mitä te luulette että ne sieltä uutisista näyttää kun aloittavat jutun jotenki et poliisikoira menehtyi jne.. balettiako??? HÄ??? siinä on hyvin aikaa sulkea teevee tai viedä lapset muualle!!!!!!

....kaikki tarkoittavat että uutistenlukijan olisi pitänyt varoittaa sopimattomasta kuvamateriaalista,eikä sen koiran teurastus ollut KOKO UUTINEN ,herää..........

• naksu
        surullinen kirjoitti:

....kaikki tarkoittavat että uutistenlukijan olisi pitänyt varoittaa sopimattomasta kuvamateriaalista,eikä sen koiran teurastus ollut KOKO UUTINEN ,herää..........

no eivät todellakaan KAIKKI tarkoittaneet!!! mä kannatan ton peace mään.in viestiä!!!! annetaan nyt rauha sille koissulle ja lopetetaan tyhmä keskustelu kun kukaan ei tiedä edes mitä sielä on oikeasti tapahtunut!!!!!! turha arvuutelaa ja tapella... PISTE!

• Rasist
        naksu kirjoitti:

no eivät todellakaan KAIKKI tarkoittaneet!!! mä kannatan ton peace mään.in viestiä!!!! annetaan nyt rauha sille koissulle ja lopetetaan tyhmä keskustelu kun kukaan ei tiedä edes mitä sielä on oikeasti tapahtunut!!!!!! turha arvuutelaa ja tapella... PISTE!

voi elämä..
        -naksu-
        Sinä vitun 20 juro et kirjoita mitään muuta kun pelkkää paskaa sun ajattelu maailma on Hel*etin suppee ja mielipiteet myös. Mene arvostelemaan jotain seksinovelleja jos niihinkään pystyt mitään järkevää mielipidettä sanomaan. en ymmärrä miten sun mielestä lapsen silmin joku kuollu kemali on sama asia tv:ssä kun koiran telotus.

• Iron Mike
        Rasist kirjoitti:

voi elämä..
        -naksu-
        Sinä vitun 20 juro et kirjoita mitään muuta kun pelkkää paskaa sun ajattelu maailma on Hel*etin suppee ja mielipiteet myös. Mene arvostelemaan jotain seksinovelleja jos niihinkään pystyt mitään järkevää mielipidettä sanomaan. en ymmärrä miten sun mielestä lapsen silmin joku kuollu kemali on sama asia tv:ssä kun koiran telotus.

Olet aivan oikeassa. Asiasta noussut kohu on täysin älytön ja kohtuuton. Yksi eläin pois kuvioista ei muuta.

• Silvast
        naksu kirjoitti:

voi elämä..

kyllä se ihan totta on ,että tv:n uutisista tulee kaikkea järkyttävää materiaalia ,mutta se miksi Poliisit saivat kauheat haukut johtui juuri siitä ,että poliisit pistivät koiran aseistetun miehen kimppuun. Poliisithan opettaa koiran sillä tavalla ,että kun koira tarrautuu epäillyn käteen kiinni niin koira pysyy kädessä kiinni niin kauan ennen kuin poliisi sanoo "irti". Poliisit olisivat saaneet pelastettua sen koiran jos he olisivat sanoneet "irti" ,mutta näin ei käynyt.

• tosi on

Omalta osaltani voisin tuohon vastata, että koska todellakin suurin osa ihmisistä on yksinkertaisia, julmia, epärehellisiä, ja suorastaan pahantahtoisia, suren mieluummin viatonta eläintä. Suurin osa tapaamistani eläimistä näes on ollut avoimia, rehellisiä, suoria ja ystävällisiä. Luonnevikainen eläin on useimmiten ihmisen toiminnan ja huonon hoidon/koulutuksen ansiota. Luonnevikaisia ihmisiä taas tuntuu olevan pallo puolillaan.

• man
        Bläkkäri kirjoitti:

Eilen katsellessani televisiota jouduin huokaisemaan erittäin syvään, sillä jollain tavoin tämä videoitu tapahtuma koiran lahtaamisesta oli raainta, mitä olen nähnyt.

Tiedän, televisio näyttää ohjelmia sodista, uutisissa on vain kuolemaa, mutta niissä ohjelmissa EI NÄYTETÄ asetta osoittamassa kohti ihmistä ja sitä viimeistä laukausta, joka tappaa ihmisen. Sitä vastoin eilisessä lähetyksessä NÄYTETTIIN taltiointi itse tapahtumasta, jossa koira todellakin ammuttiin kameroiden edessä. Minusta pelkkä kertominen siitä, että poliisikoira tapettiin olisi riittänyt.

Ei pahalla kumpiakaan mielipiteitä vastaan, mutta suora action on aina todellisempaa kuin se, että kerrotaan, että esim. 59 kuoli ja 100 loukkaantui.

Mun mielestä nää kotimaassa näytettävät uutiset ei oo mitään verrattuna ulkomaisiin uutisiin. Ei tarvi kattoo kun euronewssiä niin siellä näkyy joskus jopa pahempaa.. olen itse nähnyt. kerran kuvaajat kuvasivat kun joku johonkin etniseen vähemmistöön kuuluva joutui väkijoukon hakkaamaksi. Ei ole mitään yhden koiran kuolema ton rinnalla, sanon vaan.
        En yhtään ihmettelisi vaikka joskus olisi näytetty murhakin...

• Bläkkäri
        man kirjoitti:

Mun mielestä nää kotimaassa näytettävät uutiset ei oo mitään verrattuna ulkomaisiin uutisiin. Ei tarvi kattoo kun euronewssiä niin siellä näkyy joskus jopa pahempaa.. olen itse nähnyt. kerran kuvaajat kuvasivat kun joku johonkin etniseen vähemmistöön kuuluva joutui väkijoukon hakkaamaksi. Ei ole mitään yhden koiran kuolema ton rinnalla, sanon vaan.

En voi kuin kirjoittaa omasta kokemuksesta, sillä en ole koskaan nähnyt tappoa televisiouutisissa (pahoinpitelyjä sitäkin useammin). Sitä jotenkin vaan osaa tuudittautua siihen, että lähes kaikki uutiset ovat "silmille sopivaa" ja ettei tarvitse pelätä, mitä televisiosta milloinkin tulee. Kirjotan nyt vain suomalaisista lähetyksistä, sillä en juuri seuraa kuin Nelosen ja MTV 3:n uutisia.

Ymmärrän ne tunteet, joita on monilla ei-koiran-omistajilla, sillä heillä tunne tätä luontokappaletta kohtaan ei ole läheskään yhtä suuri kuin niillä, joilla koira on. Taas toisaalta, tämä on kohdallani vain henkilökohtainen tunne, en voi kirjoittaa kenenkään muun puolesta. Itse pidän koiran "tappoa" televisiossa lähes yhtä raakana tekona kuin sitä, että ihminen telotettaisiin "kuulalla kalloon" -menetelmällä uutisissa.

Mielestäni (painotan sanaa mielestäni) siis tieto, että koira ammuttiin, olisi riittänyt.

• ssk
        man kirjoitti:

Jokunen vuosi sitten näytettiin Ajankohtaisessa kakkosessa tai A-studiossa (en nyt muista kummassa) etelä-afrikkalaisen huumekauppiaan tappo. Mies vedettiin ulos autosta, hakattiin, lyötiin pari kertaa puukolla. Sitten joku kaatoi bensaa huumekauppiaan päälle ja sytytti hänet tuleen. Muutaman sekunnin ehti palava huumekauppias juosta ympäriinsä ennen kuin joku ampui hänet pistoolilla.

Että kyllä niitä murhiakin televisiossa näytetään.

• sakemannin omistaja
        tosi on kirjoitti:

Omalta osaltani voisin tuohon vastata, että koska todellakin suurin osa ihmisistä on yksinkertaisia, julmia, epärehellisiä, ja suorastaan pahantahtoisia, suren mieluummin viatonta eläintä. Suurin osa tapaamistani eläimistä näes on ollut avoimia, rehellisiä, suoria ja ystävällisiä. Luonnevikainen eläin on useimmiten ihmisen toiminnan ja huonon hoidon/koulutuksen ansiota. Luonnevikaisia ihmisiä taas tuntuu olevan pallo puolillaan.

Olen samaa mieltä kanssasi,että kyllä se koiran luonnevika johtuu siitä hihnan toisesta päästä.
        Ihmiset on raakoja ja julmia ja eniten järkyttää,kun näkee viattoman eläimen tappamisen.
        Kaikki tunteettomat ihmiset voisi painua muualle tältä palstalta.
        Mulla on koulutettu sakemanni ja ikinä se ei tekisi pahaa ihmiselle voin luottaa siihen kuin vuoreen.
        Olivat poliisitkin ajattelemattomia,kun lähettivät koiran suoraan suden suuhun olisivat ampuneet heti sitä mielipuolta jalkaan niin olisi talttunut.

• Wings

olisi pitänyt ensin ampua jalkaan ja sitten käskeä koira kiinni, tai kaksi koiraa samaan aikaan kumpaankin käteen ja tämän jälkeen mono päähän ja rautoihin. Tosin rosvo olisi saanut kipurahat(luultavasti), Suomi, kun on niin nurinkurinen joidenkin lakien puolesta. Itse olen sitä mieltä, että luoti jalkaan vaan kaikille, jos ei poliisia tottele vastaavankaltaisissa tilanteissa. Perheelle ikävä juttu, mutta näitä tulee

• Puppe

Poliisi ei saa Suomessa käyttää voimakeinoja, muuten häntä tullaan syyttämään.

Muistappa Mikkelin pankkivankijupakka. Yksi kolmesta panttivangista ei älynnyt paeta kun poliisi avasi tulen ja rosvo räjäytti hänet samalla kuin itsensäkin. Asiasta nousi hirveä haloo, poliiseja syytetään siitä vieläkin.

Sitten oli hiljattain joku vesurimies, joka ei totellut edes varoituslaukauksia, vaan tuli päälle kuin yleinen syyttäjä. Onnettomasti osunut laukaus jalkaan koitui hurjapään kohtaloksi. Ja poliisille syyte.

Sama tässä, jos poliisi olisi ampunut vaikka jalkaan, niin nyt kyseltäisiin miksi ei käytetty koiraa kun sellainen kerran oli paikalla.

Koira ei osannut tehtäväänsä. Toisaalta tuossa on aina riskinsä, ja siksi se sovletuukin koiran hommaksi.

• ...
        Puppe kirjoitti:

Muistappa Mikkelin pankkivankijupakka. Yksi kolmesta panttivangista ei älynnyt paeta kun poliisi avasi tulen ja rosvo räjäytti hänet samalla kuin itsensäkin. Asiasta nousi hirveä haloo, poliiseja syytetään siitä vieläkin.

Sitten oli hiljattain joku vesurimies, joka ei totellut edes varoituslaukauksia, vaan tuli päälle kuin yleinen syyttäjä. Onnettomasti osunut laukaus jalkaan koitui hurjapään kohtaloksi. Ja poliisille syyte.

Sama tässä, jos poliisi olisi ampunut vaikka jalkaan, niin nyt kyseltäisiin miksi ei käytetty koiraa kun sellainen kerran oli paikalla.

Koira ei osannut tehtäväänsä. Toisaalta tuossa on aina riskinsä, ja siksi se sovletuukin koiran hommaksi.

kuules runkkari. asia on niin että lait eivät ole kohdallaan ja niitä voisi muuttaa siten, että asian voisi hoitaa muutenkin . 9mm luoti: a 1.2mk, poliisikoira koulutuksineen a´n. 100000mk, ei mene varmaan paljon vikaan, v..tun kummunisti munapää.

• surullinen
        Puppe kirjoitti:

....paskapää koko ihminen !!!!
        Koira osasi tehtävänsä mutta ei varmasti pysty aseettomana haulikkoa vastaan mitään!!!
        Itselläni ollut Sakemanneja yli 20 v. ja olen koirankouluttaja myöskin,tiedän mistä puhun sinä et!!!!

• Syco
        surullinen kirjoitti:

....paskapää koko ihminen !!!!
        Koira osasi tehtävänsä mutta ei varmasti pysty aseettomana haulikkoa vastaan mitään!!!
        Itselläni ollut Sakemanneja yli 20 v. ja olen koirankouluttaja myöskin,tiedän mistä puhun sinä et!!!!

koira sitten otti vasempaan käteen kiinni, eikä oikeaan? Asehan oli oikealla puolella ampujan ruumista koko ajan.
        Ja miksi ihminen olisi pitänyt uhrata eikä koiraa?

• culi
        Syco kirjoitti:

koira sitten otti vasempaan käteen kiinni, eikä oikeaan? Asehan oli oikealla puolella ampujan ruumista koko ajan.
        Ja miksi ihminen olisi pitänyt uhrata eikä koiraa?

olisi pitänyt uhrata ihminen kun ihmiset ovat niin vitun tyhmiä ja aivan turhia luontokappaleita.

• tyttöpeikko

osanottoni! *nyyh*

• peace määän...

Eiköhän tästä oo turha tapella!!!!
        säkin surullinen vaikka olisit ollut sakujen kans 500 vuotta et silti tietäis kaikkea!!! kukaan ei tiedä koirien ajatuksista sun muista yhtikäs mitään!!! joten turha tapella kuka tietää mitäkin!! eiköhän anneta rauha tälle sakulle ja lopetetaan tämmönen!!!

• surullinen
        peace määän... kirjoitti:

Eiköhän tästä oo turha tapella!!!!
        säkin surullinen vaikka olisit ollut sakujen kans 500 vuotta et silti tietäis kaikkea!!! kukaan ei tiedä koirien ajatuksista sun muista yhtikäs mitään!!! joten turha tapella kuka tietää mitäkin!! eiköhän anneta rauha tälle sakulle ja lopetetaan tämmönen!!!

..kaiken paremmin kun me muut kyllä yli 20 vuotta ko; koirarodun kanssa tiivistä yhteiseloa viettäneenä alkaa jo aavistella mitä koiran päässä tapahtuu.
        Rotukohtaisuus ,rodulle tyypillinen käyttäytymis malli...yms.... joten pliis jätä sinä rauhaan asiat joita et hallitse.
        kuka pakottaa lukemaan kun jo otsakekkin kertoo mistä keskustellaan???????!!!!!

• peace mään..
        surullinen kirjoitti:

..kaiken paremmin kun me muut kyllä yli 20 vuotta ko; koirarodun kanssa tiivistä yhteiseloa viettäneenä alkaa jo aavistella mitä koiran päässä tapahtuu.
        Rotukohtaisuus ,rodulle tyypillinen käyttäytymis malli...yms.... joten pliis jätä sinä rauhaan asiat joita et hallitse.

en enää tiedä pitäskö itkee vai nauraa... väitinkö??? minä että tietäisin sakuista jotain??? EN VÄITTÄNYT!!!
        ärsyttää kun luulet oikeesti tietäväsi kaikki!!!varmasti jotain sakuista tiedät mutta et todellakaan voi tietää mitä koirien päässä liikkuu..!!! naurettavaa!!! mun osalta tää keskustelu on NYT päättynyt!! meen tekemään kuolemaa...hahahaa...voi että pakko sanoo vielä että et todellakaan voi et mitenkään siis voi olla yli 2 kymppinen..kun noin lapsellista tekstiä tulee!!! "sinäkö tiedät kaiken paremmin kuin muut" pitää olla vilkas mielikuvitus...hah

• Joojoo
        peace mään.. kirjoitti:

en enää tiedä pitäskö itkee vai nauraa... väitinkö??? minä että tietäisin sakuista jotain??? EN VÄITTÄNYT!!!
        ärsyttää kun luulet oikeesti tietäväsi kaikki!!!varmasti jotain sakuista tiedät mutta et todellakaan voi tietää mitä koirien päässä liikkuu..!!! naurettavaa!!! mun osalta tää keskustelu on NYT päättynyt!! meen tekemään kuolemaa...hahahaa...voi että pakko sanoo vielä että et todellakaan voi et mitenkään siis voi olla yli 2 kymppinen..kun noin lapsellista tekstiä tulee!!! "sinäkö tiedät kaiken paremmin kuin muut" pitää olla vilkas mielikuvitus...hah

Nikkisi peace mään.. ei oikein täsmää viestiesi sisällön kanssa.Mitä tulee koirien tuntemukseen,kyllä sä voit oppia koirien luonteesta paljonkin!Sinulla ilmeisesti ei ole ollut koiraa,kun noin voit reteesti nauraen OLETTAA asioita..sorry vaan,mut itse vaikutat alle 20:ltä.

• peace mään
        Joojoo kirjoitti:

Nikkisi peace mään.. ei oikein täsmää viestiesi sisällön kanssa.Mitä tulee koirien tuntemukseen,kyllä sä voit oppia koirien luonteesta paljonkin!Sinulla ilmeisesti ei ole ollut koiraa,kun noin voit reteesti nauraen OLETTAA asioita..sorry vaan,mut itse vaikutat alle 20:ltä.

mä en puhunut koirien luonteesta mitään!! tarkotin et kukaan ei voi tietää mitä koirat ajattelee...niinku joku kivenkovaa väittää...
        ja.. mä en ole edes sanonut olevani mikään 20 wee ikäloppu!!!

• Zelda
        surullinen kirjoitti:

Olen ilmoittanut asiattomista viesteistä eteenpäin ja toivon ettei tällaisia henkilökohtaisuuksia vastaisuudessa puida yleisellä keskustelukanavalla vaan ne käydään jossain muualla, mahdollisesti sähköpostin välityksellä.
        Suomen laki sanoo että jokaisella on mielipidevapaus, kunnioitetaan sitä eikä oteta jokaista omasta mielipiteestä eroavaa juttua niin hirveän henkilökohtaisesti, vai mitä? :)

Ja vielä osanottoni menehtyneen koiran puolesta ja anteeksipyyntö kaikille näiden asiattomien viestien kirjoittajien puolesta, ihminen on erehtyväinen.

• siis hetkinen
        Zelda kirjoitti:

Olen ilmoittanut asiattomista viesteistä eteenpäin ja toivon ettei tällaisia henkilökohtaisuuksia vastaisuudessa puida yleisellä keskustelukanavalla vaan ne käydään jossain muualla, mahdollisesti sähköpostin välityksellä.
        Suomen laki sanoo että jokaisella on mielipidevapaus, kunnioitetaan sitä eikä oteta jokaista omasta mielipiteestä eroavaa juttua niin hirveän henkilökohtaisesti, vai mitä? :)

Ja vielä osanottoni menehtyneen koiran puolesta ja anteeksipyyntö kaikille näiden asiattomien viestien kirjoittajien puolesta, ihminen on erehtyväinen.

.. oli sinusta EPÄASIALLINEN ???
        Lue kuule ihminen tarkempaan esin ton iron manin juttuja ja muidenkin..
        Jos sinusta se ,että ihminen sanoo olleensa 20 vuotta koirien kanssa tekemisissä ja paheksuu jotakin kakaraa joka veistelee täällä ihme juttuja olet itse sekopää.....

• jahnu
        Zelda kirjoitti:

sun viestistä on tehty ilmotus,käy itte kattoon peiliin kuka se siellä kurkkii.....

• saku
        Zelda kirjoitti:

ö-höm... jos kaikilla kerran on mielipidevapaus niin turha mennä valittaan mistään asiattomista viesteistä!! muutahan täälä ei ookkaan kun mielipiteitä!!!!!!
        .........ei ymmärrä...EI.....

• Puppe

Mitä tarkoitat 'koiran perheellä'. Koiran jälkeläisethän yleensä myydään muille omistajille, ne eivät suinkaan jää koiraperheeseen.

Jos talossa taas on suuri joukko koiria, niin on luontevampaa puhua laumasta, koiralla ei ole perhesiteitä kuten ihmisellä.

Ilmeisesti kuitenkin tarkoitit koiran omistajan perhettä. Toki ihminen jossain määrin kiintyy kotieläimiinsä, mutta tämä koira oli työkoira. Karjankasvattaja saattaa surra korkealaitaiseen vietyä lehmää, tai kuollutta hevosta, tai metsästäjä kuollutta koiraansa, mutta ei koira kuulu perheeseen.

Jos näin edelleen ajattelet, niin olisi ehkä aika aikuistua Disney-maailmasta todellisuuteen.

• jone

Ei kannattaisi paljon koirista antaa kommentteja jollei ton enempää niistä tiedä.Monessa perheessä koira on paljon paremmassa asemassa kuin lapsi ja se todella kuuluu perheeseen sekä itsensä,että omistajansa tuntemuksella.Minkähän takia mielestäsi koira vartioi kotiaan tai hyppää omistajansa syliin jälleennäkemisen riemusta.Ota vähän selvää esim.poliisikoirista niin tajuat,että nekin ovat ohjaajansa kanssa perheenjäseniä,takana ovat ne ajat kun ns.työkoirat oli tarhoissa tai muualla.Ota selvää ja kommentoi vasta sitten

• delfiini

Ihan varmasti koira on iso osa perhettä, ainakin jokaisella vastuuntoisella koira ihmisellä. Toivottavasti sinulla ei koiria ole edes, ajatustapasi on suorastaan alentava.
        Oma koirani on itselleni "kaikki kaikessa". Sekoan varmaan sinä päivänä, kun sitä ei enää ole=(

• Bläkkäri

En todellakaan voi yhtyä kirjoitukseesi, vaikkakin se on vain oma mielipiteesi. Eikä se sinänsä mielipiteenä oikeuta antamaan toiselle ohjeita "muka oikeammasta" ajattelutavasta.

Koiralle perhe on juuri sama kuin se on ihmiselle. Se opetetaan pennusta saakka luottamaan, aivan kuten lapsikin oppii luottamana vanhempiinsa. Vaikka koira vaihtaisi perhettä (kuten joissakin tapauksissa lapsikin sijoitetaan uuteen perheeseen) ei se tarkoita, etteikö se pystyisi uudelleen sopeutumaan tai olemaan sopeutumatta. Koira saattaa kokea suunnatonta ikävää sijoitettaessa uudelleen, eikä välttämättä sopeutua lainkaan uuteen kotiin. Näinhän tapahtuu ihmisellekin.

Eli siis oli tilanne mikä tahansa, koiralle leimautuminen ja luottamuksen saavuttaminen on aivan samanlaita kuin mille tahansa perheenjäsenelle. Se raasu kun ei vaan osaa puhua tunteistaan.

Enkä minäkään pidä itseäni Disney-illuusioon tuudittautuneena, vaikka pidänkin omaa koiraani perheenäni. Sen kanssa vietän aikaa, syötän ja sen hyvinvoinnista MINÄ olen vastuussa.

Yhdyn osanottoon edesmenneen poliisikoiran kuoleman johdosta ja yhdyn suruun koiranomistajana ja -kasvattajana!

• Jerkku

Kutsuit edesmennyttä koiraa "työkoiraksi". Sitä se kyllä oli mutta et ilmeisesti ole tietoinen, että koiran omistava poliisi viettää koiran kanssa enemmän aikaa kuin tavallinen työssä käyvä koiran omistaja!

Kirjoituksestasi päätellen et ole ikinä itse omistanut koiraa ja miltä tuntuu menettää koira, kun sanoit että ihminen kiintyy JOSSAIN määrin lemmikeihinsä. Taidat olla vain tunteeton ihminen.

• Topi

Kutsuit edesmennyttä koiraa "työkoiraksi". Sitä se kyllä oli mutta et ilmeisesti ole tietoinen, että koiran omistava poliisi viettää koiran kanssa enemmän aikaa kuin tavallinen työssä käyvä koiran omistaja!

Kirjoituksestasi päätellen et ole ikinä itse omistanut koiraa ja miltä tuntuu menettää koira, kun sanoit että ihminen kiintyy JOSSAIN määrin lemmikeihinsä. Taidat olla vain tunteeton ihminen.

• surullinen

...ON POLIISIN ELI OHJAAJANSA,TYÖPARI,PARAS YSTÄVÄ JA PERHEENJÄSEN.
        Koiriin ei VÄHÄN KIINNYTÄ, niitä RAKASTETAAN....
        mikä ihmeen tunteeton proivoilija sinä olet painu muualle kaltaistesi kanssa puhumaan paskaa.....

• ds

hiivatin höynä oot? Totta hitossa koira kiintyy perheeseen jossa se elää! Enemmän sydän niillä on paikallaan kuin monellakaan ihmisellä.

Kysäses joskus joltain koiranomistajalta asian oikee kanta tähän juttuun, jos et mua usko!

Oli se koira työkoira,kuten palveluskoirat yleensä, tai sohvaperuna,on se tärkeä sille perheelle missä se elää. Myös laumaeläimenä koiralle on tärkeää saada tietää tehneensä oikein, sekä kuuluvansa siihen laumaan jossa elää!

Meillä, kuten monilla muillakin, koira on perheenjäsen, ei mikään kulutushyödyke!

HUH! Herne livahti nenään! Harvoin lähden vastaamaan selvästi provoon, mutta tämä vaati sen.
        Ikävä oli katsoa koiran teloitus, mieluummin ehkä ...en taidakaan kirjoittaa, mitä ajattelin!

Asialle eienää mitään voi, mutta syvimmät osanottoni Vantaalle! Sekä koiran perheelle että tökavereille. Menetys oli valtava,suru lähtee mutta muistot jää.

• Koiramies
        Topi kirjoitti:

Kyllä mies todella kiintyy koiraansa. Minä ainakaan en ole menetettyjä naisia kaivannut niin paljon kuin menehtyneitä koiria.

• Pete
        Koiramies kirjoitti:

Kyllä mies todella kiintyy koiraansa. Minä ainakaan en ole menetettyjä naisia kaivannut niin paljon kuin menehtyneitä koiria.

Heh. Olet sinäkin "mies". Hame sopisi sinulle paremmin kuin housut. Koira siis tärkempi kuin nainen!!!

• Iron Mike
        jone kirjoitti:

Ei kannattaisi paljon koirista antaa kommentteja jollei ton enempää niistä tiedä.Monessa perheessä koira on paljon paremmassa asemassa kuin lapsi ja se todella kuuluu perheeseen sekä itsensä,että omistajansa tuntemuksella.Minkähän takia mielestäsi koira vartioi kotiaan tai hyppää omistajansa syliin jälleennäkemisen riemusta.Ota vähän selvää esim.poliisikoirista niin tajuat,että nekin ovat ohjaajansa kanssa perheenjäseniä,takana ovat ne ajat kun ns.työkoirat oli tarhoissa tai muualla.Ota selvää ja kommentoi vasta sitten

Joopa joo! Joillekin typeryksille koira on tosiaan ihmisen edellä arvostuksessa. Koira hyppää iloissaan vaikka sarjamurhaajan syliin.

Ihminen, joka ei pysty luomaan kunnon ihmissuhteita, taikka rakastamaan ihmistä joutuu eräissä tapauksissa tyytymään jopa koiran "rakkauteen". Eräät jopa panettavat itseään koirilla:-)

Koiranomistajat ovat lähes poikkeuksetta niin tyhmiä, etteivät he tajua mitä koiran "rakkaus" todellisuudessa on. Koira kiintyy KEHEN tahansa ihmiseen, joka pitää siitä huolta ja syöttää sitä. Koira ei erota sarjamurhaajaa papista ja siksi sen "rakkaus" on täysin arvotonta.

• Jipii!

...Se, että luojan kiitos, et kuulu minun perheeseeni!

• Nasta
        Iron Mike kirjoitti:

Joopa joo! Joillekin typeryksille koira on tosiaan ihmisen edellä arvostuksessa. Koira hyppää iloissaan vaikka sarjamurhaajan syliin.

Ihminen, joka ei pysty luomaan kunnon ihmissuhteita, taikka rakastamaan ihmistä joutuu eräissä tapauksissa tyytymään jopa koiran "rakkauteen". Eräät jopa panettavat itseään koirilla:-)

Koiranomistajat ovat lähes poikkeuksetta niin tyhmiä, etteivät he tajua mitä koiran "rakkaus" todellisuudessa on. Koira kiintyy KEHEN tahansa ihmiseen, joka pitää siitä huolta ja syöttää sitä. Koira ei erota sarjamurhaajaa papista ja siksi sen "rakkaus" on täysin arvotonta.

>Joopa joo! Joillekin typeryksille koira on tosiaan ihmisen edellä arvostuksessa >
        Joopa joo, sinun edelle kyllä arvostan koiran.
        Muuten se on tasavertainen perheessäni.

Kyllä ihmisellä täytyy olla senverran
        "avara sydän" että pystyy rakastamaan, ihmisiä, eläimiä ja luontoa.
        Kyllä se koiran uskollisuus ja rakkaus on ansaittu.
        < Koiranomistajat ovat lähes poikkeuksetta niin tyhmiä, etteivät he tajua mitä koiran "rakkaus" todellisuudessa on.>
        Ollaanpa sitten vaikka tyhmiä,mutta onnellisia sellaisia, me kyllä tiedämme koirista vähän enemmän kuin sinä ;)))
        < Koira kiintyy KEHEN tahansa ihmiseen, joka pitää siitä huolta ja syöttää sitä. Koira ei erota sarjamurhaajaa papista ja siksi sen "rakkaus" on täysin arvotonta. >
        AIVAN, koiran uskollisuus ja rakkaus on pyyteetön,
        ei arvoton.

• Himawari

...nähdä sen päivän jolloin tapasin sinut.

Hetken kanssasi olin, ja tunsin jo että sinä olet paras ystäväni.
      Tekisin vuoksesi mitä vain.

Olemme kulkeneet yhdessä pitkän matkan, ja kokeneet niin paljon.

Tuntuu, kuin olisimme aina olleet yhdessä.
      Läpi vaikeiden aikojen.

Aika on tullut.
      Paras sen kai silti on olla näin.

Kuka olisi arvannut, että jonain päivänä mekin joudumme sanomaan toisillemme...

...hyvästi."

((Käännetty Pokémon-piirrossarjassa olleesta kauniista balladista nimeltä "The Time Has Come".))

• Kauhistelija

Tekstisi oli hirvittävää rienaamista! Kun sanotaan "muistolle", tarkoitetaan AINA ihmistä! AINA! Koira on järjetön, sieluton luontokappale, joka on aina ihmistä alempiarvoinen, mutta sinä suhtaudut koiraan kuin JUMALAAN! Tuomitkoon Herra Jeesus sinut viimeisellä tuomiolla hirvittävästä epäjumalanpalvonnastasi siihen paikkaan, jonka olet ansainnut!

• Tv

vituttaa tollaset ihmiset kun sinä kauhistelija. toivon että joku tulis ja pieksis sut saatanan runkku. muistolle tarkoittaa aina ihmistä mikä helvetin kävelevä sana kirja luulet olevasi. Täs vaiheessa tuntuu että koiralla on luultavasti sielu ja se on järkevänpi kuin sinä. oothan säkin luonto kappale v*tun apina. ja Jumalaksiko itseäsi luulet? toivon että jäät rekan alle.

• Viivi
        Tv kirjoitti:

vituttaa tollaset ihmiset kun sinä kauhistelija. toivon että joku tulis ja pieksis sut saatanan runkku. muistolle tarkoittaa aina ihmistä mikä helvetin kävelevä sana kirja luulet olevasi. Täs vaiheessa tuntuu että koiralla on luultavasti sielu ja se on järkevänpi kuin sinä. oothan säkin luonto kappale v*tun apina. ja Jumalaksiko itseäsi luulet? toivon että jäät rekan alle.

Todella liikuttavaa, että täälläkin otetaan osaa poliisikoiran kuoleman johdosta. Minä osallistun myös näihin osaanottoihin.
        Mutta jos joku haluaa tapella siitä saako omistaa koiran MUISTOLLE tai ylipäätänsä saako koiraa pitää rakastettuna oliona, jonka kuolemaa saa surra, niin menkää muualle!!! Kauhea kiroilu tämän otsikon alle ei sovi... Ajatelkaapa jos poliisikoiran omistajaperhe alkaisi lukemaan näitä tekstejä, joissa alussa otetan osaa ja loppuan kohden teksti vaan muuttuu ronskimmaksi... Ei jää kovin hyvä maku suuhun!

• Palvelukoirien kouluttaja
        Viivi kirjoitti:

Todella liikuttavaa, että täälläkin otetaan osaa poliisikoiran kuoleman johdosta. Minä osallistun myös näihin osaanottoihin.
        Mutta jos joku haluaa tapella siitä saako omistaa koiran MUISTOLLE tai ylipäätänsä saako koiraa pitää rakastettuna oliona, jonka kuolemaa saa surra, niin menkää muualle!!! Kauhea kiroilu tämän otsikon alle ei sovi... Ajatelkaapa jos poliisikoiran omistajaperhe alkaisi lukemaan näitä tekstejä, joissa alussa otetan osaa ja loppuan kohden teksti vaan muuttuu ronskimmaksi... Ei jää kovin hyvä maku suuhun!

Ensin haluan jättää osannottoni tälle urhealle koiralle, joka toimi aivan oikein mutta ei pysty puolustautumaan hullulle aseistetulle ihmiselle.

Toiseksi te ketkä väitätte ettei koira ymmärrä tai ylipäätänsä voi olla fiksu tai tunteellinen niin kerron nyt että kyllä voi, mutta koiriakin on moneen junaan niinkuin meitä ihmisiäkin.
        Kerron nyt teille yhden koiran elämän tarinan.

Olin ulkomailla aika monta vuotta ja siinä maassa oli paljon kulkukoiria.
        Sekarotuinen nuori koira joka oli väritykseltään mustavalkoinen.
        Nuo koirat joutui joka päivä penkomaan roskiksia että saisivat syödäkseen.
        Tuo mustavalkoinen koira ei ollut kaunis niin turistit sitä ei ruokkineet ja se loikoili tien reunassa odotellen kuolemaa ja paikallinen yksinäinen mies otti sen seurakseen ja pelasti koira rukan.
        Kolmevuotta nuo olivat kuin paita ja peppu, mutta sitten miehelle tarjottiin töitä toisesta maasta ja tuli se päivä kun mies astui autoon ja koira istui auton vieressä ja vinkui mukaan.
        Mies pyysi koiran odottamaan siinä, mutta kun auto lähti liikenteeseen juoksi koira auton perässä niin kauan kuin jaksoi.
        Koira palasi lähtökohtaansa myöhemmin odottamaan autoa mutta auto ei palannut.
        Koira sekosi päästään ettei laskenut enää yhtään ihmistä lähelleen mutta juoksi minun aikanani kolmevuotta jokaisen ohimenevän auton perään haukkuen. Jos koira vain viellä elää tiedän että se odottaa vielläkin omistajan paluuta ja juoksee haukkuen jokaisen auton perään.

Se oli surullista katsottavaa kuinka voi jopa koira surra, kaivata ja välittää ihmisen lailla.
        Me ihmiset jotka pidetään koirista ja ollaan tekemisissä voimme jopa lukea rakkaan koiramme ajatuksia mutta ne ihmiset jotka ei koirista niinkään välitä eivät he myöskään kykene lukemaan koiran ajatuksia.

• joy

En ymmärrä mitä pahaa on muistella henkensä menettänyttä koiraa.Varsinkin kun se tapettiin julmasti.Ja en tietääkseni ehdottanut palvontamenoja koiralle.Ja tiedoksi Sinulle olen ateisti, joten mitään tuomioita ei ole odotettavissakaan kunnes minusta aika jättää. Ja muille: Tämä thread oli osanotto koiran kuoleman vuoksi.Jos se ei liikuta, jättäkää kirjoittamatta. Minuun ainakin sattuisi oman koiran kuolema, saati jos se ammuttaisiin silmieni edessä.

• Bläkkäri
        joy kirjoitti:

En ymmärrä mitä pahaa on muistella henkensä menettänyttä koiraa.Varsinkin kun se tapettiin julmasti.Ja en tietääkseni ehdottanut palvontamenoja koiralle.Ja tiedoksi Sinulle olen ateisti, joten mitään tuomioita ei ole odotettavissakaan kunnes minusta aika jättää. Ja muille: Tämä thread oli osanotto koiran kuoleman vuoksi.Jos se ei liikuta, jättäkää kirjoittamatta. Minuun ainakin sattuisi oman koiran kuolema, saati jos se ammuttaisiin silmieni edessä.

Aivan, kuten omienkin koirieni kuolema varmasti tappaisi minussa jotain, mitä olisi koskaan helppo saada takaisin...

Hyvä kirjoitus!

• 2xhaukku
        Palvelukoirien kouluttaja kirjoitti:

Ensin haluan jättää osannottoni tälle urhealle koiralle, joka toimi aivan oikein mutta ei pysty puolustautumaan hullulle aseistetulle ihmiselle.

Toiseksi te ketkä väitätte ettei koira ymmärrä tai ylipäätänsä voi olla fiksu tai tunteellinen niin kerron nyt että kyllä voi, mutta koiriakin on moneen junaan niinkuin meitä ihmisiäkin.

Tuo mustavalkoinen koira ei ollut kaunis niin turistit sitä ei ruokkineet ja se loikoili tien reunassa odotellen kuolemaa ja paikallinen yksinäinen mies otti sen seurakseen ja pelasti koira rukan.
        Kolmevuotta nuo olivat kuin paita ja peppu, mutta sitten miehelle tarjottiin töitä toisesta maasta ja tuli se päivä kun mies astui autoon ja koira istui auton vieressä ja vinkui mukaan.
        Mies pyysi koiran odottamaan siinä, mutta kun auto lähti liikenteeseen juoksi koira auton perässä niin kauan kuin jaksoi.
        Koira sekosi päästään ettei laskenut enää yhtään ihmistä lähelleen mutta juoksi minun aikanani kolmevuotta jokaisen ohimenevän auton perään haukkuen. Jos koira vain viellä elää tiedän että se odottaa vielläkin omistajan paluuta ja juoksee haukkuen jokaisen auton perään.

Se oli surullista katsottavaa kuinka voi jopa koira surra, kaivata ja välittää ihmisen lailla.
        Me ihmiset jotka pidetään koirista ja ollaan tekemisissä voimme jopa lukea rakkaan koiramme ajatuksia mutta ne ihmiset jotka ei koirista niinkään välitä eivät he myöskään kykene lukemaan koiran ajatuksia.

Tarinasi oli niin liikuttava, että meinaan pakahtua!!! Heti kotiin päästyäni rutistan koirujani oikein kovasti!!! Niisk...

• surullinen
        Bläkkäri kirjoitti:

Aivan, kuten omienkin koirieni kuolema varmasti tappaisi minussa jotain, mitä olisi koskaan helppo saada takaisin...

Hyvä kirjoitus!

.. oli oma ihana PERSOONA jokaisen poismenoa suren,oli aikaa mennyt vuosi tai kaksikymmentä.
        Jokainen koirani on vienyt minusta palan sydäntäni (vertauskuvallisesti ...huomautus ymmärtämättömille jotka kuitenkin tähän taas takertuvat..)
        ,mutta myös jättäneet "tassunpainaman" sinne.....

• SB
        Palvelukoirien kouluttaja kirjoitti:

olipa surullinen tarina. melkein tuli tippa linssiin... saisiko kysyä, että missä maassa tämä tapahtui?

• palvelukoirien kouluttaja
        SB kirjoitti:

olipa surullinen tarina. melkein tuli tippa linssiin... saisiko kysyä, että missä maassa tämä tapahtui?

Se oli Turkissa ja Alaniassa.
        Todella surullista ja jopa minulle tulee itku vielläkin kun muistelen tuota koiraa. :(

• minä

Tietenkin on surullista tapa jolla koira kuoli.Samaten kuolema on surullista aina. Mutta pitää muistaa se että koira ei ole ihminen. Tästä porvoon jutusta on tullut aivan tajuton vouhotusjuttu.

Kaikki sympatia koiran omistajalle ja perheelle. Ei tuollainen menettäminen ole kivaa.

mutta kaikille muille ja varsinkin niille, jotka vouhottavat. Lukekaa tämänpäiväinen kauppalehden sarjakuva, jossa koira nousee taivaaseen ja ihmettelee siellä oleville koirille kuinka pöhköjä ihmisistä on tullut, kun surevat koiraa enemmän kuin omaa lajitoveriaan. He ovat menettäneen itsekunnioituksensa. Mukava palautus maan pinnalle.

Olen erittäin eläinrakas, mutta myös terveen maalaisjärjen omaava yksilö.

• jumppahuiti

Koiria kuolee joka päivä. Tämä Porvoon tapaus oli vaan ainoa joka näytettiin tvssä.! tiesittekö että tuolla idässä niitä koiria tapetaan kuin sikoja ja sitten niitä syödään.
      Tekisi mieleni kirota teille kaikille. Ehdotankin että osoitamme syvän osanottomme kaikille kuolleille koirille sitten saman tien.

• joy

Tehkäämme samantien niin. Kaikille lemmikkinsä menettäneille osanottoni.

• nimetön

ettekö voisi unohtaa koko asiaa?tää on elämää!!mut entäs jos jotain poliisia ois ammuttu?sitten ette ois ees surru sitä!!onko muka eläimet parempii kuin ihmiset?hei halooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• tyttöpeikko

sisko,sisko.....mutta etkö sä pidäkkään enää koirista?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

• nimetön
        tyttöpeikko kirjoitti:

sisko,sisko.....mutta etkö sä pidäkkään enää koirista?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

kyllä mä pidän koirista,mutta toi jatkuva jauhanta kuolleesta koirasta menee jo liiallisuuksiin!!!!!!!

• culi

Ehdottomasti eläimet ovat parempia kuin ihmiset!!

• S.

koira kaikesta päätellen kuoli heti eikä joutunut kitumaan - silti (ok, moitteita sataa) minusta olisi ollut suotavampaa pamauttaa se äijä päiviltä :(

Kun miehellä menee asiat vinoon, hän polttaa itsensä ja lapsensa tai aiheuttaa muuten katastrofeja. Kun naisella menee asiat vinoon, hän kantaa kotiin suklaata ja punaviiniä, soittelee kaikki ystävänsä läpi, itkee muutaman pakkauksen nenäliinoja ja aloittaa uuden elämän. Ai, tämä olisi kai kuulunut feministi-palstalle!

• Iron Mike

Eikö sinulla ole tosiaan muuta suremista, kuin yhden taitamattoman rakin kuolema? Maailmassa tapahtuu päivittäin niin järkyttäviä asioita IHMISILLE, ettei siinä yhden rakin poismeno ajattelevaa ihmistä hätkäytä pätkääkään. Koska olet viimeksi pannut rahaa keräyksiin, jota auttavat hädässä olevia ihmisiä?
      Onko sinulla kummilapsi kehitysmaasta?

Tästä koiran ampumisesta on tullut näköjään aivan kohtuuton kohu. Ihmisiä tapetaan koin koiria tänäkin päivänä. Kanna mieluimmin huolta ihmisten kohtaloista ja jätä rakit vähemmälle huomiolle.

• hade

painu sinä vittuun säälimään rumia elukoita (siis ihmisiä)!me oollaa syyllisiä kaikkeen mitä tapahtuu tässä mailmassa,ei eläimet!kuten varmaa itekki tiedät,juntti! nautin jokaisesta ihmisen kuolemasta mitä uutisista näytetään tai lehdissä kerrotaan.Muista et luonto hoitaa tehtävänsä ja joku päivä me ollaan historiaa ja asiat on niin niinku niitten ois pitäny olla aikojen alussa=))Sille vitun "kaappajalle" ois pitäny laittaa kuula otsaa heti saman tien!jenkeillä on sentää laki kunnossa,toisin on meillä mut otetaa opiks et ihmiset on elukoita ja kuula otsaa vaan!

• wolf

Kun pahoitin enemmän mieleni ihmisten suojelemiseksi käytetyn eläimen turhasta kuolemasta kuin ihmisten tyhmyyden takia kuolevista ihmisistä köyhissä maissa.

Kyseinen koira suojeli poliiseja ja teki sen pyyteettömästi. Kunnia sille.

Vedä käteen Iron mike.

• das himmel

Asia ei tähän mitenkään liity mut muo ei pahemmin kiinosta jonkun kebapin kuolema jossain. ja jos sul on ruis leivän värinen kummilapsi niin voi voi.
        ps: muista se et tää alko siitä et minkä takia se pitää näyttää nelosella varottamatta ja kokonaan

• Iron Mike
        das himmel kirjoitti:

Asia ei tähän mitenkään liity mut muo ei pahemmin kiinosta jonkun kebapin kuolema jossain. ja jos sul on ruis leivän värinen kummilapsi niin voi voi.
        ps: muista se et tää alko siitä et minkä takia se pitää näyttää nelosella varottamatta ja kokonaan

Pelästyitkö sinä poju kun näit kaamean murhenäytelmän. Rakki ammuttiin ja oikein TV:ssä !! Olipa siinä murhetta kerrakseen. Heh, heh.

• Tyttö
        Iron Mike kirjoitti:

Pelästyitkö sinä poju kun näit kaamean murhenäytelmän. Rakki ammuttiin ja oikein TV:ssä !! Olipa siinä murhetta kerrakseen. Heh, heh.

MINÄKIN PELÄSTYIN,koira oli meitä ihmisiä palvelemassa ja sen vuoksi menetti henkensä !
        SINÄ IRON, OLET VARMAAN JOKIN TUNNEVAMMAINEN,
        minä en ymmärrä mitä hekottamista on viattoman
        koiran tappamisessa. Taisi olla tuo koirantappaja
        sinun hengenheimolaisia,eli taidat kuulua
        heikäläisiin.

• eläinrakas

JOS SAAN SANOO IHAN SUORAA NI SÄ OOT TYHMÄ!! SÄ TAIDAT VAA AJATELLA OMAA NAPAAS!! JOS TOI JOY HALUU LAITTAA OSANOTTONSA SILLE AMMUTULLE POLIISIKOIRALLE NI ANNA LAITTAA ÄLÄKÄ VALITA!!!! TOI ON VIE KAIKENLISÄKSI HIENOSTI LAITETTU TOSTA POLIISIKOIRASTA=)

• Iron Mike

Opettelehan sinä rakkirakastaja tai rakastajatar ensin kirjoittamaan, äläkä HUUDA isoilla kirjaimilla. Kyllä typerä ja alokasmainen viestisi näkyy muutenkin taululla. Onko poliisikoira jotenkin erikoisasemassa, kun sen perään porataan ja itketään? Eikö maailmassa ole muuta poraamista, kuin yhden rakin kuolema ?

• Emilia

Otan osaa ammutun poliisikoiran muistolle!
      Koira ei ollut mikä tahansa koira, vaan virkatehtävässä ollut "poliisi".
      Täytyisi saada kunnon rangaistus poliisikoiran vahingoittamisesta ja tappamisesta!!!!
      Ei mitään tavallisia sakkoja...

• Perusmies

Niin hoitoon pitäs tästä nyt kait lähtee kun se koiran kuolema järkyttää. Vittu ihan sama vaikka olisivat ampuneet sen hullun. Kuka "täysijärkinen" linnoittautuu huoltoasemalle? Ottaa panttivankeja? Ampuilee ympäriinsä? .. ja suomenvaltiossa hyysätään juuri tälläisia yhteiskunnasta ns. syrjäytyneitä jne. Samaa mieltä kuin muutama tähänkin (ja maailman menoa osastoon ) vastanneista eli jenkkimeininki ja nappiotsaan! Nyt veromarkoilla (euroilla) kustannetaan sen hullun mielentilatutkimukset jne jne ja kahden vuoden päästä se kävelee uudesti syntyneenä seuraavalle huoltoasemalle ja tekee samat temput. Ketä silloin on lupa kiittää?
      Se koira oli koulutettu tekemään ohjaajansa käskyjen mukaan, keneltä ihmiseltä voi odottaa samassa tilanteessa vastaavanlaista uhraituvaisuutta? Vast: ei keneltäkään! Sitä paitsi ne koirat on perheenjäseniä niille ohjaajapoliiseille. Se ohjaaja ei varmasti olisi käskenyt koiraansa niin riskialttiiseen tilanteeseen, joten käsky on tullut ylempää... äly hoi älä jätä herra isopoliisimestari! Joo läheteään vaan koira sinne kun hullulla on käsi taskussa, joo se varmaan jätti sen aseen sinne huoltoaseman sisään...

***kele kun sapettaa vieläkin.

• Iron Mike

Joopa joo. Olet tosiaan suomalainen perusmies ja tyhmä juntti. Et ole varmaankaan koskaan kuullut, että ihmiseltä palaa käämit, eikä millään ole silloin mitään väliä.

Sinun ajatusmaailmaasi seuraten pitäisi siis kaikki mielisairaat ja joskus häiriköineet ja tappamisilla uhkailleet tappaa? Sitähän sinä lässyttelit viestissäsi.

Eihän tämäkään äijä vahingoittanut ketään, vaan uhosi ja vaahtosi, kuten vaarattomilla tyypeillä on yleensäkin tapana. Jos äijä olisi ollut tosissaan tappoaikeissa, niin hän olisi toiminut aivan toisin. Todellinen tappaja ei uhoa suureen ääneen. Äijä haluasi varmaankin entisen eukkonsa huomiota ja sääliä.

Haulikolla ja normaaleilla panoksilla ei voi tappaa enää 50 metrin jälkeen ketään. Poliiseilla ei siis ollut MITÄÄN todellista vaaraa luotiliiveineen ja kantomatkan ulottumattomissa.

Paljon melua täysin tyhjästä täälläkin.

Kun koira raateli taannoin ihmisen kuoliaaksi, niin vastaavaa poraamista ja itkua ei näillä osastoilla näkynyt. Ai, joo! Sehän oli "vain" ihminen. Koira on tietty aivan muuta, peräti perheen jäsen:-D:-D

• Perusmies
        Iron Mike kirjoitti:

Joopa joo. Olet tosiaan suomalainen perusmies ja tyhmä juntti. Et ole varmaankaan koskaan kuullut, että ihmiseltä palaa käämit, eikä millään ole silloin mitään väliä.

Sinun ajatusmaailmaasi seuraten pitäisi siis kaikki mielisairaat ja joskus häiriköineet ja tappamisilla uhkailleet tappaa? Sitähän sinä lässyttelit viestissäsi.

Eihän tämäkään äijä vahingoittanut ketään, vaan uhosi ja vaahtosi, kuten vaarattomilla tyypeillä on yleensäkin tapana. Jos äijä olisi ollut tosissaan tappoaikeissa, niin hän olisi toiminut aivan toisin. Todellinen tappaja ei uhoa suureen ääneen. Äijä haluasi varmaankin entisen eukkonsa huomiota ja sääliä.

Haulikolla ja normaaleilla panoksilla ei voi tappaa enää 50 metrin jälkeen ketään. Poliiseilla ei siis ollut MITÄÄN todellista vaaraa luotiliiveineen ja kantomatkan ulottumattomissa.

Paljon melua täysin tyhjästä täälläkin.

Kun koira raateli taannoin ihmisen kuoliaaksi, niin vastaavaa poraamista ja itkua ei näillä osastoilla näkynyt. Ai, joo! Sehän oli "vain" ihminen. Koira on tietty aivan muuta, peräti perheen jäsen:-D:-D

Tais olla sun kavereita kun mun viestistä noin kuumenit :)

Joo meillä kaikilla palaa käämit kyllä silloin tällöin, mutta me kaikki käämin polttajat ei lähdetä aseiden kanssa kaupungille riehumaan..

hyvää kesän jatkoa kaikesta huolimatta.

ps. jos ammuskelullaan ei vahingoita ketään tekeekö se asiasta sallitun?

• man
        Perusmies kirjoitti:

Tais olla sun kavereita kun mun viestistä noin kuumenit :)

Joo meillä kaikilla palaa käämit kyllä silloin tällöin, mutta me kaikki käämin polttajat ei lähdetä aseiden kanssa kaupungille riehumaan..

hyvää kesän jatkoa kaikesta huolimatta.

ps. jos ammuskelullaan ei vahingoita ketään tekeekö se asiasta sallitun?

Poliisikoira on arvokas työkumppani. Jos ei sitä olisi ollut, olisiko ase osoittanut kohti poliisia? Juuri tätä varten on olemassa poliisikoirat. Ihmishenki on paljon arvokkaampi kuin koiran, siksi tälläiseen tilanteeseen käytetään koiraa. Jos koira hengellään pelastaa jonkun ihmisen, on tämä sankari.
        Aseet on tarkoitettu ainoastaan jonkin tappamiseen. Minusta pelkän aseen omistaminen on jo merkki siitä että on valmis tappamaan. Siksi jo pelkän aseen kanssa riehuminen olisi riittävä syy järeämpiin toimiin. (ei silti päähän tarvi tähdätä).

• joni
        man kirjoitti:

Poliisikoira on arvokas työkumppani. Jos ei sitä olisi ollut, olisiko ase osoittanut kohti poliisia? Juuri tätä varten on olemassa poliisikoirat. Ihmishenki on paljon arvokkaampi kuin koiran, siksi tälläiseen tilanteeseen käytetään koiraa. Jos koira hengellään pelastaa jonkun ihmisen, on tämä sankari.
        Aseet on tarkoitettu ainoastaan jonkin tappamiseen. Minusta pelkän aseen omistaminen on jo merkki siitä että on valmis tappamaan. Siksi jo pelkän aseen kanssa riehuminen olisi riittävä syy järeämpiin toimiin. (ei silti päähän tarvi tähdätä).

millä perusrelet,että ihmishenki on paljon kallisarvoisempi kuin koiran?Tässäkin tapauksessa koiran ampuja oli sairas yhteiskunnan elätti,joka todennäköisesti tulee vielä tulevaisuudessa tappamaan ihmisiä.Että sillälailla kallisarvoisempi,mutta kenen henki?

• man
        joni kirjoitti:

millä perusrelet,että ihmishenki on paljon kallisarvoisempi kuin koiran?Tässäkin tapauksessa koiran ampuja oli sairas yhteiskunnan elätti,joka todennäköisesti tulee vielä tulevaisuudessa tappamaan ihmisiä.Että sillälailla kallisarvoisempi,mutta kenen henki?

Ai että tarttis vielä selittää jollekin että minkä takia ihmisen henki on eläimen henkeä arvokkaampi? Todella sairasta!!! Jos ei tuota tiedä, niin kuuluu todennäköisesti samaan kastiin ton hörhön kanssa. Mistä sinäkin sen voit tietää tuleeko tuo vielä tappamaan jonkun? Ja jotenkin susta saa sellasen kuvan että sun mielestä sairaat on jotenkin vähempi arvoisia? Entäs sitten kun oma pääsi alkaa reistailla, haluisit varmaan joutua ammutuksi sen takia?

• Koirafani

Jouduin antamaan noin vuosi sitten oman koirani pois koska isosisko lähti opiskeleen...ja se harmittaa vieläkin! Toivon poliisikoiralle hyvää elämää taivaassa!Ja otan taakakseni niiden suruja joilla ne painaa liikaa!

• Snobi

Enpä olekaan tiennyt kuinka tyhmää tämä keskiluokka on...sehän oli sentään pelkkä koira.

• Nasta

En tiedä mihin luokkaan "Snobi" itsensä luokittelee,
        mutta olen todella onnellinen, etten kuulu
        samaan luokkaan hänen kanssaan.
        Kuulun mielelläni tähän "tyhmään keskiluokkaan"ja olen jopa ylpeä siitä,sillä meillä on vielä tunteet,jopa koiraakin kohtaan.

• Maru&Sakemannit

Olemme hyvin pahoilamme ja surullisia tapahtuneen
      johdosta toivattavasti omistajasi,perheesi ja
      ystäväsi toipuvat joskus pois menostasi.Se on
      aina yhtä vaikeaa tapahtuu se millä tavoin
      tahansa.Sinun muistoasi ja urheuttasi kunnioittaen
      rakkaudella Maru ja muut pikku ystävät.

• Satunen

Lämpimin osanotto.. lepää rauhassa hauva..

• Nibi

En ole lainkaan seurannut uutisia sillä olen ollut aivan muualla, mitä oikein on tapahtunut tälle poliisikoiralle? kuka ampui?

• Maru&Sakemannit

Hei sinulle! Tässä pieni kooste tapahtumasta.
        Ilta-Sanomat 10.07.02.Poliisit lähettivät koiran
        talttumaan miestä huoltoasemalla.Koira sai otteen
        miehestä mutta oikea käsi jäi vapaaksi.Mies sai
        haulikkonsa esiin ja teloitti koiran.Pääotsikkona
        lehdessä oli näin: Koiran teloitus mursi isännän.
        Joten tälläistä älytöntä paskaa täällä on tapahtunut.Tämä oli vain pieni lyhennelmä toivotta
        vasti sait jonkunlaisen käsityksen tapahtuneesta.

• Mibi
        Maru&Sakemannit kirjoitti:

Hei sinulle! Tässä pieni kooste tapahtumasta.
        Ilta-Sanomat 10.07.02.Poliisit lähettivät koiran
        talttumaan miestä huoltoasemalla.Koira sai otteen
        miehestä mutta oikea käsi jäi vapaaksi.Mies sai
        haulikkonsa esiin ja teloitti koiran.Pääotsikkona
        lehdessä oli näin: Koiran teloitus mursi isännän.
        Joten tälläistä älytöntä paskaa täällä on tapahtunut.Tämä oli vain pieni lyhennelmä toivotta
        vasti sait jonkunlaisen käsityksen tapahtuneesta.

ai että sellasta. no kiitos kun kerroit.
        Ikävä että tällaista tapahtuu mutta koirahan oli kuitenkin POLIISIkoira eli siinä omat riskinsä on. Ikävä juttu kuitenkin mutta tällainen haloo on jo vähän liikaa. Noh, kunnitoitetaan nyt kuitenkin koirarukan muistoa...

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2258
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1510
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1497
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1224
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      178
      1157
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      22
      1104
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1074
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      929
    Aihe