Kysymyksiä roasta

Mulla olis muutama kysymys roaccutan nimisestä lääkkeestä:
1. Voinko värjätä hiuksia kun oon Roaccutan-kuurilla? Mulla lähtee kyllä kuurin aikana jonkin verran enemmän hiuksia ku normaalisti, mutta ei mitään hälyyttävää. Värjäisin hiukset siis kampaajalla.

2. Onko kellään muulla särkenyt/kolottanut selkää kuurin aikana? Mulla kolottaa varsinkin alaselkää (oon kyllä istunutkin tietokoneen ääressa paljolti..eli vois johtua myös siitä)

3. Mulla on silmät hiukan alkanu punottaa..Johtuuko se kuurista?
3593
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Moikka!
Omasta Roa-kuuristani on aikaa vuoden verran, joten en aivan tarkkaan kaikkia "vaiheita" enää muista. Vastailenpa kuitenkin:

1. Itse en värjäisi hiuksia kuurin aikana, koska värjäysaineet sisältävät aineita, jotka eivät varmasti ole sopivia lääkkeen herkistämälle iholle. Lisäksi muistan sen, että kun menin ihotautilääkärille ja sain Roaccutan-kuurin, minulla oli hiukset värjätty aika tummiksi ja ihotautilääkärini huomasi sen. Hän sitten sanoi, että Roaccutan-kuurin aikana ei kannata värjätä hiuksia senkään takia, että lääkkeen vaikutuksesta hiusväri voi muuttua ihan joksikin muuksi väriksi kuin mitä pitäisi. Etköhän sinä tuon kuurin ajan kestä olla värjäämättä hiuksia =).

2. Kyllä mullakin oli koko kehossa aika ajoin erilaisia kipuja. En muista kylläkään, että koskiko nimenomaan selkääni, mutta kyllähän tuo lääke voi varmaankin ainakin osaltaan vaikuttaa selkäkipuusi.

3. Silmien punoitus johtuu mitä ilmeisemmin kuurista. Silmien kuivuminenhan on yksi yleisimmistä sivuvaikutuksista. Kun silmät kuivuvat, niin ainakin minulla ne alkavat kovin herkästi punoittamaan. Kannattaa hakea aptiikista jonkinlaisia silmätippoja tuohon tarkoitukseen. Itsekin käytin kuurini aikana päivittäin silmätippoja, jotka auttoivat aika hyvin silmien kuivuuteen ja punoitukseen.

Siinä nyt joitakin mielipiteitä ja muistikuvia sinulle. Toivottavasti tämä vastaus auttaa sinua edes jollakin tavalla. Tsemppiä!

Äänestä
  • Ja finnit ja mustapäät palaa? Tuskin roa ym. voi vaikuttaa esim. hormonifinneihin ja stressin aiheuttamiin finneihin ja mustapäihin.

    Äänestä

  • Karen kirjoitti:

    Ja finnit ja mustapäät palaa? Tuskin roa ym. voi vaikuttaa esim. hormonifinneihin ja stressin aiheuttamiin finneihin ja mustapäihin.

    miten roa on tehonnu akneen?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Iines-85 kirjoitti:

Mulla olis muutama kysymys roaccutan nimisestä lääkkeestä:
1. Voinko värjätä hiuksia kun oon Roaccutan-kuurilla? Mulla lähtee kyllä kuurin aikana jonkin verran enemmän hiuksia ku normaalisti, mutta ei mitään hälyyttävää. Värjäisin hiukset siis kampaajalla.

2. Onko kellään muulla särkenyt/kolottanut selkää kuurin aikana? Mulla kolottaa varsinkin alaselkää (oon kyllä istunutkin tietokoneen ääressa paljolti..eli vois johtua myös siitä)

3. Mulla on silmät hiukan alkanu punottaa..Johtuuko se kuurista?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu