hiusten muotoilu lapsilla

juhliin menossa

onko hiustenmuotoilutuotteissa (geelit muotovaahto) jotain haitallisia aineita, joiden takia niitä ei saisi pienillä lapsilla/vauvoilla käyttää?
minkä ikäiselle lapselle saisi kampaukseen laittaa muotoilutuotteita?
tänään olisi isot juhlat, ja olisi kiva laittaa 6kk pojan hiuksia jakaukselle tai vähän pystyyn muotovaahdolla, kun vedellä ne ei pysy..

26

4657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti myös

      En missään nimessä laitaisi puoli vuotiaan päähän mitään muotoilutuotetta. On varmaan liian vahvat aineet hänen päänahalleen. Eiks hän vois näyttää vauvalle vielä?

      • ellix

        esikoisen kanssa saattaa tulla hinku saada lapsesta isomman oloinen. mutta kun lapsia on enemmän, haluaa jokaisen pysyvän vauvana mahdollisimman pitkään.. ja näin soisi suotavan esikoisellekin. 6kk on ihan vauva ja hui kauhistus jos vauvalla geeliä tukassa olis!


      • JÄRJELLÄ...

        AATTELES NYT JÄRJELLÄ.VAUVA HUITOO OMIA HIUKSIAAN KÄSILLÄÄN,LAITTAA KÄDET SUUHUNSA.ONKO HYVÄ ASIA???


      • äiti
        JÄRJELLÄ... kirjoitti:

        AATTELES NYT JÄRJELLÄ.VAUVA HUITOO OMIA HIUKSIAAN KÄSILLÄÄN,LAITTAA KÄDET SUUHUNSA.ONKO HYVÄ ASIA???

        Tuolla perusteella pienten vauvojen äideiltä (ja isiltäkin) pitäisi kieltää muotoilutuotteiden käyttö, koska vauva huitoo sylissä ollessaan myös sen sylissä pitävän aikuisen hiuksia, ja laittaa sen jälkeen käsiään suuhunsa.


      • HYGIEENIKKO
        äiti kirjoitti:

        Tuolla perusteella pienten vauvojen äideiltä (ja isiltäkin) pitäisi kieltää muotoilutuotteiden käyttö, koska vauva huitoo sylissä ollessaan myös sen sylissä pitävän aikuisen hiuksia, ja laittaa sen jälkeen käsiään suuhunsa.

        KIELLETÄÄN SITTEN MUOTOILUTUOTTEIDEN KÄYTTÖ.JA SAMALLA SE ETTEI WC-REISSUN JÄLKEEN SAA OTTAA LASTA SYLIIN ILMAN DESINFIOINTIA.


      • äiti itsekin
        äiti kirjoitti:

        Tuolla perusteella pienten vauvojen äideiltä (ja isiltäkin) pitäisi kieltää muotoilutuotteiden käyttö, koska vauva huitoo sylissä ollessaan myös sen sylissä pitävän aikuisen hiuksia, ja laittaa sen jälkeen käsiään suuhunsa.

        En minä ainakaan käytä muotoilutuotteita hiuksissani enkä paksua meikkiä kun olen vauvani kanssa, joka todella kokeilee käsillään kasvojani ja hiuksiani ja vie niitä jopa suuhunsa.. En minä halua lapselleni mitään geeliä syöttää:)


      • Anonyymi
        äiti kirjoitti:

        Tuolla perusteella pienten vauvojen äideiltä (ja isiltäkin) pitäisi kieltää muotoilutuotteiden käyttö, koska vauva huitoo sylissä ollessaan myös sen sylissä pitävän aikuisen hiuksia, ja laittaa sen jälkeen käsiään suuhunsa.

        Äitien ja isien kannattaisi todellakin jättää nuo aineet käyttämättä. Ja muidenkin. Maapallo ei kestä saastekuormaa.


    • usko

      et siitä kamalasti haittaa on..enemmän varmaan vaan vaikeuttaa pesemistä.
      lakkaa en kyllä suosittelisi mut tippa geeliä tai vaahtoo tuskin haittaa,varsinkin ku sitä ei paljoa edes tarvii laittaa..
      (ja päivittäistä käyttöä et varmaan tarkoittanutkaan = ) se olis jo eriasia..)

      • juhliin menossa

        en tosiaankaan tarkoittanut päivittäistä käyttöä, enkä hiuslakkaa, vaan nimenomaan laittaisin geeliä/muotovaahtoa pienen pisaran HIUKSIIN, en päänahkaan.
        ja tarkoituksena ei ole tehdä poitsusta isomman näköistä, vaan se toisi vain vähän vaihtelua ulkonäköön.


      • äet5
        juhliin menossa kirjoitti:

        en tosiaankaan tarkoittanut päivittäistä käyttöä, enkä hiuslakkaa, vaan nimenomaan laittaisin geeliä/muotovaahtoa pienen pisaran HIUKSIIN, en päänahkaan.
        ja tarkoituksena ei ole tehdä poitsusta isomman näköistä, vaan se toisi vain vähän vaihtelua ulkonäköön.

        joku puudeli vai, kun "pitää saada vaihtelua ulkonäköön", herrajjestas, sehän on vauva eikä mikään palkintosonni!


      • juhliin menossa
        äet5 kirjoitti:

        joku puudeli vai, kun "pitää saada vaihtelua ulkonäköön", herrajjestas, sehän on vauva eikä mikään palkintosonni!

        en sanonut että pitää saada vaihtelua ulkonäköön.
        poikani on ihminen siinä missä vanhemmatkin ihmiset, jotka vaihtelevat ulkonäköään vaatteilla, erilaisilla hiustyyleillä ja vaikkapa meikeillä.
        keskustelu alkaa olla vähän aiheen vierestä..


      • Jaana
        juhliin menossa kirjoitti:

        en sanonut että pitää saada vaihtelua ulkonäköön.
        poikani on ihminen siinä missä vanhemmatkin ihmiset, jotka vaihtelevat ulkonäköään vaatteilla, erilaisilla hiustyyleillä ja vaikkapa meikeillä.
        keskustelu alkaa olla vähän aiheen vierestä..

        Lueppa uudelleen oma kirjoitukses. Laitoin oman mielipiteeni asiasta toiselle palstalle, johon olit myös kirjoittanut. Tosiaan tässä ei nyt ole kysymys poikasi vaihtelun/tälläämishalusta, vaan sinun turhamaisuudestasi.


      • juhliin menossa
        Jaana kirjoitti:

        Lueppa uudelleen oma kirjoitukses. Laitoin oman mielipiteeni asiasta toiselle palstalle, johon olit myös kirjoittanut. Tosiaan tässä ei nyt ole kysymys poikasi vaihtelun/tälläämishalusta, vaan sinun turhamaisuudestasi.

        "se toisi vain vähän vaihtelua ulkonäköön" ei tarkoita samaa kuin että PITÄÄ saada vaihtelua ulkonäköön.
        voit ihan rauhassa ajatella että olen turhamainen, mutta jos siitä ei ole haittaa lapselle, niin en ymmärrä miksi räjähdät asiasta tuolla tavalla.


      • jaana
        juhliin menossa kirjoitti:

        "se toisi vain vähän vaihtelua ulkonäköön" ei tarkoita samaa kuin että PITÄÄ saada vaihtelua ulkonäköön.
        voit ihan rauhassa ajatella että olen turhamainen, mutta jos siitä ei ole haittaa lapselle, niin en ymmärrä miksi räjähdät asiasta tuolla tavalla.

        Aika karseeta mun mielestä. Ihan pieni vauvahan se vasta on. Onhan niitä kyllä ihmisiä, jotka käyttävät esim. hiuslakkaa koirilla, enkä ymmärrä sitäkään. No, tämä nyt oli vaan yhden ihmisen mielipide, ei sen kummempaa.


      • juhliin menossa
        jaana kirjoitti:

        Aika karseeta mun mielestä. Ihan pieni vauvahan se vasta on. Onhan niitä kyllä ihmisiä, jotka käyttävät esim. hiuslakkaa koirilla, enkä ymmärrä sitäkään. No, tämä nyt oli vaan yhden ihmisen mielipide, ei sen kummempaa.

        joo, saat tietenkin sanoa mielipiteesi.
        jos muotoiluvaahto jollain tavalla vaurioittaisi lasta, en tietenkään käyttäisi sellaista.
        siksi juuri kyselinkin, että ei kai siitä haittaakaan ole lapselle, jos hiuksia hieman muotoilisi.. en arvannut että tämä on sellainen aihe josta joku hermostuu.
        kyse ei kuitenkaan ole mistään päivittäisestä laittautumisesta eikä esim vauvan hiusten värjäämisestä..


      • luomuäityli
        juhliin menossa kirjoitti:

        joo, saat tietenkin sanoa mielipiteesi.
        jos muotoiluvaahto jollain tavalla vaurioittaisi lasta, en tietenkään käyttäisi sellaista.
        siksi juuri kyselinkin, että ei kai siitä haittaakaan ole lapselle, jos hiuksia hieman muotoilisi.. en arvannut että tämä on sellainen aihe josta joku hermostuu.
        kyse ei kuitenkaan ole mistään päivittäisestä laittautumisesta eikä esim vauvan hiusten värjäämisestä..

        Ketjun lukeneena on kyllä pakko sanoa, että mielestäni se olit pikemminkin sinä ketä hermostut.. Ehkä itsekin järjellä ajatellen ymmärrät ettei pienestä muotoilutuotemäärästä ole vaaraa vauvalle. Valitettavasti sinä et edes ketjun aloittajana voi määrätä mitä aiheesta kirjoitetaan. Siksi sinun pitäisi vain hyväksyä nekin ajatukset, joita tekstisi muutoin herättää. Jos nyt haluat vauvallesi liisteriä tukkaan lätkiä niin siitä vaan, mutta minulla on oikeus sanoa mielipteeni joka kuuluu: kamalan näköistä kun vauvoja laitetaan!!


      • Anonyymi
        Jaana kirjoitti:

        Lueppa uudelleen oma kirjoitukses. Laitoin oman mielipiteeni asiasta toiselle palstalle, johon olit myös kirjoittanut. Tosiaan tässä ei nyt ole kysymys poikasi vaihtelun/tälläämishalusta, vaan sinun turhamaisuudestasi.

        Siis helvetti te ihmiset olette ajattelemattomia. Ajatteletteko ennenko kirjotatte? Hän kysyi kysymyksen eikä ” antakaa minulle KRITIIKKIÄ” mun pojalla on 1h syndet kohta ja ihan kyllä muotoilen hänen hiukset jotenkin koska ne on PÖRRÖISET ja osottaa sinne tänne. Siinä ei ole MITÄÄN pahaa että haluaa hiusten näyttävän siisiltä se ei tarkoita lapsi ei näytä vauvalta.. jumalauta.. on lapsia jotka syntyvät sileillä hiuksilla jotka tyyliin näyttää aina laitetuilta nii hänkö ei sitten ole vauva? Menkää oikeesti keskustelupalstoilta pois jos purkaatte vaan huonoo energiaa. Ja kysyjä. Tee mitä haluat hän on sun lapsi! Juhlia varten pieni muotoilu ei hänelle haittaa tee.


    • mielipide

      siitä se alkaa...

      • jaana

        En minäkään ajatellut, että siitä mitään terveydellistä haittaa on. Mitä seuraavaks, ehkäpä vähän sävytystä hiuksiin? Eikö se nyt kanenkään muun mielestä ole yhtään epäilyttävää, että vauvoja aletaan ehostamaan jo tuossa iässä.


    • Sulla on

      varmaan jo juhlat ohi, mutta mielenkiintoisia kommentteja sait. En oo ees ajatellut ikinä, mitä ihmiset mahtavat ajatella tuollaisesta...

      Meillä on pojilla ollut silloin tällöin muotovaahtoa hiuksissaan joissain tilaisuuksissa. Ne aika pieninä sitä jo halusivatkin kun isäkin kerran käyttää (ja päivittäin, turhamainen kun on). Paljon ovat kehuja saaneet kampauksistaan, mutta ehkä nuo vastustajat eivät ole sitten uskaltaneet ääneen mielipitetitään lausua.

      Ei kai se sen suurempaa turhamaisuutta ole laittaa lapsiaan kuin laittaa itseään. Miksiköhän itsensä laittaminen on suorastaan"pakollista", mutta lasta ei saisi laittaa...? Mitäs teit? Oliko lapsella muotovaahtoa päässä?

      • jaana

        No, nyt oli kyse puolen vuoden ikäisestä vauvasta, joka ei oikeen osaa mielipidettään tähän asiaan sanoa..


      • lapsia itellä

        Ymmärrän et muutaman vuoden ikäiselle jo voi laittaa....vaikka pari vuotiaalle ehkä jo, mut ei nyt sentään vauvalle.


      • luomuäityli

        Tässähän oli kyse VAUVASTA! On se nyt vähän eri jos vauvan tukka muotoillaan kun vaikka 3-vuotiaan!
        Eikä minulle ainakaan tämä asia niiiin iso ole, että pitäisi alkaa juhlissa mennä toiselle päin naamaa sanomaan, että "hyi kun vauvas on tällätty!". Oletan, että olet itsekin joskus ajatellut vaikka jonkun hiuksista, että "onpas aika hirveä pehko". Mutta eihän se sitä tarkoita, että pitäisi se laukoa päin naamaa! Itse katselen omaakin peilikuvaani ankeina aamuina ajatellen, että "hui kauhistus!", ei se ole niin vakavaa!
        Mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja minun mielipiteeni tästä asiasta on, että oman vauvani suloisuutta en KOSKAAN pilaisi geelillä! Mutta jokainen tehköön tavallaan!


    • huhtiäiti80

      Jos haluat niin laita vauvaöljyllä tukka pystyyn. Ei pitäs olla vaarallista. Meillä joskus öljyän pojan pään ja väkisin nousee eestä pystyyn nuo hiukset. Hassun näköinen.

    • Anonyymi

      No kyllä on vastauksia!
      Ihmiset eivät osaa keskustella. Ensimmäisenä kaikilla herne nenässä, puhutaan asian vierestä ja loppujen lopuksi yhdellä oli vastaus aloittajalle.

      Mä olen miettinyt samaa mut 4-vuotiaalle. En haluais laittaa kemikaaleja lapseen et olisko tuo öljy sit hänellekin hyvä..se ei vaan pidä.

      • Anonyymi

        15 vuotta mennyt avauksesta, mutta kokeilkaa nyt sitten vaikka sokerivettä kaikki joiden lasten tukka pitää saada pystyyn. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe