kissani oli kuukauden kateissa, mutta selvisi että vanha rouva oli pitänyt kissaa itsellänsä(mutta nyt killi kotona), mutta ,mutta-- olen huomannut että tämä uroskissani (ikä n. 9kk) pitää kieltä hampaitten välissä, niin että kieli näkyy. aiemmin ei ole tuollaista harrastanut.
kun juttelimme sen vanhan rouvan kanssa, hän sanoi, että ei ole antanut raksuja ollenkaan, koska aiheuttaa virtsakiviä(!!), nooh... hyvä idea kylläkin,mutta eläinkauoanraksut ei aiheuta.. toiseksi huomasin, että tämän kuukauden aikana kun oli poissa, kissa lihonut huomattavasti. onko tästä nyt haittaa, koska minulla on pentu kissa, joka onnellisena leikkitappelee tämän kadonneen kissani kanssa..voiko saada sydänkohtausta tms..?
anteeksi epäselvä tapanai kirjoittaa, mutta jospa asia selvis..
vastauksia kiitos =)
"kieli ulkona"
11
12252
Vastaukset
- Sinja*
Sanoit että kissallasi on välillä kieli ulkona. Läähättääkö se samalla?
Joskus pentukissat läähättää, eikä se ole vaarallista. Tässä tapauksessa läähätys voisi johtua siitä, kun kissa on lihonut ja kunto mahdollisesti heikentynyt. Tai siitä, että leikit uuden kissan kanssa ovat vähän rankkoja kissalle, joka ei ole siihen tottunut ja jonka kunto on huonompi kuin pennun.- alkup.
ei kisu läähätä, vaan makaa paikallaan kieli ulkona. ei tietenkään koko aikaa.
- Sinja*
alkup. kirjoitti:
ei kisu läähätä, vaan makaa paikallaan kieli ulkona. ei tietenkään koko aikaa.
No, sittenpä en osaa auttaa. Jos kissa vaikuttaa muuten terveeltä ja normaalilta, niin ei kai tuosta tarvitse huolestua.
- mitään
erikoista.. meiän yks kissa on semmonen että sillä useinkin "jää" kieli tuohon ulos.. se on tosi hölmön näkönen ku kahtelee ja kieli on ulkona.. minusta se jää aina siihen kun se on nuollu itseään, ja ei "muista" laittaa sitä suuhunsa takasin tai jotain..
- jubsjubs
Mun kissalla käy aika harvoin muuten paitsi kun on lepäämässä ja venyttelee kylkiasennossa ni pistää kielen ulos samalla :D
- Anonyymi
jubsjubs kirjoitti:
Mun kissalla käy aika harvoin muuten paitsi kun on lepäämässä ja venyttelee kylkiasennossa ni pistää kielen ulos samalla :D
Sama :P
- alkup.
..eläinlääkärissä, ja kisulla ientulehdus :/ se selitti miksi piti kieltä ulkona(!).
huomenna alkaa sitten antibioottikuuri.- Pamela
Meil on ollut välillä samajuttu, vaikkei ole ollut ientulehdusta, hammaskiveä on ihan vähän jouduttu poistamaan toiselta puolelta tosin vaan.
Meidän on 14 vee ka 10 kg ja ihan terve, mutta erittäin äksy.
Joskus on tuntunut, että se vaan muuten tekee sitä kielen näyttöä. Hienoa, että veit eläinlääkäriin!!!!!
Meillä kissa Misse iskee ihan selvästi yhteisymmärryksessä silmää, ko sen kanssa juttelee, onko muilla samanlaisia kokemuksia? Aika harvapuheinen Misse on, mutta ilmeet kyll kertoo aina hyvin paljon. - rääkkäystä
Pamela kirjoitti:
Meil on ollut välillä samajuttu, vaikkei ole ollut ientulehdusta, hammaskiveä on ihan vähän jouduttu poistamaan toiselta puolelta tosin vaan.
Meidän on 14 vee ka 10 kg ja ihan terve, mutta erittäin äksy.
Joskus on tuntunut, että se vaan muuten tekee sitä kielen näyttöä. Hienoa, että veit eläinlääkäriin!!!!!
Meillä kissa Misse iskee ihan selvästi yhteisymmärryksessä silmää, ko sen kanssa juttelee, onko muilla samanlaisia kokemuksia? Aika harvapuheinen Misse on, mutta ilmeet kyll kertoo aina hyvin paljon.Raukka niin ylipainonen, et silmäluomissaki rasvaa eikä jaksais pitää silmiään auki.Ei varmaan ollut pitkäikäinen ihrapallo.
- Anonyymi
rääkkäystä kirjoitti:
Raukka niin ylipainonen, et silmäluomissaki rasvaa eikä jaksais pitää silmiään auki.Ei varmaan ollut pitkäikäinen ihrapallo.
Hei tiedokses vaa et kuulostaa siltä et ite loukkkaannuit tosta ja oot ite läski painat varmaa 100 kiloo🙄 ja muutenki toi voi loukata
Rousti: halusin roustata sut mut mun äiti sano etten saa polttaa roskaa😎 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei tiedokses vaa et kuulostaa siltä et ite loukkkaannuit tosta ja oot ite läski painat varmaa 100 kiloo🙄 ja muutenki toi voi loukata
Rousti: halusin roustata sut mut mun äiti sano etten saa polttaa roskaa😎Totuutta ei saa sanoa, aina joku pahoittaa siitä mielen.Ennen opetettiin puhumaan totta, ajat on muuttuneet.Muunneltu totuus, on tätäpäivää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693205
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591664- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401491Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105