Olen nuori nainen ja minulla on alkanut lähteä mielettömästi hiuksia. Irtohiuksia on pitkin kämppää, kampaamisen yhteydessä lähtee kymmeniä hiuksia irti, pestessä lavuaariin jää kasa hiuksia...
Minulla oli jonkin aikaa sitten aika stessaava elämän jakso, mutta tuskin sen pitäisi vaikuttaa näin voimakkaasti.
Mitään sairauksia ei ole (kilppariarvot on tutkittu). Syön ja liikun terveellisesti.
Hiukset tippuu päästä
11
3469
Vastaukset
- mikado2
HiustenlähtöSulkasatoa voivat aiheuttaa esimerkiksi äkillinen järkytys, stressi, ... Hiukset alkavat menettää kiiltoaan, kimmoisuuttaan ja alkavat lopuksi lähteä irti. ...
www.hairstore.fi/bb - Voe voe
Jos hiusten lähtö johtuu esim. stressistä tai muusta vastaavasta niin yleensä onneksi tilanne palaa ennalleen, kun stressi helpottaa.
- takuulla
Stressistä hiukset lähtee just noin, aivan helvetisti jopa joitakin kuukausia, vuosikin saattaa mennä. Tilanne onneksi korjaantuu. Kannattaa silti tsekata vitamiinit eli tuleeko syötyä terveellisesti.
- näinkin
Hiustenlähdön syitä on aika vaikea lähteä arvailemaan, mutta noista vitamiineista kun jotkut puhuvat, niin voisin muistuttaa että liiallinen A-vitamiinin määrä voi aiheuttaa hiustenlähtöä. Eli esim. jos juo vaikkapa litran maitoa päivässä ja käyttää muitakin maitotuotteita, niin ei välttämättä kannata ottaa mitään a-vitamiinia sisältäviä vitamiinivalmisteita sen lisäksi.
Noin yleisemmin, kannattaa vilkaista päänahkaa ja katsoa näkyykö siinä jotain erikoista kuten punoitusta. Mikäli esiintyy esim. punertavia läikkiä, joista hiuksia on lähtenyt, kannattaa mennä ihotautilääkärille, ja miksei muutenkin, jos hiustenlähtöä on paljon. - Kata
Mulla on ihan sama juttu. Olen 28 -vuotias nainen ja hiuksia lähteny reippaasti yli vuoden ja päivittäin saa lattialta imuroida niitä pois. Pesutilanteet hirvittää jo etukäteen, olenkin alkanut tehä niin että otan lattiakaivon suojan pois ja pesen sen päällä hiukset jotten näe kuinka paljon niitä tippuu lavuaariin.
Mulle on myös tehty kaikki mahdolliset testit yksityisellä lääkerillä ja kaikki arvot on normaalit, lääkäri sanoi että mitään elimellistä vikaa ei ole, että vika jossain muualla.
Tänään olin kampaajalla mikrokamera tutkimuksessa jossa tsekattiin mistä johtuu moinen ja syykin paljastui - päänahka tai hiusten juuret on kauttaaltaan täynnä talia ja se aiheuttaa sen että se tali tukkii syklit ja hius ei pysty elämään.
Apu löytyi ihan kampaamotuotteista(toivottavasti ainakin). Kampaaja sanoi että niitä käyttämällä hiustenlähtö loppuu. Kandee mennä sunkin käymään, ja jos se on stressiperäistä(mäkin epäilin että mulla on), niin se näkyy siinä hiuspohjatutkimuksessa.
Olin ihan varma että se löytää kaljuja kohtia, mutta niitä ei onneksi vielä ollut.
Kerron sitten oliko mun saamista tuotteista apua.- Jane
Kerroit Kata käyneesi mikrokameratutkimuksessa, kuinka paljon sellainen mahtaa kustantaa?
Täällä on myös yksi hiustenlähtöön tuskastunut ja täytyy varmaan seuraavaksi kokeilla, josko tuollaisesta tutkimuksesta olisi hyötyä...
- tiina.
kutiaako päänahkasi. Lähtevätkö hiukset tupoittain nykäisemällä vai sieltä täältä? luulen että kyse voisi olla taliköhnästä mikä kyllä yleensä aiheuttaa myös kutinaa päänahassa. Mutta jos päänahkasi on täysin terve ja hiuksia lähtee tupoittain vain hiukan nykäisemällä voi kyseessä olla esim pälvikalju.
- apua kaipaava
elikkäs en ole huomannut erityistä kutinaa eikä päänahassa näy päällepäin mitään outoa.
Hiukset lähtee sieltä täältä ei siis tietystä kohdasta. - tiina.
apua kaipaava kirjoitti:
elikkäs en ole huomannut erityistä kutinaa eikä päänahassa näy päällepäin mitään outoa.
Hiukset lähtee sieltä täältä ei siis tietystä kohdasta.Kannattaisi ehkä tilata aika ihotautilääkäriltä jos ei kunnalliselta niin sitten vaikka yksityiseltä, tulle hiukan kalliiksi, mutta saat varmasti vastauksen ongelmaasi. Älä kuitenkaan mene mihinkään humpuuki hoitoihin ne vievät vain rahat.
- apua kaipaava
tiina. kirjoitti:
Kannattaisi ehkä tilata aika ihotautilääkäriltä jos ei kunnalliselta niin sitten vaikka yksityiseltä, tulle hiukan kalliiksi, mutta saat varmasti vastauksen ongelmaasi. Älä kuitenkaan mene mihinkään humpuuki hoitoihin ne vievät vain rahat.
Olen käynyt yksityisellä puolella kahdella eri ihotautispesialistilla, mutta mitään apua ei ole sieltä löytynyt.
Kaikki yleisesti hiustenlähtöä aiheuttavat sairaudet, puutostilat, ym. on poissuljettu.
- tiina.
Olisiko mahdollista että syöt jotain ruokaainetta tai altistut muuten jollekkin sinua allergisoivalle aineelle? Jatkuva allergia voi aiheuttaa hiustenlähtöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006524
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313900törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303315Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3811792- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471053Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889