1.4 VVT-i kulutus

uga

Tuli heitettyä pidempi reissu uudella Corollalla, ja kulutus tuntui hieman kovalta. Korimallina on 5 ovinen, kuormaa ei juuri ollut mitä nyt kaksi aikuista. Reittinä Tampere-Jyväskylä-Kuopio-Juuka ja takaisin, 80 ja 100 km/h rajoituksia. En ohitellut tai ajanut ylinopeutta, muutama pysähdys tuli kuskin vaihdoista ja Jyväskylän valoista. Kesärenkaat alla tietenkin.

Matkamittari piti hyvin kutinsa ainakin verrattuna keltaisten sivujen reittihakuun, eli ei juuri mitään heittoa. Ensimmäisellä tankillisella matkan ja tankkauksen mukaan laskettu kulutus oli 6,61 litraa sadalla, ajotietokone näytti 6,7.

Minkälaisia kulutuksia olette saaneet 1.4 VVT-i koneella?

Entinen 1.9-litraisella kaasarikoneella varustettu pommi meni saman reissun kuuteen litraan sadalla, joten tuo uuden pienikoneisen Corollan kulutus tuntui melko kovalta.

7

4923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

      Onko tuo aivan pakasta vedetty? Sisäänajamaton vie yleensä vähän enemmän. Kulutus riippuu paljon myös ajo-olosuhteista ja -tavoista. Olihan rengaspaineet vähintään suositellut? Ilmoitettu maantiekulutus on luultavasti laskettu jostain 80-90 tasanopeudesta tasaisella ja suoralla tiellä. Omalla kaksilitraisella Avella olen päässyt tasaisella 90km/h nopeudella 6,5 litran kulutukseen. Kun vertaat vanhaan, niin kannattaa muistaa, että nykyautot ovat painavampia: esim. Corollasi omapaino on yli 1200kg. Mitä lie vanha painanut.

      • uga

        Jotain reilu 600 kilsaa oli pohjilla ennen reissua, onhan tuo vielä tehtaan öljyillä jne. Paineet 2.4 ja renkaat 195. 2.4 taitaa olla hitusen yli suosituksen eli ei pitäisi ainakaan sen takia syödä enempää.

        Voi tietysti olla alkukankeutta, mutta rohkenen epäillä että 90-luvun alussa ilmanvastuskerroin oli kuningas ja saasteista ei tarvinnut välittää, siksi moni tuon ajan auto kuluttaa vähemmän. Painosta ei tällä kertaa selitystä löydy.


    • täältä

      www.tankkaus.com
      Luulisin että sisäänajon jälkeen kulutus tasaantuu noin kuuteen litraan normaalissa maantieajossa. Kaupungissa minulla menee 7,3-7,7 litran välille.

      • Kokemus...

        Kulutus pienenee 0,2-0,5l kun ajettu n. > 10 000km. Kaupungissa (TRE) olen ajanut noin 6,8 - 7,3 kulutuksella, ruuhkasta jne. tuo riippuu...


    • jaa3

      ittellä 2000 vuoden farkku corolla vvt-i koneella 1,4 näyttää keskikulutukseks 8,6 litraa, vähä tuntuu kovalta kulutukselta mutta kyllähän se selittää asiaa että painaa kuitenki sen n.1200 kilogrammaa ja on vain noin pienellä koneella

    • Klapikone

      Minulla ei ole 1,4 vaan 1,6 sedan.Rauhallista ajoa noin keskinopeus 80-90 se kulkee pitempää matkaa noin 5,6 l/100km kahdella hengellä.Tietenkin syö enemmän jos ajaa kovemmin.Kaupunki ja pieni liikkuminen maanteillä on noin 5,8 kesällä.Keskikulutus talvi ja kesä on noin 6,7.2005 sedan on kysymyksessä.Luotettava peli ja toimiva.

    • Vanhaateknologiaa

      Perinteinen nuhapumppu - turha odottaa tämän päivän kulutuslukemia tai tehoa. Jos tuo kulkee kuudella litalla, mitä suuresti epäilen, niin tehotonhan se on. Huipputeho vonguttamalla ja vaihteet kiljuen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe