CBR:n turbo/ tehot

Moses

Nyt täytyy kysellä fiksummilta... Ostin 600:n -88 vuoden CBR:n keväällä ja nyt talven tullessa alkaa tuo tekniikka-puoli kovasti kiinnostaa, että olisi jotain projektia pimeiden iltojen iloksi.



1) Jos koneen puolella on kantta laskettu, heitetty takomännät sisään ja tehoputkikin löytyy, niin paljonkohan nuo tuovat lisää hevosia suurin piirtein?


2)Olisiko kellään tietoa noin about, missä hinnoissa liikkuu 600:n cbr:n turbotus? Suositeltavia firmoja? Koneessahan on jo jotain pientä mukavaa, mutta vielä voisi vähän kutkutella tehoja lisää :) Paljonko turbo suurin piirtein antaa paukkuja lisää?

Kiitos.

10

4468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cool'eri

      1)-Varmaan noilla "virityksillä" voi tehonlisäys olla 10 hv:n luokkaa.

      2)-"Kusiaisen"turbotus on aivan turhaa hommaa.Sillä rahasummalla minkä joudut uhraamaan turbotukseen,saisit esim.uudehkon 1000-luokan pyörän,jossa jo vakiona on enemmän tehoa,kuin kuussatkussa tulisi turboineen koskaan olemaan.Noin pieni ja vanha moottori....ei koskaan turboon!!

      • Moses

        Jep.
        1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.

        2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.

        Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.

        Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.

        Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.

        Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )

        Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)

        Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.

        Syksyn jatkoja!


      • nenään
        Moses kirjoitti:

        Jep.
        1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.

        2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.

        Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.

        Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.

        Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.

        Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )

        Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)

        Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.

        Syksyn jatkoja!

        Meniköhän Mooseksella nyt vähän palkokasvi sieraimeen? kyllä tuo oli mielestäni asia kommentti jonka sait. Vanha pyörä ja ei varmasti ole mikään paras turbo aihio. Opettele ensin pitämään hanskassa tuo pikku cebari ja laita sitte isompi ku alkaa tuntuun tehottomalta. Alko vähän tuo vuodatus kuulostaan siltä että onkohan sulla edes ikää ajaa sillä mopolla vai puhutko kenties isoveljen pyörästä? Ja jos siitä cebarista joku on viitsiny tehdä ilmeisesti figterin niin hyvä, että kaveri on löytänyt sille ostajan joka osaa arvostaa sitä. Sitte vielä siitä rekisteriotteesta, kannattaa miettiä sitä konttorilla käyntiä koska ei tarvi niin isoja muutoksia tehä niin tarvii muutoskatsastuksen. Siinä sitte säästyy aikaa ja rahaa siinä vaiheessa kun miliisi päättää tutkia sitä hienoa viimeisteltyä ulkoasua....


      • Cool'eri
        Moses kirjoitti:

        Jep.
        1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.

        2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.

        Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.

        Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.

        Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.

        Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )

        Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)

        Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.

        Syksyn jatkoja!

        Ei ollut tarkoitus mitenkään vittuilla,mutta turbon asentaminen ei ole ihan simppeli homma.Kyllä tiedän että jopa Honda Monkeyhinkin on turboja asennettu,mutta "pienen" koneen toimivuus turbotettuna on vähän kyseenalaista.Tiedän sen itsekin,koska oma turbosäksätinkin on mielestäni "liian pieni",vaikka onkin 1000cc.No ei siinä mitään,tee tai osta toki pyörään turbo,siinä ainakin oppii tekniikkaa ja saahan sillä tietty paremman vääntömomentin ja varmaan kunnollisen tehonlisäyksenkin,mutta se toimivuus...???No,koska toimivuus ei ole,mikäli ymmärsin oikein,tapauksessasi se päällimmäinen pointti ja koska olet pyörääsi muuten tyytyväinen,niin onnea matkaan.On ainakin tekemistä pitkiksi talvi-illoiksi...


      • pistä...
        Moses kirjoitti:

        Jep.
        1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.

        2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.

        Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.

        Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.

        Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.

        Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )

        Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)

        Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.

        Syksyn jatkoja!

        se ahdin ja lakkaa ruikuttamasta.


    • chris

      Turbot vaan kehiin, eikä tehotkaan ole oikeastaan muusta kinni kun siitä, että kuinka korkealle noita ahtopaineita tulis "väntää".

      Pieni 6satanan kun ei kovin korkeilla ahtopaineilla pitkäään jaksa potkia ilman uutta tekihengitystä.

      Kyllä nyky 6satasilla ajaa karkuun 1000 kuskeja, jos vaan taitoa piisaa, ei siihen "lisä"tehoja tarvita.

    • TURBO CBR

      Mulla on meneillään 600 cbr:n turbotus. Meinasin kaikki tehdä itse, pakosarjan, painekotelon ja polttoaine järjestelmän. Turbo on pelto auto 1.9 td ventosta, ainakin pitäisi tuoton riittää. Mulla on budjettina 200 euroo, taitaa jäädä alle kun vaan jaksaa itse väsäillä kaiken!

    • turboseppo

      itte toissatalvena ahdoin oman 1000f cbr:n,mitsubishin turbolla,kone vakio
      eikä penkissä ahnehdittu,varmanpäälle pelattiin eli 0.6 ahtoja toi
      takagummilta tehoja 189hv,eli vajaan 60hv lisää tehoja,,mutta ne väännöt :)

    • Cool'eri

      Miten sulla kytkin kesti lisääntyneen väännön? Mulla omasta turbottimesta nöyrtyi kytkin vaikka jäykempää joustakin laitoin. Kyseessä mulla 900-moottorinen Honda. Lock-up:lla sain sitten kytkimen pitämään. Tosin mulla oli 1.2Bar ja tehot ja väännöt 2.5-kertaiset vakioon nähden. Kone muuten vakio paitsi paksumpi kansipahvi.

    • Anonyymi

      Mulla nyt 10v sitten ahdettu 92 vm 1000äffä,takagummi tehot 261hv/251nm,kone muuten vakio paitsi tuplapellit sylttyryhmän ja lohkol välissä,ja omassa tallissa värjätty,et siitä vaan värjäämään 😝!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe