Nyt täytyy kysellä fiksummilta... Ostin 600:n -88 vuoden CBR:n keväällä ja nyt talven tullessa alkaa tuo tekniikka-puoli kovasti kiinnostaa, että olisi jotain projektia pimeiden iltojen iloksi.
1) Jos koneen puolella on kantta laskettu, heitetty takomännät sisään ja tehoputkikin löytyy, niin paljonkohan nuo tuovat lisää hevosia suurin piirtein?
2)Olisiko kellään tietoa noin about, missä hinnoissa liikkuu 600:n cbr:n turbotus? Suositeltavia firmoja? Koneessahan on jo jotain pientä mukavaa, mutta vielä voisi vähän kutkutella tehoja lisää :) Paljonko turbo suurin piirtein antaa paukkuja lisää?
Kiitos.
CBR:n turbo/ tehot
10
4566
Vastaukset
- Cool'eri
1)-Varmaan noilla "virityksillä" voi tehonlisäys olla 10 hv:n luokkaa.
2)-"Kusiaisen"turbotus on aivan turhaa hommaa.Sillä rahasummalla minkä joudut uhraamaan turbotukseen,saisit esim.uudehkon 1000-luokan pyörän,jossa jo vakiona on enemmän tehoa,kuin kuussatkussa tulisi turboineen koskaan olemaan.Noin pieni ja vanha moottori....ei koskaan turboon!!- Moses
Jep.
1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.
2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.
Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.
Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.
Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.
Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )
Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)
Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.
Syksyn jatkoja! - nenään
Moses kirjoitti:
Jep.
1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.
2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.
Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.
Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.
Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.
Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )
Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)
Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.
Syksyn jatkoja!Meniköhän Mooseksella nyt vähän palkokasvi sieraimeen? kyllä tuo oli mielestäni asia kommentti jonka sait. Vanha pyörä ja ei varmasti ole mikään paras turbo aihio. Opettele ensin pitämään hanskassa tuo pikku cebari ja laita sitte isompi ku alkaa tuntuun tehottomalta. Alko vähän tuo vuodatus kuulostaan siltä että onkohan sulla edes ikää ajaa sillä mopolla vai puhutko kenties isoveljen pyörästä? Ja jos siitä cebarista joku on viitsiny tehdä ilmeisesti figterin niin hyvä, että kaveri on löytänyt sille ostajan joka osaa arvostaa sitä. Sitte vielä siitä rekisteriotteesta, kannattaa miettiä sitä konttorilla käyntiä koska ei tarvi niin isoja muutoksia tehä niin tarvii muutoskatsastuksen. Siinä sitte säästyy aikaa ja rahaa siinä vaiheessa kun miliisi päättää tutkia sitä hienoa viimeisteltyä ulkoasua....
- Cool'eri
Moses kirjoitti:
Jep.
1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.
2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.
Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.
Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.
Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.
Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )
Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)
Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.
Syksyn jatkoja!Ei ollut tarkoitus mitenkään vittuilla,mutta turbon asentaminen ei ole ihan simppeli homma.Kyllä tiedän että jopa Honda Monkeyhinkin on turboja asennettu,mutta "pienen" koneen toimivuus turbotettuna on vähän kyseenalaista.Tiedän sen itsekin,koska oma turbosäksätinkin on mielestäni "liian pieni",vaikka onkin 1000cc.No ei siinä mitään,tee tai osta toki pyörään turbo,siinä ainakin oppii tekniikkaa ja saahan sillä tietty paremman vääntömomentin ja varmaan kunnollisen tehonlisäyksenkin,mutta se toimivuus...???No,koska toimivuus ei ole,mikäli ymmärsin oikein,tapauksessasi se päällimmäinen pointti ja koska olet pyörääsi muuten tyytyväinen,niin onnea matkaan.On ainakin tekemistä pitkiksi talvi-illoiksi...
- pistä...
Moses kirjoitti:
Jep.
1) "Viritykset" eivät ole kieltämättä mitään ihmeellisiä. Mutta vastauksestasi sain tiedon mitä tarvitsinkin, eli about 10 kaakkia. Dänks.
2) Nähdäkseni turbotus ei kuitenkaan ole ihan turhaa hommaa. Tällä hetkellä paras tarjous ( ihan firmasta mikä tekee niitä työkseen: 3000 euroa) Olisin kieltämättä kiinnostunut kyllä hankkimaan uudehkon 1000-luokan pyörän kolmella tonnilla. Tiedätkö missä niitä myydään? Syy, miksi aiheesta kysyin, oli ihan se jos mopomiääähet voisivat heittää jotain suositusta.
Olen tietoinen siitäkin, että "kusiaisesta" ei todennäköisesti tule koskaan saamaan virtaa pihalle niin paljoa että se pätkisi kaiken maailman hoss bossit sun muut. Se ei ole tavoitteenakaan, kunhan vaan olisi kiva mopoilla kyseisen (600cc)kokoluokan pyörällä.
Ihan vaan puolustuksekseni täytyy hieman perustella; Itse olen ollut ihan tyytyväinen mopooni. Vehje itsessään on vanha, tiedän. Mutta jos sitä on rakennettu vitusti, mukaan lukien moottori-osasto (lue: uutta osaa kovasti paljon moottorissa ja muualla), niin mikä siitä tekee huonon valinnan? Ihan kiinnostuksesta kyselen... Kyllä tuo mulle on riittänyt ja kortistakin sillä pääsee eroon jos haluaa. Motti on pieni, kyllä. Ja vanhakin myös. Nämä tiedot löytyvät myös rekisteri-otteesta jonka olen ihan itse osannut lukea. Ko. otteessa ei kuitenkaan ole mainintaa siitä, missä määrin mopoa on rakennettu/ uutta palikkaa, sen jouduin päättelemään ihan itse.
Se, mikä itseäni tässä pissiäisessä viehätti, oli viimeistelty ulko-asu ( tarkoittaa sitä että cepariksi sen tunnistaa vain hyvin valveutunut yksilö), se, että vakuutukset määräytyvät moottorikoon mukaan riippumatta siitä paljonko kohdetta virittää (paitsi jos menee lainkuuliaisena kansalaisena muutoskatsastamaan härveliä), ja osien saatavuus.
Anyway, pitäisikö meidän nyt syöksyä mopoilijoitten kimppuun, koska mopoissa on pieni kone ja ne ovat monasti vanhoja? Sittenhän voisimme myös kertoa mopo-pojille että tunkevat moponsa hanuriin ja hommaavat iiiiison mopon, koska mitä isompi ja uudempi vehje, sitä pärjäävämpi yksilö. Se on sivuseikka, että mopoilijat itse yrittävät änkyttää että korttia ei saa alle 18v etc. etc. ( etc= sama homma kuin jne. Jos ei soita kelloa, niin soita vanhalle äidinkielen maikalle, se opastaa. Maikka= sama asia kuin opettaja )
Joka tapauksessa, myönnän häviöni sen suhteen, että sulla on omistuksessasi tod. näk. : moottoriltaan isompi mopo, enemmän blondimpi bitch kuin mulla, uudempi MB ( se on niin paljon kuin = Mercedes Benz) isompi kikkeli ja isi joka voittaa meidän isin. Eli kyl sää voitit ja oot TOOOOOOOSI äijä :)
Kiitos kuitenkin että vastasit. Mielestäni on tosi jees ( yes= englanniksi: kyllä) että motoristit tukevat toisiaan, vaikka mopo ei olisikaan ihan identtinen omansa kanssa.
Syksyn jatkoja!se ahdin ja lakkaa ruikuttamasta.
- chris
Turbot vaan kehiin, eikä tehotkaan ole oikeastaan muusta kinni kun siitä, että kuinka korkealle noita ahtopaineita tulis "väntää".
Pieni 6satanan kun ei kovin korkeilla ahtopaineilla pitkäään jaksa potkia ilman uutta tekihengitystä.
Kyllä nyky 6satasilla ajaa karkuun 1000 kuskeja, jos vaan taitoa piisaa, ei siihen "lisä"tehoja tarvita. - TURBO CBR
Mulla on meneillään 600 cbr:n turbotus. Meinasin kaikki tehdä itse, pakosarjan, painekotelon ja polttoaine järjestelmän. Turbo on pelto auto 1.9 td ventosta, ainakin pitäisi tuoton riittää. Mulla on budjettina 200 euroo, taitaa jäädä alle kun vaan jaksaa itse väsäillä kaiken!
- turboseppo
itte toissatalvena ahdoin oman 1000f cbr:n,mitsubishin turbolla,kone vakio
eikä penkissä ahnehdittu,varmanpäälle pelattiin eli 0.6 ahtoja toi
takagummilta tehoja 189hv,eli vajaan 60hv lisää tehoja,,mutta ne väännöt :) - Cool'eri
Miten sulla kytkin kesti lisääntyneen väännön? Mulla omasta turbottimesta nöyrtyi kytkin vaikka jäykempää joustakin laitoin. Kyseessä mulla 900-moottorinen Honda. Lock-up:lla sain sitten kytkimen pitämään. Tosin mulla oli 1.2Bar ja tehot ja väännöt 2.5-kertaiset vakioon nähden. Kone muuten vakio paitsi paksumpi kansipahvi.
- Anonyymi
Mulla nyt 10v sitten ahdettu 92 vm 1000äffä,takagummi tehot 261hv/251nm,kone muuten vakio paitsi tuplapellit sylttyryhmän ja lohkol välissä,ja omassa tallissa värjätty,et siitä vaan värjäämään 😝!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289