Olin risteilyllä Tallinnaan, lähdin kotoani junalla, matkasin monta tuntia helsinkiin ja sitten Viking Linen terminaaliin ja lopulta Laivaan. Laivassa etsiskelin hyttiäni (ikkunallinen A -hytti). Hyttiin päästyäni oli hermot mennä.
Kaikki matkustaminen ja vaivannäkö päästäkseni SIKALAAN ?
Hytti oli TODELLA sikaisessa kunnossa. Tuolilla oli iso puolet istuinosasta peittävä likaläiskä Hytti haisi erittäin voimakkaasti tupakalta (eikö hyteissä ole minkäänlaista savutunnisinta, kun siellä pystyy tupakoimaan ??? !!!!!! TURVALLISUUSRISKI !!!! ) Lavuaari vessassa oli todella likainen ja vessanlattia oli markä Takkitelineellä oli likainen lasi.
Ei siis siivottu lainkaan, lakanat tosin oli vaihdettu...
Kävelin Infotiskille ja huomasin tiskillä pari muutakin paria valittamassa jotakuinkin samasta asiasta (hyttini ei siis sattunut olemaan se likaiseksi jäänyt vaan melko varmasti kaikki hytit olivat likaisia, kaikki ihmiset vain eivät valittaneet, minä valitin myös )
----
Onko sinulla vastaavanlaisia kokemuksia VIKING LINE:sta taikka muista laivayhtiöistä.
Voisitteko myös kertoa mitä laivaa siivotaan ja mitä voisitte suositella? VIKING LINEn Rosellalle en enää lähde !
----
VIKING ROSELLAA ei siivota
16
2783
Vastaukset
- jo ennen satamaan...
...saapumista. Kuten siis jo taisi tulla selväksi Silja Europaa ainakin siivotaan, jo tunteja ennen satamaan saapumista. Ainakin vuoteiden sijaaminen aloitetaan silloin, joka tietty osittain johtuu lyhyestä satama-ajasta.
Ja kun tullaan satamaan niin laivaan on ennen matkustajien ulospääsyä tunkemassa "ranta-siivouksen" nuoria imuroimaan yms. Tietty yhtä hyttiä kohden ei taida montaa minuuttia kokonaisuudessa aikaa olla, mutta joka kerta kun oon kyseisellä "paatilla" ollut, aina on hytti ollut siisti.
Reissuja em. laivalla on tullut tehtyä about 15.
Ehkä se Rosellan siivottomuus/likaisuus johtuu laivan iästä yms, ei taida varustamoa kiinnostaa siivota koin syömää purkkia enää. Ottavat vain törkeästi rahat pois asiakkailta... - Tepi
Siljan laivoilla on ainakin Silja luokasta ylöspäin ollut siistiä. Operalla on kyllä muutenkin ollut siistejä alemmatkin, tosin kuulemma Tallinnan reissuilla siivouskustannukset suuret, joten ongelmahyttejä löytynee.
Halvemmissa hyttiluokissa taitaa olla monella laivalla ongelmana kiki:n tyypiset häiriköt. Hänen juttuja seurannut elektroniikka keskustelussa, niin uskon, että hänen risteilyn jälkeen hytin siivous ei onnistu 10 minuutissa. Pelkkää alapääsanastoa ja vxxxxilua tekstit olleet, onko nyt lääkitys kohdallaan, kun ei kirjoitusvirheitäkään joka sanassa.
Ja jos aivan eri kiki kyseessä, niin sitten voi edellisen kappaleen unohtaa.- Tajuatko??
Urpot. Rosella saapuu 19.45 ja Lähtee 21.00 ei siinä paljoo ehi siivoilla.
- Tepi
Tajuatko?? kirjoitti:
Urpot. Rosella saapuu 19.45 ja Lähtee 21.00 ei siinä paljoo ehi siivoilla.
Europalla 5 min lyhyempi satama-aika ja enemmän hyttejä. Tiedätkö sinä URPO, että siivoojat kerää pyyhkeet ja lakanat jo merellä olo aikana. eli laivan siivous alkaa jo ennemmin. Toiseksi, rosella menossa nauloiksi, joten mitä suotta siivota!
- onpa
käynyt hassusti, me oltiin Rosellalla ja C-luokassa ja hytti oli siisti, ei mitään valittamista. Ei edes haissu tupakalle!
- Annika
Mä olen kanssa kokenut saman järkytyksen kun matkustin A-luokassa Rosellalla. Valitettiin henkilökunnalle hytin kunnosta ja saatiin uusi, mutta se oli aivan yhtä kauhea. Ei tehnyt mieli edes nukkua siellä kun tuntuu että ei oltu lakanoitakaan vaihdettu. En aijo myöskään enää koskaan matkustaa Rosellalla ja mä en vielä yleensä pienestä valita..
- ...
Tännehän se kannattaa ehdottomasti asiasta valittaa... Itse olen ollu Rosellalla kymmeniä kertoja, eikä ole kertaakaan hytti niin likainen ollut, että olisi pitänyt vaihtaa.
- ...
ei ole kokemusta mutta kun matkaa varaa miltä vaan yhtiöltä niin kannattapi nettisivuilta varmistaa ettei siellä lue esim että: "rosellan hyttien taso on huonompi kuin muilla viking linen aluksilla".....
- -75
..palanneena en voi muuta kuin kehua kyseistä paattia. Hytit oli siivottu molempiin suuntiin. Vaikka paluumatkalla ei edes hyttiämme käytetty, siivojat tulivat sen siivoamaan uudestaan, kun annoimme hyvissä ajoin hytin pois! Henk.kunta on se juju, joka tekee laivasta rennon ja mukavan =) Meille aina hymyiltiin ja palveltiin, vaikka osalla paineita töiden jatkumisen kannalta. Ehdinköhän vielä tänä vuonna toiselle matkalle..?! Ja varmasti menen ROSELLALLA! Kukin tavallaan, toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä...
- Halpaa työvoimaa
1.1.2006 Rosellalla onkin sitten ihan eri henkilökunta.
Viron iltapäivälehdessä (SLO) on ollut usein iso Viikkarin työpaikkailmoitus. Työpaikkoja kapteenista siivoojaan. Viron puolelta on kylläkin ne parhaat työntekijät jo bongattu muihin firmoihin. Saas nähdä millaista porukkaa Viking Line Rosellalle palkkaa.
Kun ei vaan tulis samanlaisia hapannaamoja kuin Tallinkilla.
- B-ryhmä
.. aina parempi ole. Meillä oli B-luokan hytti, ja palvelu pelasi moitteettomasti. Oli siistiä ja henk.kunnalta tuli apua tarvittaessa (?)... tosin ei siellä hytissä tullut aikaa vietettyä kuin vajaa tunti; lähinnä oli matkatavaroiden säilytyspaikkana!
- mi21
Itse olen ollut ikkunallisessa A-hytissä neljä kertaa Rosellassa ja joka kerta hyttini on ollut yhtä puhdas kuin Silja Europalla. Joko sinulle nyt kävi vain huono tuuri tai ehkäpä ylireagoit hieman.
Verrattuna muiden laivayhtiöiden hintoihin, Rosella on hyvä ja houkuttelevan edullinen vaihtoehto, erityisesti kun siellä voi nukkua yön yli satamassa.- jorma :)
Se on vaan semmonen häiriintynyt paskanjauhaja,jolla ei oo elämää
- valopää
Joku sekopää tuo kiki vaan on...mutta mitäs me siittä
- taas laivalle
Kun minä olin pari vuotta sitten hytti oli hyvin siivottu... sinne pyöydälle oli jätetty ainakin 5 marianne karkkia! Rosella on hyvä laiva. Ei sitä tervitse haukkua. Jos haluaa parempaa palvelua menöön Siljalla
- miksei toisin päin
Viimeksi Baltic Princesillä aloitettiin hyttien siivous 15:30, siinä missä laiva saapuu 19:00
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894