pahaa unta

juno1901

Mieltäni on kaksi päivää vaivannut voimakas uni, jonka näin toissa aamuyönä töistä palattuani.

Unessa yökerho, jossa työskentelen, olikin kotini pihalla (myös talon sisällä). Keräsin juomalaseja pois viileässä iltahämärässä ja kävelin erään pöydän luo, jossa istui vielä humaltunut mies. Mies kielsi minua viemästä yhtään lasia pois ja aloimme riidellä. Yhtäkkiä mies syöksyi kimppuuni ja alkoi kuristaa minua. Tunsin tukehtuvani ja huusin hädissäni työkaverini (mies) nimeä niin lujaa kun käheänä kykenin. Pari asiakasta juoksi hakemaan häntä, mutta hän oli jo tulossa. Huusin apua ja hänen nimeään pari kertaa ja silmissäni alkoi sumentua.
Mies ehti paikalle viime hetkillä, sai kuristavan humalaisen kimpustani pois ja muut veivät miehen pois. Makasin tämän työtoverin sylissä puolitajuttomana niellen kyyneleitä, halusin esittää vahvaa enkä halunnut miehen näkevän että itken.

Heräsin.
Nukahdin uudelleen.
Uni jatkuu (toivoinkin sen jatkuvan)

Katselin peilistä kaulaani jossa on hurjat ruhjeet. Kaulassani näkyy myös kaulaketjun nirhaama haava (en käytä oikeasti kaulaketjuja). Ajattelen että ketjulla ei ole väliä, se oli mieheni antama. Jossain vaiheessa tappelen mieheni kanssa joka vähättelee tapausta. Hänen mielestään mitään vakavaa ei sattunut. Alan raivota kyyneleet silmissä mutta mies ei anna myötätuntoa.

Herätys.
Uni rassaa minua koko päivän. Pystyn palauttamaan sen mieleeni herkästi. Olen tunteellinen koko päivän, harmitti etten voinut kiittää miestä pelastamisestani.
Ilta ja nukkumatti.
Uni jatkuu.

En tiedä missä olin, mutta työkaverini käveli taakseni ja kysyi miten voin. Käännyn ja vastaan voivani jo paremmin. Hän kertoo että oli todella hädissään vuokseni ja onnellinen että ehti ajoissa paikalle.
Minä kiitän häntä ja halaan häntä. Puristan lujaa ja jälleen kyyneleet polttavat silmiäni, tällä kertaa annan itkun tulla. Hän sanoo että tärkeintä on että olen kunnossa.

Tähän minä herään ja on aika nousta.
Edelleen rintaa puristaa ja uni pyörii mielessä. Toivon voivani jatkaa unta vielä pidemmälle että saisin hieman setvitettyä tätä.
Siihen asti pyydän suomennosta teiltä :}

2

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uni voisi kuvastaa pahaa oloa, ahdistusta työssäsi. Lisäksi siinä voi näkyä oman miehesi välinpitämätön suhtautuminen sinun vaikeuksiisi, vähättely. Ahdistaako sua ehkä myös kotiasiat, parisuhteesi. Hyvä, että sait unessa itkettyä pois patoutunutta ahdistusta. unet voivast olla terapeuttisiakin. Nyt voit itse olla itsesi paras lohduttaja ja se, joka välittää sinusta eniten. Voit itse rakastaa itseäsi ja antaa itsellesi luvan tuntea mitä tunnet. Se voisi olla paras tie ulos ahdistavasta tilanteestasi. Ja tuli mieleeni, että onko työsi sinulle se, jota todella haluat tehdä? Entä onko parisuhteesi se, jossa haluat olla? Nämä kaksi kysmystä nousi mieleeni.

• juno1901

Kiitos vastauksesta :}
        itseasiassa työni on minulle tavallaan pakopaikka kodista, joka ahdistaa välillä pahastikkin, on sellainen vaihe menossa. Oikeastaanhan tuota tukeekin se, että unessa itkin työkaverin sylissä.
        Viime yönä unesta toistui osa, se kun huusin kivuissani ja tukehtuessani työkaverini nimeä. Kumma juttu kuinka unet jäävät vaivaamaan mieltä.
        Kiitos :}

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      32
      2403
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1914
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1559
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe