Terve
Kaipaisin kovasti kokemuksia FinnFlyer 27 veneestä, harkitsen ostamista vm -79.
hinta haarukka on n 12-15 Ke.
Jos ostan huonokuntoisen veneen n 8000 euron hintaan jossa purjeen ja sisustus ja moottori alkuperäiset. vene ollut järvellä.
Kuinka iso rumba minulla olisi edessä kunnostuksen kanssa, esim ikkunatiivisteet yms.
Muuten olen kuullut että vene on ihan ok ekaksi perhepurreksi.
saa toki antaa enemmänkin ohjeita ja vinkkejä
[email protected]
myös kuvat ja kaikki tiedot ja kokemukset kiinnostavat kovasti.
jos siis puhutaan -7p alkuperäiskuntoisesta veneestä jota ei ole kuunattu usein niin taitaa tosiaan olla työtä edessä mutta toisaalta voi itse olla varma että rempan jälkeen on varmasti hyvässä kunnossa ?
FinnFlyer 27
21
13709
Vastaukset
- R K-S
Jos veneessä on alkuperäinen kone vm. -79 a tietenkin merivesijäähdytteinen, niin saat varautua moottorin vaihtoon melko pian. Kustannukset 5.000,- -7.000,-?
- Zibu
Ruostumalla ne menee rikki, ei ajamalla. Jos koneesta vaihtaa öljyt edes joka kolmas vuosi ja huolehtii, ettei letkut jäädy halki talvella, niin suurempaa hätää ei pitäisi olla.
Kannattaa tarkistaa sähköjohdot ja vaihtaa liittimet. Kiristele kaikki mutterit ja suihkuttele vähän CRC:tä koko hoidon päälle.
Anna koneen käydä tunti ja tarkista sen jälkeen onko jokin mutteri tai muu kiinnitys löystynyt. Jos on, niin laita uusi kiinnitys.
- F. Flyer
Vene on kerrassaan oivallinen kulkupeli. Nopeutta piisaa ja tilatkin ovat kohtuullisen asuttavat. Reivauskynnys on melko matala, jossain 11 metrin tietämillä, turha kallistelu ei jouduta matkaa. Osatakila barduunoin on mukava trimmailtava siitä kiinnostuneille.
Pahin puute on melko ahdas avotila, kannella on sensijaan mukava ja turvallinen liikkua.
Suosittelen lämpimästi. - Reunapeukalo
Venettä näkemättä ja tutkimatta on vaikea antaa arviota edessä olevasta urakasta. Vene voi olla siisti helmi tai homeinen jäteastia tai jotain siltä väliltä. Ikkunoitten tiivistys lienee se pulmista pienin.
Alkuperäispurjeet saanevat jo hylkytuomion, kannattaa ainakin käydä purjeneulomossa näyttämässä. Samalla saat tarjouksen uudesta purjekerrasta.
Oikein huollettuna moottori ei järvivedessä ole tuosta ajasta moksiskaan, mutta jos vene on muuten rempallaan, kiinnostusta tuskin on saanut moottorikaan.
Kunnolliseen lopputulokseen pääsemiseksi tarvitaan venetöissä melkoista tieto-taitoa, muuten voi käydä, kuin eräässä teeveestä tutussa H-veneessä.- Okkeri
"Kunnolliseen lopputulokseen pääsemiseksi tarvitaan venetöissä melkoista tieto-taitoa, muuten voi käydä, kuin eräässä teeveestä tutussa H-veneessä."
Tarkoittaa varmaan Navigaressa keväällä esiteltyä H-venettä? Mitens siinä projektissa kävi? Itseltäni jäi näkemättä sen verhoiluosuuden jälkeiset jaksot, siis sen jossa kaveri repi vanhaa verhoilua neliösentti kerrallaan, ja valitteli et huhhuh! Viimeksi näkemässäni Navigaressa mentiin jollakin H-veneellä ynnä jenkkivalmentaja ynnä spinnutreenejä... - balle
Okkeri kirjoitti:
"Kunnolliseen lopputulokseen pääsemiseksi tarvitaan venetöissä melkoista tieto-taitoa, muuten voi käydä, kuin eräässä teeveestä tutussa H-veneessä."
Tarkoittaa varmaan Navigaressa keväällä esiteltyä H-venettä? Mitens siinä projektissa kävi? Itseltäni jäi näkemättä sen verhoiluosuuden jälkeiset jaksot, siis sen jossa kaveri repi vanhaa verhoilua neliösentti kerrallaan, ja valitteli et huhhuh! Viimeksi näkemässäni Navigaressa mentiin jollakin H-veneellä ynnä jenkkivalmentaja ynnä spinnutreenejä...Mä näin ainakin sellaisen jakson, jossa kaveri oli sipistellyt pieteetillä hookkarin kajuuttaan sisustuksen, mutta peräsimessä oli jumalattomasti klappia. Preferenssinsä kullakin:-D
- Reunapeukalo
balle kirjoitti:
Mä näin ainakin sellaisen jakson, jossa kaveri oli sipistellyt pieteetillä hookkarin kajuuttaan sisustuksen, mutta peräsimessä oli jumalattomasti klappia. Preferenssinsä kullakin:-D
Asiantuntijan arvio veneestä oli: Amatöörimäinen. Vuotavat luukut, peräsimen klappi ja kierteiltään väännetyt ruuvit, paikalleen rypistelty verhoilu ja lopuksi virheiden peittoyritys tiikkivanerilla, tästä oivalluksesta tekijä oli erityisen ylpeä, HG:n ilme kertoi paljon... että sellaista pieteettiä.
- jalev_
Ilmeisestikään ei olisi suuria töitä edessä
vaikka alkuperäiskuntoinen onkin.
Kuunata se tarttis kunnolla.
Isopurje on varmasti venynyt ja kovassa vedossa ei varmasti parhaimmillaan.
entäs kölipultit ja kölin sauman kittaus ja tiivistys.
onko muuten sitten esim takila jollakain tavalla standardi jota on käytetty myös muissa.
on valmistettu -77 asti joten -79:ssä
on ehkä jo jotain pikku tuotanto vikoja huomioitu.
Kovasti olette sanoneet että Finn FLyer in hyvä vene.
Entäs tiloiltaan, Avance ja FE-741 on hinnoiltaan samoissa ja guy-22 onkin sitten jo todella paljon halvempi.
tosiaan, tästä finnm flyer 27:sta ei löydy paljoakaan tietoa, tai en ainakaan mä ole onnoistunut vielä löytämään - jalev_
Ilmeisestikään ei olisi suuria töitä edessä
vaikka alkuperäiskuntoinen onkin.
Kuunata se tarttis kunnolla.
Isopurje on varmasti venynyt ja kovassa vedossa ei varmasti parhaimmillaan.
entäs kölipultit ja kölin sauman kittaus ja tiivistys.
onko muuten sitten esim takila jollakain tavalla standardi jota on käytetty myös muissa.
on valmistettu -77 asti joten -79:ssä
on ehkä jo jotain pikku tuotanto vikoja huomioitu.
Kovasti olette sanoneet että Finn FLyer in hyvä vene.
Entäs tiloiltaan, Avance ja FE-741 on hinnoiltaan samoissa ja guy-22 onkin sitten jo todella paljon halvempi.
tosiaan, tästä finnm flyer 27:sta ei löydy paljoakaan tietoa, tai en ainakaan mä ole onnistunut vielä löytämään
edelleenkin saa pistää asiasta tietoa myös s-postilla
[email protected]- Okkeri
Itse olen Guy 22 :ssa ja FF27 :ssa matkustaneena todennut, että vaikkakin pikkuvene, niin Guy:ssä paremmin suunnitellut tilat. Itse en kovasti pidä pistopunkassa yöpymisestä, jolloin FF:ssä vaihtoehdoksi jää kapea keulapiikki, tai salongin sohva. Guy:ssä on etukajuutan sohvien lisäksi mahtava takakajuutta, jossa mahtuu yöpymään helposti 2 1:kin.. Purjehdus ja matkanteko on toki pidemmällä ja painavammalla FF:llä lystimpää (varsinkin isommalla 8 m/s tuulella), mutta tilojen puolesta Guy > FF.
- F. Flyer
Okkeri kirjoitti:
Itse olen Guy 22 :ssa ja FF27 :ssa matkustaneena todennut, että vaikkakin pikkuvene, niin Guy:ssä paremmin suunnitellut tilat. Itse en kovasti pidä pistopunkassa yöpymisestä, jolloin FF:ssä vaihtoehdoksi jää kapea keulapiikki, tai salongin sohva. Guy:ssä on etukajuutan sohvien lisäksi mahtava takakajuutta, jossa mahtuu yöpymään helposti 2 1:kin.. Purjehdus ja matkanteko on toki pidemmällä ja painavammalla FF:llä lystimpää (varsinkin isommalla 8 m/s tuulella), mutta tilojen puolesta Guy > FF.
Itse en ole ihastunut pikkuveneiden peräkajuuttoihin ja varsinkin parempi puolisko potee niissä ahtaan paikan kammoa. Flyerin vakioratkaisu on sangen yleine, vertaa esimerkiksi FE83. Omassa versiossani on parisängyksi aukeava sohva, jota perhematkoilla käytämme meikäläisen varrellekin riittävän keulakajuutan ohella. Lisänä on vielä styyrpuurin sohva ja pistopunkka, joten varusteetkin mahtuvat mukaan. Anoppia en ota.
Tosin mielestäni Guy22 ja FF27 eivät ole edes vaihtoehtoja.... No, arvostan mielipidettäsi, mutta matkustajan mielipiteenä. Perhemiehistöäni en GAY:n kelakannelle päästäisi. - jeannistiksi?
Entäpä Jeanneau Tonic 23? vesille.fi:ssä niitä näkyi olevan kaksikin myynnissä. Uudemmassa ja halvemmassa oli vielä asiallisen oloinen jatkoperä...tilava sisävessa yms.
- tehdä
Koko projektin kannattavuus riippuu siitä osaatko itse tehdä kuinka paljon. Jos joudut teettämään koneremontit, sisälakkaukset, sähkötyöt ja kaiken muun, tulee veneestä omaisuuksien arvoinen. Jos taas itseltäsi onnistuu remontti ja osaat kunnostaa ja hyödyntää vahaa jo olemassaolevaa voi hankinta olla järkevä. Muista että työtä on aina kaksinkertainen määrä, mitä huolellisen tutkinnan jälkeen näyttää. Itse ostin alle kympillä moottoriveneen, jotka pyörivät kahdenkympin molemmin puolin ja nyt on hallissa pelkkä tyhjä runko. Siitä on hyvä alkaa tekemään venettä ITSELLEEN eikä myyntiin, mutta tietää sitten millä laitteella liikkuu. Onnea projektille jos kyseiseen veneeseen päädyt.
- jalev_
kone on Volvo Pentan 7,5 hp bensakone ja kun vene on jävellä ollut niin uskoisin sen olevan kuitenkin ihan kunnossa ja teetän kansirempan jos joskus on tarvetta tai laitan ulkopuolelle peräprutkun.
kölissä pieni vaurio, pilssiin pääsee hiukan vettä,
joten ehkä kölipultit täytyy kiristää ja köli tiivistää.
köli on napannut kiveen.
ei ole puolivalmiste, joten kyllä mä vanhana talonrakentajana osaan paklata ja maalata kölin ja lakata sisätilan puut ja tiivistää ikkunat.
nämä mulle nyt tulee tässä mieleen.
vene mallista olen kuullut tosiaan aika hyviä kommentteja. - Timop!
jalev_ kirjoitti:
kone on Volvo Pentan 7,5 hp bensakone ja kun vene on jävellä ollut niin uskoisin sen olevan kuitenkin ihan kunnossa ja teetän kansirempan jos joskus on tarvetta tai laitan ulkopuolelle peräprutkun.
köli on napannut kiveen.
ei ole puolivalmiste, joten kyllä mä vanhana talonrakentajana osaan paklata ja maalata kölin ja lakata sisätilan puut ja tiivistää ikkunat.
vene mallista olen kuullut tosiaan aika hyviä kommentteja."kone on Volvo Pentan 7,5 hp bensakone ja kun vene on jävellä ollut niin uskoisin sen olevan kuitenkin ihan kunnossa ja teetän kansirempan jos joskus on tarvetta tai laitan ulkopuolelle peräprutkun. "
Tuo kone on melkoinen "punainen vaate" venemarkkinoilla. Keskimäärin kaikki haukkuvat... Kone on kuitenkin kevyt, ja sen saa uusittuakin "kohtuukustannuksin". Tuohon vetolaitteeseen sopii Hondan 9HP perämoottorin yläpää. Vetolaitteeseen sen sijaan on hankalampi saada osia.
"kölissä pieni vaurio, pilssiin pääsee hiukan vettä,
joten ehkä kölipultit täytyy kiristää ja köli tiivistää. köli on napannut kiveen.
"
... nyt alkaa kuulostamaan jo pommilta, ole tarkkana. Monilla veneillä on käyty kivillä, mutteivat ne silti vuoda... FF:n rakennetta en tunne, mutta silti... - jalev_
Timop! kirjoitti:
"kone on Volvo Pentan 7,5 hp bensakone ja kun vene on jävellä ollut niin uskoisin sen olevan kuitenkin ihan kunnossa ja teetän kansirempan jos joskus on tarvetta tai laitan ulkopuolelle peräprutkun. "
Tuo kone on melkoinen "punainen vaate" venemarkkinoilla. Keskimäärin kaikki haukkuvat... Kone on kuitenkin kevyt, ja sen saa uusittuakin "kohtuukustannuksin". Tuohon vetolaitteeseen sopii Hondan 9HP perämoottorin yläpää. Vetolaitteeseen sen sijaan on hankalampi saada osia.
"kölissä pieni vaurio, pilssiin pääsee hiukan vettä,
joten ehkä kölipultit täytyy kiristää ja köli tiivistää. köli on napannut kiveen.
"
... nyt alkaa kuulostamaan jo pommilta, ole tarkkana. Monilla veneillä on käyty kivillä, mutteivat ne silti vuoda... FF:n rakennetta en tunne, mutta silti...http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=671
tällä on myös thread menossa aiheesta,
Eräs kommentti ff-27:sta
Mitähän osaisin kertoa veneestäni. Olen ollut itse tyytyväinen kyseiseen veneeseen joka varsinkin H-veneen jälkeen tuntuu jo tilavalta. Leveyttä tuntuu olevan sisätiloissa lähes tuplasti ja muutenkin sisäkorkeus riittää hyvin. Purjehdusominaisuudet riittää hyvin retkipurjehdukseen ja itse en ole ajatellutkaan kisata veneelläni. Veneissä on paljon eroja, osa on tehty itse puolivalmiista ja osa veistämöllä valmiiksi. Aika hurjia virityksiä löytyy... Oma veneeni on veistämöllä sisustettu ja työn jälki sen mukainen.
Omassa veneessä edessä hieman pohja/köliremonttia joka teetetään veistämöllä ammattitaidolla (kölipulteista tulee hieman vettä pilssiin n. 5 l /viikossa) Tulee talven aikana kerralla kuntoon ja muutenkin pohja kunnostetaan vimpan päälle. Tarkoitus olisi myös uusia isopurje ja genua. - lasse_
jalev_ kirjoitti:
köli on napannut kiveen.
vene mallista olen kuullut tosiaan aika hyviä kommentteja.Tuo volvon bensakone mb2/50s on sama lohko kun hondan 6hv ja vanhemmat 8hv. ELi jos ongelmia koneen kanssa uusi kone ei ole hirveen kallis. Ainoat osat mitkä eri on KUULEMMA pakosarja. Jopa sähkötkin menee liitin irti liitin kiinni. Lisäksi ihan hyvä että voi ostaa Hondan varaosia kun tarvii ne on älyttömän paljon halvempia. Ja niitä saa ihan tilaamatta. Huonoa tuossa koneessa on sitten laturi
joka oli olisko ollut 5A ?? ei ainakaan enempää. ELi sähköä tarvitaan jostain muualta. - jalev_
lasse_ kirjoitti:
Tuo volvon bensakone mb2/50s on sama lohko kun hondan 6hv ja vanhemmat 8hv. ELi jos ongelmia koneen kanssa uusi kone ei ole hirveen kallis. Ainoat osat mitkä eri on KUULEMMA pakosarja. Jopa sähkötkin menee liitin irti liitin kiinni. Lisäksi ihan hyvä että voi ostaa Hondan varaosia kun tarvii ne on älyttömän paljon halvempia. Ja niitä saa ihan tilaamatta. Huonoa tuossa koneessa on sitten laturi
joka oli olisko ollut 5A ?? ei ainakaan enempää. ELi sähköä tarvitaan jostain muualta.Näollä tiedoilla lähden sitten katselemaan flyeriä ja saatan hankkiakin,
tai sitten voi olla säästän lisää ja hankin fe83 tai albin vegan.. jolla noi ruotsin junnutkin
lähtee maailmalle.
- Kimo
olisko tuoreenpia kokemuksia FinnFlyer 27? Olen hankkimassa kyseistä venettä.
- FF 27
1,5 kesää olen tuollaisella nyt purjehtinut. Mitä haluaisit tietää? Millaisilla spekseillä olet venettä hankkimassa? Mulla on vene vielä vesillä Helsingissä. Haluatko gastiksi kokeilemaan ja perehtymään venetyyppiin paremmin ennen ostopäätöstä?
- Kimo
Nyt on 24 jalkainen ja haetaan vähän isompaa venettä. Huomattiin viime kesänä että tarvittavan lisää tilaa. Purjehdus ominaisuudet tulisi olla suht hyvät. Olis kiva päästä heittämään lenkki veneellä. Laita meiliä [email protected] niin sovitetaan ajan kohdasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328