Vauvan laskeutuminen

Kiia

Miltä vauvan laskeutuminen ja kiinnittyminen tuntuu? Olen tässä mietiskellyt, jokohan vauvani eilen laskeutui, sillä kovan liikuskelun ja muutaman kipeän supistuksen jälkeen vauvan liikkeet ovat tuntuneet ihan eri paikassa, kuin ennen. Tuntuu myös niinkuin vauva painaisi nyt enemmän lantiota/alapäätä, mitä aiemmin. Rv 34 menossa, ei kai tämä nyt vielä synnytystä sentään enteile...?

4

6240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskeudu

      Eikä välttämättä enteile vielä synnytystä. Minulla on aina, kun vauva on laskeutunut tullut sellaista viiltävää ja pistelevää kipua alapäähän, nivelet on kipeytyneet, lonkkia vihlonut yms... Sitä ihanaa, jota täällä ihmiset valittelevat. Yksi positiivinen puoli vauvan laskeutumisessa on myös: Se kylkiluiden kipu on hellittänyt, kun vauva ei jatkuvasti tunne kantapäätään sinne luiden väliin....

      Se, että vauvan liikkeet tuntuvat eri paikassa ja erilaisilta, voi johtua vaikkapa siitä, että hän on "kääntänyt kylkeä"...

    • alavatsassa

      kun vauva oli kääntynyt pääalaspäin eli painaa päällään niin, että tuntuu väliin että tulee pää edellä läpi vatsapeitteistä. Vessassa saa ravata solkenaan... Mutta ei kyllä mulla ainakaan kylkiluihin ole potkiskellut kertaakaan tai sitten miul on vaan niin korkea kipukynnys, etten tunne niitä potkuja, jos kylkiluihin kolistelee.

      • selvästi laskeutunut.

        kun lapsi laskeutuu sen huomaa vatsan muodosta. Kohtu voi korkeimmillaan ulottua kylkiluihin asti jolloin tuntuu että ei saa kunnolla hengitettyä, närästys on voimakkaimillaan koska vatsalaukku on joutunut litistyksiin, mutta kun lapsi laskeutuu ja kiinnittyy, olo odottajallakin helpottuu. "Muodonmuutos" on havaittavissa kun vatsa laskeutuu kämmenleveyden verran alaspäin, eli ennen rintojen ja kohdun pohjan väliin ei olisi mahtunut kämmentä, nyt siinä on selvä paikka. =)Itselläni tuo laskeutuminen tapahtui viikolla 34 ja vauva tuli maailmaan viikolla 37 5 limatulppa oli irronnut viikolla 36 4. Nyt sylissä tuhisee ihana suloinen tyttövauva =) Onnea loppuodotukseen.


      • edellinen.............
        selvästi laskeutunut. kirjoitti:

        kun lapsi laskeutuu sen huomaa vatsan muodosta. Kohtu voi korkeimmillaan ulottua kylkiluihin asti jolloin tuntuu että ei saa kunnolla hengitettyä, närästys on voimakkaimillaan koska vatsalaukku on joutunut litistyksiin, mutta kun lapsi laskeutuu ja kiinnittyy, olo odottajallakin helpottuu. "Muodonmuutos" on havaittavissa kun vatsa laskeutuu kämmenleveyden verran alaspäin, eli ennen rintojen ja kohdun pohjan väliin ei olisi mahtunut kämmentä, nyt siinä on selvä paikka. =)Itselläni tuo laskeutuminen tapahtui viikolla 34 ja vauva tuli maailmaan viikolla 37 5 limatulppa oli irronnut viikolla 36 4. Nyt sylissä tuhisee ihana suloinen tyttövauva =) Onnea loppuodotukseen.

        että vatsalaukkua kyllä painaa ja lujaa. Muutenkin närästänyt ihan alusta asti, muttei mitään siihen verrattuna, mitä nyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      180
      1216
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1052
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      853
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      76
      830
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      757
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      695
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      580
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe