Tursoilua tutkittu!

täältä tietoa

7

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenni Tuovinen

Toi on Tamperelaisen tutkijan tutkimus ja minusta ihan hyvä. Tutkii se yliopistolaisia ihan samalla tavalla kuin amk:n valinneita.

• YLIOPPILAS

No niin, nähtiinpä taas, että amk:uun menevät ne, jotka eivät oikein pärjää koulussa. Eli PÄÄOSA AMK:N OPPILAISTA ON AMK:SSA KOSKA EI PÄÄSSYT YLIOPISTOON TAI PÄRJÄNNYT YLIOPISTOSSA.

Tottakai tuo kodin koulutustaustakin on tiedetty, mutta nyt oli mukava nähdä siitäkin lisätietoa: älykkyys kun on perinnöllistä, niin akateemisille vanhemmille syntyy fiksumpia lapsia, jotka menevät todennäköisemmin yliopistoon, kuin amk:uun. Huom. tämä kannattaa ottaa huomioon parinvalinnassa, ja ulottaa myös seuraavaan sukupolveen, kannattaa katsoa myös onko tyttö/poikaystäväehdokkaalla paitsi itsellään akateemista koulutusta, myös ehdokkaan vanhemmat: ovatko akateemisia vai eivät, kannattaa katsoa, että tulevista isovanhemmista kaikki olisivat käyneet lukion ja ainakin kaksi (mieluummin kolme) neljästä olisi akateemisesti koulutettu.

• Kalu^2

Jumalauta mua hävettää sun puolesta. Olet vittu surkimus.

• eräs vain

Kerrotko vielä minkä takia akateemisuus tai koulutustausta on niin tärkeä aspekti parinvalinnassa tai ylipäätään elämässä?

Elämässä saattaa olla muutakin arvokasta kuin koulutus, asema tai raha. Huomaat sen sitten (ehkä) kun vähän vanhenet ja elämänkokemusta karttuu. Myönnän kyllä itsekin ajatelleeni lukiossa tuoreena ylioppilaana toisin kuin nykyään. Ammattikoulu oli täynnä luusereita ja hampuuseja, tulevan vaimon tuli olla kaunis älykkö huippuvirassa ja oman työn tietenkin korkeassa asemassa huippupalkoilla, kuinkas muuten.

Armeijassa sitten huomasin että ihmisten luokittelu koulutustausta perusteella ei oikein toimi. Tuleva vaimo on ihan tavallinen lastenhoitaja ja itse työskentelen taloushallinnon parissa vaatimattomalla palkalla eikä valtaa tai sen paremmin asemaakaan ole. En silti osaa valittaa, elämä tuntuu paremmalta kuin koskaan. Työ on kiinnostavaa ja haastavaa, toimeen tulee ihan mukavasti ja kotielämäkin on mallillaan.

• --------

Ei saatana!

• ammattikorkeakoululainen

Ollaan nyt vastaamatta tuon ylioppilaan viesteihin. Tämä viesti viimeistään paljasti, että tyyppi on provoilija. Eiköhän AMK-laiset viisastuta ja jätetä nämä tällaiset provoilijat omaan arvoonsa.

• tutkimuksen aiheena

No johan ovat tursologit olleet vauhdissa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen