valasretket

retku

onko kokemusta norjan tysfjordin valasretkistä?

3

1049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andenes

sori, eipä täällä tunnuta tietävän Tysfjordista.
      Itse olen käynyt Andöyan Andenesista lähtevällä valasretkellä. Se oli kyllä kallis 6 tunnin reissu, olisko ollut jonkin 700 Nok. Oli kyllä järisyttävä elämys nähdä niitä valtavia eläimiä, joilla on isommat aivot kuin ihmisellä.
      Tuntui että planeetallamme asuu älyllisiä olentoja, joihin emme saa mitään kontaktia. Mutta joiden elämää vahingoitamme laivojen tutkasignaaleilla jne.

Valasretkiä ei varmaan järjestetä talvisaikaan. Talvinen Atlantti on armoton, on pimeää miltei koko ajan jne. Muuten Andöya on kyllä kokemisen arvoinen elämys esim jouluna!

Ehkä matkailu - Pohjoismaat - Norja palstalta löytyy enemmän keskustelukavereita aiheesta!

• tipsu

Tysfjord kuulostaa oudolta. Itse olin Andenesissa, tosin jo ihan 90-luvun alussa. Silloin valassafarit olivat vasta alkaneet ja turistimassat vähäiset. Päästiin valastutkijoiden kanssa samaan reissuun. Hieno homma. Ei silloin ollut vielä kovin kallista toisin kuin nyt.

• jykä

Tysfjordista löytyy tietoa osoitteesta www.orca-tysfjord.no ja www.tysfjord-turistsenter.no

Omista kokemuksista voin kertoa myöhemmin, sillä olen menossa Tysfjordiin jouluksi snorklailemaan valaiden sekaan.

Laita sähköpostiosoite niin voin kertoilla matkakuulumiset suoraan kotipostiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1785
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1601
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1454
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1152
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1083
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1036
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe