joutaako skinoren roskiin?

olin tossa muutaman viikon erossa vahvoista antiseptisista finnirasvoista (esim basiron) ja lievä akneni (jonkin verran pieniä punoittavia näppyjä ja isot ihohuokoset, ei isoja mätäpaiseita)alkoi selvästi parantua. Pesin vain kasvoni miedolla puhdistusaineella aamuin illoin ja käytin sekaiholle tarkoitettua kosteusvoidetta. Iho alkoi tuntua todella tasapainoiselta, mattapintaselta muttei kuitenkaan kuivalta, eikä punasia näppyjä ollut enää juuri lainkaan. Halusin kuitenkin eroon lopuistakin näpyistä sekä ennen kaikkea ehkäistä uusien syntymisen. Niinpä pyysin ihotautilääkäriltä skinoren-emulsiovoiteen reseptin, koska kaverini (lievä akne) sai sillä ihonsa todella hyvään kuntoon. Nyt olen käyttänyt skinorenia iltaisin neljän päivän ajan, ja tuntuu kuin koko lupaavasti alkanut kehitys olisi hetkessä valunut täysin hukkaan, iho on täynnä pikkuisia näppylöitä, ja lisäksi sitä kirvelee ja kutittaa sietämättömästi. Samalla iho on alkanut rasvoittua. Kutinan luvattiin kyllä lieventyvän ajan mittaan, mutta lieventyykö samalla myös aineen teho, kuten monet täällä ovat väittäneet? Olen tosiaan käyttäny aiemmin basironia, eikä se ole todellakaan auttanut muuta kuin ehkä yksittäisiin isoihin finneihin, pitemmän päälle vain pahentanut, ja toi skinoren tuntuisi olevan ihan vastaavaa tököttiä ainakin koostumuksensa, hajunsa ja aiheuttamansa ihoreaktioiden perusteella...

Kysymykseni kuuluukin, onko täällä ketään, joka olisi skinorenilla saanut selvää helpotusta lievään akneen? Kannattaako sisukkaasti sietää kutinaa ja kirvelyä ainakin se kuukausi, jonka jälkeen pakkauksessa luvattiin, että selvää paranemista on havaittavissa? Vai heitänkö koko tökötin roskiin ennen kuin ehdin tärvellä naamaani pahemmin? Jotenkin maalaisjärki sanoisi, ettei moisen myrkyn ajaminen kasvoille voi olla pitemmän päälle tervettä...mutta kun kaverin sileä iho todisti muuta...se oli kyllä käynyt ahkerasti myös solariumissa, joten voi olla, että se sai ihon paranemaan. Mulle määrättiin myös valohoitoa 15 kertaa, joten pitäisikö ainakin ensin kattoa mitä se yksinään saa aikaan? Kiitos jo etukäteen kaikille teille, jotka vaivaudutte vastaamaan.
83209
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

vastaa toisiaan, niissä on eri vaikuttava aine!

Äänestä
  • havaitsin sen kyllä itsekin, mutta tuntuvat vaan kovin samanlaisilta silti...oletko itse saanut apua skinorenista?

    Äänestä

laittakaa ylipäätään kokemuksia kyseisestä aineesta, auttoi se sitten tai ei...

Äänestä
  • sitä liki 3 kk.Käytin sitä vahvempaa muotoa.

    Äänestä

Itselleni ihotautilääkäri määräsi Ermysiniä ja Skinorenia.
Kumpikaan ei ole auttanut..
Kohta 2kk takana.

Äänestä

Minulle määrättiin lievän akneen skinorenia, mutta myös muita lääkkeitä yhtä aikaa. Dalacinia, Differiniä, Basiron Washia ja tabletteja. Mutta ihan hyviä tuloksia, vähän päälle kuukauden käyttänyt.

Äänestä
  • Eli tosiaan, Skinorenia mulle määrättiin ensimmäisen kerran melkein kolme vuotta sitten, kun käännyin ihotautilääkärin puoleen huolestuneena iho-ongelmistani. Silloin aiemmin virheettömänä pysynyt iho oli riehaantunut, finnejä oli etenkin leuassa ja kasvon sivuilla, ajattelin että ei kai nyt enää 20-vuotiaana voi tulla aknea, mutta niin vain silloin kävi!
    No, skinoren auttoi aika nopeasti, noin kahdessa kuukaudessa näkyvä muutos ja kun säännöllisesti voidetta käytin niin ihoni sain jopa kauniiseen kuntaan. Vaan odotapas...aina kun yritin luopua voiteesta niin ei tarvinnut odottaa kuin kaksi-kolme viikkoa niin ihoni villiintyi taas ja erit ikäviä mustapäitä syntyi heti.

    Kaksi kuukautta sitten päätin että lähemmäs 3 vuotta jatkunut skinorenin käyttö saa riittää. Alkoi myös tuntua siltä että ihoni oli jo niin tottunut Skinoreniin että vaikka sitä en olisi käyttänytkään ennen kuukautisia sain ne samat finnit kuitenkin eikä voiteella siis tuntunut enää olevan mitään tehoa (kuten melkein kaikki akne-voiteet yms teho on parasta heti alussa, sitte iho alkaa jo tottua rohtoihin). Mitään aknea minulla ei varsinaisesti kuitenkaan ole koskaan ollut, lähinnä hormonaalisia finnejä leuassa ja poskien alueilla, esim otsaani ei ehkä koko elämäni aikana olet tullut finnin finniä!

    Kaksi kuukautta sitten siirryin käyttämään Diane Nova e-pillereitä, ehkäisyn vuoksi sekä iho-ongelmieni korjaamiseksi. Tiedän, DN:sta puhutaan paljon pahaa, mutta ainakin itselleni on ollut ihanaa kun lähemmäs kolmen vuoden ajan jatkunut ihon rasvailu skinorenilla on vihdoin ohitse ja riittää kun nappaan pillerin aamulla. Iho on menossa koko ajan parempaan päin...Lisäksi olen sitä mieltä että jopa vuosia jatkuva skinorenin käyttö ei voi olla iholle hyväksi, sehän mm ohentaa ihoa ja heikentää sen vastustuskykyä auringolle.

    Mutta apua siitä saa kyllä, sen myönnän. Pidemmän päälle jos iho-ongelmat jatkuvat kannattaa kuitenkin miettiä muitakin vaihtoehtoja! =)

    Äänestä

ja ihan ok auttaa...pahimman ongelman on poistanut, muta aivan sileästä ihosta ei ole tietoakaan.
kutina oli alussa AIVAN KAUHEAA , mutta ajan kanssa se kyllä meni ohi....kuivattaa vaan niin pirusti,että kosteusvoidetta on pakko käyttää oikein reilumman päälle(itse käytän aqualan l-rasvaa)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


näppynaama kirjoitti:

olin tossa muutaman viikon erossa vahvoista antiseptisista finnirasvoista (esim basiron) ja lievä akneni (jonkin verran pieniä punoittavia näppyjä ja isot ihohuokoset, ei isoja mätäpaiseita)alkoi selvästi parantua. Pesin vain kasvoni miedolla puhdistusaineella aamuin illoin ja käytin sekaiholle tarkoitettua kosteusvoidetta. Iho alkoi tuntua todella tasapainoiselta, mattapintaselta muttei kuitenkaan kuivalta, eikä punasia näppyjä ollut enää juuri lainkaan. Halusin kuitenkin eroon lopuistakin näpyistä sekä ennen kaikkea ehkäistä uusien syntymisen. Niinpä pyysin ihotautilääkäriltä skinoren-emulsiovoiteen reseptin, koska kaverini (lievä akne) sai sillä ihonsa todella hyvään kuntoon. Nyt olen käyttänyt skinorenia iltaisin neljän päivän ajan, ja tuntuu kuin koko lupaavasti alkanut kehitys olisi hetkessä valunut täysin hukkaan, iho on täynnä pikkuisia näppylöitä, ja lisäksi sitä kirvelee ja kutittaa sietämättömästi. Samalla iho on alkanut rasvoittua. Kutinan luvattiin kyllä lieventyvän ajan mittaan, mutta lieventyykö samalla myös aineen teho, kuten monet täällä ovat väittäneet? Olen tosiaan käyttäny aiemmin basironia, eikä se ole todellakaan auttanut muuta kuin ehkä yksittäisiin isoihin finneihin, pitemmän päälle vain pahentanut, ja toi skinoren tuntuisi olevan ihan vastaavaa tököttiä ainakin koostumuksensa, hajunsa ja aiheuttamansa ihoreaktioiden perusteella...

Kysymykseni kuuluukin, onko täällä ketään, joka olisi skinorenilla saanut selvää helpotusta lievään akneen? Kannattaako sisukkaasti sietää kutinaa ja kirvelyä ainakin se kuukausi, jonka jälkeen pakkauksessa luvattiin, että selvää paranemista on havaittavissa? Vai heitänkö koko tökötin roskiin ennen kuin ehdin tärvellä naamaani pahemmin? Jotenkin maalaisjärki sanoisi, ettei moisen myrkyn ajaminen kasvoille voi olla pitemmän päälle tervettä...mutta kun kaverin sileä iho todisti muuta...se oli kyllä käynyt ahkerasti myös solariumissa, joten voi olla, että se sai ihon paranemaan. Mulle määrättiin myös valohoitoa 15 kertaa, joten pitäisikö ainakin ensin kattoa mitä se yksinään saa aikaan? Kiitos jo etukäteen kaikille teille, jotka vaivaudutte vastaamaan.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu