Saattaapi olla loppuun kuluttu aihe, enkä tarkoitata tätä provona tai halua yleistää...mutta mitä itse olen nähnyt elävät ns. "lemmikkilinnut" pienissä häkeissä, vailla kunnon lentomahdollisuutta ja vailla virikkeitä (ok, undulaateilla ja papukaijoilla yleensä peili orsi). Itse pistin ilmojen nyt yht´äkkiä viillennettyä pihalle talipallon, ja enkä olisi ikinä uskonut kuinka paljon elämää se aiheutti pihapiiriin... tekisi mieli sanoa (ja sanonkin), että jos lintuja haluaa seurata, niin eiköhän jätetä ne "tuontilinnut" eläinkauppoihin (ja täten tuonti hiipuu) ja nautitaan linnuista ikkunalasi, eikä häkinkalterit välissä....
Luonnon linnut
1
251
Vastaukset
- birdy86
niin,valitettavasti noitakin ihmisiä löytyy,mutta ei pidä sanoa että kaikki kohtelisivat lintujaan tuollain,omat lintuni ovat vapaana aamusta iltaan,aamulla ennen töihin menoa otan verhon pois,ja linnut tulevat ulos häkistä ja lentävät niille rakennettuun lintupuuhuun,ja illalla taas menevät häkkiin. minulla siis unduja,neitsikoita. lintupuustaan pitävät paljon visertävät,räkättävät siinä päivät pitkät,käyvät kyllä häkissä aina syömässä. ja tietysti toisilla lintuihmisillä isommat ´papukaijat joutuvat olemaan häkissä vain työajan,koska vapaana lintu voisi tehdä ikävyyksiä. mutta ne ihmiset joiden linnut istuvat vaan häkissä,ja luulevat että undulle riittää peili,orret häkissä,muut lelut ovat väärässä,linnut haluavat lentää. ei se ole linnun elämää istua siellä,linnut ovat myös lemmikeitä eivätkä vain koristeita häkissä.
ja huom! undulaateilla ei saisi edes pitää peiliä,sillä etenkin yksinäiset,tylsistyneet voivat alkaa ruokkia omaa kuvaansa( peiliä),ja jos sitä jatkuu pitempään voivat saada kuputulehduksen ja kuolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121441
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361047- 68974
- 39897
- 69864
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54832Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774