Kertokaa nyt viisaammat mikä on pielessä ja hoidetaanko minua oikein? T4V on 27.5, THS 0. Syön thyroxinia tabletti viitenä päivänä ja kahtena
puolikas. (0,1 mg ) Olen tosi väsynyt. Hyperkalsemia
löydettiin,1,33 arvo. Kalkkia menee liikaa pissaan
ja vereen. Eikö minulle tule osteoporoosi. Ottaako
se kaiken luustostani? Patti oli kaulalla, joka
yrit.punktoida, muttei tullut mitään. Ohutneula-
näytettäkään ei oo otettu.Puolen vuoden kuluttua nyt
menen uudestaan näytille. Pattikin painaa kaulaa!
puolikas. (0,1 mg ) Olen tosi väsynyt. Hyperkalsemia
löydettiin,1,33 arvo. Kalkkia menee liikaa pissaan
ja vereen. Eikö minulle tule osteoporoosi. Ottaako
se kaiken luustostani? Patti oli kaulalla, joka
yrit.punktoida, muttei tullut mitään. Ohutneula-
näytettäkään ei oo otettu.Puolen vuoden kuluttua nyt
menen uudestaan näytille. Pattikin painaa kaulaa!
Vastaukset 9
Vanhimmat
Kyllä lääke on oikea, mutta annos ehkä liian pieni tai sitten se on aloitettu vasta äskettäin, hormoonipitoisuus veressä näkyy vasta 3-4 viikon viiveellä. Itselläni on TSH 0,5 ja silti syön 0,1 mg joka aamu, olen syönyt jo 1 vuoden ajan. Jos TSH ei nouse ja T4v laske, on syytä neuvotella lääkärin kanssa annoksesta. Annos riippuu siitäkin, toimiiko oma kilpparisi lainkaan tai vain vähän. Minulla ei toimi ollenkaan, kun vuosi sitten se "nujerrettiin" radiojodilla kokonaan.
lääke on väärä tai annostus liian iso.
Oireet on raskaasti yliannostuksen puolella. Jos toi viesti on aito. Äkkiä lääkäriin ja annostusta muuttamaan.
T4V pitää olla alle 20, TSH yli 0,4
Nuo sun arvot on vahvasti liikatoiminnan puolella, eli syömäsi tyroksiiniannos on liian iso. Liikatoiminta aiheuttaa mm. tuota hyperkalsemiaa ja altistaa osteoporoosille. Annostusta pienemmäksi vain ja sitten parin kuukauden päästä taas labraan.
kuinka ei lääkäri näe tilannetta. Ehdottomasti lääkityksen pienentäminen.
Yhtyneet laboratorit kilpirauhasarvot
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10461&char=T
Aika vaikeita juttuja.Oon kuitenkin keskussairaala-
tasoisessa hoidossa, joten pitäisi pystyä luotta-
maan hoitoon.
jos tosiaan on oikeesti tuollaiset arovt, pitää lääkäri panna edesvastuuseen jos ei lääkitystä vähennetä. Ei se ongelma täällä korjaanu.
Vaikea uskoa että keskussairaalan lääkäri ei huomaisi että arvot ovat pielessä. Ei kai tämä nyt ole joku pilaviesti?
Ota heti yhteyttä lääkäriin, jos olet ihan oikeasti noilla arvoilla.
aivan niinkuin ilmoittelin.Menen ensiviikolla
yksityiselle lääkäriasemalle vielä tsekattavaksi.
Jospa saisin jotain valaisevaa.
ma menisin yksityiselle HETI. mika vittu teissa on vialla ?? maksaa ?? mita sitten, paljonko maksaa kun kyseessa on oma terveys ??? rahaa saa pankista !! maksaa sitten vaikka takasin kun on terve.
tallaset jutut voe helevetti. En ymmarra laisinkaan.