Mummeli on kova jätkä!

Kun saan päähäni tehdä jotakin niin sen pitää tapahtua välittömästi, vaikka vaikuttaisi mahdottomalle yritykselle!
Tänään halusin siirtää yhden kirjahyllyn yläkerrasta alakertaan.
Viikonloppuisin on kyllä miehistä apua mutta en jaksanut odottaa vaan päätin kokeilla selviänkö puuhasta itse.
Tyhjensin kirjahyllyn ja sain nujutettua maton hyllyn toiseen päähän.
Sitten kohotin hyllyn toista päätä ja helpostihan hylly liikkui räsymaton avulla parkettia pitkin!
Olin hakenut pari lankkua rappuun, keikautin hyllyn syrjälleen lankkujen päälle ja annoin hyllyn laskea mäkeä alakertaan.
Siellä taas sama "mattomoottori" hyllyn päähän ja pikkuhiljaa paikoilleen uuteen olinpaikkaansa.

Siitä rohkaistuneena päätin siirtää auton talvirenkaat alakerran varastosta auton peräkonttiin, koska aion vaihtaa ne uusiin renkaisiin viikolla.
Renkaat on aika painavat, mutta keksin että voin pyörittää ne takapihan puolelle rinteeseen ja ajan auton rinnekadun puolelle ja nostelen renkaat sieltä autoon. Niin säästyin hinaamasta renkaat ensin yläkertaan ja talon edessä olevaan autoon.

Maasta se pienikin ponnistaa!

7

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iili

...eivät tunne edes tuota mattotemppua? Sillä pelin minä olen aina siirtänyt huonekaluja. Opin sen lapsena äidiltäni. Töissä tulin maininneksi siitä joskus, ja minua pidettiin lähinnä vinksahtaneena.

• vähävoimainen

Jouduin kerran käyttämään tuota mattotemppua vähän erilaiseen tarkoitukseen. Äitini eli viimeisiä kuukausiaan ja hän ei päässyt enää juuri liikkeelle. Olin kahden äitini kanssa ja vessa oli toisessa päässä taloa. Äitini painoi noin 80 kg ja minä alle 50 kg. Jokin konsti piti yrittää keksiä. Matolla sain sitten raahattua äitini ko paikkaan ja vielä jollain ihme sisulla vielä pöntöllekin. Ja samalla kyydillä takaisin vuoteeseen.

• näin se on

selviää yksin ja ei se voima vaan tekniikka.Eli hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

• ElinaS

Minulla mikään huonekalu ei ole kauaa samassa paikassa joten matot, patalaput ja villasukat ovat käytössä. Enhän etukäteen tiedä, onko sohvalle suunnittelelemani paikka sopiva, joten paras yksikseen riittailla. Yritän muistaa huonekaluja ostaessani, että niiden siirto on oltava kohtuullisen vaivatonta.
      Betoniseinien poraaminen onkin toinen juttu. Nytkin on lamppuja&hyllyjä laittamatta. On kai ostettava porakone ja opeteltava uudelleen sen käyttö. 20 v. meni porailematta.

• a-woman1

...siirtelen. Pianon siirron jälkeen sitten sain selkääni pysyvän pakotuksen :( . Oli nääs kynnys matkalla; sen yli ei liukunut rullien eikä matonkaan kanssa, piti nostaa ensin toinen ja sitten toinen pää. Mutta ei voi mitään; yksin eläjän on keksittävä ja osattava konstit itse!

• Kävin Jyskistä ostamassa tuoli,sehän täytyi myös itse koota.Tälläinen 5-pyöräinen työtuoli.Hyvä tässä on istua ja naputella konetta.
      HYvä me Mummelit.

• Tyynentyttö

Huonekalujen paikka siirtyy meilläkin niin tiiviiseen tahtiin että mies kerran vihjaisi jonkun aviomiehen Amerikassa saaneen avioeron sillä perusteella ettei huonekalut pysyneet paikoillaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      152
      14476
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      36
      8307
    3. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      48
      6072
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      168
      5670
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4447
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      65
      4304
    7. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      24
      3960
    8. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3730
    9. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      29
      3627
    10. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      32
      3335
    Aihe