Farkkumallinen 240GLi tulossa itelle. Millanen ajettava, onko paljon vikoja? Entä moottorin kestävyys?(tehoa näytti olevan n. 118hv) Auto on vuosimallia -89 ja ajokilometrejä 390tkm.
240GLi
7
2374
Vastaukset
- Volvoilija
Kone kestää vielä 100-200.000 km ilman remonttia. Älä erehdy vaihtamaan öljyjä yli 10.000 km välein niinkuin nykyöljyillä suositellaan. Vihdelaatikko saattaa olla vielä alkuperäinen, se kun kestää.
- Putte
Iselläni on samanlainen -88 vuosimallia. On kyllä
pirun kestävä auto kaikinpuolin. Erinomainen ajettava maantiellä, kaupungissa raskas ja kömpelö varsinkin kun omassani ei ole ohjaustehostinta. Ainoa miinus autosta on toi
ruokahalu. Syö kaupungissa ohjekirjan mukaan 13,0
litraa sadalla. Siihen kun lisää vielä raskaan
jalan ja kylmän koneen, niin 25 ei tee tiukkaakaan. - -84 240 DL
Putte kirjoitti:
Iselläni on samanlainen -88 vuosimallia. On kyllä
pirun kestävä auto kaikinpuolin. Erinomainen ajettava maantiellä, kaupungissa raskas ja kömpelö varsinkin kun omassani ei ole ohjaustehostinta. Ainoa miinus autosta on toi
ruokahalu. Syö kaupungissa ohjekirjan mukaan 13,0
litraa sadalla. Siihen kun lisää vielä raskaan
jalan ja kylmän koneen, niin 25 ei tee tiukkaakaan.Autossa oli muistaakseni B19K (kahden litran kaasutinkone kuitenkin), vaihteita vain neljä eikä ohjaustehostinta.
En ymmärrä tuota mainintaasi kaupunkiajon kankeudesta (no kuluneilla kesärenkailla ehkä vähän raskas ;-), mutta nykyisin on vaikea löytää yhtä ketterästi kääntyvää (etuveto) autoa. Vaikka 240:ssä oli pituutta reilusti enemmän se kääntyi paljon pienemmässä tilassa kuin nykyinen 3-Golfini.
Bensaa vei vähimmillään ihan reippaassa(kin) maatieajossa n. 8 l/100 km ja talvella sitten kaupunkipyörityksessä piti tankata 400 km välein = 14 l /100 km. Kulutus on siis paljon kiinni ajotavasta.
Ruiskukone ja 5 vaihdetta vie varmaan vähemmän kuin tuo omani. Noissa uudemmissa malleissa on kaikissa ohjaustehostinkin.
Alkuperäisen viestin kirjoittajalle, teit hyvän valinnan. Minun meni vaihtoon, kun en ruostesuojauttanut ja helmat alkoi pehmetä tuossa 300 000 km / 12 vuotta paikkeilla. Samoin nokka-akselin hammashihna kannattaa vaihtaa ohjeiden mukaisesti, ei meinaan mulla kestänyt kuin 180 000 km ja olisi pitänyt vaihtaa 80 000 km välein, no sehän maksoi vain 3 000 mummoa.
- paras on amazon
Mulla on ollu 2 volvoo ja vaihdoin ainoastaan sen takia pois et bensaa palaa ihan 70 luvun malliin.mun päiväajot on nyt noin 120km ja voit kuvitella sitä määrää volvolla nyky bensan hinnoilla.Muuten se peli on auto isolla A.lla!!!siinä on sitä ruotsin kauden jykevyyttä ja kaikki osat on tehty kestämään.jos ajat vähän ja haluat että autosi toimii pommin varmasti nii osta pois!!!!
- oh god
...pakollisia kysymyksiä:) Miten auto liikkuu tuolla koneella? 87kw ei ihan huonolta kuulosta(2.3ssa taisi olla vähemmän tehoa). Tiedän kyllä, että mikään tykki ei ole kysymyksessä, mutta jääkö jalkoihinkaan?:) Ja onkohan ihan vastaavanlaisesta autosta bensankulutuslukemia talvelta?
Ja kyllä auto todella on tulossa, hyväkuntoisuus ja se, että auto rekisteröity seitsemälle ratkaisi:)
- BCS-130
Hankin itse keväällä kakkosautoksi 240 Gli STW -87:n ja olen ollut tyytyväinen autoon.Ensinnäkin hankintahinta edullinen, osia helposti/halvalla saatavana ja tilaa/kantavuutta riittävästi.Tärkeä kriteeri oli myös se että korjaukset ja huoltotyöt on helppo tehdä itse, konehuoneessa on hyvin tilaa eikä sähköt ym. jutut ole liian monimutkaisia.Polttoaineen kulutuksen ratkaisee tíetysti pitkälti ajotapa.Itselläni yhdistetty kulutus kympin paikkeilla/100 km.Onhan 200-sarjalaisten tekniikka vahvaa ja tehty Pohjolan oloihin.Ja peltiäkin on ympärillä eri lailla kun japanilaisissa "foliolla" päällystetyissä kulkuneuvoissa.Taisipa 240 pärjätä Ilta-Sanomien tekemässä tutkimuksessa turvallisuutensa puolesta todella hyvin.
Nyt on haussa harraste-Volvoksi Amazon,PV tai Duett...Että sen verran tauti tarttui. - 240 rulez
Minulla oli kaksi erilaista 240-sarjan Volvoa ja molemmat erittäin hyviä autoja. Vakavia tyyppivikoja ei ole. Pahin ongelma on ruostuva pelti. Muuten erittäin helppo korjata ja huoltaa.
Erinomainen ajettava ja etenkin talviominaisuudet suorastaan loistavia nykyautoihin verrattuna. Suunniteltu suomen olosuhteisiin.
Ostaisin uuden jos sellaisen vielä saisi volvo kaupasta. Sen verran monta kertaa päässyt itku uudempien volvojen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23945218Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325986SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32415663Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16510792Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3010113Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369551Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858478Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426824Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2216476