kaikkea mitä kani syö

kokeiltu

ja tässäpä niistä eksoottisimpia:

- puurohiutaleita
- sipulia
- koiranputkea
- kuivakukkaa
- sitruunaa
- puolukan lehtiä
- männyn neulasia
- toisen kanin papanoita
- matikanvihkoa
- kaiuttimenjohtoa
- hämähäkin seittiä
- koivun lehtiä
- sokeria
- piparitaikinaa
- omaa turkkiaan
- sammalta
- herkkutattia

kanini on nyt 5v - vanhus, ja elämä maittaa sille paremmin kuin koskaan ;) sillä on aina ollut tapana maistaa kaikkea ;)

25

6429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä 9.v ja osku kani.

      Saako kani syödä vaahteran lehtiä? Kun ukkini antoi niitä sille muutaman ja SE ON VIELÄ KÄÄPIÖKANI.

      • seesee

        Sokeria? Piparkakkutaikinaa?


      • luppanapuppana

        ei vaahtera ole myrkyllistä, mutta älä anna mitää noista alkuperäisen kirjoittajan antamista, paitsi puolukkaa..


      • Rebe ja Minni<3

        Saa antaa (: Itsekkin olen antanut vielä jopa kun kani oli 5kk (: Eikä kani ollut moksiskaan ja kasvattajakin oli antanut (:


    • rusina&lt;3

      hä?? koiran putkia?? eikö ne ole vaarallisia...ainakin olen kuullut niin!! en sitten tiedä jos se onkin ihan syötävää kanille! vai???

      • ...

        oma kanini syö niitä mielellään


    • luppanapuppana

      Mitään noista paitsi koivun ja puolukan lehtiä voi antaa.
      Ihme, että kani on vielä hengissä.
      Mahtaa olla mukavat mahanpurut..

      • mä 9.v

        kiitos paljon nevoista eli siitä vaahtera jutusta


    • m1nk4

      mun kanit syö kaikkea mahollista paitsi kaupanruokia eikä ne ole siihen vielä mitään sanoneet ja mun kavereittenkin kanit syö kaikkee muuta kun kaupanpöperöä, keitosta puuroon ja keikkeen koti ruokaan ja ne ei suostu suömään mitään kaupan kuiva muonaa!

    • hande

      kanille ei sais antaa sitrushedelmiä eikä makeisia. :)

    • KaniFanii

      Saako kanille antaa salaattia joka päivä? (minun kani rakastaa sitä:D)

    • tania78

      Minulla oli aikoinaan kani joka olisi varmaan syönyt ihan mitä sille olisin tarjonnut.
      Nykyinen nirppanokka saa halvauksen jos tarjoan jotain "outoa" kuten banaania tai mansikkaa. (mulkoilee vielä puoli tuntia halveksuvasti )
      Hänen suurin herkkunsa on basilika. Yllättävää kyllä sillä basilika on kuitenkin voimakastuoksuinen ja makuinen yrtti... Persilia tai tilli ei kelpaa.
      Hassu setä sanon minä.

      Mutta tosiasiana jos omistaa kanin, joka olisi valmis syömään kaiken ei kannata antaa !!! Ei vaikka kani kuinka sitä haluaisi.
      Salaattia voi syöttää päivittäin osana muuta tuoreravintoa.

    • hupunen

      Niin minkä puiden oksia saa antaa kanille? Koivun? Omenapuun? Ja ruohoa saa vissiin syödä niin paljon kuin haluaa? Kiitos vastauksesta jo etukäteen! :)

    • ohoghohogo

      Ei mitään noista saa antaa kanille!

    • kania hankkimas

      kauheet paineet! mä oon hankkimas kania ja en tiä mitä sille syöttää:)

      • jiojoe

        Hanki eka kanitietoa ennen kun kanin hankit. Googleen hakua kanin ruokinnasta. Kaneista on varmasti kuollut sen takia, ettei ole osattu uudessa kodissa ruokkia oikein. Ei vaikka sitä kaikista tärkeintä eli kuivaa heinää ole tarjottu ruuaksi lainkaan. Osa kaninomistajista on jopa poistanut kuivanheinän kokonaan kanin ruokavaliosta koska mukamas kani ei ole heinää syönyt ja se on vÄÄRIN. Heinän syöntiin vaikuttaa muiden ruokien määrä, jos vaikka tuoreruokaa annetaan liikaa niin heinän syönti vähenee ja se merkitsee kanin terveydelle jopa katastrofia.

        ottakkee selvää mitä lemmikeille syötellään, miten niitä hoidellaan ja millaisia ne ovat yleensäkin. mäkin selvitin gerbiilien taustoja ennen kun kaverilta ne kotia tarjouduin ottamaan. ei ollut iso vaiva ;)


      • Tollot

        Tiedän vastaukseni tulevan reippaasti myöhässä, mutta siltä varalta, että joku tästä keslustelusta vielä joskus katsoo vinkkejä: Usein kasvattajilta saa ruokintaohjeet. Kanit eivät tarvitse joka päivä eri ruokaa. Riittää, että niillä on heinää, kasvattajan suosittelemaa kuivaruokaa ja hiukan salaattia tai kurkkua.


    • ihh

      Kanit syö myös paskaa!!!!!!! Varsinki aamupaskaa! NAM!

    • einäin-.-

      Ja ei muuten todellakaan saa sokeria eikä sitruunaa syöttää kaneille...!!!>:(

    • canccu

      Mun kanini syö ihan kaikkea paitsi eläinkaupan kaninherkkuja........
      jos se edes kuulee sipsi-tai karkkipussin rapinaa se hyppää suoraa sohvalle tai pöydälle tai missä ikinä pussi sijaitseekaan ja syöksyy pussiin pää edellä ja ns varastaa ihmisten herkkuja vaikka tiedän etteivät nuo ole sille lainkaan soveliasta syötävää niin ei sitä aina ehdi estääkään.... toisekseen tuo jänönen on kiipeillyt tuolin kautta keittiötasolle syömään kuorineen päivineen appelsiineja kun silmä on välttänyt. että ei voi aina omistajaakaan sinänsä syyttää kanien kummallisista ruokakokeiluista...

    • valaan pippeli

      Mä löysin pihalta rusakon se käveklin mun luo niinku ihminen sillä oli käsilaukku ja huulipunaa.. Mut sit se valas tuli ja söi sen mä pelastin sen kanin ja mepussattiin nii no mut se syö ruohoo,pippuria,suolaa,stilii,mun kamui,mua ja VALAITA!Sitten koitti munimisen aika me muni 29 munaa mä söin niistä 3 sit niitä jöi 26! Mut minä ja mun kamut ollaa myös löydetty musta iso pyllyinen possu se oli musta se tykkäsi mun kamusta ne rakastu ja sit niillä synty munia eli pienii lampaita (te varmaa ihmettelette miks kirjoittelen tälläsii) Mut on pakko koska mulla on velvollisuun olla sen valaan pitkän makkaran kanssa! Niin nytten siirrytään asiaan ! Mun kani syö
      RUOHOA
      PORKKANAA
      LEIPÄÄ
      KANOJA JA MUA!

    • ölmsöfb
    • qwerzy

      ei kanillle saa antaa tai se ei syö
      ainakaan matikan vihkoa vaan nakertelee sitä vaan
      ja kaikki on täyttä ******

    • SaksalaisiaRomuja
    • Anonyymi

      SIPULIA EI SAA ANTAA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe