ja tässäpä niistä eksoottisimpia:
- puurohiutaleita
- sipulia
- koiranputkea
- kuivakukkaa
- sitruunaa
- puolukan lehtiä
- männyn neulasia
- toisen kanin papanoita
- matikanvihkoa
- kaiuttimenjohtoa
- hämähäkin seittiä
- koivun lehtiä
- sokeria
- piparitaikinaa
- omaa turkkiaan
- sammalta
- herkkutattia
kanini on nyt 5v - vanhus, ja elämä maittaa sille paremmin kuin koskaan ;) sillä on aina ollut tapana maistaa kaikkea ;)
kaikkea mitä kani syö
25
6900
Vastaukset
- mä 9.v ja osku kani.
Saako kani syödä vaahteran lehtiä? Kun ukkini antoi niitä sille muutaman ja SE ON VIELÄ KÄÄPIÖKANI.
- seesee
Sokeria? Piparkakkutaikinaa?
- luppanapuppana
ei vaahtera ole myrkyllistä, mutta älä anna mitää noista alkuperäisen kirjoittajan antamista, paitsi puolukkaa..
- Rebe ja Minni<3
Saa antaa (: Itsekkin olen antanut vielä jopa kun kani oli 5kk (: Eikä kani ollut moksiskaan ja kasvattajakin oli antanut (:
- rusina<3
hä?? koiran putkia?? eikö ne ole vaarallisia...ainakin olen kuullut niin!! en sitten tiedä jos se onkin ihan syötävää kanille! vai???
- ...
oma kanini syö niitä mielellään
- luppanapuppana
Mitään noista paitsi koivun ja puolukan lehtiä voi antaa.
Ihme, että kani on vielä hengissä.
Mahtaa olla mukavat mahanpurut..- mä 9.v
kiitos paljon nevoista eli siitä vaahtera jutusta
- m1nk4
mun kanit syö kaikkea mahollista paitsi kaupanruokia eikä ne ole siihen vielä mitään sanoneet ja mun kavereittenkin kanit syö kaikkee muuta kun kaupanpöperöä, keitosta puuroon ja keikkeen koti ruokaan ja ne ei suostu suömään mitään kaupan kuiva muonaa!
- hande
kanille ei sais antaa sitrushedelmiä eikä makeisia. :)
- KaniFanii
Saako kanille antaa salaattia joka päivä? (minun kani rakastaa sitä:D)
- tania78
Minulla oli aikoinaan kani joka olisi varmaan syönyt ihan mitä sille olisin tarjonnut.
Nykyinen nirppanokka saa halvauksen jos tarjoan jotain "outoa" kuten banaania tai mansikkaa. (mulkoilee vielä puoli tuntia halveksuvasti )
Hänen suurin herkkunsa on basilika. Yllättävää kyllä sillä basilika on kuitenkin voimakastuoksuinen ja makuinen yrtti... Persilia tai tilli ei kelpaa.
Hassu setä sanon minä.
Mutta tosiasiana jos omistaa kanin, joka olisi valmis syömään kaiken ei kannata antaa !!! Ei vaikka kani kuinka sitä haluaisi.
Salaattia voi syöttää päivittäin osana muuta tuoreravintoa. - hupunen
Niin minkä puiden oksia saa antaa kanille? Koivun? Omenapuun? Ja ruohoa saa vissiin syödä niin paljon kuin haluaa? Kiitos vastauksesta jo etukäteen! :)
- ohoghohogo
Ei mitään noista saa antaa kanille!
- kania hankkimas
kauheet paineet! mä oon hankkimas kania ja en tiä mitä sille syöttää:)
- jiojoe
Hanki eka kanitietoa ennen kun kanin hankit. Googleen hakua kanin ruokinnasta. Kaneista on varmasti kuollut sen takia, ettei ole osattu uudessa kodissa ruokkia oikein. Ei vaikka sitä kaikista tärkeintä eli kuivaa heinää ole tarjottu ruuaksi lainkaan. Osa kaninomistajista on jopa poistanut kuivanheinän kokonaan kanin ruokavaliosta koska mukamas kani ei ole heinää syönyt ja se on vÄÄRIN. Heinän syöntiin vaikuttaa muiden ruokien määrä, jos vaikka tuoreruokaa annetaan liikaa niin heinän syönti vähenee ja se merkitsee kanin terveydelle jopa katastrofia.
ottakkee selvää mitä lemmikeille syötellään, miten niitä hoidellaan ja millaisia ne ovat yleensäkin. mäkin selvitin gerbiilien taustoja ennen kun kaverilta ne kotia tarjouduin ottamaan. ei ollut iso vaiva ;) - Tollot
Tiedän vastaukseni tulevan reippaasti myöhässä, mutta siltä varalta, että joku tästä keslustelusta vielä joskus katsoo vinkkejä: Usein kasvattajilta saa ruokintaohjeet. Kanit eivät tarvitse joka päivä eri ruokaa. Riittää, että niillä on heinää, kasvattajan suosittelemaa kuivaruokaa ja hiukan salaattia tai kurkkua.
- ihh
Kanit syö myös paskaa!!!!!!! Varsinki aamupaskaa! NAM!
- einäin-.-
Ja ei muuten todellakaan saa sokeria eikä sitruunaa syöttää kaneille...!!!>:(
- canccu
Mun kanini syö ihan kaikkea paitsi eläinkaupan kaninherkkuja........
jos se edes kuulee sipsi-tai karkkipussin rapinaa se hyppää suoraa sohvalle tai pöydälle tai missä ikinä pussi sijaitseekaan ja syöksyy pussiin pää edellä ja ns varastaa ihmisten herkkuja vaikka tiedän etteivät nuo ole sille lainkaan soveliasta syötävää niin ei sitä aina ehdi estääkään.... toisekseen tuo jänönen on kiipeillyt tuolin kautta keittiötasolle syömään kuorineen päivineen appelsiineja kun silmä on välttänyt. että ei voi aina omistajaakaan sinänsä syyttää kanien kummallisista ruokakokeiluista... - valaan pippeli
Mä löysin pihalta rusakon se käveklin mun luo niinku ihminen sillä oli käsilaukku ja huulipunaa.. Mut sit se valas tuli ja söi sen mä pelastin sen kanin ja mepussattiin nii no mut se syö ruohoo,pippuria,suolaa,stilii,mun kamui,mua ja VALAITA!Sitten koitti munimisen aika me muni 29 munaa mä söin niistä 3 sit niitä jöi 26! Mut minä ja mun kamut ollaa myös löydetty musta iso pyllyinen possu se oli musta se tykkäsi mun kamusta ne rakastu ja sit niillä synty munia eli pienii lampaita (te varmaa ihmettelette miks kirjoittelen tälläsii) Mut on pakko koska mulla on velvollisuun olla sen valaan pitkän makkaran kanssa! Niin nytten siirrytään asiaan ! Mun kani syö
RUOHOA
PORKKANAA
LEIPÄÄ
KANOJA JA MUA! - qwerzy
ei kanillle saa antaa tai se ei syö
ainakaan matikan vihkoa vaan nakertelee sitä vaan
ja kaikki on täyttä ****** - SaksalaisiaRomuja
Itse tykkään kaniinin lihasta! :)
Ekologistakin on...
https://yle.fi/uutiset/3-8286010 - Anonyymi
SIPULIA EI SAA ANTAA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422866Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302529Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362428Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202367Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421782Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241325Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741099
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017