Oma kokemukseni Avensiksesta vm 2005

Erkkki

Olen omistanut seuraavat autot:
- Mazda 323F 1.6 vm 89
- Opel Astra 1.6 vm 98
- Opel Astra Farmari 1.8 vm 99
- Ford Mondeo 20 GT vm 97
- Toyota Avensis 1.6 98
- Toyota Avensis Farmari 1.8 VVT-i vm 01 (nykyinen auto)

Ajoin uutta (paljon parjattua) Avensis Farmari 1.6 VVT-i vm 2005.

Oli kyllä hyvä ajaa, ihmettelen kyllä niitä kommentteja jotka parjaavat auton ajettavuutta.

Ratti jopa palautti mutkassa ja rattiin ei tuntunut mitään tien epätasaisuuksia tai tärinöitä edes 150 kmhn vauhdissa.

1.6 oli ärhäkkä peli, ihmeen ärhäkkä, piti ihan tarkistaa että onko autossa todella 1.6 kone.

Rengasäänetkään eivät olleet kummoisia, ihan normaalit sanoisin vaikka renkaina tosiaan 205/55-16.

Sisusta mukavan "eurooppalainen", penkit mukavat ja muodokkaat ja mukava ratti.

Ei voi kuin suositella.

Tämä oli minun mielipiteeni, muut saa olla eri mieltä.

37

7136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koeaja

      tuntuuhan se kohtalaiselta jos ei ole vertailukohtaa muuta kuin vanha avensis.

      • se tuntui

        Mulla omana autona Focus, jota moni hehkuttaa yhdeksi parhaimmista ajettavuuden osalta ja varsin ohjaustuntuman osalta. Jos saisin valita pitkälle matkalle uuden Avensiksen ja Focuksen väliltä, niin Avensiksella lähtisin matkaan.


      • talvikelejä
        se tuntui kirjoitti:

        Mulla omana autona Focus, jota moni hehkuttaa yhdeksi parhaimmista ajettavuuden osalta ja varsin ohjaustuntuman osalta. Jos saisin valita pitkälle matkalle uuden Avensiksen ja Focuksen väliltä, niin Avensiksella lähtisin matkaan.

        Mieli saattaa muuttua. Yhden, ainoan ja viimeisen talven kokemuksella uudesta Avesta. Kiitos riittää.


      • viime
        talvikelejä kirjoitti:

        Mieli saattaa muuttua. Yhden, ainoan ja viimeisen talven kokemuksella uudesta Avesta. Kiitos riittää.

        Mä ajoin kaverini avensiksella useamman sata kilometriä ja juuri talvikeleillä. Tällöin vain vahvistui se, että jätttäisin meluavan focukseni kotiin. Ave oli nastarenkailla huomattavasti hiljaisempi ja muutenkin mukavampi ajaa kuin oma focukseni.


      • autoja
        viime kirjoitti:

        Mä ajoin kaverini avensiksella useamman sata kilometriä ja juuri talvikeleillä. Tällöin vain vahvistui se, että jätttäisin meluavan focukseni kotiin. Ave oli nastarenkailla huomattavasti hiljaisempi ja muutenkin mukavampi ajaa kuin oma focukseni.

        Onhan Avensis isomman luokan autokin. Tietysti sen pitäisikin olla tukevampi ja hiljaisempi. Focus ei ole edes omassa luokassaan hiljainen, ennemminkin päin vastoin.


      • Caesar
        talvikelejä kirjoitti:

        Mieli saattaa muuttua. Yhden, ainoan ja viimeisen talven kokemuksella uudesta Avesta. Kiitos riittää.

        mutta kahden talven kokemuksella luistonestolla ja vsc:lla varustetulla kaksilitraisella plus kitkarengastuksella voin sanoa että talvella meno vain paranee. Ovat hintansa väärtejä nuo sähköiset ajon hallintavermeet.

        Tosiasiahan on että nämä ajettavuuskirjoittelijat joko provosoivat toistellen autolehtien yksittäisiä kontekstistaan irrotettuja lauseita tai omia parin vuosikymmenen takaisia kokemuksiaan, ilman omakohtaista kokemusta koko ajettavuudesta. Tai sitten ovat lietsoneet itsensä johonkin outoon ajettavuuspsykoosiin jolla mahdollisesti puolustelevat omia, sisimmässään joltakin kantilta kaduttavia hankintojaan.

        Ajettavuus lienee ensinnäkin makuasia (vrt. vaikka jenkkilän erilaiset mieltymykset eurooppaan nähden). Ehkä Toyotan ajettavuus ei ole ajoneuvoluokkiensa parhain (jollakin kriteerillä) kuten itse asiassa noissa lehtiartikkeleissakin usein on sanottu, mutta jos sinä jotakin isompaa huomautettavaa olisi, tuskin esim. Toyota olisi jokaisen edustamansa luokan myynti- ja tyytyäisyystilastojen keulilla.


      • sol 1.6
        autoja kirjoitti:

        Onhan Avensis isomman luokan autokin. Tietysti sen pitäisikin olla tukevampi ja hiljaisempi. Focus ei ole edes omassa luokassaan hiljainen, ennemminkin päin vastoin.

        Toinen uusikoppanen 1,6 Avensis menossa, ensimmäinen oli terra nykyinen sol. Ennen näitä Saab ja Volvo. Yhteensä 70000km kokemusta Avesta, ei ole pahaa sanottavaa ajettavuudesta. Laitoin 195/65-15 renkaat terraan ja täytyy sanoa että ajettavuus vaan parani, samaten melu pieneni. Ensiasennusrenkaat ovat kokoa 205/55-16.


      • ovat
        autoja kirjoitti:

        Onhan Avensis isomman luokan autokin. Tietysti sen pitäisikin olla tukevampi ja hiljaisempi. Focus ei ole edes omassa luokassaan hiljainen, ennemminkin päin vastoin.

        Toki ovat eriluokan autoja, mutta väität että avensis on tukevampi ajaa kuin focus, niin focuksen ajamisen täytyy olla sitten yhtä tuskaa, kun avensis on huono. Miten ihmiset voivat ylipäänsä focuksella sitten ajaa, jos kerran Avensiksella ajaminen on niin hirveää, kuten näissä viesteissä täältä lukee?


      • on varmaan totuus?
        ovat kirjoitti:

        Toki ovat eriluokan autoja, mutta väität että avensis on tukevampi ajaa kuin focus, niin focuksen ajamisen täytyy olla sitten yhtä tuskaa, kun avensis on huono. Miten ihmiset voivat ylipäänsä focuksella sitten ajaa, jos kerran Avensiksella ajaminen on niin hirveää, kuten näissä viesteissä täältä lukee?

        "jos kerran Avensiksella ajaminen on niin hirveää, kuten näissä viesteissä täältä lukee".
        Jos näitä viestejä tosissaan ottaa niin onnea sitten vaan valitsemallaan tiellä. Taannoin mm. joku kirjoitti pyhässä raivossa sivutolkulla uuden Corollan kauhesta ajettavuudesta ja meni lopuksi möläyttämään että omat kokemukset ko.autosta ovat 80-luvulta ja ei kyllä enää ikinä koko vehkeeseen suostu koskemaan.


      • niin, että...
        Caesar kirjoitti:

        mutta kahden talven kokemuksella luistonestolla ja vsc:lla varustetulla kaksilitraisella plus kitkarengastuksella voin sanoa että talvella meno vain paranee. Ovat hintansa väärtejä nuo sähköiset ajon hallintavermeet.

        Tosiasiahan on että nämä ajettavuuskirjoittelijat joko provosoivat toistellen autolehtien yksittäisiä kontekstistaan irrotettuja lauseita tai omia parin vuosikymmenen takaisia kokemuksiaan, ilman omakohtaista kokemusta koko ajettavuudesta. Tai sitten ovat lietsoneet itsensä johonkin outoon ajettavuuspsykoosiin jolla mahdollisesti puolustelevat omia, sisimmässään joltakin kantilta kaduttavia hankintojaan.

        Ajettavuus lienee ensinnäkin makuasia (vrt. vaikka jenkkilän erilaiset mieltymykset eurooppaan nähden). Ehkä Toyotan ajettavuus ei ole ajoneuvoluokkiensa parhain (jollakin kriteerillä) kuten itse asiassa noissa lehtiartikkeleissakin usein on sanottu, mutta jos sinä jotakin isompaa huomautettavaa olisi, tuskin esim. Toyota olisi jokaisen edustamansa luokan myynti- ja tyytyäisyystilastojen keulilla.

        Tuo 2-litrainen on ajettavuudeltaan ihan ok eli minusta silloin voisi sanoa että se on
        "eurooppalaisella tasolla". Kun taasen nuo pienemmillä koneilla olevat ovat sillä kuuluisalla sähköisellä tehostimella joka tekee ajamisesta "mielenkiintoisen kokemuksen" talvella.

        Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, että autossa on jotain alustassa pielessä jos sitä täytyy parantaa noilla ajovakautus- tms. systeemeillä!


      • sitten
        niin, että... kirjoitti:

        Tuo 2-litrainen on ajettavuudeltaan ihan ok eli minusta silloin voisi sanoa että se on
        "eurooppalaisella tasolla". Kun taasen nuo pienemmillä koneilla olevat ovat sillä kuuluisalla sähköisellä tehostimella joka tekee ajamisesta "mielenkiintoisen kokemuksen" talvella.

        Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, että autossa on jotain alustassa pielessä jos sitä täytyy parantaa noilla ajovakautus- tms. systeemeillä!

        Liekkö sitten kaikissa uusissa autoissa jotain pielessä alustassa, kun lähes kaikkiin saa ajovakaudenhallintajärjestelmän ja moniin se tulee vakiona?


      • farkku -04
        Caesar kirjoitti:

        mutta kahden talven kokemuksella luistonestolla ja vsc:lla varustetulla kaksilitraisella plus kitkarengastuksella voin sanoa että talvella meno vain paranee. Ovat hintansa väärtejä nuo sähköiset ajon hallintavermeet.

        Tosiasiahan on että nämä ajettavuuskirjoittelijat joko provosoivat toistellen autolehtien yksittäisiä kontekstistaan irrotettuja lauseita tai omia parin vuosikymmenen takaisia kokemuksiaan, ilman omakohtaista kokemusta koko ajettavuudesta. Tai sitten ovat lietsoneet itsensä johonkin outoon ajettavuuspsykoosiin jolla mahdollisesti puolustelevat omia, sisimmässään joltakin kantilta kaduttavia hankintojaan.

        Ajettavuus lienee ensinnäkin makuasia (vrt. vaikka jenkkilän erilaiset mieltymykset eurooppaan nähden). Ehkä Toyotan ajettavuus ei ole ajoneuvoluokkiensa parhain (jollakin kriteerillä) kuten itse asiassa noissa lehtiartikkeleissakin usein on sanottu, mutta jos sinä jotakin isompaa huomautettavaa olisi, tuskin esim. Toyota olisi jokaisen edustamansa luokan myynti- ja tyytyäisyystilastojen keulilla.

        ilman ajonhallintaa (mahtaako tähän vielä saadakaan) on kyseinen auto. Ajo-ongelmat ovat todellisia. Lukuisat pikkuviat vielä jotenkin sietää, samoin rengasmelun, mutta autosta ei saa suuntavakaata millään virityksillä. Kesäoloissa ajetut testit eivät kerro yhtään mitään auton todellisista ominaisuuksista. Aven epävarma ajotuntuma muistuttaa aiemmista autoistani lähinnä -88 626:ta. Lapin reissuilla on melkein väsyneempi ajamisesta kuin hiihtämisestä. Mielestäni ajettavuus ei ole vähääkään makuasia, sopeutuminen ja kipukynnys kylläkin vaihtelevat.

        Kritiikin projisointi on typerää. Kovin hanakasti aletaan puolustautua parjaamalla moitteiden esittäjää asian sijasta. Kumma juttu.


      • Caesar
        niin, että... kirjoitti:

        Tuo 2-litrainen on ajettavuudeltaan ihan ok eli minusta silloin voisi sanoa että se on
        "eurooppalaisella tasolla". Kun taasen nuo pienemmillä koneilla olevat ovat sillä kuuluisalla sähköisellä tehostimella joka tekee ajamisesta "mielenkiintoisen kokemuksen" talvella.

        Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, että autossa on jotain alustassa pielessä jos sitä täytyy parantaa noilla ajovakautus- tms. systeemeillä!

        Koeajoa pidempään en ole kaksilitraista pienempää ajanut joten en mene väittämään mitään.

        Ajonhallinta- ja luistonestovehkeillä ei kuitenkaan suinkaan paranneta alustaa, tai jos vaikka parannetaankin niin hyvä se saa sitten jo olla jos yhtä mukavasti käyttäytyy ääritilanteissa ilman niitä. Miksi ei käyttäisi uusinta tekniikkaa jos se kerran parantaa tilannetta olennaisesti. Samoinhan voi ajatella että jotain vikaa näkökyvyssä täytyy olla jos sitä pitää sähkövalolla parantaa.


      • 2.4 STW
        niin, että... kirjoitti:

        Tuo 2-litrainen on ajettavuudeltaan ihan ok eli minusta silloin voisi sanoa että se on
        "eurooppalaisella tasolla". Kun taasen nuo pienemmillä koneilla olevat ovat sillä kuuluisalla sähköisellä tehostimella joka tekee ajamisesta "mielenkiintoisen kokemuksen" talvella.

        Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, että autossa on jotain alustassa pielessä jos sitä täytyy parantaa noilla ajovakautus- tms. systeemeillä!

        Toyotan ohjaus jakaa aina mileipiteitä. Ne jotka pitävät ns. aktiivisesta ajamistyylistä eivät pidä Toyotan ohjauksesta.
        Minusta tämä Aven ohjaus on vähän kakspiippuinen juttu. Yleensä se on ihan käypäinen. Toisinaan ilman muuta kaipaisi lisää herkkyyttä ja keveyttä.
        Isoin ongelma omassa Avessa on kyllä hemmetinmoinen nitinä, naksuna ja helinä mitä ei millään saada kuntoon, eikä ohjaus. Ohjauksen tiesi ostettaessa.

        Viisauden alku on se kun ymmärtää, että eri ihmisillä on erilaisia odotuksia ja tarpeita jotka ovat ihan yhtä oikein kuin omatkin.


      • Caesar
        farkku -04 kirjoitti:

        ilman ajonhallintaa (mahtaako tähän vielä saadakaan) on kyseinen auto. Ajo-ongelmat ovat todellisia. Lukuisat pikkuviat vielä jotenkin sietää, samoin rengasmelun, mutta autosta ei saa suuntavakaata millään virityksillä. Kesäoloissa ajetut testit eivät kerro yhtään mitään auton todellisista ominaisuuksista. Aven epävarma ajotuntuma muistuttaa aiemmista autoistani lähinnä -88 626:ta. Lapin reissuilla on melkein väsyneempi ajamisesta kuin hiihtämisestä. Mielestäni ajettavuus ei ole vähääkään makuasia, sopeutuminen ja kipukynnys kylläkin vaihtelevat.

        Kritiikin projisointi on typerää. Kovin hanakasti aletaan puolustautua parjaamalla moitteiden esittäjää asian sijasta. Kumma juttu.

        Ainakin Caesar on mielestään aina pyrkinyt välttämään moitteiden esittäjän parjaamista ja pysymään asiassa.

        Tyhmää on myös leimata köykäisesti kaikki ko. merkin autot oman kokemuksensa, tai palstalla valitettavan usein pikemminkin uskomuksensa tai ennakkoluulonsa perusteella. Kumma juttu.


      • Asiallinen Kriitikko
        2.4 STW kirjoitti:

        Toyotan ohjaus jakaa aina mileipiteitä. Ne jotka pitävät ns. aktiivisesta ajamistyylistä eivät pidä Toyotan ohjauksesta.
        Minusta tämä Aven ohjaus on vähän kakspiippuinen juttu. Yleensä se on ihan käypäinen. Toisinaan ilman muuta kaipaisi lisää herkkyyttä ja keveyttä.
        Isoin ongelma omassa Avessa on kyllä hemmetinmoinen nitinä, naksuna ja helinä mitä ei millään saada kuntoon, eikä ohjaus. Ohjauksen tiesi ostettaessa.

        Viisauden alku on se kun ymmärtää, että eri ihmisillä on erilaisia odotuksia ja tarpeita jotka ovat ihan yhtä oikein kuin omatkin.

        eli nitinään, naksunaan ja helinään ei oikein tojotalla viitsitä ja haluta paneutua.

        Tämä ei nimittäin ole provoilua vaan saman olen havainnut useassa uuden mallisessa avessa. Kyseessä on pohjimmiltaan pikkuasia eikä sen kuntoon saattaminen jo suunnitteluvaiheessa voi olla ylivertaisen vaikeaa tai edes kallista, onhan se saatu kuntoon kilpailevissa merkeissä huomattavasti vaatimattomamman ja edullisemmankin hintaluokan autoissa.

        Mutta kuitenkin tällä on iso merkitys ns. laatuvaikutelman kannalta. Vaikka sisustukset olisivat kuinka siististi sovitettuja ja hyvää materiaalia, ei millään anna hyvää laatukuvaa jos ne ritisevät ja helisevät töyssyissä kuin miljoonalaatikko.

        Näkyykö tässä vielä tojon halpa-autonvalmistajan perintönä tullut ajatusmaailma? Onkohan Lexuksissa onnistuttu paremmin?


      • ainakin
        Asiallinen Kriitikko kirjoitti:

        eli nitinään, naksunaan ja helinään ei oikein tojotalla viitsitä ja haluta paneutua.

        Tämä ei nimittäin ole provoilua vaan saman olen havainnut useassa uuden mallisessa avessa. Kyseessä on pohjimmiltaan pikkuasia eikä sen kuntoon saattaminen jo suunnitteluvaiheessa voi olla ylivertaisen vaikeaa tai edes kallista, onhan se saatu kuntoon kilpailevissa merkeissä huomattavasti vaatimattomamman ja edullisemmankin hintaluokan autoissa.

        Mutta kuitenkin tällä on iso merkitys ns. laatuvaikutelman kannalta. Vaikka sisustukset olisivat kuinka siististi sovitettuja ja hyvää materiaalia, ei millään anna hyvää laatukuvaa jos ne ritisevät ja helisevät töyssyissä kuin miljoonalaatikko.

        Näkyykö tässä vielä tojon halpa-autonvalmistajan perintönä tullut ajatusmaailma? Onkohan Lexuksissa onnistuttu paremmin?

        Uudesta Corollasta (turkkilainen) ei ainakaan pienintäkään nitinää ym. löydy vaikka kuinka kuuntelisi. Avesta en tiedä mutta ihmettelen jollei sitä ole saatu vastaavaksi.


      • kinukki
        Asiallinen Kriitikko kirjoitti:

        eli nitinään, naksunaan ja helinään ei oikein tojotalla viitsitä ja haluta paneutua.

        Tämä ei nimittäin ole provoilua vaan saman olen havainnut useassa uuden mallisessa avessa. Kyseessä on pohjimmiltaan pikkuasia eikä sen kuntoon saattaminen jo suunnitteluvaiheessa voi olla ylivertaisen vaikeaa tai edes kallista, onhan se saatu kuntoon kilpailevissa merkeissä huomattavasti vaatimattomamman ja edullisemmankin hintaluokan autoissa.

        Mutta kuitenkin tällä on iso merkitys ns. laatuvaikutelman kannalta. Vaikka sisustukset olisivat kuinka siististi sovitettuja ja hyvää materiaalia, ei millään anna hyvää laatukuvaa jos ne ritisevät ja helisevät töyssyissä kuin miljoonalaatikko.

        Näkyykö tässä vielä tojon halpa-autonvalmistajan perintönä tullut ajatusmaailma? Onkohan Lexuksissa onnistuttu paremmin?

        kun asioista tiedät onko tästä nimenomaisesta asiasta viety tietoa eteenpäin? Huollosta kuulin että ainakin jonkin verran asiaa koskevaa keikkaa heille kyllä pukkaa.


      • Korson pääkonttori
        kinukki kirjoitti:

        kun asioista tiedät onko tästä nimenomaisesta asiasta viety tietoa eteenpäin? Huollosta kuulin että ainakin jonkin verran asiaa koskevaa keikkaa heille kyllä pukkaa.

        Kaikki havainnot ilmoitetaan aina Belgiaan.

        Euroopassa valmistettavien ja suunniteltujen mallien osalta asiat pyritään ratkaisemaan Toyotan eurooppalaisessa kehityskeskuksessa Belgian Zaventemissa.
        Jollei asiaa pystytä ratkaisemaan Zaventemin-kehityskeskuksessa, he voivat pyytää tukea Japanista. Viimeksi viime vuonna tehtiin investointeja joiden avulla parannettiin Zaventemin-keskuksen resursseja.


      • avenisti
        se tuntui kirjoitti:

        Mulla omana autona Focus, jota moni hehkuttaa yhdeksi parhaimmista ajettavuuden osalta ja varsin ohjaustuntuman osalta. Jos saisin valita pitkälle matkalle uuden Avensiksen ja Focuksen väliltä, niin Avensiksella lähtisin matkaan.

        puhut puppua,itselläni on myös ave -edellinen oli focus,vaikka ave on suuremman kokoluokan auto niin kyllä focus pesi ajettavuudessa aven mennen tullen,se on pakko myöntää...ja mitä tulee aveen talvikelillä niin surkeempaa autoa saat hakea kuin ave(1.6) jos "lumipöpperö" kelillä joudut ajaan


      • kokemukset
        farkku -04 kirjoitti:

        ilman ajonhallintaa (mahtaako tähän vielä saadakaan) on kyseinen auto. Ajo-ongelmat ovat todellisia. Lukuisat pikkuviat vielä jotenkin sietää, samoin rengasmelun, mutta autosta ei saa suuntavakaata millään virityksillä. Kesäoloissa ajetut testit eivät kerro yhtään mitään auton todellisista ominaisuuksista. Aven epävarma ajotuntuma muistuttaa aiemmista autoistani lähinnä -88 626:ta. Lapin reissuilla on melkein väsyneempi ajamisesta kuin hiihtämisestä. Mielestäni ajettavuus ei ole vähääkään makuasia, sopeutuminen ja kipukynnys kylläkin vaihtelevat.

        Kritiikin projisointi on typerää. Kovin hanakasti aletaan puolustautua parjaamalla moitteiden esittäjää asian sijasta. Kumma juttu.

        mullakin. Talvella etenkin lumisateella auto on uskomattoman huono ajaa. No ei tällä sakkoja saa ainakaan ylinopeudesta.


      • 2.4 STW
        Korson pääkonttori kirjoitti:

        Kaikki havainnot ilmoitetaan aina Belgiaan.

        Euroopassa valmistettavien ja suunniteltujen mallien osalta asiat pyritään ratkaisemaan Toyotan eurooppalaisessa kehityskeskuksessa Belgian Zaventemissa.
        Jollei asiaa pystytä ratkaisemaan Zaventemin-kehityskeskuksessa, he voivat pyytää tukea Japanista. Viimeksi viime vuonna tehtiin investointeja joiden avulla parannettiin Zaventemin-keskuksen resursseja.

        Natinan pää syy on muovilaatu mitä käytetään instrumenttipaneleissa (suunnattavat ilmakanavat, kytkinpanelit, keskikonsoli,...). Sama ongelma on ollut jo Carina E:ssä (ollut itsell parikin). Tuo muovilaatu alkaa natista kojelaudan runkomuovia vasten kun kiinnitys hakaset pääsee elämään.

        Toinen natinan lähde on sama muovi mutta paneleiden kalustus. Paneleissa on pidikkeet minkä sisään kytkimet tms. on lukittu. Kytkimet natisevat näissä pidikkeissään.

        Koko ongelmasta pääsisi jos muovilaatu olisi toisenlainen. Mikään muu ei asiaa tule korjaamaan.

        Itsellä on kriteerit kovenneet sen verran, että seuraava auto ei ole Toyota ja todellakin suurin syy hermoja raastava narskahtelu kaikissa asfaltin poikittaissaumoissa, kaivon kansissa tms. pienissä mutta terävissä töyssyissä.

        Sitten on tietysti Suomen Toyotan suhtautuminen. Ruotsissa asennettiin takuuseen lisä-äänieristesarjaa (mikä lienee vakiona tämän vuoden autoissa) mutta Suomessapa sarjaa ei saanut edes rahalla. Oikein pistää vihaksi.

        Kun vaihdan (liisari sopimuksen loputtua) lähtee samalla yksityiskohtainen kirje toiminnasta ja auton laadusta Euroopan toiminnasta vetävälle henkilölle joka muistaakseni oli vielä Japanilainen. Yleensä suora kirje näille Japanilaisille johtajille pistää vipinää Suomipojankin kinttuihin :-)


      • Asiallinen Kriitikko
        2.4 STW kirjoitti:

        Natinan pää syy on muovilaatu mitä käytetään instrumenttipaneleissa (suunnattavat ilmakanavat, kytkinpanelit, keskikonsoli,...). Sama ongelma on ollut jo Carina E:ssä (ollut itsell parikin). Tuo muovilaatu alkaa natista kojelaudan runkomuovia vasten kun kiinnitys hakaset pääsee elämään.

        Toinen natinan lähde on sama muovi mutta paneleiden kalustus. Paneleissa on pidikkeet minkä sisään kytkimet tms. on lukittu. Kytkimet natisevat näissä pidikkeissään.

        Koko ongelmasta pääsisi jos muovilaatu olisi toisenlainen. Mikään muu ei asiaa tule korjaamaan.

        Itsellä on kriteerit kovenneet sen verran, että seuraava auto ei ole Toyota ja todellakin suurin syy hermoja raastava narskahtelu kaikissa asfaltin poikittaissaumoissa, kaivon kansissa tms. pienissä mutta terävissä töyssyissä.

        Sitten on tietysti Suomen Toyotan suhtautuminen. Ruotsissa asennettiin takuuseen lisä-äänieristesarjaa (mikä lienee vakiona tämän vuoden autoissa) mutta Suomessapa sarjaa ei saanut edes rahalla. Oikein pistää vihaksi.

        Kun vaihdan (liisari sopimuksen loputtua) lähtee samalla yksityiskohtainen kirje toiminnasta ja auton laadusta Euroopan toiminnasta vetävälle henkilölle joka muistaakseni oli vielä Japanilainen. Yleensä suora kirje näille Japanilaisille johtajille pistää vipinää Suomipojankin kinttuihin :-)

        Kyseessä ei ole enää mikään halvan hintaluokan auto johon tällaisten pikku murheiden voisi ymmärtääkin kuuluvan.

        "hermoja raastava narskahtelu kaikissa asfaltin poikittaissaumoissa, kaivon kansissa tms. pienissä mutta terävissä töyssyissä" pitää valitettavasti täysin paikkansa. Ja on myös minun kriteerini merkin vaihdolle, kun autonvaihto on piakkoin edessä.

        Tavallaan harmittaa kun muutoin hyvän auton viimeistely on kömmähtänyt tällaiseen toisarvoiseen seikkaan.


      • ihme jutska
        Asiallinen Kriitikko kirjoitti:

        Kyseessä ei ole enää mikään halvan hintaluokan auto johon tällaisten pikku murheiden voisi ymmärtääkin kuuluvan.

        "hermoja raastava narskahtelu kaikissa asfaltin poikittaissaumoissa, kaivon kansissa tms. pienissä mutta terävissä töyssyissä" pitää valitettavasti täysin paikkansa. Ja on myös minun kriteerini merkin vaihdolle, kun autonvaihto on piakkoin edessä.

        Tavallaan harmittaa kun muutoin hyvän auton viimeistely on kömmähtänyt tällaiseen toisarvoiseen seikkaan.

        Kummakun minun Avessa ei noita natinoita ja nitinöitä esinny. Uusikoppanen rek 10/04.


      • eivät
        ihme jutska kirjoitti:

        Kummakun minun Avessa ei noita natinoita ja nitinöitä esinny. Uusikoppanen rek 10/04.

        huomaa niitä, tai välitä niistä jos muuten auto tuntuu hyvältä. Toisille taas samat hälyäänet voivat olla todellinen kipukynnys. Kaikki eivät myöskään halua myöntää uuden hienon autonsa vikoja ja puutteita vaikka niitä onkin, siinä on kiinni iso kasa rahaa. Eikös näin olekin!


      • jebulis
        eivät kirjoitti:

        huomaa niitä, tai välitä niistä jos muuten auto tuntuu hyvältä. Toisille taas samat hälyäänet voivat olla todellinen kipukynnys. Kaikki eivät myöskään halua myöntää uuden hienon autonsa vikoja ja puutteita vaikka niitä onkin, siinä on kiinni iso kasa rahaa. Eikös näin olekin!

        Mielestäni näin ei ole. Selityksesi ovat ihan sinun omia.


      • porukkaa!
        eivät kirjoitti:

        huomaa niitä, tai välitä niistä jos muuten auto tuntuu hyvältä. Toisille taas samat hälyäänet voivat olla todellinen kipukynnys. Kaikki eivät myöskään halua myöntää uuden hienon autonsa vikoja ja puutteita vaikka niitä onkin, siinä on kiinni iso kasa rahaa. Eikös näin olekin!

        Ensimmäinen väittää että uusi Ave natisee ja kilisee, toinen taas väittää että ei natise eikä kilise. Kumpi on oikeassa? Missä on totuus?


      • tulkittuna
        jebulis kirjoitti:

        Mielestäni näin ei ole. Selityksesi ovat ihan sinun omia.

        Auto ei mielestäsi siis nitise vaikka se nitiseekin?


      • fxgjjf
        ihme jutska kirjoitti:

        Kummakun minun Avessa ei noita natinoita ja nitinöitä esinny. Uusikoppanen rek 10/04.

        Meilläkin oli joskus pari tojotaa ja on ollut paljon ranskalaisia pelejä. Kaikki ovat toimineet moitteettomasti, vaikka ranskalaisia saa kuulemma kokoajan viedä korjaamoille.


      • Gaussi
        porukkaa! kirjoitti:

        Ensimmäinen väittää että uusi Ave natisee ja kilisee, toinen taas väittää että ei natise eikä kilise. Kumpi on oikeassa? Missä on totuus?

        tai ehkä alkusarjojen autoissa tällaista on mutta ei tuoreemmissa? onhan ne voineet joitakin rakenteita matkan varrella muutellakin.
        kait joka merkissä jonkunlaista hälyääntä kuuluu vaikkapa mukulakivillä ajettaessa. ainakin uudemmissa taksimeseissä olen havainnut kun kyytiä olen ottanut.


    • Mats

      Ei muuta kommentoitavaa kuin että ajoin 1.8 Corolla Versoa ja mun piti varmistaa, että mikä kone autossa oli. Tuntui liikkuvan aika vaisusti, tai sanotaanko näin että koneesta puuttui vääntöä... millainen se olis sitten ollu 1.6:lla...

    • Timppa

      Joo , ostin just ton 1.6 Wagonin elokuussa ja kaikin puolin hyvä ja hiljainen , tukeva ja vähäruokainen kokoisekseen.Ainoa murhe on kytkin joka alkoi ravistamaan 500 km ajon jälkeen ja kerran jo korjattu , nyt 2000 km ja taas menossa pajalle kytkinremonttiin.Täydellinen ostos olisi ollut jos toi kytkin ei olisi alkanut temppuilemaan.

      • Tseikki

        Heh, täytyy sanoa että paras auto mitä oon ikinä ajellut on 2005 Avensis. On ollut Citroenia, BMW:tä, Volvoa ja Focusta. Noiden muiden kans oli jatkuvasti ongelmaa ja sai hypätä korjaamolla. Sitten ostin -06 Golffin ja se oli tasan kk mulla kun jatkuvasti oli joku paikka kuralla. Sitten laitoin 2,0 bensa Aven. Täytyy myöntää että oli pieni epäluulo Avensiksen ajettavuutta kohtaan mutta on sitten älyttömän vakaa peli niin lumella kun sulalla. Nyt teen järkevän päätöksen ja pysyn Toyotassa. Eipä tarvi murehtia huoltoja eikä ajo-ominaisuuksia.


    • pienellä pilattu

      Olen ajanut n.5 vuotta 1.6 litran 2006 Avensiksella. Osan kitinöistä sain pois kun laitoin tuulilasin yläreunassa oleviin kannatinliuskoihin (2) paperin palat lasin ja liuskan väliin. Löytyy sisäpuolelta lasin yläreunasta.

      Ajettavuutta en ole saanut kuntoon. Kulmat on säädetty ja renkaita on ollut jo neljät erilaiset. Lisäksi ilmanpaineita muuttamalla olen yrittänyt saada auton kulkemaa suoraan. Mutta ei mene. Ajosuuntaa on korjattava muutaman sekunnin välen. NO, eipähän nuku rattiin!

      Korjaamoa ei ole tarvittu lainkaan.

      • v v t

        Olisko autosi mahdollisesti ex kolariauto?


      • pienellä pilattu
        v v t kirjoitti:

        Olisko autosi mahdollisesti ex kolariauto?

        Ei ole kolariauto. Ajettu on nyt 110 tkm.
        Kävin koeajamassa vuonna 2011 uutta Avensista ja siinä oli tämä vaeltelu vielä pahempaa. Ajoin vielä sattumalta ihan uudella tasaisella päällysteellä.
        Ongelma on monessa muussakin japanilaismerkissä. Ilmeisesti siellä suunnittelussa painotetaan muita ominaisuuksia.
        Huono ajettavuus on sikäli hyvä että minultakin ovat jääneet kaikki huviajelut pois. Pelkkää säästöä.


    • nyt ja aina toyota

      Ei Ongelmia.
      -05 avensis diesel, uudesta ollut. Kilometrejä tullut 375 000.
      Normaalit huollot, 340000 uusittiin kytkin, 360 000 laturi. Jarrupalat uusittu 3 kertaa ja seuraavaksi jarrupalat ja levyt.
      Ei kyllä voi pahaa sanoa, päinvastoin. Iskareita olen naureskellu katsastusmiehelle, kun ovat alkuperäiset ja ei millään tunnu pettävän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe