Tämän tytön elämästä

Ninja

Mä olen aina ollut huono kertomaan mun ajatuksista kenellekään kasvotusten. Mutta nyt se varmaankin onnistuu, rakastan kirjoittamista ja päiväkirjakin mulla on, ei sen takia että kirjoittaisin siihen päivän tapahtumista, vaan siksi, että kirjoitan siihen sen päivän tunteista. Eli se on periaatteessa tunnekirja.

Mulla on ensimmäisestä luokasta asti mennyt suht. huonosti koulussa. Mua kiusattiin siitä kun vaatteet haisivat kissankuselle (7 kissaa kotona, joista 5 pieniä pentuja), asuimme koko perheen kanssa (5 henk.) pienessä varastorakennuksessa, talo oli mennyt alta juuri ennen kun aloitin ekan luokan.

En tullut toimeen kenenkään kanssa. Liikuin enemmän yksikseen koulussa, tai jos kuljin luokkalaisten kanssa niin ajattelin samalla pahaa heistä. Niinkuin ajattelen edelleen, vaikkakin oon yhden kanssa ollut viidennestä asti "parhaita" kavereita.

En ensimmäisellä luokalla päässyt koulun yleisurheilukisoihin, samana päivänä oli rakkaan papan hautajaiset. Hän oli vasta vähän alle 70-vuotias kuollessaan. Hän oli niin tärkeä minulle. Vieläkin joskus itken ajatellessani häntä, tai pari vuotta sitten kuollutta isotätiäni. He olivat ne läheisimmät sukulaiset minulle. Ja ovat yhä, omalla tavallaan.

Jonkinmoinen vittuilu ja turhanpäiväinen pään aukominen minulle alkoi onneksi laantua kolmannelle mentäessä. Mutta sitten alkoikin kunnon kiusaaminen, edelleen kylläkin henkisesti. Minua haukuttiin lesboksi, huoraksi, ja vittuiltiin siitä kun olin ihastunut ylempiluokkalaiseen poikaan. Mikäs siinä. Jotkut jaksavat muistuttaa siitä vieläkin, vaikka tapahtumasta on 6 vuotta.

Viidennellä rakastuin uuteen poikaan. Aloin "seurustelemaan" hänen kanssaan, mutta sekin oli sitä ollaan-ei olla-ollaan-ei olla-peliä. Yhteensä 8 kertaa "olimme yhdessä" 5-6-luokkien aikana. Samaan aikaan minua haukuttiin edelleen huoraksi ja lesboksi. Olin niin kyllästynyt siihen, olin masentunut, suunnittelin itsemurhaa. Kerran olin jo täysin valmiina tekemään sen, kunnes tajusin että minulla on vielä elämä edessä. Aloin tupakoimaan. Se oli toki pelkkiä poskareita, mutta kuudennen luokan loputtua, kesälomalla, opin vetämään henkeen. Siitä asti olen vakituisesti polttanut. Itsemurha-ajatukset ovat onneksi hautautuneet viereiseen metsään, samaan paikkaan missä sitä ensimmäisen kerran ajattelin. Mutta siltikin nykyään tuntuu siltä että en jaksa enää, millään ei oo mitään merkitystä, millään ei ole enää väliä.

Yläasteelle tullessa vittuilu loppui hetkeksi. Mutta sitten luokalle tuli uusi poika, joka ensin oli kuulemma kiinnostunut minusta, mutta muilta meidän luokan jätkiltä kuullessaan juttuja musta, aloitti vittuilemisen ja jatkaa sitä edelleen. Kaverit ovat käskeneet olla välittämättä siitä, mutta en vaan voi tehdä niin. Se sattuu, kun haukutaan huoraksi ym. Enhän mä sellainen ole, miten voisin olla, kun tasan kerran olen seksiä harrastanut. Sitäkin kadun aivan suunnattomasti.

Ja nyt koulun terveydenhoitaja on passittamassa minua psykologille, koska näkee minusta että minulla ei mene hyvin. Missään asiassa. Koulussa paras arvosana on 7, muut sitten kutosta ja vitosta. Jaksotodistuksiin pari nelostakin tullut, viime vuonna. Kyllä mä muuten sinne psykologille menisin, mutta en vaan osaa puhua asioistani. Helpompi on kirjoittaa.

Ja kirjoittamisesta.. Aina kun kirjoitan jotain novellia ym. niin aina niissä joku kuolee. Saattaa johtua siitä, että pelkään kuolemaa, omaa sekä läheisten. En tieä miksi. Pelottaa vaan ajatella sitä tapahtumaa. Tahdon tietää miltä se tuntuu, mutta en tahdo itse kokea sitä. Pelkään että se sattuu.

En tiedä mitä tekisin elämälläni. Mikään ei enää kiinnosta, mä en jaksa enää edes hymyillä. Jos hymyilen niin harvoin tosissani, yleensä se on vaan esittämistä, kuin sanomista että kaikki on hyvin. Mutta ei ole. Mä saan ihmeellisiä itkukohtauksia. Ne tulee kun luen jotain tekstiä (esim. Ei rakkaus kelloon katso, ei onni aikaa kysele-ficiä tai 5. Potterissa sitä kun Sirius kuolee) tai kuunnellessani musiikkia, kuten NGT:n Still Alivea tai muuta masentavan hidasta ja surullista (eikä aina niinkään surullista, mutta hidasta) musiikkia. Sitä on jatkunut jo yläasteelle tulemisesta asti. En tiedä mitä tekisin sen asian suhteen.

Angstihirmu poistuu.

edit// muokkasin hieman. Lisäsin pari juttua.

11

1956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heips

      Mä uskon, ettet sä ihan toivoton tapaus voi olla, kun osaat noinkin hyvin kirjoittaa ja vielä pidät siitä. Kouluarvosanat harvoin tuovat esiin esim. taiteellisia kykyjä.

      Mielestäni huonosti menee sitten, kun elämänhallinta katoaa, eikä pysty enää suunnittelemaan, haluamaan tai tekemään mitään. Huolimata rankasta taustasta ja huonoista kokemuksista sulla on varmasti toivoa selvitä ns. tavalliseen ja onnelliseen elämään, koska jaksat yrittää, eikä avun vastaanotto varmaan ainakaan pahitteeksi olisi.

      Jos toiset ihmiset ovat onnistuneet torpedoimaan elämääsi, miksei toiset voisi sitten myös yrittää auttaa.

      Sä voisit mennä kokeileen sitä psykologijuttua, kysy mitä se haluu tietää, voithan sä vaikka sitten kirjoittaa sille. Ehkä se puhuminenkin voi helpottua, kun sitä pääsee kokeileen oikeasti.

      Todennäköisesti oot kuitekin vielä aika nuori, eli ajattele jos olisit joku viisikymppinen täti, joka kärsisi yhä vanhoista ongelmista yksin, kun ei koskaan oppinut pyytämään apua tai ottamaan sitä vastaan. Mä tunnen tällaisen ihmisen läheltä ja mun omakin elämä on kärsinyt siitä aika paljon.

      Se oli niin rumaa katseltavaa, että itse lopulta hain apua ja sitä sainkin, vaikkei se alussa helppoa ollut. Positiivinen asenne ja hyviin juttuihin keskittyminen tuo paljon hyvää mukanaan, mutta sekin tarvitsee oppia, jos sen on menettänyt tai jos näkee ympärillä liikaa kärsiviä ihmisiä tms.

      Tsemppiä!

      • Ninja

        Kiitos rohkaisevasta kommentista.

        Juu, en ole kovin vanha. Ikää on kertynyt jo 15 vuotta. Onhan se niinkin että tämän ikäisenä murrosikä on pahimmillaan, mutta.. Niin. En osaa sanoa.

        Kyllä mä muuten menisin psykologille, muttakun.. Äh. Mä en itsekään tiedä mitä ajattelen, joten miten toiselle kertominen voisi olla helpompaa? Ei siinä, uskon kyllä että psykologi kuuntelee ja yrittää auttaa, mutta mä vaan en pysty.


      • Gekko.
        Ninja kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevasta kommentista.

        Juu, en ole kovin vanha. Ikää on kertynyt jo 15 vuotta. Onhan se niinkin että tämän ikäisenä murrosikä on pahimmillaan, mutta.. Niin. En osaa sanoa.

        Kyllä mä muuten menisin psykologille, muttakun.. Äh. Mä en itsekään tiedä mitä ajattelen, joten miten toiselle kertominen voisi olla helpompaa? Ei siinä, uskon kyllä että psykologi kuuntelee ja yrittää auttaa, mutta mä vaan en pysty.

        Terve vaan. Olin näillä sivuilla poukkoilemassa ja tuli ihan pakottava tarve vastata. Rohkeasti vaan psykologin juttusille. Ensimmäiset kerrat tuntuu ihan mahdottomilta ja voi tuntea ihan outoja tunteita kuten häpeää, jännitystä jopa pelkoa ja ihan mitä vaan, mutta sitten huomaa ettei niihin ole mitään syytä. Tulosta tuo kirjoittamasi juttu mukaan ja sano että puhuminen ei suju. Et takuulla ole ensimmäinen etkä viimeinen. Ja muista että puhua voit mistä vaan. Ja tapoja on monia. Voit siellä psykologin huoneessa vaikka istua selkä häneen päin ja kuvitella olevasi yksin. Jos se siis tuntuisi helpommalle. Murroikä on suoraan sanottuna ihan paskaa aikaa, kun ei millään hallitse ajatuksiaan ja välillä on niin ihanaa vaan itkeä niinkuin kerroitkin. Ei siinä minusta ole mitään pahaa, mutta olisi hyvä myös vastapainoksi välillä nauraa ihan kunnolla. Mene nyt vaan käymään siellä lääkärissä ja kyllä se elämä siitä helpottuu. Mikä minua on helpottanut elämässä on sanonta, "meillä kaikilla on ristimme, mutta on ihmisestä kiinni miten hän sen kantaa". Tämä tarkottaen sitä että nykyään suurimmalla osalla on kaikennäköistä paskaa menneisyydessä ja niitten kanssa voi joko yrittää pärjätä tai sitten voi jäädä niitä asioita vatvomaan ja unohtaa elää.
        morjens


      • Hörä
        Gekko. kirjoitti:

        Terve vaan. Olin näillä sivuilla poukkoilemassa ja tuli ihan pakottava tarve vastata. Rohkeasti vaan psykologin juttusille. Ensimmäiset kerrat tuntuu ihan mahdottomilta ja voi tuntea ihan outoja tunteita kuten häpeää, jännitystä jopa pelkoa ja ihan mitä vaan, mutta sitten huomaa ettei niihin ole mitään syytä. Tulosta tuo kirjoittamasi juttu mukaan ja sano että puhuminen ei suju. Et takuulla ole ensimmäinen etkä viimeinen. Ja muista että puhua voit mistä vaan. Ja tapoja on monia. Voit siellä psykologin huoneessa vaikka istua selkä häneen päin ja kuvitella olevasi yksin. Jos se siis tuntuisi helpommalle. Murroikä on suoraan sanottuna ihan paskaa aikaa, kun ei millään hallitse ajatuksiaan ja välillä on niin ihanaa vaan itkeä niinkuin kerroitkin. Ei siinä minusta ole mitään pahaa, mutta olisi hyvä myös vastapainoksi välillä nauraa ihan kunnolla. Mene nyt vaan käymään siellä lääkärissä ja kyllä se elämä siitä helpottuu. Mikä minua on helpottanut elämässä on sanonta, "meillä kaikilla on ristimme, mutta on ihmisestä kiinni miten hän sen kantaa". Tämä tarkottaen sitä että nykyään suurimmalla osalla on kaikennäköistä paskaa menneisyydessä ja niitten kanssa voi joko yrittää pärjätä tai sitten voi jäädä niitä asioita vatvomaan ja unohtaa elää.
        morjens

        Hei Ninja!
        Kannattaa todella ottaa edellä tulleista neuvoista vaarin ja kirjoittaa sille psykologille omista tunteistasi. Itse kuuluun kanssa tyyppeihin, joille puhuminen on vaikeaa mutta kirjoittaminen onnistuu paremmin. Jo se, että saat sanottua/kirjoitettua jollekin sen, miltä susta tuntuu, voi olla puoli voittoa ongelmissasi. Eli kokeile ainakin!


      • Ninja
        Hörä kirjoitti:

        Hei Ninja!
        Kannattaa todella ottaa edellä tulleista neuvoista vaarin ja kirjoittaa sille psykologille omista tunteistasi. Itse kuuluun kanssa tyyppeihin, joille puhuminen on vaikeaa mutta kirjoittaminen onnistuu paremmin. Jo se, että saat sanottua/kirjoitettua jollekin sen, miltä susta tuntuu, voi olla puoli voittoa ongelmissasi. Eli kokeile ainakin!

        Kyllä muuten, mutta.. En mä osaa kunnolla pukea ajatuksia sanoiksi. Helpompi olis puhua, mutta kun en sitäkään osaa. Jos mä kirjoitan niin se on täysin mielikuvituksellista tekstiä, paitsi tietty päiväkirja ja tuo.

        Mä menen tässä lähiaikoina terkkarille, puhumaan tuosta ja varaamaan ajan sinne psykologille. Koska mulla on muutenkin vähän vaikeeta, vaari kuoli viime sunnuntaina. Sillä oli keuhkosyöpä. 12. päivä olis hautajaiset.. Mä olen jo kolmissa hautajaisissa ollut, ja kaks kuolleista oli mulle tosi läheisiä. Pappa, joka kuoli sydänkohtaukseen ja isotäti jolla olimahasyöpä. niiden kuolemien aikoihin mä olin aivan yksin ajatusteni kanssa. Vanhemmat rakensi meidän taloa, ja muutenkin oli vaikeeta, rahan takia lähinnä. Mä olin aina yksin, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Mä en pysty puhumaan mun kuolleista sukulaisista (eli lähinnä tarkoitan tässä vaaria, pappaa ja isotätiä) itkemättä. jos pystyn niin tosi harvoin, sillon kun kaikki kyyneleet on jo vuodatettu.

        Pitää sitten katsoa sielä psykologilla, että miten mä onnistuisin parhaiten kertomaan mun asioista.

        Kiitos. :)


    • martsa

      niih...elämä on paskaa! sitä täytyy vaan koittaa jaksaa vaiks ei kiinnostaa pätkääkää...:-/ tulee ne paremmatki ajat-tiedän kyl et tää kuulostaa kliseeltä, mut se on totta. x)

    • hippie

      Toi kirjoituksesi on vähä tuttua. Muakin on kiusattu yläasteella 7-8 luokalla sekä 9 luokan syyskausi.. keväällä sitten oli helpompaa...

      Kirjoitit, että kirjoitat novellia ja sen sellaisia ja kirjoitat niissä, että aina joku kuolee... Mä kirjoitin nuoruudessani monta aineita ja novellia ja niissä lähes jokaisessa joku kuolee. En silloin tajunnut, mut hoksasin sen itse asiassa, et mä halusin kuolla, niin että joku suree mua tai alkaa tulla omantunnontuskiin miksi on tehnyt mulle niin. Se oli järkyttävä tajuta...

      Siitä ajasta on jo 8-10 vuotta sitten. Aika parantaa haavaa ja nyt tuntuu, ettei sitä uskoisi, että elin sinä ajanjaksossa...

      Uskon, että selviät jos kerran minäkin. Tosin sitä ei voi verrata toiseen, mutta tuen sinua silti. Nyt en oo kirjoittanut enää pitkään aikaan.

    • paha vieläkin

      alkaa siitä että tunnustat ongelmasi ja sisäistät sen. (En halua paasata)
      Mutta itselläni meni näin; Mulla oli elämä kanssa päin persettä... Ajattelin aina psykologeista ym. että sinnehän en mene, itsemurha ajatuksia ym.
      Sitten yksi aamu tuli mulle TILTTI. Tuli NIIN paha olo, siis henkisesti, vaikka fyysisestikkin se olo oksetti. Mun oli PAKKO mennä hakemaan apua, ja avun sain heti terveyskeskuksesta(rauhoittavia) Jos en olisi mennyt, olisin varmasti tehnyt itsemurhan. Siitä psykologille ja sitäkautta eteenpäin. Mä myönsin itselleni että olen heikompi ihminen kun mitä olen luullu. Vieläkään en osaa hyväksyä itseäni tämmöisenä kun olen, mutta yritän! Tosin minä olin tuon TILTIN tapahtuessa 18, mutta jouduin kokemaan hirveitä juuri murrosiässä(Vanhempien alkoholismi) Toivon että sä menet ajoissa apuun, ettei sulle tule tätä TILTTIÄ, se on niin paha olotila että sitä ei kukaan ihminen kestä pitkään!
      Tosin en tiedä että minkälainen tilanne sulla on, mutta onpahan tässä yhden ihmisen yksi kokemus jos siitä olis jotain apua. Ennemmin minä syön lääkkeitä kun kidun siinä pahassa olossa. Jokatapauksessa, toivon onnea sinulle!

    • gagagags

      Siis millään ei ole mitään väliä paitsi niillä asioilla millä sä ite haluat olevan väliä! Sä päätät mitä sä teet tässä tylsässä materialistisessa loogisessa maailmassa, missä viihde on aivopesun luotua massa onnellisuutta, niinku esimerkiksi joku ihmeen jumala on miljardeille ihmisille, vaikka se oli se joka loi nää luonnonkatastrofit, eläimet ruuaksi varten, sairaudet, ei luonno esim. afrikkaan vettä jne.. Se on itse sadisti, mutta silti ihmiset saa siitä jonkulaista tyydytystä ja tarkoitusta elämälleen.

      Rakkautta on helppo löytää, sillä maailmassa on kosolti ihmisiä. Ulkonäkö on vaadillinen osa-alue, vaikka sillä ei olisi edes väliä, koska "rumia" on maapallo täynnä. Yleensä vanhutessaan ihmiset ei edes katso asiaa niin vakavasti, koska ne on jo ite aika rumia :o Miljardeista ihmisistä on myös eriluonteisia täynnä. Olen tyytyväinen elämääni omine harrastuksine ja sosiaaliset toimeenpiteetkin on aina ollu netissä.

      Pienet asiat johon uppoudut saa sut unohtamaan kaiken muun. Mulla ei ole katumusta siitä, että elämäni ei ole prikulleen samallaista, kuin jollakin toisella. En kadehdi ketään. Onnelliset asiat ovat käsitteellisiä ja ne ei vaadi alibia tehdääkseen jonkun asian, että olisit todella iloinen.

      Esimerkiksi jossain ghetossa oleva ihminen on optimistinen ja sillä on kavereita siellä, ja se tietyissä tilanteissa nauraisi yhtä paljon ku vaikkapa joku popstar julkkis tietyssä tilanteessa ja sillä olisi prikulleen samallainen olotila. Hassua, mutta totta. Tosin silti ghetossa elävä ei ole läheskään yhtä iloinen aina, koska olo suhteet on sen elämää. Jotkut ihmiset saisi olla kiitollisia siitä missä ne ovat syntyneet ja ihmiset itsesäälii täällä paljon hassuimista asioista.

      Maapallo on hassu paikka, jota ei kannata ottaa tosissaan.

    • ...myös...

      ...eräs koulukiusattu. muakin on elämä kohdellut melko kaltoin.

      menin sitten vihdoin paikalliseen mielenterveystoimistoon, vaikka olinkin hyvin skeptinen heidän mahdollisuuksistaan auttaa.

      näin jälkeenpäin ajatellen se oli hemmetin hyvä juttu että menin.

      voin lämpimästi suositella sinullekin, ei se ainakaan mitään ota jos ei anna. se on aika paljolti sinun ja sinua hoitavan henkilön kemiasta kiinni, joten anna niille mahdollisuus yrittää.

      olen nyt 33 -vuotias, ja saanut huomata että aivan toivottomiltakin tuntuvista paikoista voi nousta suhteellisen lyhyessä ajassa.
      se henkisen voiman määrä, mikä vaikeuksien voittamisesta tulee, on humalluttavaa.
      jo senkin vuoksi kannattaa taistella.
      samalla oppi suhteuttamaan vaikeuksiaan. usein saakin huomata että huolen määrä on ylimitoitettua...

      minun elämässäni on jo iloakin, vaikka kaikki ei vielä kunnossa olekaan.

      toivon vilpittömästi että löydät valoisaan elämään. heitä ylpeytesi hetkeksi menemään ja pyydä rohkeasti apua jos et löydä sitä valoa yksin.

      kaikkea hyvää sinulle, mika.

    • Koulukiusattu myös

      Tiesitkö että iltalukioiden yhteydessä on myös perusasteen opetusta. En tiedä onko sinne ikärajaa mutta mun kohdalla käytettiin harkintaa ja pääsin iltakouluun. Sieltä kukaan ei pakota valmistautumaan voit voimiesi mukaan käydä kursseja ja rauhassa parantaa arvosanojasi ja osaamistasi. Se on ilta-aikaan kello 16:00 jälkeen. Kelalta voi kysyä matkoihin tukea, psykologi tilanteeseen perehdyttyään, kun kerrot millaista helvettiä koulunkäyntisi on voi auttaa tekemällä lausunnon. ILta-asteella on yleensä tosi pienet ryhmät ja ehkä pelkäätkin oman ikäisiäsi niin varmaan on hyväkin että siellä opiskelukavereinasi on aikuisia.

      Perusasteen opiskelu kuuluu olla ilmaista niin että koululla on kirjat suo varten. JOs joskus jatkat lukiossa niin siellä sitten pitää itse ostaa kirjoja. Voit aloittaa kuntosi mukaan, kaikkia aineita ei tarvitse suorittaa yhdellä kertaa. MUn nyt 62 vuotias täti valmistui 60vuotiaana lukiosta. Hänkin aloitti perusasteesta ja siitä sitten pienin askelin alkoi lukea lukiota.

      Ja ennen kaikkea. ILtakoulussa minua ei koskaan ole kuisattu päin vastoin olen saanut elin-ikäisiä ystäviä. Ikäero ei ole haitennut. Jos voimat välillä loppuu niin voit keskeyttää ja jatkaa kun voimia taas on.

      Tärkeintä on että tapaat ihmisiä joiden seurassa on helppo ja mutkaton olla. Niin minulle kävi, en valmistunut lukiosta, mutta vuosien jälkeen olen palannut iltakouluun ja nautin siitä älyttömästi8.

      Hyvä ettet harrasta seksiä kiusaajiesi kanssa hakeudun vain sieltä kauas pois , anna haavojesi rauhassa parantua.

      Mutta mene johonkin kouluun ihan vain sen takia että sinulla on sieltä ehkä uusia ystäviä. Mutta älä jää kouluun missä sinua yhä kiusataan. Tosiaan iltakoulussa minua eiu milloinkaan ole kiusattu.

      Et tasan tarkkaan ole mikään huora tai mitään muutakaan mitä kiduttajasi yrittävät saada sinut uskomaan. Hyvä että olet menossa psykologille, toivottavasti se on laadukas psykologi. JOs ei ole pyydä parempi. Mutta usein nuoria haluavat auttaa ne parhaat.

      Älä anna periksi elämässä, huilaa välillä, mutta tee se kiusa kiusaajillesi että hankit tasapainoisemman elämän kuin he koskaan.

      Maailmassa on ihania ystäviä, minä löysin niitä iltakoulusta ja asuntola kaveristani(jaettiin yksityisellä vuokran-antajalla kaksiota puoliksi kaksiota), sitten joistain iltakoulukavereiden kavereista tuli mun ystäviä, pysyviä sellaisia ja sain kolmeksi vuodeksi töitäkin tältä alun pitäen kaverin kaverilta.

      Hengaile näille keskustelupalstoilla, näiltä saa tosi hyvin tukea. Olen Pirkanmaalta, sairastuin liian kovan työn tekemisestä. olen määräaikaisella kuntoutustuella eli eläkkeellä pari vuotta kerrallaan ja niin vakavasti sairas että saan Kelalta kokonaan ilmaisen psykoterapian kaksi keraa viikossa. kolmen vuoden ajan vapaasti valitulta psykologilta.

      Kun olin keverin kleverilla töissä useita vuosiaon tulonikin kohtalaiset, saan kansaneläkkeen päälle 400 e työeläkettä ja puoleen hintaan Kelan todistuksilla VR:N matkaliput.

      Olen siis parisataa euroa toimeentulotukinormin yläpuolella ja tyytyväinen tuloihin.

      Kuntoutustuella voi opiskella jos opintoviikot eivät tule täyteen tai/ja tarvitsee psykoterapeuttista tukea opintoihin kyetäkseen.

      OLen juuri täyttänyt 34V ja nyt osaan varoa tekemästä liian kovasti töitä. Olen lihonnut xxl kokoiseksi mutta siitä huolimatta löytänyt poikaystävän joka pitää minut todella hyvin.

      Ei koskaan lähentele vaan hienotunteiseti houkuttelee minua seksiiin. Olemme tunteneet yli vuoden, etsin hänet henkilökohtaista palstan kautta joka pyörii paikallislehdissä ja tekstitelevisiossa. Laitoin ilmoitukseeni että olen xxl-kokoinen ja siitä huolimatta sain monta todella hienoa vastausta. Sanoin että en huoli vastaukseksi ulkonäköluetteloita, niistäkun ei vielä tiedä mitään. Juttelimme puolivuotta puhelimessa joka ilta. Ensin hän ei soittanut kahteen kuukauteen uudelleen. mutta sitten alkoikin pommittaa minua ja kesällä sitten tapasimme emmekä hetkeen aikaan silloinkaan harrastaneet seksiä ja hän kävi klamydia- testissäkin pyynnöstäni ennekuin aloimme harrastaa seksiä. Vaikka oli aina edellisissä suhteissa harrastanut seksiä kondoomin kanssa.

      Ilmoitukseeni tuli myös vastauksia muutamilta saäheltäjiltä mutta olin avannut liittymän ihan vain tätä varten ja kieltänyt antamsta henkilötietojani numerosta kyselijöille liittymää avatessani joten lopetin liitymän ja pääsin sählääjistä eroon. Annoin tietty hyville tyypeille varsinaisen numeroni ja kukaan ei väärinkäyttänyt sitä. Sekin on salainen kukaan ei saa sitä numeroa kysellessään tietää kuka oikeasti olen ja missä asun.

      Tämän haluan kertoa vain siksi että tietäisit että hyvinkin erilaiset ihmiset voivat löytää itselleen vakaan seurustelu suhteen. Mutta kasva rauhassa ja parantele haavasi.

      Mutta älä jää yksin kotiin. Rankoista kokemuksista huolimatta hakeudu eri tavoilla ihmisten ilmoille. Mutta älä sotkeudu huumeisiin tai alkoholiin. JOtkut kiusatut lievittät muka niillä oloaan ja voivat vielä huonommin kuin ihmiset joilla ei ole päihde ongelmaa.

      Mieli Maasta ry on myös hyvä puhumispaikka, siellä kaikki ovat vertaisia ja puhutaan ryhmänä kukin vuorollaan. Mutta epäilen että se on yli 18-vuotiaille. JOs löydät jonkun hyvän järjestön ryhmän niin vaadi lääkärinlausuntoon että hyödyt niistä ja käyt vaikka kerran tai kaksi viikossa jolloin saat Kelan maksamaan matkakorvauksesi.

      JOs vaikka asut korvessa niin voit tehdä kuntoutusmatkoja johonkin isompaan kauopunkiin.

      Mieli Maasta ry pitäisi löytyä myös netistä.

      Minulle tulee noin 60 matkakorvauksia kuukaudessa. Ensin niitä haetaan ilman että saa mitään mutta minullakin alle kolmessa kuukaudessa kertyy 157,25 E edestä ja sen jälkeen hakemani matka-korvaukset ovat noin 60 e kuussa.

      Ja jos matka maksaa kerralta yli jotain 9 e niin se korvataan ilman omavastuuta.

      Samoin jos lähdet opiskelemaan jonnekkin kauemmans kotoa korvaa (kait Kela on oikea laitos)
      joku taho koulumatkasi. KYsy vaikka opinto-ohjaajalta.

      Tämä on aika talouspainotteinen viesti mutta miten käydä terapioissa ja ryhmissä jos ei ole varaa matkoihin?

      Mutta pidä omantunnon arvostasi kiinni ja anna itsellesi aikaa sopeutua terapiaan ja rääkätyksi tulemisen haavoinhin.

      MUtta hakeudu ihmisten pariin! Se on tärkeintäö!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1958
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      248
      1924
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1636
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1451
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      958
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      924
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      886
    Aihe