Hiivasieni...

tyttönen...

Eli jos ekaa kertaa hiivasieni tulehdus epäily niin tarviiko käydä hiivasieni testissä ja millainen tuo testi on vai voiko vaan käy ostaa apteekista hiivasienen hoitokuurin??

39

80591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhän...

      Ensimmäisellä kerralla kannattaa käydä lääkärissä, saadessasi hyvät hoito-ohjeet niillä ohjeilla pärjäät yksinkin pitkään, mutta jos tauti uusii uusimistaan, niin mene edelleen lääkäriin ja vaadi kunnon näytteet,siihen saa silloin tehokkaimmat lääkkeet kuin apteekista.

      • minna

        Hei!

        Ensimmäisellä kerralla kannattaa käydä lääkärissä, jotta voidaan varmistua siitä että kyseessä todella on hiivasieni. Lisäksi apteekista ei voida myydä itsehoitolääkkeitä ensikertalaiselle, joka ei ole käynyt lääkärin tarkastuksessa.


      • tyttönen...
        minna kirjoitti:

        Hei!

        Ensimmäisellä kerralla kannattaa käydä lääkärissä, jotta voidaan varmistua siitä että kyseessä todella on hiivasieni. Lisäksi apteekista ei voida myydä itsehoitolääkkeitä ensikertalaiselle, joka ei ole käynyt lääkärin tarkastuksessa.

        kysyykö ne muka apteekissa et onko ensikertalaine?


      • tyttönen....
        minna kirjoitti:

        Hei!

        Ensimmäisellä kerralla kannattaa käydä lääkärissä, jotta voidaan varmistua siitä että kyseessä todella on hiivasieni. Lisäksi apteekista ei voida myydä itsehoitolääkkeitä ensikertalaiselle, joka ei ole käynyt lääkärin tarkastuksessa.

        Miten sen selität kun lääkärin aikaa varaat?et kutiaa ja arka alaåpää vai?


      • näinhän...
        tyttönen... kirjoitti:

        kysyykö ne muka apteekissa et onko ensikertalaine?

        voi olla että ne kysyy mutta jos epäilet että sulla on hiivasieni tulehdus , suosittelen että menet ensimmäiseksi lääkäriin..siellä asia varmistuu...


      • näinhän...
        tyttönen.... kirjoitti:

        Miten sen selität kun lääkärin aikaa varaat?et kutiaa ja arka alaåpää vai?

        varaessasi aikaa lääkärille ne kysyy sinulta mikä vaivana...ja selostat asian niinkuin se on... lääkärille mentäessäsi asia selviää,että onko se hiivasienitulehdus vai jotain muuta vakavampaa...


      • tyttönen...
        näinhän... kirjoitti:

        varaessasi aikaa lääkärille ne kysyy sinulta mikä vaivana...ja selostat asian niinkuin se on... lääkärille mentäessäsi asia selviää,että onko se hiivasienitulehdus vai jotain muuta vakavampaa...

        eli miten mä sen selitän?et alapää arka ja kutiaa..ja valkovutoa tulee välillä kokkareista..jne...vai? ihan tavan läääkärillekö ika?vai gynelle?millainen tuo hiivasieni testi on?mistä se otetaan?virtsasta vai?


      • näinhän....
        tyttönen... kirjoitti:

        eli miten mä sen selitän?et alapää arka ja kutiaa..ja valkovutoa tulee välillä kokkareista..jne...vai? ihan tavan läääkärillekö ika?vai gynelle?millainen tuo hiivasieni testi on?mistä se otetaan?virtsasta vai?

        itse suosittelen että menisit ensimmäisellä kerralla lääkäriin... jotta siellä selviää onko se todella hiivasienitulehdus vai ei... voithan sinä jos haluat ensin kokeilla apteekista saatavilla...
        Jos päätät mennä lääkäriin niin juuri niin ...sano mikä tilanne on...alapää kutiaa.. kirvelee... itselläni on ollut toi jo monta kertaa jolloin osaa jo arvioida onko se todella hiivasieni tulehdus... mut yritä ny jo TEHDÄ asialle jotain....


      • kkkkk

        Tarviiko sinne lääkäriin mennä vain sen takia että varmistuu että kyseessä tosiaan on hiivasieni ja että saa sen hoitoon ohjeet? Ois paljon helpompaa vaan mennä apteekkiin hakemaan lääke... Onko siitä jotain vaaraa että hankkii hiivasienitulehduslääkkeen ja käyttää sitä vaikka hiivasientä ei olekaan?


      • heips
        tyttönen... kirjoitti:

        eli miten mä sen selitän?et alapää arka ja kutiaa..ja valkovutoa tulee välillä kokkareista..jne...vai? ihan tavan läääkärillekö ika?vai gynelle?millainen tuo hiivasieni testi on?mistä se otetaan?virtsasta vai?

        ei sun tartte mennä lääkäriin jos se ei susta tunnu hyvältä, ei ainakaan vielä.
        Osta canestesia apteekista ja kokeile sitä 3 päivää jos ei auta niin menet sitten terveyskeskukseen ja pyydät ajan labraan ja sanot niille reippaasti että epäilet että sul on hiivasieni tulehdus niin sitten ne testaa sen sulta.
        Sun pitää vaan tunkea sellanen tikku emättimeen ja antaa niille.


      • ¤tyty¤
        heips kirjoitti:

        ei sun tartte mennä lääkäriin jos se ei susta tunnu hyvältä, ei ainakaan vielä.
        Osta canestesia apteekista ja kokeile sitä 3 päivää jos ei auta niin menet sitten terveyskeskukseen ja pyydät ajan labraan ja sanot niille reippaasti että epäilet että sul on hiivasieni tulehdus niin sitten ne testaa sen sulta.
        Sun pitää vaan tunkea sellanen tikku emättimeen ja antaa niille.

        Ihanaa,että löysin tämän keskustelun.
        Itselläni on ollut kutinaa,polttelua,kirvelyä
        parisen päivää.
        Tänään hain apteekista kyseistä lääkettä 500mg,yhden päivän hoidolla
        On auttanut pikku hiljaa enemmän ja enemmän :)


      • Nainenlks
        kkkkk kirjoitti:

        Tarviiko sinne lääkäriin mennä vain sen takia että varmistuu että kyseessä tosiaan on hiivasieni ja että saa sen hoitoon ohjeet? Ois paljon helpompaa vaan mennä apteekkiin hakemaan lääke... Onko siitä jotain vaaraa että hankkii hiivasienitulehduslääkkeen ja käyttää sitä vaikka hiivasientä ei olekaan?

        Mää olen ensikertalainen ja hain apteekista ilman lääkärillä käyntiä Canestenin puikon ja emulsiovoiteen. Osaako joku sanoa kuuluuko sen kirvellä hieman laitettaessa ja kuumottaa? Kutinaan se on kyllä auttanut, mutta vielä alapää näyttää kyllä tulehtuneelta ja välillä ehkä vähän kutiaakin. Eilen illalla laitoin sen puikon, joten tämä on ollut nyt ensimmäinen päivä sen jälkeen kylläkin vasta...


    • L82

      ...saa voiteen mikä voisi auttaa, eikä ne kysy oletko ensikertalainen vai et. Jos on pahempi hiivatulehdus se ei aina lähde ilman parempaa lääkitystä. Voit varata ajan ihan tavalliselle lääkärille... ne katsoo sun alapäästä onko kyseessä hiiva vai ei (luulisin että on!) ja todennäköisesti kirjoittaa sulle reseptin. Saat todennäköisesti yhden kapselin jolla hiiva heti lähtee.

    • Minxuli

      Tähän hiivasieni keskusteluun liittyen.. Voiko olla niin että olen saanut hiivasienen poikaystävältäni? meillä on ns.etäsuhde.. näemme noin kerran kuukaudessa.. ja tämän vuoden aikana olen saanut noin kolmisen kertaa hiivasienen heti viikonlopun jälkeen (lue seksin) .. viimeksi tapahtui niin että vkl:n jälkeen sain myös ientulehduksen ? olimme harrastaneet suuseksiä ja myös alapäähän hiivan.. eli voiko noilla olla yhteyttä

      • noona

        Hiivasieni voi tarttua yhdynnässä, jos kondomia ei oo käytetty. Suosittelisin että pyydät miestä käymään lääkärissä..


      • aiaia

        Sun poikaystävältä tarttis hoitaa hiiva pois tai sä saat sen aina takaisin.
        miehillä ei tuntevia oireita ole mutta se lymyää siellä ja sä saat sen.

        tosi ilkeetä sulle.


    • koityttö

      Aina kun olen käynyt gynellä uusimassa pillereseptiä olen saanut hiivan. Että on ärsyttävää. Muuten ei ole ollut mitään mutta aina tuon käynnin jälkeen on. Puhtaitako lääkärin ankannokat? Vai mikä syynä.

      • möhkö

        jep..elikäs itselläni on kanssa nyt pari päivää kutissut alapää tosi paljon.Välillä kutina lakkaa ja taas alkaa. On ollut ennenkin näitä oireita, mutta on mennyt ohi ajan myötä itsestään.Olen vakituisessa suhteessa mutta miehellä ei ole ollut samoja oireita. Voiko miehellä olla silti hiiva vaikka ei olisi oireita? eli kysyisinkin nyt että voiko hiiva mennä ohi itsestäänkin..vai onko se pakko hoitaa? mikä olikaan sen lääkkeen nimi mitä voi apteekista kysellä hiivaan?


      • tyttö17
        möhkö kirjoitti:

        jep..elikäs itselläni on kanssa nyt pari päivää kutissut alapää tosi paljon.Välillä kutina lakkaa ja taas alkaa. On ollut ennenkin näitä oireita, mutta on mennyt ohi ajan myötä itsestään.Olen vakituisessa suhteessa mutta miehellä ei ole ollut samoja oireita. Voiko miehellä olla silti hiiva vaikka ei olisi oireita? eli kysyisinkin nyt että voiko hiiva mennä ohi itsestäänkin..vai onko se pakko hoitaa? mikä olikaan sen lääkkeen nimi mitä voi apteekista kysellä hiivaan?

        Kyllä se ohi menee ilmankin mutta kutina on välillä kyllä sietämätöntä. Sitä en tiedä jos itelläni vaan ei ole kovin paljon ollut kun ei oo tarvinnut lääkitä. Välillä on auttanut kun on vaan pessyt vedellä ja laittanut jotain liukkaria/baby oil:ia tms ja antanut tuulettua jonkun hetken.
        Voi olla että ei ole ollut hiivaa vaan jotain muuta allergista kutinaa. En ole koskaan käynyt testaamassa lääkärillä... Mutta aina välillä hyppää ongelma taas esiin tauon jälkeen..


      • ------
        möhkö kirjoitti:

        jep..elikäs itselläni on kanssa nyt pari päivää kutissut alapää tosi paljon.Välillä kutina lakkaa ja taas alkaa. On ollut ennenkin näitä oireita, mutta on mennyt ohi ajan myötä itsestään.Olen vakituisessa suhteessa mutta miehellä ei ole ollut samoja oireita. Voiko miehellä olla silti hiiva vaikka ei olisi oireita? eli kysyisinkin nyt että voiko hiiva mennä ohi itsestäänkin..vai onko se pakko hoitaa? mikä olikaan sen lääkkeen nimi mitä voi apteekista kysellä hiivaan?

        hmm lueskelin netistä että miehellä voi ilmeisesti useinkin hiiva olla oireeton.. cansesten on ainakin yks lääke, voit kattella vaikka netistä. ja niitten voiteella voi hoitaa mieheltäkin hiivan sit pois, jos sillä se on. :P


      • jessus jessus
        ------ kirjoitti:

        hmm lueskelin netistä että miehellä voi ilmeisesti useinkin hiiva olla oireeton.. cansesten on ainakin yks lääke, voit kattella vaikka netistä. ja niitten voiteella voi hoitaa mieheltäkin hiivan sit pois, jos sillä se on. :P

        tulipa nuoltua emon tussua, eikä aikaakaan oli mentävä lekuriin. kitalaki nieluun asti aivan valkoisena tohtori kertoi ettei ollut aikaisemmin nähnyt vastaavan laista kurkkua.määräsi lääkkeeksi daktarin 2%oraaligeeli joka kuudes tunti kitalakeen sekä nieluun kyllä lähti hiivat.


      • jemppppa

        Kävin tossa testeissä ja tosiaan alapäätä sorkittiin ja heti tämän jälkeen kutinaa kirvelyä ulkosynnyttimissä eli luultavasti hiiva? Mitä tapahtuu jos hiivaa ei hoida, meneekö se itsestään ohi?


      • jk
        tyttö17 kirjoitti:

        Kyllä se ohi menee ilmankin mutta kutina on välillä kyllä sietämätöntä. Sitä en tiedä jos itelläni vaan ei ole kovin paljon ollut kun ei oo tarvinnut lääkitä. Välillä on auttanut kun on vaan pessyt vedellä ja laittanut jotain liukkaria/baby oil:ia tms ja antanut tuulettua jonkun hetken.
        Voi olla että ei ole ollut hiivaa vaan jotain muuta allergista kutinaa. En ole koskaan käynyt testaamassa lääkärillä... Mutta aina välillä hyppää ongelma taas esiin tauon jälkeen..

        okei.


      • en tiiä
        jk kirjoitti:

        okei.

        Mikä sairaus minulla on? Minulle tulee semmonen outo tunne kun joku synnyttää tai johonkin ihmiseen sattuu esim elokuvissa..Ja joudun laittamaan käden pikkareiden päälle ja hieromaan pimpsaa..D;;;;; En ole uskaltanut puhua vanhemmilleni mitään koska pelkään mennä lääkäriin jos ne ottaa verikokeita jne..Minua pelottaa...Auttakaa..miten saan ton taudin pois?? DDDD:::


    • help tarviin apuu

      minulla on sama ongelma kuin teillä muilla, pari pvä jälkee yhdynnästä
      rupes kutiamaan paikat ja lievää polttelua, välillä menee ohi. saako ala-ikäsenä apteekista niitä ihmeen näihin oireisiin niitä juttuja? en tahtois mennä lääkäriin, enkä toisaalta hakea niitä jutttuja apteekista. voiko mennä itsestään ohi?

    • Ja tällästä sitten

      Mitä hiivasieni edes tekee'? Onko siitä mitääb haittaa? En ole varma onko minulla hiivasieni, mutta minulla on valkovuotoa: se on joskus kellertävää ja pahanhajuista, myös kökköistä. Kutinaa ei ole. Minkä ikäisenä se voi tulla? Olisi tosi kivaa jos vastattaisiin, vaikka huomaan että tämä keskustelu onkin jo aika vanha.

    • parempi myöhään...

      Hiiva voi kai tulla minkä ikäisenä vain. Olin muistaakseni aika nuori, alakoululainen, kun sain sen ensimmäisen kerran. Muuttaessani maalta opiskelukaupunkiin kärsin hiivasta muutaman kerran peräkkäin. Uskoisin, että se johtui silloin kaivoveden vaihtamisesta reilusti kloorattuun vesijohtoveteen. Hillitön kutina ja kirvely ovat tunnusomaisia oireita. Katso vaikka tuolta lisää: http://www.poliklinikka.fi/naisten-kanava/artikkelit/hiivatulehdus-4958443

      Valkovuoto on normaalia. Koostumuskin saattaa vaihdella kuukautiskierron eri vaiheissa (ainakin minulla), mutta jos kokkareisuus ja haju toistuvat usein, kannattaisi mennä lääkäriin. Mistä tahansa taudista on haittaa, ellei sitä hoida.

    • proffa666

      Hei te naiset joilla on hiivasieni! pyytäisin että jos mahdollista niin pussittakaa hiivasienenne ja lähettäkää ne minulle! aion kokeilla vappu simaa tänä vuonna hiivasientä avuksi käyttäen. sokerit minulla on jo koossa. kiitos.

    • suuri ongelma

      Moi.
      Onko neuvoja pulassa olevalle? Minulla oli ensimmäisen kerran hiivasienitulehdus 1,5 vuotta sitten ja sen jälkeen se uusiutuu jatkuvasti muutaman kuukauden välein. Joka kerta lääkäri antaa samat lääkkeet, jotka saavat menemään ohi, mutta se tulee aina vain takaisin. Joka kerta pahempana. viimeksi en enää pystynyt edes kävelemään kun sattui niin paljon. Olen tehnyt kaikkeini: En syö makeisia, en syö vehnää, en syö mitään missä on hiivaa, syön joka päivä runsaasti maustamatonta jugurttia ja karpalomehua ym. sekä maitohappobakteeria, joka on tehty menemään alapääalueelle, käytän tarkoituksenmukaista alapääsaippuaa ja pidän muutenkin paikat hyvin puhtaana. MIkään ei silti auta. Osaako kukaan auttaa? Onko kellään samaa ongelmaa?

      • jriojeioge

        Se voi kaiketi olla miehilläkin oireettomana, josko sun poikakaverilla on se ja se tarttuu aina uusiks? Silloin miehen on syytä tuo hoidattaa.


    • suuri ongelma

      aijuu ja voiko sieni aiheutua esim. jostain sukupuolitaudista tai jostain muusta mitä en ole tajunnut??

    • HeLp"!!!!!!!!!!!!!!!

      mulla on kaks valkosta sainoisko läiskää alapäässä enkä oo uskaltanu sanoo äitille niitä kirvelee tai siis ottaa ipeetä vähän ku kävelen, inhottaa ;((
      ja pelottaa jos se onki jotain vakavaa...:( TARVITSEN APUA!!

    • eipä kiinnostakkan

      Naisilla nyt van aina on jotain siel räkäses vitussa vikaa semmosia tautipesiä ne on!

    • ampparitt

      Myös mulla on hiivatulehdus (ainakin luulen). Ensin kaksi viikkoa sitten tuli alapään aristusta, turvotuksen tunnetta ja kipua. Lääkäri määräsi Flagyl-antibioottia, mutta oireet pahenivat. Menin terkkarille, ja hän sanoi kyseessä olevan hiiva. Käytin emätinpuikon ja voidetta, ja oireet olivat poissa 3-4 päivää, kunnes ne tulivat taas. Otin suun kautta otettavan lääkkeen ja jatkoin rasvaamista. Oireet helpottuivat, mutta eivät lähteneet kokonaan. Otin taas suun kautta otettavan ja rasvasin, mutta oireet jatkuneet nyt viikon. Olen syönyt maitohappotabletteja ja jättänyt pois sokerin, vaaleat jauhot ja syönyt paljon happamia tuotteita (piimä, jugurtti, rahka). Olen myöskin nukkunut ilman alkkareita... onkohan tämä edes hiivaa...?

    • ampparitt

      hmm?

    • ashikama

      Löysin tänään emättimestä nahkamöykyn, joka oli tunnoton. Koko emätinkin oli turvonnut. Mulla on ollu emättimessä kutinaa, kirvelyä, haisevaa ja kokkareista valkovuotoa. Kun raapaisin nahkamöykkyä, siitä tuli aivan kuin maitoa. Oon 11vuotta, enkä uskalla kertoo täst kellekkään. Tarviiks verikoetta jos haluaa varmistaa hiivan vai onko jotain muuta keinoa? Voiko 11 vuotiaalla edes olla hiivasientä? Vai onko mulla jokin muu tauti?

    • täritäritäri

      Tää kuulostaa nyt varmaan aika tyhmältä, mutta epäilen että mulla olis hiivasieni. Oon aina jännittäny lääkärissä käyntiä yms. Joten miten lääkäri ns. tutkii onko mulla hiivasientä? Antaakse reseptin niinku vaan jos sanoo et mulla olis tällaisia hiivasieni -oireita vai tutkiikse ihan oikeasti? En oo oikeen tottunu lääkäreihin ja sen takia olisi kiva tietää etten vaan sitten rupea siellä tärisemään ja jännittämään :/

    • IHHHAHAHAHHHH

      Sitä minäkin mietin..... Mutta ei kai sentään se niin kamalaa ole, vaikka ihan tutkisikin:D Vai onko sulla lääkäripelkoa?

    • Anonyymi

      Mulla lähti hiiva otsoonivedellä. Myös valkosipuli voi toimia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe