250D:ssä vm -94? Kuinka paljon on yleensä ajettu, ennenkuin ongelmia esiintyy?(jos esiintyy)
Vastaukset 6
- öööööö
siinä kolmen ja puolen kilometrin jälkeen.
- Make2
kunhan käyttää kunnon öljyjä (Mobil 1 tms.). Huonolaatuinen öljy tukkeuttaa hydrauliset venttiilinpainimet, jolloin kone alkaa "tikuttamaan". Eli nokka-akseli lyö painimeen, joka juuttuu => nokka-akseli kuluu ajanmyöten. Varsin yleinen ominaisuus mersuissa, joissa käytetty delvaccia tai jotain muuta traktoriöljyä. Ääni kuuluu tyhjäkäynnillä. Uudet painimet maksavat 125:-/kpl, joita on 1/venttiili. Vaihdatin omaani kakssataseen kaikki ja taas kehrää kuin kissa. Lisäksi jakoketju kannattaa vaihtaa 250 tkm:n välein (suositus). Peruskone kestää kevyesti 600-700 tkm, apulaitteita, kuten latureita, vesipumppuja, startteja ja alipainepumppuja menee aiemmin, mutta nehän eivät olekaan mersun omia tekeleitä. Muista antaa "hanaa" välillä, siitä dieseli tykkää ja paikat pysyvät puhtaina.
- 250D
Niin oon ainakin ymmärtänyt, että vasta 220D:ssä ja 250D:ssä on alettu käytää 4 venttiiliä/sylinteri. Mutta oikaiskaa tietoni, jos on aihetta.
- Timo L.
250D kirjoitti:
Niin oon ainakin ymmärtänyt, että vasta 220D:ssä ja 250D:ssä on alettu käytää 4 venttiiliä/sylinteri. Mutta oikaiskaa tietoni, jos on aihetta.
..saahan ne painimet vaihtaa 200D-malliinkin, vaikka siinä ei neliventtiilikantta olekaan.:-)
- 250D
Timo L. kirjoitti:
..saahan ne painimet vaihtaa 200D-malliinkin, vaikka siinä ei neliventtiilikantta olekaan.:-)
mutta tarkoitin kysyä nimenomaan 4-venttiilitekniikan kestävyyttä.
- Make2
Kyllä neliventtiilitekniikka(kin) kestää mersussa (edellyttäen, että huollot suoritetaan ajallaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931038Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei303984- 102895
- 78771
- 78752
- 82736
- 50665
- 37656
- 45641
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39640