Atopia ja patit kaulalla

Pattinen

Minulla on muutamia pienempiä ja yksi isompi imusolmuke kaulalla turvonnut. Nämä pienemmät on ollut jo monta vuotta ja isompi kohta vuoden. Tämä isompi on ultrattu ja otettu ohutneulanäytekin, ja todettu ettei pitäis olla mitään epänormaalia, eli syöpää tms.

Kaikki lääkärit on aina minulle sanoneet, että koska minulla on atooppinen iho ja allergioita niin nuo kroonisesti suurentuneet imusolmukkeet voivat liittyä siihen. Kiinnostaisi tietää, että onko muilla atoopikoilla näitä "patteja" kaulassa? Onko ne atoopikoilla ja ihottumaisilla yleisiä?

5

5076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergikko-astmaatikko

      Mulla ainakin on. Samoin allergisella lääkärisiskollani, joka sanoo, että ne on "meikäläisillä" todella yleisiä. Mulla on niitä myös leuan alla. Turpoovat välillä ja ovat kipeätkin jos on flunssa. Ei siis syytä huoleen, vaikka vähän ällöttäviähän ne ovat.

      • atopia+astma

        kuuluu ikään kuin asiaan, eli ole huoleti. Itselläni on kaulan imusolmukkeen jatkuvasti sen verran turvoksissa, että sen havaitsee sivullinenkin aivan paljaalla silmällä, riippumatta siitä missä kunnossa atopiani milloinkin on.
        Nämä nykyiset imusolmukkeet,tässä koossa,ovat olleet viimeiset 10 v.


      • Pattinen
        atopia+astma kirjoitti:

        kuuluu ikään kuin asiaan, eli ole huoleti. Itselläni on kaulan imusolmukkeen jatkuvasti sen verran turvoksissa, että sen havaitsee sivullinenkin aivan paljaalla silmällä, riippumatta siitä missä kunnossa atopiani milloinkin on.
        Nämä nykyiset imusolmukkeet,tässä koossa,ovat olleet viimeiset 10 v.

        Kiitos, kun viitsitte vastata. Ilmeisesti nämä "patit" sitten kroonisesti ihottumaisilla ja allergisilla on aika tavallisia. Itse olen ajatellut, että kun pitkiäkin aikoja esim. päänahka on rikki ja ylävartalossa kovasti ihottumaa ja iho tulehtunut niin ei kai toisaalta ole ihme, että imusolmukkeet reagoi. Onhan ne vähän inhottavia mutta niiden kans pärjää kun yrittää unohtaa ne.


      • Pattinen kirjoitti:

        Kiitos, kun viitsitte vastata. Ilmeisesti nämä "patit" sitten kroonisesti ihottumaisilla ja allergisilla on aika tavallisia. Itse olen ajatellut, että kun pitkiäkin aikoja esim. päänahka on rikki ja ylävartalossa kovasti ihottumaa ja iho tulehtunut niin ei kai toisaalta ole ihme, että imusolmukkeet reagoi. Onhan ne vähän inhottavia mutta niiden kans pärjää kun yrittää unohtaa ne.

        ole ollut mitään patteja kaulalla!vaikuttaakohan kitarisa leikkaus siihen..


      • Kitarisatpoistettu
        Leena kirjoitti:

        ole ollut mitään patteja kaulalla!vaikuttaakohan kitarisa leikkaus siihen..

        Mulla on kitarisat poistettu JA on lievästi turvonneet imusolmukkeet, turpoaa eniten jos sairastun flunssaan, muuten ei ns. huomaa. Eli tää kumoaa edellisen, mikäli tarkoitit että sulta ON poistettu ja vois olla syy siihen, ettEI ole turvonneita imusolmukkeita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe