Volvo Penta MB10A

KÖyhä

Kyseessä on kaksipyttyinen 15hv bensa/petroli-keskimoottori ja ikää on yli 20v. Tietääkö kukaan mistä kannattaisi kysellä varaosia. Kansi eniten kiinnostaisi kun vanha syöpyi puhki. Uusia osia ei saa enää maahantuojalta.

11

3362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maku

Kotkassa myy ja korjaa Veleiro Oy puh. 05 210 9560
      Ehkä tietävät jonkun, jolla on nurkissaan esim. romukoneita.

• Veehoo

Moi,

jos ei Suomesta tärppää, niin kokeilepa norjalaista Marna Motoria, joka edelleen valmistaa ko. konetta. Ovat hiljaittain avanneet kotisivutkin, www.marna.no, jossa väittävät toimittavan varaosia ainakin Skandinaviaan.

Olen muuten itsekin MB 10:n omistaja, joten jos löydät jonkun hyvän varaosamestan, niin olen itsekin tiedosta kiinnostunut (vaikka tällä hetkellä kone toimiikin hyvin).

• Köyhä

Katsoin marnan sivuilta ja siellä oli kuvia varaosista ja huomasin että jotain muutoksia oli tullut verrattuna volvoon. esim termostaatti on jossain muualla kuin kannessa. Kannentiiviste on kyllä ihan samannäköinen.
        http://www.marna.no/images/motorer/Deler.jpg

En haluaisi luopua koneesta sillä se on aika hyvä kone. Sivuventtiilirakenteesta johtuen se on tosi hiljainen. Mukavampi ajella kun voi keskustella ajon aikana. Muistan vaan millaista oli kaverin veneessä jossa oli vanha BMW-diesel, järkyttävä meteli ja tärinä.

Olen kysellyt jo monesta paikasta mutta ei ole vielä tärpännyt. Ilmoittelen jos saan tietoa jostain.

• Veehoo
        Köyhä kirjoitti:

Katsoin marnan sivuilta ja siellä oli kuvia varaosista ja huomasin että jotain muutoksia oli tullut verrattuna volvoon. esim termostaatti on jossain muualla kuin kannessa. Kannentiiviste on kyllä ihan samannäköinen.
        http://www.marna.no/images/motorer/Deler.jpg

En haluaisi luopua koneesta sillä se on aika hyvä kone. Sivuventtiilirakenteesta johtuen se on tosi hiljainen. Mukavampi ajella kun voi keskustella ajon aikana. Muistan vaan millaista oli kaverin veneessä jossa oli vanha BMW-diesel, järkyttävä meteli ja tärinä.

Olen kysellyt jo monesta paikasta mutta ei ole vielä tärpännyt. Ilmoittelen jos saan tietoa jostain.

Moi,

saatat olla oikeassa tuon kannen ja termostaatin sijainnin muuttumisen suhteen, mutta tässä kuvassa http://www.marna.no/MB10A.htm termostaatti"pesä" kyllä näyttäisi olevan paikallaan kannessa (korkeampi kuin varaosakuvassa). Tiiviste tosiaan on melkein samanlainen, mutta esim. sylinterien välinen "kannas" huomattavasti leveämpi kuin omassa MB10:ni, jonne uuden tiivisteen keväällä laitoin. Tai sitten kuva valehtelee. Mene ja tiedä...

Puuttellisella norjankielen ymmärryksellä sain kyllä sen kuvan, että heillä on myös käytettyjä osia (=vanhoja moottoreita) tarjolla. Luulisi sieltä löytyvän. Tosin lähetyskustannukset voivat tehdä hommasta kannattamattoman.

Toivotan onnea varaosametsästykseen.

• Veehoo
      • Köyhä

Taidat olla oikeassa, siinä kuvassa taisi olla jonkun muun mallin kansi. Kyllä se linkki, jonka annoit marnasta näytti ihan samanlaiselta kuin oma volvo. Termostaatti ihan samassa paikassa.
        Olis kiva tietää mitä koko roska maksaisi, mahdatko tietää?

Kiitti linkeistä, olivat uusia minulle. Laitoin kyselyä eteenpäin, saas nähdä tärppääkö.

• Anonyymi

Minulta löytyy tarvittaessa vaikka koko moottori ja vielä kaikenlisäksi ehjä ja toimiva.hannu.nikunenmps@gmail.com puh.0451288748

• Anonyymi

Mulla olisi kokomoottori

• Anonyymi

Toivottavasti tuo kaveri on jaksanut päivystää tätä ketjua viimeiset 20 vuotta, jotta pääsee ostamaan sinulta tuon moottorin D.

• Anonyymi

Puh.443288515

• Anonyymi

Top boat Helsinki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen

Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää
      Ikävä
      165
      2184
    2. Kimmo Kivelä mikä pösilö.

Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla
      Kiuruvesi
      31
      1657
    3. Nainen kaunokainen

Mitä teet tänään illalla?
      Ikävä
      53
      1362
    4. Olisin halunnut...

Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele
      Ikävä
      98
      1338
    5. Paljonko sinulla nainen on velkaa tai säästöjä?

Sitä tässä mietin jatkoa ajatellen.
      Ikävä
      119
      1204
    6. Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun

Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi
      Ikävä
      208
      1034
    7. Kulta miten menee

Mitä tunnet nyt.
      Ikävä
      68
      1018
    8. Nyt faktoja tiskiin mies

Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.
      Ikävä
      77
      985
    9. Hyvä kuolema?

Niin.. minulta taas raskaamman puoleinen aloitus.. Olen kuunnellut äänikirjaa hyvästä kuolemasta keskiajalla ja siinä o
      Sinkut
      100
      977
    10. Ollila työt

Ei kyllä ole kehumista näiden töistä!!Paitsi isä Ollila kyllä jaksaa ajella ja kyylätä mitä muut tekee.
      Oulainen
      21
      961
    Aihe