Volvo Penta MB10A

KÖyhä

Kyseessä on kaksipyttyinen 15hv bensa/petroli-keskimoottori ja ikää on yli 20v. Tietääkö kukaan mistä kannattaisi kysellä varaosia. Kansi eniten kiinnostaisi kun vanha syöpyi puhki. Uusia osia ei saa enää maahantuojalta.

11

4372

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maku

      Kotkassa myy ja korjaa Veleiro Oy puh. 05 210 9560
      Ehkä tietävät jonkun, jolla on nurkissaan esim. romukoneita.

    • Veehoo

      Moi,

      jos ei Suomesta tärppää, niin kokeilepa norjalaista Marna Motoria, joka edelleen valmistaa ko. konetta. Ovat hiljaittain avanneet kotisivutkin, www.marna.no, jossa väittävät toimittavan varaosia ainakin Skandinaviaan.

      Olen muuten itsekin MB 10:n omistaja, joten jos löydät jonkun hyvän varaosamestan, niin olen itsekin tiedosta kiinnostunut (vaikka tällä hetkellä kone toimiikin hyvin).

      • Köyhä

        Katsoin marnan sivuilta ja siellä oli kuvia varaosista ja huomasin että jotain muutoksia oli tullut verrattuna volvoon. esim termostaatti on jossain muualla kuin kannessa. Kannentiiviste on kyllä ihan samannäköinen.
        http://www.marna.no/images/motorer/Deler.jpg

        En haluaisi luopua koneesta sillä se on aika hyvä kone. Sivuventtiilirakenteesta johtuen se on tosi hiljainen. Mukavampi ajella kun voi keskustella ajon aikana. Muistan vaan millaista oli kaverin veneessä jossa oli vanha BMW-diesel, järkyttävä meteli ja tärinä.

        Olen kysellyt jo monesta paikasta mutta ei ole vielä tärpännyt. Ilmoittelen jos saan tietoa jostain.


      • Veehoo
        Köyhä kirjoitti:

        Katsoin marnan sivuilta ja siellä oli kuvia varaosista ja huomasin että jotain muutoksia oli tullut verrattuna volvoon. esim termostaatti on jossain muualla kuin kannessa. Kannentiiviste on kyllä ihan samannäköinen.
        http://www.marna.no/images/motorer/Deler.jpg

        En haluaisi luopua koneesta sillä se on aika hyvä kone. Sivuventtiilirakenteesta johtuen se on tosi hiljainen. Mukavampi ajella kun voi keskustella ajon aikana. Muistan vaan millaista oli kaverin veneessä jossa oli vanha BMW-diesel, järkyttävä meteli ja tärinä.

        Olen kysellyt jo monesta paikasta mutta ei ole vielä tärpännyt. Ilmoittelen jos saan tietoa jostain.

        Moi,

        saatat olla oikeassa tuon kannen ja termostaatin sijainnin muuttumisen suhteen, mutta tässä kuvassa http://www.marna.no/MB10A.htm termostaatti"pesä" kyllä näyttäisi olevan paikallaan kannessa (korkeampi kuin varaosakuvassa). Tiiviste tosiaan on melkein samanlainen, mutta esim. sylinterien välinen "kannas" huomattavasti leveämpi kuin omassa MB10:ni, jonne uuden tiivisteen keväällä laitoin. Tai sitten kuva valehtelee. Mene ja tiedä...

        Puuttellisella norjankielen ymmärryksellä sain kyllä sen kuvan, että heillä on myös käytettyjä osia (=vanhoja moottoreita) tarjolla. Luulisi sieltä löytyvän. Tosin lähetyskustannukset voivat tehdä hommasta kannattamattoman.

        Toivotan onnea varaosametsästykseen.


    • Veehoo
      • Köyhä

        Taidat olla oikeassa, siinä kuvassa taisi olla jonkun muun mallin kansi. Kyllä se linkki, jonka annoit marnasta näytti ihan samanlaiselta kuin oma volvo. Termostaatti ihan samassa paikassa.
        Olis kiva tietää mitä koko roska maksaisi, mahdatko tietää?

        Kiitti linkeistä, olivat uusia minulle. Laitoin kyselyä eteenpäin, saas nähdä tärppääkö.


    • Anonyymi

      Minulta löytyy tarvittaessa vaikka koko moottori ja vielä kaikenlisäksi ehjä ja [email protected] puh.0451288748

    • Anonyymi

      Mulla olisi kokomoottori

      • Anonyymi

        Toivottavasti tuo kaveri on jaksanut päivystää tätä ketjua viimeiset 20 vuotta, jotta pääsee ostamaan sinulta tuon moottorin D.


    • Anonyymi

      Puh.443288515

    • Anonyymi

      Top boat Helsinki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1280
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1107
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      924
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      847
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      798
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      697
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      49
      671
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      627
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe