mattojenpesua rv 37+5

mie

Heippa kaikki mammat!
Itteäni huvittaa kun läheiset huolehtii, että muistanko levätä ja syönkö kunnolla.Ihan kun olisin jotenkin kuolemansairas!
Ok, raskaus on loppuvaiheessa, olo on kuitenki tosi hyvä. Eilen pesin mattoja ja tänään saunan. Onhan ne hyvä saada puhtaiksi kun vauvan kans varmaan ei riitä energiaa sellaseen.
Onko nää mun touhut ihan vastuuttomia, niinku jotku tuntuu ajattelevan?
Onko muitaki jotka tekee ruumiillisia töitä sen sijaan että oottas sohvalla synnytyksen käynnistymistä?

7

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sentään

eipä tainnut meidän mummoilla ja isomummoilla olla mahdollisuutta luksuslomaan, vaikka penskoja pukkasivat maailmaan solkenaan. Eikä taida olla monilla maailman naisilla tänäkään päivänä, jos ajattelee noita vähemmän teollistuneita maita. Raskausviikko 31 menossa ja suunnittelen, milloin voisi ikkunat pestä. Mielellään odottelisi vielä niitä syyssateita, että pysyvät puhtaana kevääseen, vielä kun ei ole niitä sadeilmoja ollut. Mutta pakkaset pelottaa, että kauanko voi viivyttää...

• käyttäen

Siis minusta kaikki "työt" on sallittuja raskausaikana tervettä järkeä käyttäen ja omaa "itseään" kuunnellen. Jos joku tuntuu toisesta pahalta niin se sama ei välttämättä tunnu toisesta miltään, joten käytä omaa järkeäsi ja kuuntele "itseäsi" niin kaikki menee hyvin. Onnellista odotuksen jatkoa sinulle!

• tuimaliini

parempi vaan, että puuhastelee jotain fyysistä niin pitkään kuin hyvältä tuntuu, kuin että makaisi vaan sängyn pohjalla. Joka puolellahan on juttua, että hyvä kunto auttaa synnytyksessä ja varsinkin siitä palautumisessa. Varmasti totta: ennen vanhaanhan mentiin joutui menemään suurin piirtein heti synnytyksen jälkeen lehmänlypsyyn, ei siinä kyllä ole paljoa palautumisaikoja jäänyt :)

• rv 38+2

jeps,mielestäni kotitöitä voi tehdä ihan niin paljon kun itse jaksaa.eiköhän meistä jokainen tunne omat rajansa.itse pesin viime viikolla ikkunat ja joka päivä on kyllä hommia täytynyt tehdä (auringonpaisteessa näkyy jokaikinen pienikin pölyhiukkanen).sitten huilataan illalla ja yöllä,miksei välillä vaikka päivälläkin.

• kukka

Me vielä muutettiin kun olin rv39. Täytyy sanoa etten kyllä suosittele. Nyt onneksi jo muutto on melkein ohi.

• ja taloa rakennetaan...

Eli siis talon rakennus on kesken ja välillä mietin että olenko hullu. Monesti käynyt mielessä että kuinkahan moni mamma kyntää rakennustyömaalla maha pystyssä. Noh...ainakin saa hyötyliikuntaa ja pysyy kunnossa synnytystä varten. Tosin täytyy myöntää että nykyään hommat täytyy valikoida tarkoin ettei tule liikaa kyykkimistä tai painavia nostoja.

• piima78

Ekan raskauden aikana tein kaikki kotityöt itse synnytykseen asti. Siivosin jne... Nyt odotan toista lastani enkä voisi kuvitella enää kauheasti kyykisteleväni(viikkoja 30)aina jostain alkaa pistämään tai kolottamaan jos touhuan paljon. Kyllä oma kehosi kertoo jos "riehut" liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      221
      5055
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4111
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3633
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3599
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3450
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      38
      3075
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2586
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2336
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      44
      2159
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      23
      1982
    Aihe