Kokeneille ..

Joopajoo

Niin,että sanokaa miltä kipu tuntui asteikolla
1-100 jos 1 tarkoittaa pientä haavaa kädessä ja 100 on ampumahaava?

12

1766

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,

vaikea on kuule sanoa/verrata kun en ikää ole ampumahaavaa saanut.

• tähän

että 50! Sattuu, mutta kestettävissä. Suosittelen lämpimästi ilokaasua, tulee hyvät pössyt (: pelkästään sillä pärjäsin itse koko synnytyksen. Synnytys kesti noin 14 tuntia. Tosin sairaalassa kerkesin siitä ajasta olemaan vain 2 tuntia.

• tollasta 5000...

tyhmä kysymys...

• tarja

hammassärkykin kovempaa ja inhottavampaa kuin tämän viimeisen synnytyksen kivut....ja muutoinkin en sataan prosenttiin ole päässyt minäkään....

• 95....

Olen monenlaista kipua sairauksieni vuoksi kokenut, mutta mikään ei vedä vertoja synnytykselle.

• että siitä

ampumahaavasta pääsee helpommalla... Ei synnytyskipua pysty vertaamaan mihinkään muuhun kipuun. Yksi syy on, että vaikka se ampumahaava tulee yllättäin. Siinä vaiheessa kun sen huomaat, on tilanne jo ohi. Supistuskipu taas alkaa varovasti ja pahenee, pahenee, pahenee ja pahenee... Vielä siinä vaiheessa kun tuntuu, että taju lähtee, niin kipu vaan pahenee. Ja se taju ei sitten kuitenkaan lähde, vaikka sitä kuinka toivoisikin.

Hyvinä puolina sitten synnytyskivuissa on, että ne menee ohi nopeemmin. Paranee todennäköisesti nopeammin synnytyksestä kuin ampumahaavasta.

• mää,

et jos sulla on joskus ollut korvatulehdus tai poskiontelontulehdus,ni synnytys ei oo mitään niihin verrattuna..
      näin ainakin mulla,helpolla olen päässyt..3 lasta,synnytykset kestäneet (siis supistusten alusta) 4-5 tuntia ja viimeisen tein ilman mitään lääkitystä..

• Nimetön

itse lähtisin ennemmin synnyttämään vaikka heti kun antaisin repiä viisauden hampaani tai puhkaista korvat.
        Oma synnytykseni ei ollut mitään verrattu nuihin kahteen edelliseen jotka loikeasti käyvät kipeetä..Tatuoinnin laittokin kävi kipeämpää kuin synnytys.
        Mun mielestä kaikki se kipu on korvien välissä jos pystyy rentoutumaan ja ajattelemaan muuta ei synnytys satu..
        Sanoisin, että 20.

Onnea matkaan se on mahtava kokemus..=)

• Äipäksi

kokemusta, mutta umppari minulta on puhjennut ja todellakin kiinnostaa sitten synnytyksen jälkeen vertailla noita kauheuksia. =)

• kahden pojan äiti

Vaikeatahan sitä on kuvailla kun ihmisillä on niin erilaiset kipukynnykset ja synnytyskokemukset mutta se on varmaa että synnytys todella helpottuu jos hyväksyy kivun luonnollisena ja tarpeellisena asiana. Tottakai sen kestää: eihän meitä muuten olisi! Synnytys pitkittyy ja tuntuu paljon pahemmalta jos koko ajan jännittää. Itse synnytin kaksi kertaa veteen ilman lääkkeitä ja synnytykset olivat erittäin ihania kokemuksia. Vesi todellakin auttaa rentoutumaan! Siinä loppuvaiheessa kun pää tunkee ulos, se on se kivuliain hetki ja silloin huusin ihan suunnitellusti kuin keihästetty leijona. Huutaminen auttaa mutta toiv. se ei pelottanut juuri saapuneita ensisynnyttäjiä!

• Äippä-76

Riippuu varmaan ihan siittäkin mihin on ammuttu???
      Enpä koskaan ole tullut ammutuksi (luojan lykky).
      3. odotan tällä hetkellä ja sanoisin 95 sipuasteikolla...
      Jos päähän ammuttu niin se vois olla jo 100.
      Toivottavasti ei kenenkään tuollaiseen tarvitse kipujaan verrata (siis ampumahaavaan).
      Harvemmin synnytykseen kuolee, mutta ampumisiin kylläkin...

• vai asteikko

paha kyllä sanoa kun ei ole ammuttu :) mutta se riippuu niin kipukynnykestä.Itse ulvon verikoetta otettaessa ja syynyksestä vois sanoa että varmaa joku 93 on aika lähellä :D Mutta niin paljon se sattui vain muutaman minuutin, ei koko synnytystä tietenkään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe