Lukion kolmannella oon ja vakavissani oon alkanu harkitsemaan opettajan ammattia. Tykkään työskennellä lasten kanssa ja pidän ryhmien "vetämisestä".
Ongelmana on se että todistukseni ei taida olla tarpeeksi hyvä..??
Kirjoitan keväällä varmaan suurinpiirtein:
matikka (pitkä) c
äikkä m
enkku c
ruotsi c-m
reaali m-e
Mihin kaupunkeihin kannattaisi hakea opiskelee`n? Pääsenkö edes pääsykokeisiin..? :(
Millaset pääsykokeet on? Onko minkälainen kirja lukea?? :)
Kiitoksia neuvoista!
Luokanopettajaksi??
5
1011
Vastaukset
- Jane
Tällä palstalla on varmasti 10 samanlaista ketjua.
Katso OKL-ketjut, siellä on ihan samat asiat.
Mieti tarkkaan vielä uravalintaasi, sisäänpääsyprosentti varsinkin vaikeimmissa paikoissa (Jyväskylä, Helsinki) on Suomen viiden pienimmän joukoissa (siis TEAKIN, TAIKIN, eläinlääkiksen ja psykan kanssa) ja palkka ei päätä huimaa.
Työ on toisaalta mukavaa ja arvostettua, ja kukapa niitä kesälomia ei kadehtisi..
Mietiskele ja tsemppiä!- OKL-opiskelija
Samoilla linjoilla edellisen kanssa,
edelleen kaikki tiedot löytyvät www.sool.fi/okopa - Jane
Vähän aikaa piti miettiä, että mitä ihmettä olen oikein kirjoittanut kun en muista yhtään. Sitten tajusin, että joku vain käyttää samaa nimimerkkiä. Pieni on näemmä tämäkin palsta.
- kelpo rajid
OKL hakee kaltaisiasi henkilöitä laitokselle. Ei kuitenkaan opiskelijaksi, vaan siistijän ammattiin.
- pääsee
Rauman OKL:n pääsykokeeseen on otettu viime vuosina omana kiintiönään kaikki ne, jotka ovat kirjoittaneet pitkästä matikasta vähintään c:n. Ensi kevään valintakriteerejä ei ole vielä julkistettu, mutta kannattaa seurata esim. laitoksen kotisivulta http://www.edu.utu.fi/rokl
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165010Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452450- 501568
- 411540
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241454- 141272
- 271168
- 161152
- 1651099