Woe woe noita lapsosia

vai noitalapsosia?

Olettekos vierailleet koskaan tuolla televisiosarjojen puolella.. Lukemassa hedelmällisiä keskusteluja, kuten esim. tämä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000345&posting=22000000010282368
Vahingossa tuonne satuin, kun googletin yhtä juttua...

No.. mutta, on se hyvä, että lapsilla on jokin "harrastus":/

16

1418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AROSUSI-09

      että toi on n.s "piruilupohjalta" kirjoitettu...

      • ihanko..

        oikeesti;) Onkos täällä piruilu kielletty? No niinhän se vähän oli, mutta vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa, wanna-be-wicca-varhaisteinit sekoilevat jne. näiden hölynpölysarjojen innoittamana. Tokihan heistä jokunen saattaa säilyttää kiinnostuksensa myöhemmällekkin iälle ja alkaa opiskella aihetta tosissaan, mutta siltikin.. Lapsilla on taipumus saada kummallisia pääähänpistoja, etteivät vaan tekisi hölmöyksiä. Samahan se on niin kauan, kun leikit pysyvät viattomana hömpötyksenä.. aargh. No antaa olla.


      • gazpacho
        ihanko.. kirjoitti:

        oikeesti;) Onkos täällä piruilu kielletty? No niinhän se vähän oli, mutta vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa, wanna-be-wicca-varhaisteinit sekoilevat jne. näiden hölynpölysarjojen innoittamana. Tokihan heistä jokunen saattaa säilyttää kiinnostuksensa myöhemmällekkin iälle ja alkaa opiskella aihetta tosissaan, mutta siltikin.. Lapsilla on taipumus saada kummallisia pääähänpistoja, etteivät vaan tekisi hölmöyksiä. Samahan se on niin kauan, kun leikit pysyvät viattomana hömpötyksenä.. aargh. No antaa olla.

        "vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa"

        Minun mielestäni on huolestuttavampaa, että jopa aikuiset ihmiset leikkivät wiccaa :D


      • mikäs..
        gazpacho kirjoitti:

        "vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa"

        Minun mielestäni on huolestuttavampaa, että jopa aikuiset ihmiset leikkivät wiccaa :D

        siinä niin huolestuttaa? En kyllä menisi sanomaan, että aikuinen, joka on vuosia opiskellut wiccaa ja pitää itseään wiccana, leikkii.. Ei täytä leikin tunnusmerkkjä, koska leikissä otetaan rooli, teeskennellään jne. ja leikillä on selkeä alku ja loppu.

        Mutta noin muuten - leikki on positiivinen asia ja aikuisillekkin on onneksi monenlaisia leikkejä;)

        Leikki vapauttaa ja tuo iloa elämään. Kokeilisit sinäkin sen sijaan, että yrität ampua kaikki uskovaiset alas oksiltaan :)


      • gazpacho
        mikäs.. kirjoitti:

        siinä niin huolestuttaa? En kyllä menisi sanomaan, että aikuinen, joka on vuosia opiskellut wiccaa ja pitää itseään wiccana, leikkii.. Ei täytä leikin tunnusmerkkjä, koska leikissä otetaan rooli, teeskennellään jne. ja leikillä on selkeä alku ja loppu.

        Mutta noin muuten - leikki on positiivinen asia ja aikuisillekkin on onneksi monenlaisia leikkejä;)

        Leikki vapauttaa ja tuo iloa elämään. Kokeilisit sinäkin sen sijaan, että yrität ampua kaikki uskovaiset alas oksiltaan :)

        "Leikki vapauttaa ja tuo iloa elämään. Kokeilisit sinäkin sen sijaan, että yrität ampua kaikki uskovaiset alas oksiltaan :)"

        Kyllä minä leikin, mutta rajansa kaikella. Minkäs minä sille voin, että mielestäni kaikenlainen uskominen yliluonnolliseen ja muuhun huuhaahan on niin surullisen hassua. Enkä minä ketään yritä alas ampua. Kyllä ne tippuvat itsestäänkin jossain vaiheessa.


      • elisant
        gazpacho kirjoitti:

        "Leikki vapauttaa ja tuo iloa elämään. Kokeilisit sinäkin sen sijaan, että yrität ampua kaikki uskovaiset alas oksiltaan :)"

        Kyllä minä leikin, mutta rajansa kaikella. Minkäs minä sille voin, että mielestäni kaikenlainen uskominen yliluonnolliseen ja muuhun huuhaahan on niin surullisen hassua. Enkä minä ketään yritä alas ampua. Kyllä ne tippuvat itsestäänkin jossain vaiheessa.

        Elämä olisi niin kovin helppoa jos olisi olemassa vain mustaa ja valkoista eikä lukemattomia harmaan eri sävyjä.

        Sama pätee sen "totuuden" kanssa. Jokainen uskokoon siihen mihin haluaa ja minkä kokee oikeaksi. Vaikka sitten siihen, ettei usko.


      • jaina
        gazpacho kirjoitti:

        "vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa"

        Minun mielestäni on huolestuttavampaa, että jopa aikuiset ihmiset leikkivät wiccaa :D

        "Uskonto kuuluu leikin prinsiippiin."
        Johan Huizinga

        Kuuluvat sinne myös ao. hemmon määritelmien mukaan vanhanaikaiset sodat ja urheilukin. Huizingan mukaan leikkimiselle ovat ominaisia rajatu aika, rajattu paikka, etukäteen sovitut säännöt ja että olaan "ikään kuin oikeasti" vaikka tiedetään, ettei tämä ole "oikeasti", vrt. urheilukisa.


      • lintunen
        gazpacho kirjoitti:

        "vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa"

        Minun mielestäni on huolestuttavampaa, että jopa aikuiset ihmiset leikkivät wiccaa :D

        Olisikin wicca mitä ne "leikkivät", mutta kun niiden leikeillä ei ole mitään tekemistä wiccan periaatteiden kanssa. Tuolla varsin avoimesti sanoi ketjun avaaja ettei hän välitä "seurauksista", hänelle vaan rahaa ja ulkonäköä ja muuta. Siinä TV-sarjassahan on mm. kolminkertaisuuden laki yksinkertaistettu periaatteeseen ettei taikuutta saa käyttää oman hyvän tavoittelemiseen.

        En oikein tiedä että onko ketjun aloittaja trolli, vai voiko oikeasti olla noin älyttömiä ihmisiä olemassa. Tai pitäisikö sanoa vastuuttomia. Mutta ei minua nyt suuresti pelota että tuo pieni noitailija saisi mitään "loitsuillaan" aikaiseksi, eihän hän tajua mitä loitsut oikeasti vaativat. Lähinnä kauhistuttaa asenne, jos se nyt ei ole trolli.


      • AROSUSI-09
        ihanko.. kirjoitti:

        oikeesti;) Onkos täällä piruilu kielletty? No niinhän se vähän oli, mutta vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa, wanna-be-wicca-varhaisteinit sekoilevat jne. näiden hölynpölysarjojen innoittamana. Tokihan heistä jokunen saattaa säilyttää kiinnostuksensa myöhemmällekkin iälle ja alkaa opiskella aihetta tosissaan, mutta siltikin.. Lapsilla on taipumus saada kummallisia pääähänpistoja, etteivät vaan tekisi hölmöyksiä. Samahan se on niin kauan, kun leikit pysyvät viattomana hömpötyksenä.. aargh. No antaa olla.

        Piruilu on toki erittäin sallittua,kunhan sen tekee rehellisesti ja yksisormijärjestelmällä:D


      • luminara
        ihanko.. kirjoitti:

        oikeesti;) Onkos täällä piruilu kielletty? No niinhän se vähän oli, mutta vakavasti ottaen, on se hieman huolestuttava ilmiö, kun lapset "harrastavat" wiccaa, wanna-be-wicca-varhaisteinit sekoilevat jne. näiden hölynpölysarjojen innoittamana. Tokihan heistä jokunen saattaa säilyttää kiinnostuksensa myöhemmällekkin iälle ja alkaa opiskella aihetta tosissaan, mutta siltikin.. Lapsilla on taipumus saada kummallisia pääähänpistoja, etteivät vaan tekisi hölmöyksiä. Samahan se on niin kauan, kun leikit pysyvät viattomana hömpötyksenä.. aargh. No antaa olla.

        "näiden hölynpölysarjojen innoittamana" Joopajoo onhan sarja kyllä hölynpölyä mutta pakko myöntää että kiinnostavaa sellaista :) Toisinaan sarjaa seuratessa tulee sellainen olo että sarjan luojat ovat vain joskus ohimennen kuulleet wiccasta tai vastaavaa ja päättäneet asiaa enempää miettimättä' tehdä aiheesta sarjan... Taitaa tämä käytäntö olla aika tyypillilstä hollywood- toimintaa, Mutta joo hyvää viihdettä sillä kyllä pystyy luomaan sitä en kiellä...


    • Yksinkertainen kannanottoni: Don't feed the trolls, ignore 'em. Tommosiin provoiluihin ei kannata sanoa juuta eikä jaata.

    • jaina

      Noituus on ikivanhaa tietotaitoa ja luonnonuskonto on myös Suomen alkuperäistä uskonnollisuutta.

      Vähättely taas on tyypillistä niille, jotka eivät vaivaudu perehtymään mihinkään muuhun, kuin omiin ennakkoluuloihinsa. Woe woe sitä oman navan nukkaisuutta siellä!

      Minun tuntemani wiccat ovat olleet myös miehiä ja lähimmät noita-maagi ystäväni (kaikki luonnonuskovaiset siis eivät ole wiccoja) ovat lähemmäs keski-ikäisiä tai vanhempia.

      Lapsestani uskonto ei myöskään ole harrastus, eikä häntä kiinnosta myöskään kantaa pentaakkelia, eikä pukeutua goottilaisesti ja hän katsoo mieheni kanssa Dharmaa ja Greggia ja löytää hörhöily-yhtäläisyyksiä perhe-elämästämme (eli osaa suhtautua noituuteen sekä huumorilla, että kriittisesti).

    • luminara

      Ku luin tuon mainitsemasi viestin ja vähän muitakin samasta ketjusta tuli tosiaan sellainen olo, että toi viestin kirjoittaja on teini joka vielä etsii itseään ja on kiinnostunut wiccasta vain sarjan takia. Sinäänsä huolestuttava ilmiö mutta toisaalta aika hauskaa (kornissa mielessä) tuskin noi "pikkuiset" viestin kirjoittajat tajuavat mitä varjojen kirjalla oikeasti tehdään tai mikä merkitys sillä on oikeasti sen käyttäjälle (siis wiccalle) mutta joo leikki on lasten (ja toisinaan aikuistenkin, ainakin tietissä mielessä) työtä joten se siitä pitää vaan pysyä järkevyyden rajojen sisäpuolella tai ainakin pyrkiä moiseen...

      • Rhiannon

        Olen törmännyt itseäni tyhmempiin aikuisiinkin, eikä 'pikkuwiccoja' parin 'harrastelijan' takia kannata täysin tuomita. Olen jo sietänyt kiitettävän määrän piruilua uskoni ja elämänkatsomukseni johdosta, ja tullut siihen tulokseen, että alaikäisiin on helppo hyökätä. Eiväthän pirpanat kuitenkaan mitään tiedä, joten eivät voi vastaankaan panna. On tullut tukittua aika monen suu.


      • luminara
        Rhiannon kirjoitti:

        Olen törmännyt itseäni tyhmempiin aikuisiinkin, eikä 'pikkuwiccoja' parin 'harrastelijan' takia kannata täysin tuomita. Olen jo sietänyt kiitettävän määrän piruilua uskoni ja elämänkatsomukseni johdosta, ja tullut siihen tulokseen, että alaikäisiin on helppo hyökätä. Eiväthän pirpanat kuitenkaan mitään tiedä, joten eivät voi vastaankaan panna. On tullut tukittua aika monen suu.

        Tarkoituksenin ei todellakaan ollut mitenkään yleistää... Anteeksi siis huono sanavalintani...


      • Rhiannon
        luminara kirjoitti:

        Tarkoituksenin ei todellakaan ollut mitenkään yleistää... Anteeksi siis huono sanavalintani...

        Hyväksyn aina auliisti anteeksipyynnön :) Tämä oli niistä itse asiassa ensimmäinen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1415
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      830
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe