Nopeustesti

Kusetustako

Moi

Löytyykö suomesta testiä jolla voi testata oman netti-liittymän nopeuden. Tilasin nopeuden noston mut tuntuu et mitään ei ole tapahtunut.

7

7469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois vaan
      • MooRe47

        Tuo osoitehan ei pidäkkään paikkaansa, PPO-lla se toimiin aina, suurimmalla osalla asiakkaista täällä on näköjään se 512/512 eihän tuolla tee mitään, kyllä se 1Mb 512kb tai jotai pitää olla.


    • huuhaata

      Ehkäpä koneesi teho ei riitä suuremmalle nopeudelle, tai kuten tavallista verkko on ylikuormitettu.
      Tavallisessa surffaamisessa et mitään eroa huomaakaan.
      Ainoastaan tiedostojen lataus rajoittamattomilta servereiltä nopeutuu.
      Mitään DC:tä ei voi käyttää mittana.

      En luota testeihin pätkääkään.
      Tavallisesti kyllä tulee 90 % nimellisestä (download), mutta upload on usein 150 %.
      Joskus olen kyllä saanut 300 % ylinopeutta myös download.

      • tavallinen nopeus ?

        Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?

        dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ?


      • tim-o
        tavallinen nopeus ? kirjoitti:

        Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?

        dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ?

        Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
        Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
        Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
        1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
        Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)

        Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :)


      • J.R.
        tim-o kirjoitti:

        Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
        Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
        Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
        1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
        Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)

        Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :)

        125 B eli byteä ei 125 KB.
        PS. kilotavu on muuten tarkalleen ottaen 1024 tavua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe