Nopeustesti

Kusetustako

Moi

Löytyykö suomesta testiä jolla voi testata oman netti-liittymän nopeuden. Tilasin nopeuden noston mut tuntuu et mitään ei ole tapahtunut.

7

7458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois vaan
      • MooRe47

Tuo osoitehan ei pidäkkään paikkaansa, PPO-lla se toimiin aina, suurimmalla osalla asiakkaista täällä on näköjään se 512/512 eihän tuolla tee mitään, kyllä se 1Mb 512kb tai jotai pitää olla.

• huuhaata

Ehkäpä koneesi teho ei riitä suuremmalle nopeudelle, tai kuten tavallista verkko on ylikuormitettu.
      Tavallisessa surffaamisessa et mitään eroa huomaakaan.
      Ainoastaan tiedostojen lataus rajoittamattomilta servereiltä nopeutuu.
      Mitään DC:tä ei voi käyttää mittana.

En luota testeihin pätkääkään.
      Tavallisesti kyllä tulee 90 % nimellisestä (download), mutta upload on usein 150 %.
      Joskus olen kyllä saanut 300 % ylinopeutta myös download.

• tavallinen nopeus ?

Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?

dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ?

• tim-o
        tavallinen nopeus ? kirjoitti:

Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?

dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ?

Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
        Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
        Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
        1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
        Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)

Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :)

• J.R.
        tim-o kirjoitti:

Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
        Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
        Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
        1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
        Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)

Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :)

125 B eli byteä ei 125 KB.
        PS. kilotavu on muuten tarkalleen ottaen 1024 tavua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      313
      2956
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      198
      2804
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      53
      2405
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      166
      1484
    5. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1209
    6. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1202
    7. 58
      873
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      854
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      799
    10. 77
      784
    Aihe