Moi
Löytyykö suomesta testiä jolla voi testata oman netti-liittymän nopeuden. Tilasin nopeuden noston mut tuntuu et mitään ei ole tapahtunut.
Nopeustesti
7
7304
Vastaukset
- pois vaan
vaikka tolla
http://myip.kolumbus.fi:8000/speedtest/- MooRe47
Tuo osoitehan ei pidäkkään paikkaansa, PPO-lla se toimiin aina, suurimmalla osalla asiakkaista täällä on näköjään se 512/512 eihän tuolla tee mitään, kyllä se 1Mb 512kb tai jotai pitää olla.
- huuhaata
Ehkäpä koneesi teho ei riitä suuremmalle nopeudelle, tai kuten tavallista verkko on ylikuormitettu.
Tavallisessa surffaamisessa et mitään eroa huomaakaan.
Ainoastaan tiedostojen lataus rajoittamattomilta servereiltä nopeutuu.
Mitään DC:tä ei voi käyttää mittana.
En luota testeihin pätkääkään.
Tavallisesti kyllä tulee 90 % nimellisestä (download), mutta upload on usein 150 %.
Joskus olen kyllä saanut 300 % ylinopeutta myös download.- tavallinen nopeus ?
Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?
dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ? - tim-o
tavallinen nopeus ? kirjoitti:
Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?
dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ?Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)
Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :) - J.R.
tim-o kirjoitti:
Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)
Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :)125 B eli byteä ei 125 KB.
PS. kilotavu on muuten tarkalleen ottaen 1024 tavua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758