Äidit!

XXXX

Kuinka te joilla jo ennestään on lapsia, olette selvinneet raskauden keskeytyksestä? Itsestäni tuntuu tällä hetkellä siltä etten pääse asian yli.

11

1510

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

Minulle tehtiin kaavinta kun lapseni oli 9kk ikäinen. Itkin monta päivää asian takia eikä mikään huvittanut.
      Mies yritti piristää, mutta sekään ei auttanut. Seksistä ei tullut yhtään mitään kun ajatukset pyörivät abortissa.
      Pari viikkoa toimenpiteen jälkeen elämä vähän tasoittui. Juttelin jälkitarkastuksessa omalle lääkärilleni ja se helpotti.
      Vaikeinta oli kun ei voinut puhua kenellekkään, kukaan muu mieheni lisäksi ei tiennyt tästä, en ole vieläkään kehdannut kertoa kenellekkään vaikka tiedän että ystäväni eivät tuomitsisi minua.
      Oma lapsi auttoi asian yli, ajattelen aina kun on vaikea tilanne että onneksi ei ole sitä toista lasta, eihän aika riittäisi mitenkään!
      Minulla on yksi aivan ihana lapsi ja yritän keskittyä vain häneen vaikkakin abortti pyörii koko ajan mielessä... Kyllä se siitä varmaan ajan kanssa helpottuu...

• se aina

välillä mieltä jäynää. Tilanne oli silloin sellainen ettei vaihtoehtoja ollut, olin eronnut ja tämä uusi romanssi erittäin varattu...varasin ajan ennen kun kerroin miehelle koko asiasta. Aina kun jossain tulee puhe tai kun lukee lehdestä abortista niin kyllä se mieleen muistuu ja sitä tulee aika ajoin mietittyä, mutta ratkaisua en sinäänsä kadu vaikka välillä pahalta tuntuukin.

• ---------------------

Minä tein neljän lapsen jälkeen järkyttyneenä ja hätäpäissäni abortin.En harkinnut asiaa hyvin ja olen katunut kovasti.Vaikka tiedän,että oisi olut rankkaa monen pienen lapsen jälkeen niin jos oisin tiennyt miltä tuntuu jälkeenpäin niin oisin yrittänyt jaksaa.

Olempa harkinnut ainoaksi keinoksi millä pääsen tästä kaipuusta eroon,että josko yrittäisin sittenkin vielä lasta.Tää saattaa kuulostaa huonolta idealta,mutta neuvolassakin sanottiin minulle,että on aika yleistä monen tekevän vauvan aika pian keskeytyksen jälkeen.Eivät tuominneet ajatusta,toivottivat tervetulleeksi milloin vain.
      Monille on kuulema auttanut pääsee elämässä eteenpäin.Siis ainoastaan tapauksessa,että tosiaan haluaakin lapsen.Moni ymmärtää tekonsa vasta tehtyään keskeytyksen.Minäkin ajattelin,että teen sen ja unohan koko asian.Eipä se käynytkään niin helposti,kyllä se painaa vaan joka päivä mieltä.Auttaskohan uusi raskaus eteenpäin,en tiedä?Toisaalta tuntuis väärältä,kun ei tyhmyyttään antanut edelliselle mahdollisuutta.

• XXXX

samanlainen olo kuin sulla neljän äiti. Meillä kolme lasta ennestään ja ajattelen että tähän tuskaan auttaisi jos saisi vielä mahdollisuuden antaa elämän yhdelle. Neljännelle lapselle.

Muuten minulla on olo ollut sama kuin sulla nimim. äiti. Kaduttaa hirveästi. En ymmärtänyt etukäteen miten pahalta voi tuntua. Ajattelin asiaa jälkiehkäisynä, kun keskeytys tehtiin aivan rask. alussa.

• --------

että seuraavan lapsen sitten adoptoin. Voin korvata tekemäni "synnin" sillä tavoin, että annan kunnon elämän jollekin lapselle joka ei sitä muulla tavoin saisi. Jollekin, jonka elämä olisi parantunut vain aikaisin tehdyn abortin tai sitten minun adoption avulla. Se ajatus helpottaa.

Koko perhe on valmis tarjoamaan kodin ulkomailta tulevalle lapselle. Mutta sen aika ei ole vielä. Nyt kasvatetaan nämä jo maailmassa olevat kunnon kansalaisen aluiksi :)

• jaahas..

En ole varsinaisesti aborttia vastaan mutta musta toi on törkeetä että mennään noin oman pään mukaan että "must tuntuu tänään siltä että en halua lasta, teenpä abortin. Hei nyt mua kaduttaa taidanpa tehdä lapsen sittenkin" Noin vaan leikitään lapsen hengellä! Ei ne ole mitään tavaroita! Ja mikään tollanen syy että sekaannutaan varattuun mieheen ei oikeuta kostamaan sitä lapselle! Pitäisi jalat ristissä tai käyttäisi RIITTÄVÄÄ ehkäisyä! Todella törkeetä!

• nimetön

mulla ei ole ollu mitään murheita koska olin täysin varma mitä olin tekemässä.mulla on kaksi lasta ja nyt ei ollu mahiksia kolmanten ja oli täys vahinko.mietin kyl tarkkaan ratkaisua enkä ole katunut päivääkään ja jos alkaiskin kaduttaan niin saisin voimaa jo olevista lapsista.hyvää syksyä sinne kaikille:)

• Emilia22

Olen myöskin jo äiti, minulla on yksi lapsi, 3½-vuotias poika.
      Olen tehnyt abortin huhtikuussa, ja tunne edelleen välillä erittäin masentunut, että tuntuu todella pahalta...Säälin välillä, masennun, itken, jne jne.
      Tunteet ovat samat?
      Jos haluat mailata anna osoitteesi!

• kadun syvästi

mitkä oli sulla ne painavimmat syyt, itse olen vastaavanlaisessa tilanteessa. en pysty antamaan anteeksi itselleni.

Elämä ei ole helppoa..

• kadun syvästi

Mulla ollut tosi vaikeeta päästä yli...en oikeesti ymmärrä miksi sen tein. Sillä hetkellä se tuntui ainoalta ratkasulta kun tuntui että mies oli lopettamassa koko meidän juttua...ja muutenkin stressiä oli päällä sillä hetkellä niin paljon ettei saanut asioita selväksi päähän.
      Esikoinen oli kuitekin 1,5 sillä hetkellä.

• äiti minäkin

pyörii vuoden takainen abortti. Kaksi lasta ennestään. Ennen minäkin tuomitsin abortin mutta nyt tiedän että harva siihen ryhtyy kevein perustein...Mutta silti kadun vaikka tiedän että oma jaksaminen olisi ollut äärirajoilla. Ehkäisystä huolehdittiin mutta joskus sekin voi pettää...Nyt olisin valmis kolmanteen mutta mies ei halua keskustella asiasta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe