Poravasara

Jake

Kummankohan ostaisin poravasaraksi, Co/Tech Toolsin (950 W, iskuvoima 2,3 J) vai B&D KD960KC "Firestormin" (750 W, iskuvoima 2,2 J)?

Co/Tech maksaisi 59,90 ja B&D 133,00. Kummallekin myyjä antaa 2 vuoden takuun. Co/Tech on ehkä tuntematomampi merkki, mutta toisaalta B&D on pilannut maineensa myymällä leluja.

Tiedä tässä nyt sitten?...

43

68949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.N

tiedä.Itse ostin tarjoustalosta koneen 39e. Se on mökillä enkä muista sen merkkiä. Kiinalaisia ne taitaa kaikki olla. Kun ostat niin osta sellainen jossa on nopeussäätö. Ne menee liian rajusti täysillä kun pitää tehdä pienempää hommaa.

• halvempi

Osta se halvempi,honkkarista saat 40e ihan käyvän poravasaran:enempää on turha sijoittaa jos et tee sillä työksesi. Jos duunaat elääksesi niin sitten mennään ihan eri kauppaan ja hintaan,kumpikaan ei käy pitkän päälle.

• on hyvä

Se, mitä honkkari myy kolmellakympillä, on ihan hyvä vehje. Samaa laitetta saa monesta eri paikasta erivärisillä kuorilla, muttei yhtä halvalla.
      Yhden kivitalon rakentamisen ajan kesti meillä hyvin.
      Tosin eka hajosi heti alkumetreillä, mutta uuden sain heti tilalle. Toka kestikin sitten loppuun asti, eikä ole vieläkään hyytynyt.

Ylempänä joku mainitsi nopeuden säädön, niin en tiedä, mitä sillä tekee poravasarassa, kun ei sillä tehdä mitään hienomekaanisia hommia.

• Jake

Mikä on honkkari?

???

• Mate

• Ainakin

meikäläinen jäi kaipaamaan nopeudensäätöä. Ostetussa koneessa kun ei ole. Jos joutuu aloittamaan porausta tarkkaan kohtaan,niin ei ole hyvä että vehje hyökkää heti täysillä.

• Jarski

Minä ennen olin halpistyökalujen kannattaja. Ajattelin, että yhden hyvän hinnalla saa 3-4 halpiskalua, joten jos yksi halpis menee rikki, on vielä 2 jemmassa. Totuus on kuitenkin se, että työn teko kunnon välineillä on ihan erilaista kuin halpiskamoilla. Kokematon herkästi ajattelee, että eihän se voi niin paljon poiketa, mutta kyllä se poikkeaa. Halpiskalussa, vaikka olisikin periaatteessa toimiva, on aina pientä klappia säädöissä, hieman epätarkkuutta asteikossa, ylimääräistä jäykkyyttä säätöruuvissa jne. jne. Lisäksi saatat ajatella, että äkkiäkös sitä käy kalun vaihtamassa takuuseen, jos se menee rikki. Kotiremonttimies kuitenkin tekee hommat usein viikonloppuna ja iltaisin. Niihin aikoihin ei hajonnutta kalua enää vaihdeta.

Usko minua, älä lyö kättäsi paskaan, vaan osta kunnon työkalu, jos vähänkään enemmän meinaat työtä tehdä. Unohda siis Honkkarin 30:n euron poravasara, ja osta kerralla kunnollinen. Noista mainitsemistasi minulla ei ole kokemusta, mutta yleisesti ottaen B&D:n kaluilla olen saanut homman tehtyä. Mainitsemaasi hintaan ei ammattilaisen kalua saa, mutta kyllä se Honkkarin vehkeen voittaa varmasti.

• Jake

Ostan sitten sen Co/Tech:in Clas Ohlsonilta. Kahden vuoden takuu on sentään kahden vuoden takuu (ei taida saada honkkarin kamoille?).

• tekemään

Opettele kuule poika tekemään ensin töitä ja vasta sitten vasta ostelet niitä kunnon työkaluja.

Poravasara ei ole mikään hienomekaaninen tarkkuus instrumentti sillä ei ole vitunkaan väliä vaikka asteikot klappaa,jäykkyyttä kiristysruuvissa jne.

Sitäpaitsi ei ole mitään järkeä ostella kunnon vehkeitä varaston hyllylle pölyttymään jos tarve on pieni niin halpa ajaa asiansa jos vaan ylipäänsä osaa jotakin tehdä.Vanha totuus on että työkalu ei tee tekijää.

• Jarski
        tekemään kirjoitti:

Opettele kuule poika tekemään ensin töitä ja vasta sitten vasta ostelet niitä kunnon työkaluja.

Poravasara ei ole mikään hienomekaaninen tarkkuus instrumentti sillä ei ole vitunkaan väliä vaikka asteikot klappaa,jäykkyyttä kiristysruuvissa jne.

Sitäpaitsi ei ole mitään järkeä ostella kunnon vehkeitä varaston hyllylle pölyttymään jos tarve on pieni niin halpa ajaa asiansa jos vaan ylipäänsä osaa jotakin tehdä.Vanha totuus on että työkalu ei tee tekijää.

"Poravasara ei ole mikään hienomekaaninen tarkkuus instrumentti sillä ei ole vitunkaan väliä vaikka asteikot klappaa,jäykkyyttä kiristysruuvissa jne."

Nythän me saimme oikean asiantuntijan kanavalle. Ei sinulle tullut mieleen, että nuo kommenttini tarkoittivat halpistyökaluja yleisesti. Minulla ei edes ole poravasaraa. Sen sijaan minulla on sähköhöylä, joka ostettaessa otti n. mm:n vähemmän kuin asteikko näytti. Minulla oli iskuporakone, joka hajosi satunnaisessa käytössä vuodessa. On minulla jiirisirkkelikin, jonka jiirin asteikko näyttää kaksi astetta väärin. Kuinkahan kauan poravasara kestää, jos sen ottaa ihan oikeaan käyttöön?

Kokematon tekijä nimenomaan tarvitsee hyvät laitteet. Huonoilla laitteilla ei tule kuin vahinkoja. Jos käyttö on todella harvakseltaan, kannattaa ennemmin käydä vuokraamassa kunnon laitteet kuin käpistellä jotain sutta susivehkeillä.

• ppp
        Jarski kirjoitti:

"Poravasara ei ole mikään hienomekaaninen tarkkuus instrumentti sillä ei ole vitunkaan väliä vaikka asteikot klappaa,jäykkyyttä kiristysruuvissa jne."

Nythän me saimme oikean asiantuntijan kanavalle. Ei sinulle tullut mieleen, että nuo kommenttini tarkoittivat halpistyökaluja yleisesti. Minulla ei edes ole poravasaraa. Sen sijaan minulla on sähköhöylä, joka ostettaessa otti n. mm:n vähemmän kuin asteikko näytti. Minulla oli iskuporakone, joka hajosi satunnaisessa käytössä vuodessa. On minulla jiirisirkkelikin, jonka jiirin asteikko näyttää kaksi astetta väärin. Kuinkahan kauan poravasara kestää, jos sen ottaa ihan oikeaan käyttöön?

Kokematon tekijä nimenomaan tarvitsee hyvät laitteet. Huonoilla laitteilla ei tule kuin vahinkoja. Jos käyttö on todella harvakseltaan, kannattaa ennemmin käydä vuokraamassa kunnon laitteet kuin käpistellä jotain sutta susivehkeillä.

Hyvillä vehkeillä on ilo tehdä, oli sitten oma tai vuokrattu.

Edellisiin kommentteihin pitää myös lisätä, että on todella vittumaista jättää joku homma kesken siksi, että pitää lähteä vaihtamaan konetta/ostamaan parempaa.

Ainoa halpiskalu, joka mulla on säilynyt ehjänä, on Fermin pikkurälläkkä. Gernin vastaava hajosi noin 15 min käytön jälkeen, en viitsinyt hakea ees takuuseen uutta.

• Mate
        Jarski kirjoitti:

Mukaillakseni erästä ruokamainosta: Hyvä kone, parempi mieli.

Kyllä se niin on että paskoilla vehkeillä on vittumaista tehdä.

Vaikkapa tämä poravasara. Ostin kirpparilta Power Plus merkkisen poravasaran 15 eurolla.
        Kone on täsmälleen sama kuin Biltema, Deuzer, Einhell, ToolMate, AlphaTool jne.
        Eriväriset kuoret ja logo kyljessä ovat ainoat erot.

No! Piikkasin kylppärin lattiasta laastin jämiä.
        Olin piikannut noin puolet ja aikaa oli yhteensä kulunut kymmenisen tuntia kahtena päivänä. Rakkoja käsissä ja ranteet paskana.
        Sitten tuli pelastus ja kone hyytyi kun siitä loppui hiilet.
        Hain vuokraamosta Hiltin ja piikkasin toisen puolikkaan lattiasta reilussa tunnissa.

No hommasin koneeseen uudet hiilet sillä onhan se tavallista iskuporakonetta huomattavasti tehokkaampi porauksessa mutta kun tulee piikattavaa niin haen kyllä Hiltin. Ostaa en kotiin raaski kun maksaa tonnin.
        Tosin yhden päivän vuokrakin on samaa luokkaa kun halpiskoneen hankintahinta.

Eli erot halpiskoneiden ja merkkivehkeiden välillä ei ole ainoastaan säätöjen tarkkuus ja ergonomia vaan se tärkein eli teho ja tietysti kestävyys.

• Mate
        Jake kirjoitti:

Ostan sitten sen Co/Tech:in Clas Ohlsonilta. Kahden vuoden takuu on sentään kahden vuoden takuu (ei taida saada honkkarin kamoille?).

Bauhaus taitaa antaa kaikille koneille 5 vuoden takuun.
        Sieltä saa sitten laatukamaa tai halpisroinaa oman valinnan mukaan.

• isältäni paloi
        Mate kirjoitti:

Vaikkapa tämä poravasara. Ostin kirpparilta Power Plus merkkisen poravasaran 15 eurolla.

Olin piikannut noin puolet ja aikaa oli yhteensä kulunut kymmenisen tuntia kahtena päivänä. Rakkoja käsissä ja ranteet paskana.
        Hain vuokraamosta Hiltin ja piikkasin toisen puolikkaan lattiasta reilussa tunnissa.

No hommasin koneeseen uudet hiilet sillä onhan se tavallista iskuporakonetta huomattavasti tehokkaampi porauksessa mutta kun tulee piikattavaa niin haen kyllä Hiltin. Ostaa en kotiin raaski kun maksaa tonnin.

Eli erot halpiskoneiden ja merkkivehkeiden välillä ei ole ainoastaan säätöjen tarkkuus ja ergonomia vaan se tärkein eli teho ja tietysti kestävyys.

meilläpäs on kunnon poravasara,tehtiin remonttia yritettiin tehdä reikää ym, jollain b/d ei tullut mitään hommasta.isäni hermostui sanoi pakkohan se on hommat tehtyä saada, kävi ostamassa boschin, poravasaran 250e 2 v takuu. hommat pääsi etenemään eikä varmasti säry kone kotihommissa,tuskimpa ammattikäytössäkään, päivitteli vaan et mikseikähän ole ostanut ennen kunnon poraa.

• Jake
        Mate kirjoitti:

Bauhaus taitaa antaa kaikille koneille 5 vuoden takuun.
        Sieltä saa sitten laatukamaa tai halpisroinaa oman valinnan mukaan.

Jos tosiaan Bauhaus antaa 5 vuoden takuun kaikille romppelille, niin siiloin kannattaa matkustaa kauempaakin Bauhaukseen työkaluostoksille!

• miestenmies.
        isältäni paloi kirjoitti:

meilläpäs on kunnon poravasara,tehtiin remonttia yritettiin tehdä reikää ym, jollain b/d ei tullut mitään hommasta.isäni hermostui sanoi pakkohan se on hommat tehtyä saada, kävi ostamassa boschin, poravasaran 250e 2 v takuu. hommat pääsi etenemään eikä varmasti säry kone kotihommissa,tuskimpa ammattikäytössäkään, päivitteli vaan et mikseikähän ole ostanut ennen kunnon poraa.

eihän täälä tähän aikaan ole osaavia miehiä.

On poijat käyty konevuokraamossa hakemassa poravasaraa ja mulle tuotiin eteen uusi halppiskone ja vuokra oli vuorokaudelta se koneen hinta.

Arvatkaas otinko, hain itse halppiskoneen ja tein homman. Nyt kone pölyttyy varastossa sillä eihän meikäläisellä ole sille montaa hommaa.

KOittakaa saada kovaan kalloonne se, että jos mies tekee työkseen koneella töitä niin työn tilaaja maksaa koneen laskussaan ja halppiskoneet ovat petosta, koska työaika pitenee ja koneen hankintahinta edellyttää pientä työkalukorvausta.

Siis lyhyesti sanottuna, jos henkilö on rehellinen niin hänen pitää laskuttaa vain osa tekemästään työstä ja sillä palkalla ei elätetä teitä murkkuikäisiä ja osteta merkkifarkkuja kouluun.

• kaikki amatöörit
        miestenmies. kirjoitti:

eihän täälä tähän aikaan ole osaavia miehiä.

On poijat käyty konevuokraamossa hakemassa poravasaraa ja mulle tuotiin eteen uusi halppiskone ja vuokra oli vuorokaudelta se koneen hinta.

Arvatkaas otinko, hain itse halppiskoneen ja tein homman. Nyt kone pölyttyy varastossa sillä eihän meikäläisellä ole sille montaa hommaa.

KOittakaa saada kovaan kalloonne se, että jos mies tekee työkseen koneella töitä niin työn tilaaja maksaa koneen laskussaan ja halppiskoneet ovat petosta, koska työaika pitenee ja koneen hankintahinta edellyttää pientä työkalukorvausta.

Siis lyhyesti sanottuna, jos henkilö on rehellinen niin hänen pitää laskuttaa vain osa tekemästään työstä ja sillä palkalla ei elätetä teitä murkkuikäisiä ja osteta merkkifarkkuja kouluun.

Kyllä se nyt taitaa olla lapset niin jos vehkeet ei tunnu käsissä kestävän ja niitä pitää kesken hommien lähteä hakemaan uusia tilalle niin kaiken paras ratkaisu on kun soitatte ammattimiehen tekemään ne työt ja pysytte vaan kiltisti siellä olohuoneessa ettekä pyöri siinä jaloissa niitten vuokra bemareidenne kanssa.
        Ammattimies tekee työt kulloinkin käytettävissä olevilla työkaluilla. Kyllä sitä juosta niitten vehkeitten perässä saa jos ei osaa muuta käyttää kun hiltejä

• isältäni paloi
        kaikki amatöörit kirjoitti:

Kyllä se nyt taitaa olla lapset niin jos vehkeet ei tunnu käsissä kestävän ja niitä pitää kesken hommien lähteä hakemaan uusia tilalle niin kaiken paras ratkaisu on kun soitatte ammattimiehen tekemään ne työt ja pysytte vaan kiltisti siellä olohuoneessa ettekä pyöri siinä jaloissa niitten vuokra bemareidenne kanssa.
        Ammattimies tekee työt kulloinkin käytettävissä olevilla työkaluilla. Kyllä sitä juosta niitten vehkeitten perässä saa jos ei osaa muuta käyttää kun hiltejä

onhan se boscin hita tietysti ammattimiehen päivän palkka liekö riittääkään ? meillä nyt on työkaluja paljon muutenkin ja aina jotain hommaa menossa.1-2 reiän takia ei tietysti kannata hiltiä ostaa, hyvin nopeasti osto hinta tulee takaisin koska palkkakulut säästää itse tekemällä.tuleppas tekemään meille hommia jollain halppis poralla ,vasaralla,näytä taitosi miten kestävät sinun käsissäsi ? palkkaa en rupea maksamaan sinulle kuin leikit niiden kanssa viikko kaupalla, kuten pahoin pelkään.heti olisi tarjota kylpyhuoneremontti tehtäväksi.

• Mate
        Jake kirjoitti:

Jos tosiaan Bauhaus antaa 5 vuoden takuun kaikille romppelille, niin siiloin kannattaa matkustaa kauempaakin Bauhaukseen työkaluostoksille!

Näyttäisi Bauhausissa olevan joku Hercules-merkkinen masiina tarjouksessa 49,90 €. Kotikäytössä luulisi kestävän ja onhan takuu jopa 5 vuotta.
        http://www.bauhaus.fi/fileadmin/documents/fi/flyers/Lokakuu2_s2.pdf

• Mate
        kaikki amatöörit kirjoitti:

Ja taas on oikea ammattilainen "linjoilla". Mistä näitä oikein sikiää?

Saa olla aikamoinen ammattimies joka tekee työn loppuun koneella joka hajoaa käsiin normaalilla käytöllä kesken homman.
        Kun piikkauskone laukeaa niin ammattilainen varmaankin piikkaa loput hakkaamalla konetta lattiaan? Kovia jätkiä sanon minä.

Ja kuinkas monen oikean ammattilaisen olet nähnyt tekevän oikeaa työtä mm näillä merkeillä: Biltema, Gern, Einhell, Deuzer, Kinzo, AlphaTool, Great Rhino...

Minä olen nähnyt ammattilaisen käsissä mm näitä merkkejä: Hilti, Makita, DeWalt, sinisen sarjan Bosch jne.

Mikä oikein ahdistaa? Eikö isi anna käyttää Bilteman hylsysarjaa moporemontissa?
        Ja miten noi bemaritkin sinne kylppäriin oikein joutuivat lattian piikkausta haittaamaan?

• kaikki amatörit
        Mate kirjoitti:

Ja taas on oikea ammattilainen "linjoilla". Mistä näitä oikein sikiää?

Saa olla aikamoinen ammattimies joka tekee työn loppuun koneella joka hajoaa käsiin normaalilla käytöllä kesken homman.
        Kun piikkauskone laukeaa niin ammattilainen varmaankin piikkaa loput hakkaamalla konetta lattiaan? Kovia jätkiä sanon minä.

Ja kuinkas monen oikean ammattilaisen olet nähnyt tekevän oikeaa työtä mm näillä merkeillä: Biltema, Gern, Einhell, Deuzer, Kinzo, AlphaTool, Great Rhino...

Minä olen nähnyt ammattilaisen käsissä mm näitä merkkejä: Hilti, Makita, DeWalt, sinisen sarjan Bosch jne.

Mikä oikein ahdistaa? Eikö isi anna käyttää Bilteman hylsysarjaa moporemontissa?
        Ja miten noi bemaritkin sinne kylppäriin oikein joutuivat lattian piikkausta haittaamaan?

Jaa en tiedä olenko ammattilainen mutta näillä hommilla itteni ja muutaman muun elätän.En sitten vissiin ole aito ammattimies kun saan niitä remppoja tehtyä tarvittaessa ilman hiltejäkin.

Kyse ei ole siitä etteikö ammattivehkeet olisi parempia kuin nämä honkkarilaitteet vaan siitä että niilläkin pärjää ihan hyvin jos kohde ei ole suuri tai jos parempia ei ole juuri töiden osuessa saatavilla.
        Täysin järjetöntä on ostaa hartiapankkirakentajan yhteen kylppäri remontiin joku 700 e piikkauskone ja heiluttaa sitä yhden päivän ja laittaa varastoon pölyttymään.Mulla on nuo honkkarin poravasarat parhaimmillaan kestänyt kaksi vuotta.

Noista mainitsemistasi merkeistä kunnon vehkeitä ei ole kuin se hilti ja jotkut makitat.Mitähän "kovia" ammattimiehiä olet mahtanut vakoilla.

Koita säkin vaan niiden vuokrahiltiesi kanssa muistaa,että se että vaikka sulla on kalliit vehkeet käytössä niin se ei tee susta osaajaa.

• on sama

• joka sana

Eli pätee, ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa.
        Minä kuitenkin pidän poravasaraa sen verran toissijaisena sijoituksena, että ostan semmoisen hintaan 29,90 mieluummin, kuin maksaisin kunnon laadusta satoja euroja.
        Tuolla halpiksella teki kuitenkin yhden kivitalon verran hyvin hommia.
        Eikä poravasaralla poraaminen ole mitään tarkkuustyötä.

Muuten kyllä kannatan harkinnan mukaan laatumerkkejä.

• naisen logiikkaa
        joka sana kirjoitti:

Eli pätee, ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa.
        Minä kuitenkin pidän poravasaraa sen verran toissijaisena sijoituksena, että ostan semmoisen hintaan 29,90 mieluummin, kuin maksaisin kunnon laadusta satoja euroja.
        Tuolla halpiksella teki kuitenkin yhden kivitalon verran hyvin hommia.
        Eikä poravasaralla poraaminen ole mitään tarkkuustyötä.

Muuten kyllä kannatan harkinnan mukaan laatumerkkejä.

Ai jaa vai niin.Kannatan laatua ja ostan halpaa.Kuulostaa naiselta ainoastaan nainen osaa ajatella noin ilman ristiriitaa.

• kaikki amatöörit
        isältäni paloi kirjoitti:

onhan se boscin hita tietysti ammattimiehen päivän palkka liekö riittääkään ? meillä nyt on työkaluja paljon muutenkin ja aina jotain hommaa menossa.1-2 reiän takia ei tietysti kannata hiltiä ostaa, hyvin nopeasti osto hinta tulee takaisin koska palkkakulut säästää itse tekemällä.tuleppas tekemään meille hommia jollain halppis poralla ,vasaralla,näytä taitosi miten kestävät sinun käsissäsi ? palkkaa en rupea maksamaan sinulle kuin leikit niiden kanssa viikko kaupalla, kuten pahoin pelkään.heti olisi tarjota kylpyhuoneremontti tehtäväksi.

Hei sano sille isille,että jos on pakko ostaa kallis poravasara niin kandee ostaa se hilti tai hitachi,noilla boschin klohmoilla ei tee muuta kuin vahinkoa ja ihan sama oliko sinistä tai vihreää sarjaa.Ei niistä hommista tule hevon vittuakaan vaikka koneessa olisi nätti brändilaatta kyljessä ja peli ei pysty mihinkään.
        Olen pahoillani mutta mulla ja sillä honkkariporalla mistä ei ole mihinkään on juuri nyt niin paljon tehtävää ettei uusia pysty ottamaan vastaan.

• rystyset valkeina
        on sama kirjoitti:

kuin Honkkarin keltainen poravasara, mutta Honkkarissa se on vaan paljon halvempi.

Jos poravasara johon saa 5 vuoden takuun maksaa vajaat 50 euroa. niin MITEN se voi olla PALJON HALVEMPI missään?!...

Antaako honkkariponkkari vai mikä perkules se nyt sitten olikaan, sitten sille Herkulekselle - vai mikä perkules se nyt sitten olikaan - minkäänlaista takuuta, häh?

Itse ainakin arvostaisin kunnon takuuta niin paljon että maksaisin mielihyvin muutaman kympin enemmän samasta tavarasta, jos saisin vaikka vain vuoden enemmän takuuta.

• Sami_

Periaatteessa olen samaa miltä. Esimerkiksi hyvällä ja huonolla jiirisahalla on valtava ero. Mutta jos puhutaan poravasaran kotikäytöstä, niin mielestäni halpis riittää.

• ~~~~
        Mate kirjoitti:

Power Plussaan uudet hiilet ?

• hiltimies
        Mate kirjoitti:

ranteet paskaks menee ja sormet rakoille ihan hiltilläkin, mutta yhdestä asiasta olen verma, että hilti on silti paras piikkaus vehje mitä löytyy

• kakkia...

Jos haluaa tosimiehen poran niin kannattaa jättää ne halpis rojut sinne kauppaan. Itse kokeilin 3 eri halpismerkkiä joista kaikki on levinnyt useampaan kertaan. lähinnä sähköpuoli alkaa renkkaamaan, mekaanisesti kyllä kestivät... ainoo kone mikä kesti oli töistä lainaamani Hilti ja on edelleen toimiva peli siellä... tosin porasin kyllä ihan puhdasta suomalaista graniittia ;)

• piikkaa

Itelläni on kanssa se honkkari versio, ja tossa laskeskelin että olen sillä piikannut n.400 neliöö laattaa irti, ja paljon muuta työtä. Koneella on tehty 12 kylppäri remonttia, eli se on maksanut ihtensä takas jo monesti.

Ja hyvin toimii. Puhallan aina käytön jälkeen paineilmalla sisukset puhtaaksi, ja ennen rempan alkua lisään vaseliinia vaihteistoon. Parit hiilet on vaihdettu, ja istukka purkunut parikertaa lennossa atomeiksi väljistyneen sokan takia. (helppo homma kasata, kunhan etit eka kaikki sokat ja jouset laattakasasta! =)

Ostan takuulla samanlaisen seuraavaksikin, mutta varakoneeksi ja muuten vaan epäilyttäville työmaille.

Hiltiä tms. meinasin seuravaksi ihan vaan oman terveyden vuoksi. Koneella kun piikkaa 6-10h yhtä soittoa ei loppupäiväna ole tuntoa käsissä.

• lottoa
        piikkaa kirjoitti:

Itelläni on kanssa se honkkari versio, ja tossa laskeskelin että olen sillä piikannut n.400 neliöö laattaa irti, ja paljon muuta työtä. Koneella on tehty 12 kylppäri remonttia, eli se on maksanut ihtensä takas jo monesti.

Ja hyvin toimii. Puhallan aina käytön jälkeen paineilmalla sisukset puhtaaksi, ja ennen rempan alkua lisään vaseliinia vaihteistoon. Parit hiilet on vaihdettu, ja istukka purkunut parikertaa lennossa atomeiksi väljistyneen sokan takia. (helppo homma kasata, kunhan etit eka kaikki sokat ja jouset laattakasasta! =)

Ostan takuulla samanlaisen seuraavaksikin, mutta varakoneeksi ja muuten vaan epäilyttäville työmaille.

Hiltiä tms. meinasin seuravaksi ihan vaan oman terveyden vuoksi. Koneella kun piikkaa 6-10h yhtä soittoa ei loppupäiväna ole tuntoa käsissä.

> Itelläni on kanssa se honkkari versio, ja tossa laskeskelin että olen sillä piikannut n.400 neliöö laattaa irti, ja paljon muuta työtä. Koneella on tehty 12 kylppäri remonttia, eli se on maksanut ihtensä takas jo monesti.

Noissa halpiksissa ei ole minkäänlaista laaduntarkkailua, joten se on aina herran hallussa että löytyykö paketista toimiva kone vai täysi susi. Sulla on käynyt kyllä hyvä tuurikin, tai tietty sekin aina vähän vaikuttaa kuka konetta käyttää.

Kyllä noilla kaikilla rimpuloillakin betoniin saa varmaan propuille reiät, mutta kivi onkin jo kovempi tapaus. Yksi tuttu kävi vaihtamassa takuuseen kuusi kertaa, kunnes kyllästyi.

• eathis

no b&d kyllä toimii sen hetken paremmin kuin cotech jossa ei muuta merkkiä ole kuin se tarra ja naapurikaupassa eri tarra, voi olla maanantaikappale heti kättelyssä,

Muistettava on että kaikilla poravasaroilla betoniseinään syntyy sellainen jokseenkin pyöreä reikä... toisilla sitten helpommin kuin toisilla

parilla sadalla saa koneita joilla teet töitä loppuelämäsi ja tyytyväisenä, hyvä porakone ja hyvä terä ovat melkeinpä tärkeimmät masiinat mitä timpuri tarvii, teholukemia joulet sun muut ei kannata ihan tuijotella pelkästään. itselläni oli joskus kakkoskoneena b&d ja ei koskaan hajonnut mutta iskutiheys ei ollut ihan sama mitä laadukkaammassa toki se oli sinänsä etu kun sillä teki pientä fixaus piikkausta mut ikä kaksi vuotta ja kyljestä tuli sininen kipinä ja sähkönhaju ulos

suhteessa joulelukemaan tärkeä on myös iskuntiheys,kierrosluku ja iskun pituus jotka eivät halpiskoneissa kohtaa mikä tekee sen että huippukone 1 joulella tekee työnsä paremmin kuin paska jolle annetaan 4 joulea,

ota merkkikone hintahaitaria on sekä joskus myös hyviä tarjouksia, halpiksista skil on aina parempi kuin b&d, kohtuuhinnalla saa vihreitä ja sinisiä boscheja, makitaa dewaltia, aeg:tä jotka ovat aina viisaampia valintoja kuin rimpulat ja terissä et säästä pesokaan esim starkilta haet hiltin terän sillä poraat tyytyväisenä vielä silloinkin kun kulkupeli vaihtuu rollaattoriin ja on tietysti laadukkaita teriä muillakin valmistajilla...

• tsemppis

Makita pauhausilta ostettuna vastaa 3 mm trin rautaterää, joka katkeaa puuta jyrsittäesä kalvanoitu terä. En lähtis tohon hommaan ilman ammatti-mestä. Boshci ja hitahci lipeää käsis jo alku metrillä. Jyrsin puutarhaa kannattaa jo maaliskuussa. Hoimakoneita kannattaa vältää jo amatöörinkin silmissä pintaa alle neliösentin! Joten, älkää, nyt hyvät imiset siihen kollegat, laittako ammattilaisten laitteisiin rahnua jos, ei rahkeet, lue taiten piisaa, terästä aina se pinta muodostuu! Mut kyl se siitä! Tsempiä!

• piikkaus
      • voi noita takuuehtoja

Lueppa uudestaan se hiltin takuuehto :)
        joudut maksamaan joka kerta kun kone hajoaa mksimissaan molmasosan uuden koneen listahinnasta :/

• ---------------------------
        voi noita takuuehtoja kirjoitti:

joudut maksamaan joka kerta kun kone hajoaa mksimissaan molmasosan uuden koneen listahinnasta :/

paikkasin väyrysen

• lukeea ne

vai mikä rakknnusmaailma testeissä.

• Pienellä painettu
        voi noita takuuehtoja kirjoitti:

Takuu ei ole samanlainen joka valmistajalla. Kannattaa lukea huolellisesti pienellä painettu.

Hiltin takuu:
        1. Elinikäinen valmistajan takuu (valmistus- ja materiaalivirheet)
        2. 1-2 vuotta ei kuluja (Kaikki maksutta: kuljetukset, varaosat, työ. Jopa hiiliharjojen vaihto ilmaista)
        3. Hintakatto huollolle (Kuluttoman ajan jälkeen maksat korkeintaan 1/3 uuden listahinnasta)

Yleisesti ottaen muiden mainostamat 2v, 3v ja 5v takuut ovat valmistajan takuita jotka eivät korvaa kuluvia osia.

• ammattilainen
        Pienellä painettu kirjoitti:

Takuu ei ole samanlainen joka valmistajalla. Kannattaa lukea huolellisesti pienellä painettu.

Hiltin takuu:
        1. Elinikäinen valmistajan takuu (valmistus- ja materiaalivirheet)
        2. 1-2 vuotta ei kuluja (Kaikki maksutta: kuljetukset, varaosat, työ. Jopa hiiliharjojen vaihto ilmaista)
        3. Hintakatto huollolle (Kuluttoman ajan jälkeen maksat korkeintaan 1/3 uuden listahinnasta)

Yleisesti ottaen muiden mainostamat 2v, 3v ja 5v takuut ovat valmistajan takuita jotka eivät korvaa kuluvia osia.

Kyllä Hitachilla on ihan täystakuu 2-vuotta, ei kustannuksia jos ei ole konetta väkivalloin rikkonut.
        Hitachi tekee vain ammattikoneita.

• fyller
        lukeea ne kirjoitti:

vai mikä rakknnusmaailma testeissä.

Se Deuzerin poravasara on kyllä hintaansa nähden huippu peli.

• kari789
        fyller kirjoitti:

Se Deuzerin poravasara on kyllä hintaansa nähden huippu peli.

Minä ostin ehkä 10 v sitten sen halpis poravasaran harrastuskäyttöön, hinta 35 €. Tosi hyvä ostos.
        Se on ollut monasti lainassa sukulaisilla ja nyt mulla ammattikäytössä remontinteossa ja olen siihen tosi tyytyväinen. Kun poraa pääasiassa pieniä reikiä, 6, 8, 10, 12, 16 tai irrottaa kylpärin laattoja, niin se on riittänyt ihan hyvin.

Täällä on kehuttu Bauhausin 5v takuuta, mutta olettekos sitä koskaan lukeneet ?
        Muistaakseni vain alle 2v vanhasta koneesta saa täyden hyvityksen ja sen jälkeen aina vähemmin, mitä vanhempi kone.

ps Hassua kun joku edellä haukkuu tämän halpiskoneen ja sitten kertoo, että ei ole siitä kokemusta.

• itsellä
        kari789 kirjoitti:

Minä ostin ehkä 10 v sitten sen halpis poravasaran harrastuskäyttöön, hinta 35 €. Tosi hyvä ostos.
        Se on ollut monasti lainassa sukulaisilla ja nyt mulla ammattikäytössä remontinteossa ja olen siihen tosi tyytyväinen. Kun poraa pääasiassa pieniä reikiä, 6, 8, 10, 12, 16 tai irrottaa kylpärin laattoja, niin se on riittänyt ihan hyvin.

Täällä on kehuttu Bauhausin 5v takuuta, mutta olettekos sitä koskaan lukeneet ?
        Muistaakseni vain alle 2v vanhasta koneesta saa täyden hyvityksen ja sen jälkeen aina vähemmin, mitä vanhempi kone.

ps Hassua kun joku edellä haukkuu tämän halpiskoneen ja sitten kertoo, että ei ole siitä kokemusta.

on ferm poravasara ollut muutama vuoden ollut satunaisessa käytössä ja laite on ollut käynissä varmaan sen 50-100 tuntia "pienissä" piikkaus töissä ja reikien porauksessa joten voi sanoa että hintansa arvoinen kone. Mutta kun työssäni käyttö on satunnaista eikä edes viikoittaista niin pieni riski laadun suhteen kannattaa ottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      174
      5623
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2643
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2232
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      30
      1376
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe