jäin työttömäksi ansiosidonnaiselle päivärahalle saan,puhtaana noin 700euroa käteen.lainanlyhennys kuussa on noin 330euroa yhtiövastike korjaus kuluineen on 54 neliön asunnossa 270eur kk. asun yksin enkä saa muita tuloja.SAANKO ASUMISTUKEA
saako omistusasuja asumistukea
5
2288
Vastaukset
- kelan sivuilta
...
- keelalla
Periaatteessa kyllä. Kelan nettisivuilla on asumistukilaskuri, jolla selviää myös omistuasujan asumistukimahdollisuus. Tarkistapa sillä tai kysy suoraan Kelasta; et antanut tarpeeksi tietoja enkä viitsi ruveta säveltämään; lainan korkokulut pitää ainakin olla erikseen selvillä, lainan lyhennystä ei lasketa mukaan asumiskuluihin. Hoitovastike lasketaan. Tulosi ovat pienet, toivottavasti saat asumistukea.
- raksaaja---
Lyhennysten osalta ei saa tukea, mutta korot ja vastike huomioidaa. Jos vastikkeessa on mukana rahoitusvastiketta, niin sitä ei huomioida ja ehkä korkojen verovähennys otetaan myös pois.
Huomioitavat asumiskulut jäävät niin mataliski että ansiosidonnaisella tuki taitaa jo jäädä saamatta kokonaan.
Asunnon koko vaikuttaa myös ja 54 on "liian suuri yhdelle" joten sekin leikkaa tukea. - joka ainoasta selvitys
kaikki omaisuus tulee ilmoittaa kelan asumistukihakemukseen, jos omaan asuntoon tukea hakee. esim kesämökit minkä merkkinen "pyörä kengät " tiliotteet ym.itse hain omaan asuntooni asumistukea meinas hermot mennä sen selvittelyn kanssa,lopulta jouduin kieltäytymään tuesta ettei kela rupea takaisin perimään.tapauskohtainen tietenkin turha on täältä oikeata, vastausta odottaa.
- mmm
Asumistukeen katsotaan vastike,vesimaksu sekä
asuntolainankorot.Kannattaa käydä Kelasta itse
kysymässä.He kyllä antavat arvion asumistuesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027