Pitäisi varata aika lääkärille Propral-reseptiä varten. Olen työelämässä oleva ja kaikenlaiset esiintymiset palavereissa eivät enää jännityksen vuoksi onnistu. Kysyisinkin nyt, mitä kokeita lääkäri ottaa vai otetaanko mitään esim. verikokeita, verenpainetta tms.? Ja miten hyvin tuon jännittämisen joutuu selittämään? Muita pelkoja ja jännityksiä kun ei ole, enkä haluaisi mihinkään terapiaan tuon esiintymisjännityksen vuoksi, joka on kestänyt kouluvuosista saakka.
Propral
6
1786
Vastaukset
- Ovidiu
...sairastatko astmaa? Tuskinpa paljon muuta tekee. Terapiaan ei esiintymisjännityksen vuoksi potilaita lähetellä. Verenpaineen lekuri voi toki mitata, koska Propral on alunperin verenpainelääke.
Varaudu siihen, että aloitusannos on aika pieni (esim. 10 mg x 1-3 tarvittaessa) eikä annos välttämättä auta. Propral kannattaa ottaa 1-2 tuntia ennen jännittävää tilaisuutta.
Kokeile lääkettä kotioloissa, jotta tiedät etukäteen vaikuttaako se mitenkään. - Jännäri
Tosi huono teho, jos menee jännityksestä ihan lukkoon. Väsyttää vain ja tekee heikon olon. Onko muilla toiminut hyvin? Mitä muita vaihtoehtoja on jännittämiseen olemassa?
- jos apu on lähellä
Ei minulta ainakaa otettu veri eikä muitakaan kokeita.
Minulle on esiintymisjännitykseen määrätty Propralien lisäksi Opamoxia, jota otan tarvittaessa (tilanteen pelottavuuteen liittyen). Nykyään selviän pienemmillä annoksilla, kuin aiemmin.
Propral poistaa siis fyysisiä oireita ja Opamox lähinnä rauhoittaa mieltä. Suurempina annoksia Opamox toimii myös unilääkkeenä, joten sen suhteen on syytä olla varuillaan.
Keskustele asiasta lääkärisi kanssa. Terapiaa ei ole minulle tyrkytetty lainkaan. On varmaan tapaus- ja lääkärikohtaista mitä esiintymisjäännitykseen suosittelee.- Paha juttu
Lääkärit määrää usein vain Propralia tai mielialalääkettä jännittämiseen ja sos. tilanteiden pelkoon. Tosi kurja, jos ei auta. Monesti tulee vain sivuoireita. Tuleeko Opamoxista tai vastaavasta? Olisi niin mukava kun ei kärsisi tästä kamalasta vaivasta. Kai sitä pikku hiljaa oppii hyväksymään itsensä ja ei pelkää. Lapsuudestahan pelot yleensä johtuu...
- Propraltoimii
Paha juttu kirjoitti:
Lääkärit määrää usein vain Propralia tai mielialalääkettä jännittämiseen ja sos. tilanteiden pelkoon. Tosi kurja, jos ei auta. Monesti tulee vain sivuoireita. Tuleeko Opamoxista tai vastaavasta? Olisi niin mukava kun ei kärsisi tästä kamalasta vaivasta. Kai sitä pikku hiljaa oppii hyväksymään itsensä ja ei pelkää. Lapsuudestahan pelot yleensä johtuu...
Itselläni ei esiintyminen sinänsä ole vierasta, mutta olen kärsinyt pitkään "kahvikuppineuroosista" eli esiintymistilanteessa tai jossakin sosiaalisessa tilanteessa käteni alkavat täristä mielettömästi ja sitä tilannetta en kerta kaikkiaan hallitse.
Propal-reseptin saatuani parisen vuotta sitten ja käyttämällä niitä sellaisessa tilanteessa, jossa oletan fyysisten oireiden tulevan, on elämäni muuttunut niiltä osin täysin. Propral auttaa 100-prosenttisesti ja minun ei enää tarvitse käyttää energiaa miettimällä, kuinka "liueta" epämieluisista tilanteista.
Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, tosin käyttöni on satunnaista, ehkäpä kerran, kaksi kuukaudessa.
Suosittelen esimerkiksi vapinan poistamiseen... toimii! - Tuskapippuri
Propraltoimii kirjoitti:
Itselläni ei esiintyminen sinänsä ole vierasta, mutta olen kärsinyt pitkään "kahvikuppineuroosista" eli esiintymistilanteessa tai jossakin sosiaalisessa tilanteessa käteni alkavat täristä mielettömästi ja sitä tilannetta en kerta kaikkiaan hallitse.
Propal-reseptin saatuani parisen vuotta sitten ja käyttämällä niitä sellaisessa tilanteessa, jossa oletan fyysisten oireiden tulevan, on elämäni muuttunut niiltä osin täysin. Propral auttaa 100-prosenttisesti ja minun ei enää tarvitse käyttää energiaa miettimällä, kuinka "liueta" epämieluisista tilanteista.
Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, tosin käyttöni on satunnaista, ehkäpä kerran, kaksi kuukaudessa.
Suosittelen esimerkiksi vapinan poistamiseen... toimii!Kyllä vaan minulla auttaa. Ja pääsin kouluterveydenhuollon kautta keskusteluterapiaankin aikoinaan ammattikouluaikoina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015