Kuka on laminaattori?

rakentaja -05

Ihan mielenkiinnosta...uutena vierailijana palstalla sekä uutena rakentajana..viestejä seuranneena..kukas on "laminaattori"?Saakos hänelle esittää suoraan kysymyksiä??

14

3256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laminaattori original

Vastaan kykyjeni ja käytettäviassä olevan ajan puitteissa. Nykyisin olen vastannut nimimerkillä "Laminaattori original", koska joku ilmeisesti kiusaa tehdäkseen rekisteröityi Suomi24:seen Laminaattori-nimellä alkusyksystä.

• sama

eli olen aikaisemminkin kysynyt palstalla laminaatista koiraperheessä...Nyt olen jo päässyt tutustumaan eri laminaatteihin liikkeissä ja netissä..mutta liikkeissä myyjät eivät juuri osaa sanoa kuin "laminaatti kestää" kun utelen koiraperhe asioita..
        Eli hiukan tarkennusta haluaisin ..onko käytännöllinen viistosaumat/reunat??Mitä haittaa hyötyä niistä on? sekä tuosta mattapinnasta..onko se kuinka ongelmallinen koiraperheessä??Tarkoituksena olisi että laminaattia on olohuoneessa n.40m2.
        Kuin myös mitä tarkoittaa sauvalaminaati?

• Laminaattori original
        sama kirjoitti:

eli olen aikaisemminkin kysynyt palstalla laminaatista koiraperheessä...Nyt olen jo päässyt tutustumaan eri laminaatteihin liikkeissä ja netissä..mutta liikkeissä myyjät eivät juuri osaa sanoa kuin "laminaatti kestää" kun utelen koiraperhe asioita..
        Eli hiukan tarkennusta haluaisin ..onko käytännöllinen viistosaumat/reunat??Mitä haittaa hyötyä niistä on? sekä tuosta mattapinnasta..onko se kuinka ongelmallinen koiraperheessä??Tarkoituksena olisi että laminaattia on olohuoneessa n.40m2.

Kun on kyseessä vähintään 31-käyttöluokan laminaatti, niin nekin kyllä kestävät normaalikokoiset koirat. 32-laminaatit ovat vielä selkeästi parempia. Jos on useita todella isoja koiria, niin 33-tavara on jo ehdottoman varma.
        Viistottu sauma ei koirien kanssa ole paras mahdollinen, koska saumauriin joka tapauksessa menee/jää helposti vettä, muita nesteitä ja likaa. Saumaa voi toki suojata asennuksen yhteydessä Clickguard-saumansuoja-aineella. Sauman runkomateriaali turpoaa, jos se joutuu seisovan veden kanssa tekemisiin. Saumoissa voi olla vahasuojaus, mutta eivät nekään seisovasta vedestä sellaisinaan pidä. Viistosaumat ovat aivan kivan näköisiä, mutta jos kysyt, mitä muuta hyötyä niistä on, niin...eipä juuri mitään muuta.
        Mattapintojakin on eri tyyppisiä. Jos pinta on kovin matta ja ei luista yhtään, sen puhtaanapidossa on oltava erityisen tarkkana, että pesuainetta ei annostella liikaa, ettei turhia pesuainekalvoja jää lattiapintaan. Nämä kalvot keräävät likaa ja niissä (kalvoissa)näkyvät esim märät tassun jäljet. Eli matta laminaatin pinta sisänsä ei ole se ongelma, vaan jos puhdistusaineita käytetään väärin/liika, syntyy puhdistusaineongelma, josta useimmiten kyllä turhaan syytetään laminaatteja.
        Sauvalaminaatilla ilmeisesti tarkoitetaan normaalia laminaattilautaa pienempiä laminaatteja, joista voi rakentaa esim kalanruotokuvion. Niissä taitaa olla viistetyt reunat.

• koiraperhe
        Laminaattori original kirjoitti:

Kun on kyseessä vähintään 31-käyttöluokan laminaatti, niin nekin kyllä kestävät normaalikokoiset koirat. 32-laminaatit ovat vielä selkeästi parempia. Jos on useita todella isoja koiria, niin 33-tavara on jo ehdottoman varma.
        Viistottu sauma ei koirien kanssa ole paras mahdollinen, koska saumauriin joka tapauksessa menee/jää helposti vettä, muita nesteitä ja likaa. Saumaa voi toki suojata asennuksen yhteydessä Clickguard-saumansuoja-aineella. Sauman runkomateriaali turpoaa, jos se joutuu seisovan veden kanssa tekemisiin. Saumoissa voi olla vahasuojaus, mutta eivät nekään seisovasta vedestä sellaisinaan pidä. Viistosaumat ovat aivan kivan näköisiä, mutta jos kysyt, mitä muuta hyötyä niistä on, niin...eipä juuri mitään muuta.
        Mattapintojakin on eri tyyppisiä. Jos pinta on kovin matta ja ei luista yhtään, sen puhtaanapidossa on oltava erityisen tarkkana, että pesuainetta ei annostella liikaa, ettei turhia pesuainekalvoja jää lattiapintaan. Nämä kalvot keräävät likaa ja niissä (kalvoissa)näkyvät esim märät tassun jäljet. Eli matta laminaatin pinta sisänsä ei ole se ongelma, vaan jos puhdistusaineita käytetään väärin/liika, syntyy puhdistusaineongelma, josta useimmiten kyllä turhaan syytetään laminaatteja.
        Sauvalaminaatilla ilmeisesti tarkoitetaan normaalia laminaattilautaa pienempiä laminaatteja, joista voi rakentaa esim kalanruotokuvion. Niissä taitaa olla viistetyt reunat.

Ei laminaattia missään nimessä koirille. Se on liukasta ja koirat liukastelevat koko ajan. Lonkat ovat vaarassa. Koiraperheen paras lattiamateriaali on muovimatto. Seuraavana listalla parketti.

Muutenkin laminaatti on todella surkea lattiamateriaali. Alle vuoden alkaa jo muovipinnoite irtoilemaan lastulevystä. Laminaatti on verrattavissa auton "myyntimaalaukseen".

• koiraperhe
        sama kirjoitti:

Meille laitettin viistereunainen Quick Step-laminaatti.Naarmuja ei ole ensimmäistäkään,mutta kerran oli pissattu lattialle ja viisten kohdasta tietysti turvahti ilkeän näköisesti.
        Muuten tuo lattia on ollut tosi hyvä,vaikkakin kynnet pitävät kovaa rapinaa.Viiste on siinä mielessä hyvä,että se ikäänkuin on jarru-ura samalla koirien tassuilla,eli meillä ei paljoa kyllä koirat liukastele.

• koiraperhe2 siis
        koiraperhe kirjoitti:

Meille laitettin viistereunainen Quick Step-laminaatti.Naarmuja ei ole ensimmäistäkään,mutta kerran oli pissattu lattialle ja viisten kohdasta tietysti turvahti ilkeän näköisesti.
        Muuten tuo lattia on ollut tosi hyvä,vaikkakin kynnet pitävät kovaa rapinaa.Viiste on siinä mielessä hyvä,että se ikäänkuin on jarru-ura samalla koirien tassuilla,eli meillä ei paljoa kyllä koirat liukastele.

...

• Laminaattori original
        koiraperhe kirjoitti:

Ei laminaattia missään nimessä koirille. Se on liukasta ja koirat liukastelevat koko ajan. Lonkat ovat vaarassa. Koiraperheen paras lattiamateriaali on muovimatto. Seuraavana listalla parketti.

Muutenkin laminaatti on todella surkea lattiamateriaali. Alle vuoden alkaa jo muovipinnoite irtoilemaan lastulevystä. Laminaatti on verrattavissa auton "myyntimaalaukseen".

koirat eivät liiemmin liukastele eikä rapina kuulu. Meillä painii itselläkin kotona yli 10 vuotias iso noutaja uros ja 2½ vuotias terhakka aussie. Lonkat ja lattiat ovat kunnossa.
        Tiedoksi, että lastulevylle ei ole vuosikausiin tehty kuin ehkä jotain todella halpoja ja epätoivoisia versioita, mutta se ei tarkoita, että laminaatit yleensä olisivat lähellekään sellaisia.

• peukku68
        koiraperhe kirjoitti:

koiraa on ollut kolmea sorttia laminaatilla ja kaikki ovat oppineet lattialla kulkemaan. Edes kynnet ei lähes satakiloisella mustilla rapise lattiaan niin pehmeästi tassuttelee sillä..

Vesi on ainoa jolla laminaatin saa pilattua sillä meillä hieman ilmakostea koira ei ole lattiaa saanut tuhottua.

• laminaattorille

Moi! Kerrotko mielipiteesi, olen aikeissa asentaa parketin ja hyvän muovimaton aiemman muovimaton päälle. Mosaikkiikki parketti lienee ensiluokkaista ja sen alta kannattaa poistaa muovimatto mutta entä muovimatto joka tulee keittiöön, tuulikaappiin aiemman päälle? Millä tasaan eritasoon tulevat lattiat? Hyvälaatuinen muovimatto ja parketti?

• koiraperhe

Ei laminaattia koirille. Laminaattori voi väittää että se sopii, mutta ei pidä myöskään unohtaa että kyseinen henkilö itse tuo maahan ja myy laminaattia. Tottakai silloin suositellaan laminaattia vaikka kylpyhuoneeseen.
      Tämän palstan käyttäminen ilmaisena mainostilana on todella moraalitonta.
      Laminaatin kestämisestä kertoo paljon se että rakennusliikkeet eivät asenna uudiskohteisiin laminaattia. Eivät edes näitä ns. parempia laminaatteja. Miksiköhän? Miksi Scandic hotellit repivät kaikista hotelleistaan laminaatit pois ja laittoivat parketit?
      Laminaatti ainoastaan silloin jos tiedät että myyt asunnon pois alle vuoden päästä asennuksesta.

• Peppi

Miksiköhän jossain on revitty laminaatit pois. Piti aikoinaan ottaa halvin tarjous ja aika harvoin on hyvää ja halpaa. Laminaateissa on eroja paljon. Vähän sama juttu kuin jos kaikki autot on samanlaisia eli miksi Mersu maksaa enemmän kuin Lada. Älä osta halvinta niin voit saada kunnollista tavaraa.

• Laminaattori original

Laminaatit ovat kuivien tilojen lattianpäällysteitä ja niitä ei kukaan suosittele kylpyhuoneeseen. On toki olemassa täysin vedenkestäviäkin laminaatteja, mutta kaatojen tekoon jäykällä pitkällä materiaalilla ei kannata ryhtyä.
        Jos nimimerkki "koiraperhe" pystyt osoittamaan yhdenkin kommenttini, jossa nimenomaan mainostan jotain laminaattimerkkiä, saat jokaisesta kossupullon.
        Tiedoksesi myös, että etenkin kahden viime vuoden aikana edelleen tapahtunut voimakas kasvu laminaattien myynnissä on tullut pääasiassa vuokrakerrostaloista, joissa rakennusliikkeet asentavat muovimattojen sijasta laminaattilattiat. Etenkin 32-käyttöluokan tavaraa.

• ketjun aloittaja

Olen hiukan "pakon" edessä joutumassa laminaatin omistajaksi.Jos tosiaan itse saisin valita ottaisin sen muovimaton mikä meillä nytkin on..mutta en jaksa tuon miespuolisen henkilön kans enään kinata asiasta koska hän haluaa laminaatin.Olen kierrellyt ja kysellyt kaikilta mahdollisista vaihtoehdoista ja sen verran muutosta olen saanut aikaan että eteinen ja keittiö tulevat laatoista..mutta olohuone sekä yläkerta laitetaan laminaatiksi..halusin tai en...Sen takia yritän nyt kysellä parhaita mahdollisia vaihtoehtoja, ettei tarvisi sanoa vuoden kuluttua "olisit uskonut..tai..mitä minä sanoin" Tosin voisi olla herkkua sanoa niinkin ;)Yläkertaan olen ajatellut mattaa,koska koirat eivät oleskele siellä niin paljoa kuin alhaalla..joten alas toivoisin vinkkien perusteella löytävän kestävän,ei liukkaan,"pissan" kestävän laminaatin.Jos palstalla saa mainostaa (ei tietoa) niin minulle saa mainostaa ja suositella...oli se sitten alan asiantuntija tai palstalla vieraileva.Joten kaikki vihjeet ja vinkit ovat tervetulleita :))

• rumasetä
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Olen hiukan "pakon" edessä joutumassa laminaatin omistajaksi.Jos tosiaan itse saisin valita ottaisin sen muovimaton mikä meillä nytkin on..mutta en jaksa tuon miespuolisen henkilön kans enään kinata asiasta koska hän haluaa laminaatin.Olen kierrellyt ja kysellyt kaikilta mahdollisista vaihtoehdoista ja sen verran muutosta olen saanut aikaan että eteinen ja keittiö tulevat laatoista..mutta olohuone sekä yläkerta laitetaan laminaatiksi..halusin tai en...Sen takia yritän nyt kysellä parhaita mahdollisia vaihtoehtoja, ettei tarvisi sanoa vuoden kuluttua "olisit uskonut..tai..mitä minä sanoin" Tosin voisi olla herkkua sanoa niinkin ;)Yläkertaan olen ajatellut mattaa,koska koirat eivät oleskele siellä niin paljoa kuin alhaalla..joten alas toivoisin vinkkien perusteella löytävän kestävän,ei liukkaan,"pissan" kestävän laminaatin.Jos palstalla saa mainostaa (ei tietoa) niin minulle saa mainostaa ja suositella...oli se sitten alan asiantuntija tai palstalla vieraileva.Joten kaikki vihjeet ja vinkit ovat tervetulleita :))

Meillä on ollut nyt 7 vuotta laminaatti keittiössä eikä yhtään naarmua vaikka talossa on 2 aktiivista koiraa. Laminaatin kovuusluokka 32. Nyt laitoimme 50m2 lisää laminaattia olohuoneeseen ja eteiseen kovuusluokka 33 koska saimme lähes samaan hintaan. Tämä uusi on jonkunverran matta ja koirat pitävät siitä enemmän, juuri siksi, kun se ei ole niin liukas. Kyseessä Pergo Original.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1016
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      19
      1013
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      815
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      66
      742
    Aihe