heippa vaan.
yritin tässä googlettaa, mutta en vastausta kysymykseeni löytänyt, joten ehkä joku teistä voi auttaa. elikkäs kuinka monta päivää saa olla poissa työharjoittelusta ennen kuin aletaan penätä lääkärintodistusta? tässä juuri aloitin uuden duunin ja jo nyt kolmas sairastelupäivä menossa. damn flu.
kiitoksia vaan jos joku viitsii vastata. :)
työharjoittelu ja sairastuminen
4
5841
Vastaukset
- ei tullut mieleen
No haloo! Eipä tullut sitten mieleen kysyä työnantajalta? Eihän tuohon nyt mitään yleistä sääntöä ole, vaan käytäntö vaihtelee työpaikkakohtaisesti.
- Flikka
Heti kun sairaus ilmenee täytyy työntekijän olla yhteydessä lähimpään esimieheen. Joillakin työpaikoilla sairauslomatodistus vaaditaan yhdenkin päivän poissaolosta, toisissa saa olla esimiehen luvalla pois max 3 tai 5 päivää. Esimies päättää, voiko sillä kertaa sairastaa ilman todistusta ekat päivät vai vaatiiko hän todistuksen. Todistuksen vaatimiseen ei tarvitse mitään perusteita esimieheltä.
Kunnissa ja valtion työpaikoissa saa yleesä sairastaa 3 päivää omalla ilmoituksella (mutta sielläkin esimies voi vaatia todistuksen).
Tarkista oppilaitoksestasi montako sairasloma päivää hyväksytään harjoittelupäiviksi (osassa koulussa kaikki mistä on sairauslomatodistus, osassa ei yhtään) - Hei
Moi
Sun pitää esimiehen lisäksi soittaa myös työkkäriin, että saat Kelalta rahan. Tietääkö kukaan muuten, että merkitäänkö harjoittelun syysloma merkinnällä "työtön" Kelan lomakkeeseen? - Sairas
Hei,
olen sairastunut ja käyn työharjoittelussa.. Todistus tästä kyllä varmasti pitää olla, mutta saanko pvrahan 23e ihan normaalisti??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027