lintsari?

Vilijonkka33

Miksi tunnen olevani luvattomilla teillä, lintsaavani töistä, kun olen toista viikkoa sairaslomalla, vaikkei ole pää kainalossa eikä edes kuumetta, vain diagnoosi F32. (=depressio)?

Ja luoja paratkoon, suunnittelen vielä itsekkäästi vieväni lapset myös syyslomalla hoitoon, sen sijaan että hoitaisin itse! Hyi minua, laiskaa ja itsekästä äitiä.

Pahin syyttäjä olenkin minä itse. Muille riittää lääkärin diagnoosi ja sairausloma todisteeksi sen tarpeesta, itselleni ei. Vaikka olen jo kauan ollut aivan uupunut. Nukahdan joka ilta kuopuksen sänkyyn häntä nukuttaessani... Ja aamulla ihmettelen, joko sekin ilta meni. Harmittaa, kun ilta olisi ollut sitä omaa aikaa. Hetki käpertyä miehen kainaloon tvn ääreen tai lukea romaania tai vaikka ommella...

Mutta jos on niin väsynyt, ettei jaksa kuin nukkua, kai uni on silloin parasta?

4

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuottiavain

Nyt kun siulla on siihe mahdollisuus äläkä murehi tai pode itsesyytöksiä. Sairaslomasta ei ole mitään apua jos et sillon saa levättyä ja ladattua itseäsi.

Ei se laiskuutta ole jos viet lapset syyslomalla hoitoon, otat vaan sen ajan itsellesi minkä tarvitset että jaksat. Se on tervettä itsekkyyttä mitä jokaisella pitäis olla.

Itse olin 8 kk sairaslomalla.. Ja voin sanoo et aika lintsari olo oli itellään(vaikka ei olisi pitänyt olla!), et ei siun kannata tuosta kahesta viikosta paineita ottaa. :)

• äitee +4

silloin kun mieli alkaa temppuilla on syytä olla tuntematta syyllisyyttä siitä ettei jaksa. Tuohon kun ei juuri muu auta kuin lepo ja irtiotto työstä ja muusta. Pahaksi jos menee niin syöt pillereitä etkä pysty hoitamaan niitä lapsiakaan enää ollenkaan joten kun noin fiksuna olet lomalle alkanut niin hoida vaan itseäsi ilman tunnon tuskia!!

Syksy kyllä pistää alavireiseksi vaikkei muuten olisi joten koita silti nauttia vaikka ulkoilusta jos jaksat niin unikin voi tulla vanhalla happitainnutuksella suht helpolla edes hetkeksi..

• sinulle!

Sinulle, lapsillesi, miehellesi ja yhteiskunnalle on parasta, että hoidat/at uupumuksesi pois mahdollisimman pian. Älä pitkitä tuskaa väkinäisellä yrittämisellä. Depressio on sairaus ja näin ollen olet oikeutettu sairaslomaan. Levähdä niin kauan kuin tunnet tarpeelliseksi. Psykiatri sanoisi sinulle, että tee niitä asioita, joista eniten nautit. Ensin nukut väsymyksen pois ja sitten koitat puuhastella kivoja, esim. puolen tunnin kävelylenkit luonnossa ovat terapeuttisia. Tarpeen vaatiessa vie lapset hoitoon vaikka pidemmäksi ajaksi. On parempi, että he ovat nyt hoidossa vaikka puoli vuotta yötä päivää, kuin että äiti on lopulta sairaalassa petipotilaana pari vuotta.

• Vilijonkka33

Täällä sitä taas ollaan, toisella sairaslomalla. Viikon jaksoin välillä sinnitellä töissä ja taas mentiin... alas päin ja lujaa.

Kun osaisin luovuttaa, antaa itselleni luvan olla edes yrittämättä. Mutta siinä onkin taito, jota vasta opettelen.

Onneksi mies rakastaa ja hyväksyy minut juuri tällaisena, vajavaisena ja masentuneenakin. Kun vielä itsekin jaksaisin hyväksyä ja rakastaa itseäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe