Kirvely ja alkoholi?

purkkis

Kesällä sain hiivatulehduksen, näin ainakin luulin. Kävin lääkärillä, sain diflucania 4 kpl, 1 heti otettavaksi ja 3 "varastoon" jos vaiva uusii. Yhdellä ei mennyt ohi, muutaman viikon sisällä meni kaikki eikä auttanut. Menin uudestaan lääkäriin, otettiin klamydia ja virtsatulehdus -näytteet, ei ollut niissä mitään.

Sitten vaiva jonkin verran väheni itsestään. Ajoittain vieläkin tulee kirvelyä. Nyt olen paikallistanut kirvelyt osittain alkoholiin. Joka kerta alkoholia nauttiessani seuraava päivä menee sängyssä kipeänä ja sitä seuraava päivänäkin vielä kirveltää. Kummallista mutta totta.

Mistä tällainen voi johtua? Meneekö elimistö alkoholin myötä heikompaan kuntoon, ja elimistössä jo majailevat bakteerit tms. saa humalassa/krapulassa vallan? Vai voisiko alkoholissa oleva sokeri vaikuttaa jollain tapaa sokeriarvoihin tai johonkin? Olen myös kokeillut juoda light-siideriä, jossa vähemmän sokeria, mutta en ole huomannut mainittavaa vaikutusta.

Harvemmin enää tulee kirvelyä ilman alkoholia mutta aina joskus sitäkin. Nyt eletään jo melkein talvea ja vaivat alkoivat kesällä eli olen pitkään kärsinyt tästä vaivasta ja alkaa jo tympimään.

Jollain samankaltaisia kokemuksia?

6

6048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomannut

Joo, mulla on myös samankaltaista vaivaa. Tosin ei nyt mitään kovaa kirvelyä, mutta sellaista pissatulehduksen tapaista vessassa käydessä. Aina krapulapäivänä, joskus vähän seuraavanakin. Ei siis liity mihinkään seksuaaliseen, saakohan baarien vessoista bakteereita vai... Miten ihmeessä tällainen ilmiö on selitettävissä, lääketiede hoi... :)

• Aina

Voi olla hiivaakin, alkoholi pahentaa hiivasientä. Tai siis olut. Mutta tietysti kondylooma virus on herkempi puhkeamaan mikäli alkoholin kulutus suuri. Alkoholi ei ainakaan parannu vastuskykyä.

• purkkis
        Aina kirjoitti:

Voi olla hiivaakin, alkoholi pahentaa hiivasientä. Tai siis olut. Mutta tietysti kondylooma virus on herkempi puhkeamaan mikäli alkoholin kulutus suuri. Alkoholi ei ainakaan parannu vastuskykyä.

" Kondylooma on virustauti, joka tyypillisesti aiheuttaa syylämäisen kasvaimen sukuelinten alueella."

Minulle on tänä aikana 2 kertaa tehty gynekologinen tutkimus ja yhdesti otettu papa, eikä viitteitä tuosta ole ollut.

Eikä kokemukseni tue tuota "baarinvessateoriaa", oireita tule heti jos vaikka kotona juon muutaman lasin viiniä. Ja tietysti sitä karseampi olo mitä enemmän juon.

Itse epäilen että tämä jotenkin liittyy tuohon alkoholin sokeriin. Muuten kun elän aika sokeritonta elämää.

• alkon
        purkkis kirjoitti:

" Kondylooma on virustauti, joka tyypillisesti aiheuttaa syylämäisen kasvaimen sukuelinten alueella."

Minulle on tänä aikana 2 kertaa tehty gynekologinen tutkimus ja yhdesti otettu papa, eikä viitteitä tuosta ole ollut.

Eikä kokemukseni tue tuota "baarinvessateoriaa", oireita tule heti jos vaikka kotona juon muutaman lasin viiniä. Ja tietysti sitä karseampi olo mitä enemmän juon.

Itse epäilen että tämä jotenkin liittyy tuohon alkoholin sokeriin. Muuten kun elän aika sokeritonta elämää.

käyttö. Jos vaiva siitä johtuu. Tai sitten sinun täytyy vaan kärsiä jos et kestä olla ilman.

• samaa

Siis mulla kanssa on kirvelyä virtsatessa. Klamy ym ollu negat. Tää vaiva alkoi sen jälkeen kun sain flagyl comp emätinpuikkokuurin ja diflucania bakteeri ja sekaflooraan. Tekeekö esim diflucan tommosta sivuoireena jälkeenpäin? apteekkari sanoi vaan että sappivaivoja tullu diflucanista ihmisille. Millasia sappivaivat on??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      46
      5269
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1730
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      133
      1700
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1335
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1230
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      24
      1160
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe